Optakt: Real Sociedad – Real Madrid, LaLiga, 4. spillerunde
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det kan han helt sikkert og han skaber selvfølgelig også mere. Spørgsmålet er om det blot er en ting her i starten og så efter den konsekvens at de løber rundt 10 mand. Jeg synes egentlig, at det var fint at vi gik all in på at overleve efter at have været 10 mand i en time. Men jeg forstår godt argumentet for at få Rodrygo ind de sidste 30Lars1991 post=188009 skrev:
NachoFernández post=188002 skrev: Jeg synes, at vi ser en ret positiv ændring i måden som der bliver taget beslutninger på og rettet til i løbet af kampen. Det lader for mig til at analysen af kampen undervejs vægter ret højt når der skiftes ud, hvor jeg sidste sæson følte, at der var et klart hierarki som Ancelotti skiftede ud fra. I går ser vi Vinicius gå ud og Fran gå ind på en venstre kant, mens Rodrygo pænt må blive siddende (og heller ikke bliver kastet ind på en højrekant længere hvor det ikke går så godt) og Mastantuono heller ikke passede til kampbilledet. Fran er symbolet på hårdt arbejde og lange, kraftfulde løb begge veje, så i stedet for at please et hierarki og stjernestøv, så skifter vi spillere ind der passer til det, som vi har brug for i stedet for at man for alt i verden skal sætte Rodrygo ind selvom han ikke arbejder lige så hårdt eller måske endda hårdt nok til det som vi havde brug for.
Valverde kommer hjem fra Sydamerika efter 2x90 minutter og bliver passet lidt på, hvilket også er super positivt.
Selvom det ikke altid giver de mest sexede indskiftninger, så synes jeg det er betryggende, at der er lidt mere tanke bag beslutningerne undervejs i kampen.
Er enig med dig i at det er rart at se at der ingen som er fredet, så overordnet er jeg også meget glad for det. Kæmpe kultur ændring ifht Ancelotti og til det bedre.
Lige den med at Fran Garcia skulle ind må jeg se mig uenig i. Rodrygo kan altså også godt arbejde tilbage i banen, især i en situation som denne, hvor han ved vi hovedsagligt skal forsvare og han ikke har så mange minutter. Og så ville han kunne tilbyde så meget mere på bolden og i omstillingerne. Det var det eneste tidspunkt vi fik lidt aflastning og kunne være farlige, og det døde fuldstændig da man ikke havde nogen der kunne hjælpe Mbappe med at true Sociedad. Så det blev REN overlevelse, og vi sluttede jo også med 6 forsvarsspillere på banen. Det var lige i overkanten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen