Optakt: Real Madrid - Arsenal, Champions League, kvartfinale, anden kamp

1 år 2 måneder siden #1 af Nicklas
Real Madrid dummede...

Real Madrid dummede sig gevaldigt i sidste uge på Emirates Stadium i London, og måtte rejse hjem med et nederlag på hele 0-3, bl.a. efter Declan Rice havde sparket to frispark i kassen bag Thibaut Courtois. I aften gælder det så returopgøret på Santiago Bernabéu, og det skal være en helt anden kamp, hvis Real Madrid skal gøre sig forhåbninger om et videre avancement i Champions League.

Tingene gik ellers nogenlunde efter planen. Man kom til pause med 0-0 og havde selv et par farlige forsøg. Det havde Arsenal ganske vist også, men det er jo sådan det er, når Real Madrid spiller fodbold i denne sæson. Anden halvleg blev dog et langt sammenbrud, og selv efter tre Arsenal-mål formåede Real Madrid ikke at ligne et hold, der var kommet på banen for at udfordre.

Siden da har vi måtte høre på, at tingene bliver anderledes på Bernabéu, og lad det være sagt med det samme - det skal de også være, hvis man vil sikre sig en smule værdighed, for ikke at tale om en plads i semifinalerne.

Siden da har Arsenal spillet en enkelt kamp, mod Brentford, der endte 1-1. Arsenal sparede dog et halvt hold, så den kamp siger ikke så meget andet end at de tager opgaven i aften seriøst.

Real Madrid fik en grim sejr på 1-0 ude over Alavés, og her fik Luka Modric, Vini Jr., Jude Bellingham et hvil fra starten, mens Kylian Mbappé blot spillede 38 minutter pga. en svinestreg på Antonio Blanco. Også Rodrygo fik mindre spilletid end normalt med en udskiftning efter godt og vel en time.

Derudover blev det til et comeback til Dani Ceballos efter 45 dage på tribunen. Han kom ind i kampens tillægstid, og det bliver spændende at se, om han er tiltænkt en startplads allerede.

De to backs er også et spørgsmålstegn inden opgøret. Gentager Ancelotti sidste uges opstilling med Fede Valverde og David Alaba, eller vælger han at skubbe Valverde længere frem på banen? Det vil naturligvis give plads til Lucas Vázquez i startopstillingen, og det gør ikke ligefrem Real Madrid mere solide defensivt, men det er måske den slags ofre man må gøre sig i den situation. I den anden side giver Fran García noget mere fart og energi end David Alaba, der til gengæld kan levere rutine, men dog ikke så meget mere end det.

90 minutters hvile til Alaba og Modric kunne dog godt tyde på, at det bliver dem der skal spille onsdag. På midtbanen er Tchouaméni tilbage efter overstået karantæne. Til gengæld er Camavinga ude med karantæne.

Helt fremme skal vi simpelthen have en god kamp fra de tre superstjerner Vini Jr, Kylian Mbappé og Rodrygo.

Arsenal har allerede en kæmpe fordel, og kan tillade sig at lukke to mål ind før det bliver rigtig spændende. Derfor har man formentlig overhovedet ikke travlt med at skabe kampen, og der er da også snak om, at Mikel Arteta har tænkt sig at parkere bussen og satse på omstillinger fra de hurtige spillere på kanterne, Martinelli og Bukayo Saka.

Tune ind på RMTV tidligt på aftenen og se bussen køre igennem Madrids gader ned mod Bernabéu i et kaotisk inferno af folk, der nærmest skubber spillerne ind på stadion. Det er allerede dér Real Madrid skal begynde at vinde kampen.

Det bliver én af de sværeste opgør klubben har stået over for i mange år, og som holdet har spillet i år, vil det ikke give mening, at man vender opgøret. Men der sker underlige ting på Bernabéu, og som det bliver sagt i videoen herunder:

“Don’t count on logic. Logic has nothing to do here.”

