Optakt: Real Sociedad – Real Madrid, LaLiga, 4. spillerunde

9 måneder 2 dage siden #49 af Estadio Santiago Bernabéu
​Enten er der offside eller også er der ikke offside. Problemet er at vi fans får ikke de rette beviser. Vi er efterladt med en “Stol på os”

Fordi når vi ser et offside billede af to animerede figurer hvor der er trukket en streg der indikerer offside eller ikke offside så får vi ikke lov til at se om det præcis er afleveringsøjeblikket eller ej. Dvs vi får ikke et bevis for offside eller ikke offside.

VAR har desværre ikke hjulpet. Enten skal det forbedres eller også skal det afskaffes. Jeg stemmer for at det bliver forbedret om end det er nemt at skrive hjemme fra min egen sofa. I en optimal verden så kommer det til at gå voldsomt meget hurtigere og det bliver langt mere gennemsigtigt. Men det er nok bare en våd drøm.

Angående hvorfor vi altid er uheldige med dommerne så tror jeg ærlig talt det stadig er et hævntogt fra dommerne mod Real Madrid TV. Og det ser ud til at Real Madrid TV ikke har tænkt sig at stoppe med at sætte fokus kun på de kendelser, der går imod Real Madrid. Og så kan de jo ikke rigtig bruges til noget.

Nu ser det ud til at Real Madrid går til FIFA. Lad os se hvad det ender med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 måneder 2 dage siden #50 af Ramos4
VAR har underkendt snart 40 Real Madrid mål mod 14 for Barca.

Hvorfor tog det 9 minutter at finde frem til at Mbappé var offside? Jeg stoler 0% på at de stopper billederne præcis idét afleveringen falder. No way.

At det så også tager al begejstring ud af fodbold er en anden ting. Jeg jubler sjældent over mål mere, for man ved jo aldrig om det tages tilbage.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 9 måneder 2 dage siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

9 måneder 2 dage siden #51 af Ramos4

Jona post=187985 skrev:

Real HWL post=187981 skrev:

Jona post=187978 skrev:

Real HWL post=187962 skrev:

Jona post=187960 skrev: Hvis man skal lege Djævelens advokat kan man jo hæfte sig ved at Courtois stod totalt malplaceret ude af sit målmands felt og der dermed var fuldstændig frit mål at skyde på fra Oyarzabal. Ærlig talt horribel forsvarsspil fra Huijsen. Han sku slet ikke ha givet dommeren en undskyldning for at dømme den. Især ikke når dommeren er Gil manzano

​Det har intet at gøre med om man giver Manzano muligheden for at dømme den. Det er et professionelt frispark han begår. Det sker hele tiden. Han er ingen gang sidste mand, plus det ikke er en oplagt scorings mulighed. Det må aldrig give et rødt kort.

​Læste du hvad jeg skrev? Der er fuldstændig frit mål fra kun 40 meters afstand. Kan man sagtens argumentere for er en oplagt scorings mulighed

​Det kan da aldrig være en oplagt scoringsmulighede så langt fra mål. Havde han været sidste mand var sagen en anden.

​Misforstå mig ikke. Jeg syntes heller ikke det er rødt kort. Jeg var også klar med faklerne og høtyvene indtil der var en på et andet forum der pointerede at der jo var frit mål. Og det kunne jeg ikke argumenter imod. Jeg har meget svært med at argumentere imod at det ikke er en oplagt scorings mulighed især når vi snakker Oyarzabal der om nogen ville ha både overblikket til at spotte det frie mål samt den lille smule teknik det kræver at ramme et frit mål på 40 meters afstand. Så jeg tror egentlig bare jeg lavede min kommentar for at høre andres syn på det argument. 

Pff. Flere spillere har scoret fra egen halvdel i tidens løb. Skal et frispark på midten af banen så konsekvent give rødt kort hvis målmanden er lidt for langt ude af målet?

Jeg gider ikke fluekneppe regelbogen. Det korte af det lange er at Real Madrid bliver behandlet på én måde og de 19 andre La Liga hold på en anden. Eller de 18 og så Barca lidt for sig.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 9 måneder 2 dage siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

9 måneder 2 dage siden #52 af Ramos4

Jona post=187987 skrev:

Ramos4 post=187979 skrev: Jona, hvordan skulle vi have undgået at Manzano fløjtede af midt i en Bellingham scoring sidste år?

