Optakt: Real Madrid-Athletic Club, LaLiga, 32. spillerunde
1 halvleg var decideret tudeelendigt, men hvis vi kan tage nogle af de takter med fra anden halvleg fra i dag tror jeg ikke vi er helt døde og begravet endnu i den her sæson. Jeg har dog sjældent været så nervøs som lige nu med to upcoming Clasicos.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Madrid777 post=185048 skrev: Vi lever endnu. Vini med en lille opblomstring, og så synes jeg simpelthen at Camavinga på den venstre dør stadig er et interessant emne. Problemet er at han jo ikke spiller der kontinuerligt og kan opbygge noget rytme i sit spil når han bliver kastet rundt på banen i tide og utide. Vi spillede Marcelo derude i 10-15 år der aldrig rigtig blev god til at forsvare. Det tog HB’en og de to CB’s sig af. Jeg skal ikke kunne se hvorfor det ikke kunne blive godt. Det kan også løse nogle af de åbenlyse problemer vi har med at spille os ud af pres nede fra bagkæden af. Han havde en stor aktie i den her kamp og kombinerer også godt med Vini.
1 halvleg var decideret tudeelendigt, men hvis vi kan tage nogle af de takter med fra anden halvleg fra i dag tror jeg ikke vi er helt døde og begravet endnu i den her sæson. Jeg har dog sjældent været så nervøs som lige nu med to upcoming Clasicos.
Jeg tror ikke rigtig på det der Camavinga på venstre-back projekt. Selv Marcelo var bedre til at forsvare derude end ham, plus Marcelo også bidrog mere offensivt. Ikke at Camavinga ikke også bidrager offensivt, især hans atletiske evner kommer jo i spil, og han er også bedre på bolden end vores andre muligheder. Men for mig forbliver det en nødløsning. Det kan se fint ud i flere kampe, hvor han ikke rigtig bliver udfordret, men det bliver aldrig helt godt. Miguel Gutierrez giver så meget mere mening, _især_ hvis Alonso også kommer. En spiller lige efter hans smag.
Mbappé købt som 9’er fordi han er Mbappé.
Endrick bruges som 9’er fordi han blev købt ind som verdens mest hypede u17 spiller.
Skal vi ikke begynde med at gå lidt fodboldfagligt til værks i stedet for at hente spillere ud fra alle mulige særlige parametre? Ja, jeg ved at det ikke sker, men man kan håbe, at der kommer lidt fornuft ind til sommer, så vi kan save den her liga midt over i næste sæson og derefter.
For mig er det Asencio, Valverde, Bellingham og Ceballos. I den rækkefølge.
Resten kan ikke af forskellige grunde. De fleste pga deres præstationer.
Men Courtois har f.eks. haft mange skader og synes ikke han har været supermand i ligeså mange kampe som han plejer når han så har spillet. Det pil ned af sammenlignet med sidste sæson.
Og det samme kan man sige om Rudiger. Han var verdens bedste CB sidste sæson, det kan man ikke sige han har været i denne. Han har lidet under ikke at have en sikker makker ved sin side, har skulle spille alle minutter, og tydeligvist har været skadet og aldrig får lov til at recover helt fra den.
Jeg synes Brahim har været fremragende for det meste (langt oftere end mange af de andre offensive spillere), men hans rolle er nærmest bliver mindre og mindre som sæsonen er skredet frem. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes ikke han kan være tilfreds af den grund.
Så har vi Arda og Endrick som Ancelotti bare ikke har troet på. Så det også svært at præstere som en ung spiller, når man ikke har tilliden fra træneren.
Alle andre synes jeg bare ikke har været gode nok over en hel sæson.
Så f*cking brug det!
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=185052 skrev: Ancelotti: "My favourite system is the 4-4-2. We defend better, it's the best system to defend."
Så f*cking brug det!
Problemet er bare at han ikke kan spille med Vini, Mbappe og Rodrygo i det system. Jeg kunne forstille mig det er noget Perez har en holdning til.
Virker bare så dumt, Rodrygo har jo aldrig vist at han absolut skal spille og det har Vini for den sags skyld heller ikke i denne sæson. Der skal fandme ikke meget til før man er en hellig ko nu om dage.Real HWL post=185054 skrev:
Ramos4 post=185052 skrev: Ancelotti: "My favourite system is the 4-4-2. We defend better, it's the best system to defend."
Så f*cking brug det!
Problemet er bare at han ikke kan spille med Vini, Mbappe og Rodrygo i det system. Jeg kunne forstille mig det er noget Perez har en holdning til.
elle44 post=185055 skrev:
Virker bare så dumt, Rodrygo har jo aldrig vist at han absolut skal spille og det har Vini for den sags skyld heller ikke i denne sæson. Der skal fandme ikke meget til før man er en hellig ko nu om dage.Real HWL post=185054 skrev:
Så f*cking brug det!
Ja det er søgerligt, men det er nu sådan tingene forholder sig i Real Madrid. Da Perez hentede Beckham til klubben tilbage i 2003 var det også sådan. Figo og Beckham skulle spille på samme tid selvom de spillede samme position. Det var trænerens problem.
Alonso vil få samme arbejdsvilkår som Ancelotti og alle andre trænere der har været under Perez.
Real Madrid er en fornøjelse selv i modgang.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Vi kan nemt ende med at vinde ligaen men det begynder at betyde mindre og mindre for mig med de skide pokaler.
Det er simpelthen ikke værd at være skuffet 8/10 spillerunder, det er simpelthen ikke tiden værd at kigge på det lort.
I går var endnu en farce
En manager med et veldefineret system. Et system som alle spillere performer i, hvor en spiller som Raphinha kan blive Ballon D’or-favorit, og Torres pludselig kan se skarp ud. Dette i et setup hvor man samtidigt tør give de unge spillere chancen, og hvor de kan slå mere profilerede spillere af - Alt udelukkende baseret på sportslige meritter.
Jeg tror ikke alene at en manager ala Alonso kan tilføre det til Real. Der er også noget kulturelt i klubben, der gør at eksempelvis Rodrygo skal spille hver gang. Skal Real få et veldefineret system, kræver det også at spillere ikke står foran i køen, på grund af deres markedsværdi, instagram-følgere eller Fifa-rating. Det er muligt at spillere som Rodrygo og Tchouameni/Camavinga skal granskes - Alt efter hvem der kommer ind af træner, og hvem han vil have med af spillere.
Sikkert er det, at Ancelottis tid er ovre, og han skal hyldes for hvad han har brunget de sidste fire år - Men tiden har længe været moden til en træner med en mindre pragmatisk tilgang til spillet.