Kampen fløjtes i gang kl. 21:00, og den kan ses på 3+ og Viaplay.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Valverde, Asencio, Rüdiger, Alaba, Modric, Tchouaméni, Bellingham, Rodrygo, Mbappé, Vini Jr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #2 af Figo-10
Venner, så er det i aften.

Vi har ryggen mod muren, men vi er Real Madrid og vi skal tro på det. Større ting er sket på Bernabeu og et mål indenfor de første 15 min, så er der kamp for alle pengene.

Føler mig optimistisk og siger 4-0.

Vamos!

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

1 år 2 måneder siden #3 af -#7-
Det vigtigste for mig i den her kamp er næsten ikke resultatet. Jeg ser selvfølgelig helst at vi går videre, men hvis jeg skal være vidne til endnu en sløv, uinspireret og ligegyldig indsats fra Real Madrid, så bliver jeg mere skuffet end jeg har været længe, især med tanke på alle de floskler som spillere og træner er kommet med i optakten til den her kamp. Så bliver det endnu en tynd omgang, hvor kæderne slet ikke hænger sammen og hvor Vinicius og Mbappe føler sig for vigtige til at deltage i presset, så vil det næsten ikke være til at bære, og så bør det have omgående konsekvenser efter kampen for alle involverede. Vinder man 2-0 eller 3-1, så fair nok, så gav man det forsøget, og så må man lære at tage første opgør lidt mere seriøst og gå efter minimum det ene mål man havde manglet.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

1 år 2 måneder siden #4 af Lars1991
​Hvis vi skal have nogen som helst chance, så skal vi se en skarp Mbappe. Vi har set det en håndfuld gange i den her sæson, hvor han bare scorer på alt han skyder på. Det er det vi har brug for.

Personligt tror jeg dog ikke på det. Tror vi kommer ud med stor energi og intensitet, men tror også Arsenal kan komme til at straffe os på kontra-angreb i den periode. Og når kampen kommer til at sætte sig er det Arsenal der kommer til at være i kontrol. Hvis Arsenal scorer kan jeg godt se os falde helt sammen. Mit gæt er 3-1 til Arsenal i dag, men håber jeg tager fejl!

1 år 2 måneder siden #5 af zizou21
Jeg fatter ikke hvordan man som Madrid-fan skal gå ind til en kamp som den her med andet end ren uro i maven. Arsenal-fans ved præcis hvad de får – klar taktik, træner med rygrad, og et hold der spiller som en enhed. 

Vi? Vi har Ancelotti og hans "lad os håbe det går"-approach. Ingen idé om startelleveren, ingen gameplan, intet pres, ingen intensitet. Det er som om vi satser hele klubben på individuelle øjeblikke fra Jude, Vini og Mbappe. 

Mbappé? Han presser ikke. Vini? Løber når han selv gider. Resten? Statister i deres eget teaterstykke. Vi har verdens dyreste trup og spiller som et hold uden sjæl.

Ja, vi kan vinde 4-0. Vi har talentet. Men vi kan lige så nemt blive kørt ud af banen. Det hele hænger på et håb og lidt held – og det er bare ikke godt nok for Real Madrid. 

Jeg beder om noget nyt i aften. En overraskelse. Noget mod. Men lad os være ærlige: Vi får mere af det samme. Mere sløv opbygning, ingen pres, og Carletto der først reagerer i det 82. minut. 

Så ja – jeg forventer ingenting. Og frygter en klassisk Bernabéu-aften hvor lommetørklæderne blafrer og skuffelsen drypper fra hvert eneste sæde.