​Tjah det er også min fejl for formuleringen. Jeg skrev det sådan set kun på den måde jeg skrev det på for ligesom at understrege at jeg bestemt ikke er fan af Gil Manzano og at jeg mistænker ham kraftigt for at være Barca fan. Med det sagt syntes jeg stadig Huijsen så forfærdelig ud i den situation. En ting er at blive snydt og overløbet på den måde af Oyarzabal (af alle mennesker) men så også føle sig nødsaget til at begå det frispark... Jeg har været kæmpe fan af Huijsen ligesom så mange andre herinde men det der var godt nok horribelt. Havde det været en hvilken som helst anden af vores hårdt udskældte CB's der havde lavet den havde folk herinde skreget på at få dem solgt.

​Jeg synes måske det er lidt meget at forlange af vores spillere, at de med pulsen oppe midt i en kamp, både skal koncentrere sig om kampen, huske det taktiske oplæg OG minde sig selv om hvem dommeren er, fordi det kan være en korrupt taber.

Ja, Huijsen behøvede ikke lave frispark, for det var situationen ikke til. Men vi kan ikke klandre ham for at få rødt i en situation, hvor alle andre spillere for alle andre La Liga klubber aldrig ville få så meget som et gult kort.

9 måneder 2 dage siden #53 af Ramos4
Der er i øvrigt også noget helt absurd over, at man bruger evigheder på at undersøge samtlige Mbappé scoringer for offside, helt ned i millimeter, men når VAR går helt i sort som på Vallecas...jamen så har man pludselig pisse travlt. Ingen tid at spilde. Spil videre!

9 måneder 2 dage siden #54 af Siempre Madrid
​Ingen skal fortælle mig at Real Madrid TV ikke skal fortsætte sin udstilling af den spanske dommerstand. Det kan ikke tolkes som andet end ond vilje at VAR ikke tages i brug ved Huijsen-udvisningen i dag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

9 måneder 2 dage siden #55 af mat_hattrick
Hvor ser I det med at Real går til FIFA?

9 måneder 2 dage siden #56 af Estadio Santiago Bernabéu

Siempre Madrid post=187993 skrev: ​Ingen skal fortælle mig at Real Madrid TV ikke skal fortsætte sin udstilling af den spanske dommerstand. Det kan ikke tolkes som andet end ond vilje at VAR ikke tages i brug ved Huijsen-udvisningen i dag.

Der er desværre ingen voksne der tager dem seriøst fordi de kun viser den ene side af sagen.

Havde de nu haft fokus på alle forkerte kendelser i alle Real Madrid kampe (læs: også dem der går imod Real Madrid) så ville man kunne bruge materialet til noget.

Som det ser ud nu kan det desværre bare smides i skraldespanden. Fordi man kan jo ikke vide om der går 4 kendelser imod Real Madrid og 2 med Real Madrid. Eller om der går 4 imod og 8 med. Lidt ligesom med offside beviserne. Det er ikke nok at vise os et billede. Vi skal have det hele med.

Så lige nu er Real Madrid TV udsendelserne om dommerne ubrugelige. Fordi de afslører ikke noget brugbart desværre. Det kan der ændres på. De bliver nødt til at fokusere på begge typer kendelser og ikke kun ‘vores’.
Sidste redigering: 9 måneder 1 dag siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

9 måneder 1 dag siden #57 af Kasillas
​Iturralde Gonzalez, en tidligere dommer og kommentator, siger at dommeren burde have set på VAR optagelserne, og så bagefter beslutte om det skulle være rød eller gul. Med andre ord mener han, at dommeren ikke gjorde noget klokkeklart fejl i sig selv, og at det røde kort kunne forsvares.

I betragtning af at Militao stod parallelt med Huijsen, og var i fuld galop, og Oyarzabal derfor ikke var sidste mand, ville jeg ikke give rød kort til Huijsen.

Men på den anden side kan man se at Courtois faktisk stod langt fremme væk fra mål, og Oyarzabal derfor sagtens kunne have lavet en lang loop over ham. Det at Huijsen vælter Oyarzabal kunne blive opfattet som om sidstnævnte fik frarøvet en scoringsmulighed i den situation.

