Mourinho mere end antyder exit
MMM skrev: Mourinho mødte op til dagens pressekonference i forbindelse med weekendens kamp, den første af slagsen han ikke har overladt til Karanka i meget lang tid. Formålet var vist mest at slå til Casillas og gøre sit bedste for at holde gang i flest mulige spekulationer om hans fremtid, krydret med endnu en selvforherligende liste. Ikke et ord om morgendagens kamp, Jeg håber virkelig ikke det er sådan han har tænkt sig at té sig sæsonen ud, det er virkelig ikke en adfærd der er klubben værdig.
Gid jeg kunne spansk :(
Det jeg har kunne gætte mig frem til er:
Han siger at Diego Lopez skulle have været hentet efter 1. sæson, derefter hentyder han til Casillas?
At rekorderne i ligaen er hans. At han (endnu en gang) tog et stykke papir op, nævnte 18 trænere på 21 år, at han vandt Copa del Rey efter 21 år, at supercuppen er lille og at Barcelona formentlig er det bedste hold over de sidste 30 år, og at det er et privilegium for ham, at have brudt deres nationale dominans. Udover det, bider jeg også mærke i, at han stort set udelukkende taler om sig selv, ikke holdet, og konstant siger "jeg", ikke "os" eller "vi".
Kan du, MMM, eller en anden for den sags skyld, fortælle hvad der siges vedrørende Casillas? og hvad jeg ellers må have misforstået eller udeladt?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev:
MMM skrev: Mourinho mødte op til dagens pressekonference i forbindelse med weekendens kamp, den første af slagsen han ikke har overladt til Karanka i meget lang tid. Formålet var vist mest at slå til Casillas og gøre sit bedste for at holde gang i flest mulige spekulationer om hans fremtid, krydret med endnu en selvforherligende liste. Ikke et ord om morgendagens kamp, Jeg håber virkelig ikke det er sådan han har tænkt sig at té sig sæsonen ud, det er virkelig ikke en adfærd der er klubben værdig.
Gid jeg kunne spansk :(
Det jeg har kunne gætte mig frem til er:
Han siger at Diego Lopez skulle have været hentet efter 1. sæson, derefter hentyder han til Casillas?
At rekorderne i ligaen er hans. At han (endnu en gang) tog et stykke papir op, nævnte 18 trænere på 21 år, at han vandt Copa del Rey efter 21 år, at supercuppen er lille og at Barcelona formentlig er det bedste hold over de sidste 30 år, og at det er et privilegium for ham, at have brudt deres nationale dominans. Udover det, bider jeg også mærke i, at han stort set udelukkende taler om sig selv, ikke holdet, og konstant siger "jeg", ikke "os" eller "vi".
Kan du, MMM, eller en anden for den sags skyld, fortælle hvad der siges vedrørende Casillas? og hvad jeg ellers må have misforstået eller udeladt?
Du har fanget de fleste pointer.
Spurgt om om der er noget han ville have gjort anderledes, hvis han skulle starte forfra nu, svarer han, at det eneste han ville have gjort anderledes var at underskrive Diego Lopez efter hans første sæson. Han bad om det, men pressede ikke nok på til at få det gennemført. Spurgt om hans forhold til spillerne, svarer han, at han ikke har haft nogen problemer med de spillere, der synes om, at alle behandles lige. Der er kun med med de som føler sig over resten - med slet skjult hentydning til Casillas.
Han insisterede også på, at han endnu ikke har truffet en beslutning om hans fremtid, talte om hans afsked med Inter og Chelsea og instisterede på at han ville udføre sit arbejde professionelt og at hans fokus er på pokalfinalen og de resterede ligakampe. Kampen i morgen blev dog ikke nævnt.
Resten er, som du er inde på, mest et forsvar for hans ego. På hans liste var navnene på de 18 trænere Madrid har haft før hans ankomst, fra Toshack til Pellegrini, trænere der førte klubben til fem semifinaler på 21 år, hvorimod han førte dem til tre på tre år og alligevel er det ham, den er gal med. Jeg synes han masserer tallene lidt meget, man kunne med ligeså stor ret fremhæve årene mellem 1998 og 2003, og han springer let og elegant hen over den ret væsentlige detalje, at de foregående fem semifinaler førte til tre sejrrige finaler, hvorimod hans tre semifinaler var endestationen. Og når man kigger på de hold Madrid har slået ud af CL under Mou, så er det vel egentlig kun Man U, der er en skalp at prale af. Men ja, ego, imagepleje og nogle lunser til sladderpressen - klassisk Mou.
Du kan læse pressemødet på engelsk her. www.goal.com/en/news/12/spain/2013/05/03...ays-mourinho?ICID=HP
"The very fact that he did so was significant. For many in Spain, this was neither the time nor the place; for those that criticise him, and their numbers and intensity grows, this was another reflection of his ego. Just like the fact that he talks of a third European Cup and not a 10th; about "me" not about "we". For Mourinho, their response may be explained as another indication that their treatment of him has been unjust. "Here some people hate me," he said, "and many of you are in this room." Læs mere her .
Steen skrev: Og så fandt han også plads til at stor rose Barcelona, omend det nok var for at tale hans egne bedrifter op.
Du kan læse pressemødet på engelsk her. www.goal.com/en/news/12/spain/2013/05/03...ays-mourinho?ICID=HP
Og en længere version her: www.guardian.co.uk/football/2013/may/03/...rinho-future-chelsea