Anyways. HALA MADRID 

Hala
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved zizou21.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Iscold

1 år 2 måneder siden #6 af NachoFernández
Jeg håber, at der tændes en ild i aften og at det bliver en modbydelig gang for Arsenal, men for mig er det et hold, som jeg forbinder med kontrol. De er virkelig gode til at få lukket af og de indkasserer ikke mange mål. Deres omgang med bolden og kvalitet i at beholde den og trække tempoet ud er ligeledes på et meget højt niveau og så er de stærke på dødbolde. Så vi skal virkelig være gode både med og uden bold og der skal bruges utroligt mange kræfter. Spørgsmålet er om Vinicius, Rodrygo osv er villige til at bruge den energi når de ikke er på bolden? Og tør vi spille med det mod, en sådan indsats kræver? Det har vi jo ikke set overhovedet i år. 

Jeg håber, at posen rystes en lille smule og at vi sender et hold på banen, som er fyldt med energi. Hvis det koster Rodrygo eller Vinicius en plads derinde, så er det sådan set fint. Kan vi finde plads til vores fødte 9'er, Endrick, så synes jeg det er forsøget værd, at vi får sat en spiller på banen fra start, som kan score på kvarte chancer. Det er selvfølgelig utopi, at han kommer til at starte inde, men det vil ikke gøre mig noget, hvis han bliver sat i spil i dag. Jeg vil virkelig gerne have Valverde ind på midten, men det giver ingen mening at være indlagt til at spille med Lucas i aften. 

Jeg håber meget, at det bliver spændende, men jeg ser os ikke rigtig sat op til sådan en indsats. Jeg mærker ikke rigtig den magi som har kendetegnet holdet i så mange år, og jeg tror simpelthen det er blevet lullet tilbage i søvn af vores generelle tilgang i denne sæson samt det engagement og den koncentration, som vi har været vidne til i lang tid. 

1 år 2 måneder siden #7 af madrid2000
​Jeg er 100% sikker på vi går videre.

Ikke baseret på vores spil i denne sæson, men vores historie i CL.

Desuden spiller vi mod bottlejobs FC. Jeg har mere tiltro til Arsenal smider den end vi vinder den.

Vi skal have aktiveret gummiben hos Arsenal. Er vi foran 1-0 efter første halveg eller 2-1 kommer Arsenal ud til andet halveg med gummiben.

Vi går videre.
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: Figo-10

1 år 2 måneder siden #8 af elle44

madrid2000 post=184735 skrev: ​Jeg er 100% sikker på vi går videre.

Desuden spiller vi mod bottlejobs FC. Jeg har mere tiltro til Arsenal smider den end vi vinder den.

Vi skal have aktiveret gummiben hos Arsenal. Er vi foran 1-0 efter første halveg eller 2-1 kommer Arsenal ud til andet halveg med gummiben.

Vi går videre.

​Arsenal skal nu nok smide det, det bliver bare ikke mod os. 

1 år 2 måneder siden #9 af Figo-10

elle44 post=184737 skrev:

madrid2000 post=184735 skrev: ​Jeg er 100% sikker på vi går videre.

Vi går videre.

​Arsenal skal nu nok smide det, det bliver bare ikke mod os. 

Kald det naivt, men jeg synes det dejligt der er en tro på tingene. Form eller ej, så er det de her kampe spillerne bliver husket for og jeg håber hele banden viser, at de er trøjen værd uagtet alle de problemer vi har pt.

Jeg tror som sagt også på det, hvilket jeg synes man skal og det tror jeg også 80.000 er på Bernabeu. Naivt eller ej. ​

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

1 år 2 måneder siden #10 af Lars1991
​Dejligt at se Ancelotti endelig ruske lidt op i startopstillingen, selv han har set at det her virker altså ikk.... vent nææ, det er startopstillingen as pr usual, oh well. Vi må håbe på noget CL voodoo magic igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Madrid777, NachoFernández

1 år 2 måneder siden #11 af Kiwes
Det tydeligt at Ancelotti vægter erfaring højere end noget andet. Han har taget sådanne valg hele sæsonen og i den sidste ende er det, det der kommer til at få ham fyret. 

1 år 2 måneder siden #12 af Jaetinh
Pis nu af Carlo, amen helt ærligt.

Leveret af Kunena Forum