Under alle omstændigheder er det godt gået. 4 kampe med 4 sejre, med en mand i undertal og endda med sær sommeroptakt, og hvor vi alle kan se revolutionerende spil på banen med genpres. Jeg er ovenud tilfreds indtil videre.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

9 måneder 1 dag siden #58 af Ramos4
Hvorfor er det, at i alle andre turneringer i verden, der ser man billederne fra semi-automatisk offside ret hurtigt bagefter, men i La Liga der kan der gå 10 minutter før man får dem at se?

9 måneder 1 dag siden #59 af NachoFernández
​Jeg synes, at vi ser en ret positiv ændring i måden som der bliver taget beslutninger på og rettet til i løbet af kampen. Det lader for mig til at analysen af kampen undervejs vægter ret højt når der skiftes ud, hvor jeg sidste sæson følte, at der var et klart hierarki som Ancelotti skiftede ud fra. I går ser vi Vinicius gå ud og Fran gå ind på en venstre kant, mens Rodrygo pænt må blive siddende (og heller ikke bliver kastet ind på en højrekant længere hvor det ikke går så godt) og Mastantuono heller ikke passede til kampbilledet. Fran er symbolet på hårdt arbejde og lange, kraftfulde løb begge veje, så i stedet for at please et hierarki og stjernestøv, så skifter vi spillere ind der passer til det, som vi har brug for i stedet for at man for alt i verden skal sætte Rodrygo ind selvom han ikke arbejder lige så hårdt eller måske endda hårdt nok til det som vi havde brug for. 
Valverde kommer hjem fra Sydamerika efter 2x90 minutter og bliver passet lidt på, hvilket også er super positivt. 

Selvom det ikke altid giver de mest sexede indskiftninger, så synes jeg det er betryggende, at der er lidt mere tanke bag beslutningerne undervejs i kampen.

9 måneder 1 dag siden #60 af Lars1991

NachoFernández post=188002 skrev: ​Jeg synes, at vi ser en ret positiv ændring i måden som der bliver taget beslutninger på og rettet til i løbet af kampen. Det lader for mig til at analysen af kampen undervejs vægter ret højt når der skiftes ud, hvor jeg sidste sæson følte, at der var et klart hierarki som Ancelotti skiftede ud fra. I går ser vi Vinicius gå ud og Fran gå ind på en venstre kant, mens Rodrygo pænt må blive siddende (og heller ikke bliver kastet ind på en højrekant længere hvor det ikke går så godt) og Mastantuono heller ikke passede til kampbilledet. Fran er symbolet på hårdt arbejde og lange, kraftfulde løb begge veje, så i stedet for at please et hierarki og stjernestøv, så skifter vi spillere ind der passer til det, som vi har brug for i stedet for at man for alt i verden skal sætte Rodrygo ind selvom han ikke arbejder lige så hårdt eller måske endda hårdt nok til det som vi havde brug for. 
Valverde kommer hjem fra Sydamerika efter 2x90 minutter og bliver passet lidt på, hvilket også er super positivt. 

Selvom det ikke altid giver de mest sexede indskiftninger, så synes jeg det er betryggende, at der er lidt mere tanke bag beslutningerne undervejs i kampen.

Er enig med dig i at det er rart at se at der ingen som er fredet, så overordnet er jeg også meget glad for det. Kæmpe kultur ændring ifht Ancelotti og til det bedre.

Lige den med at Fran Garcia skulle ind må jeg se mig uenig i. Rodrygo kan altså også godt arbejde tilbage i banen, især i en situation som denne, hvor han ved vi hovedsagligt skal forsvare og han ikke har så mange minutter. Og så ville han kunne tilbyde så meget mere på bolden og i omstillingerne. Det var det eneste tidspunkt vi fik lidt aflastning og kunne være farlige, og det døde fuldstændig da man ikke havde nogen der kunne hjælpe Mbappe med at true Sociedad. Så det blev REN overlevelse, og vi sluttede jo også med 6 forsvarsspillere på banen. Det var lige i overkanten.

Leveret af Kunena Forum