Optakt: Olympiakos - Real Madrid, Champions League, 5. kamp
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid er i aften på besøg hos Olympiakos i Champions Leagues 5. kamp og der venter et spændende opgør, hvor Xabi Alonsos tropper skal forsøge at komme tilbage på vinderkurs og undgå en græsk tragedie.
Det bedste forsvar er angreb og det kan meget vel blive taktikken for Xabi Alonso og Real Madrid i aftenens kamp, for man er nemlig mødt frem til kampen med kun én reel centerforsvarer til disposition og samtidig er verdens absolut bedste målmand, Courtois, også ude af spillet, så der kræves en disciplineret og meget koncentreret indsats fra hele holdet.
De første bulletiner fra spanske AS går på, at det bliver Álvaro Carreras som rykkes ind centralt ved siden af Asencio, hvor Fran García så får venstreback-positionen. Det betyder, at man kan fastholde tilbagevendte Tchouaméni på den centrale midtbane og det kan der blive brug for i en kamp, hvor Olympiakos har alt at vinde.
Real Madrid har aldrig vundet en kamp på græsk jord, men det vil være særdeles vigtigt at få en sejr med hjem i aften, for alt andet end en plads blandt de otte første vil være en gedigen fiasko og man vil for alt i verden undgå det scenarie.
Olympiakos viser stor styrke i den hjemlige liga, men i Champions League er resultaterne mere svingende med blandt andet et stort nederlag til Barcelona, mens man til gengæld klarede sig overraskende godt mod Arsenal, som først sent i kampen slog sejren på 2-0 fast og hjemme er det blevet til to uafgjorte mod upåagtede Pafos og mod hollandske PSV Eindhoven.
Det er med andre ord en kamp, som Real Madrid bør komme tilbage på sejrssporet i, men det kræver at offensiven begynder at vise lidt bedre takter end i de seneste opgør, hvor der har været for mange nøglespillere, som har vist udfald.
Der er kampstart kl. 21 og opgøret kan følges på Viaplay News.
Real Madrids forventede hold: Lunin, Trent, Carreras, Asencio, Fran García, Tchouaméni, Fede Valverde, Bellingham, Arda Güler, Vinícius, Mbappé.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det var virkelig spændende at høre Managing Madrid-podcasten fra i går, hvor de med deres kilder bekræftede mange af de gisninger, man kunne have: At de seneste dages palaver særligt er skabt fra Vini-campen, at en gruppe spillere (Valverde, Rodrygo, Mendy, Valverde, Endrick bl.a.) ikke er glade for Alonso, og at den resterende spillertrup mistede meget respekt for Alonso, da han ikke bænkede Vini efter Clasico-skandalen.
Derfor var det for mig ekstremt interessant at se, hvordan han ville agere her til dagens kamp ovenpå de seneste dages historier, der jo særligt er lækket fra Vinicius' kamp. Med andre ord: Jeg havde DRØMT, HÅBET og faktisk TROET, at nu var nok nok. At nu var det tid til endnu en tur på bænken med signalet 'det er mig, der bestemmer'.
Men ak. Gonzalo Garcia er stadig på bænken, og verdens største crybaby - Vini - der ovenikøbet sejler rundt på banen og tilmed offentlig ydmyger vores træner, skal starte. Jeg begriber det ikke og er dybt skuffet over Alonso.
Måske Alonso har vurderet at i dag ikke er dagen til statements med tanke på at Bellingham, Mastantuono og et helt forsvar sidder ude med skader?Sebberg post=189839 skrev: Vini, Valverde og Mendy fra start. Det var da godt nok en absurd skuffende opstilling.
Det var virkelig spændende at høre Managing Madrid-podcasten fra i går, hvor de med deres kilder bekræftede mange af de gisninger, man kunne have: At de seneste dages palaver særligt er skabt fra Vini-campen, at en gruppe spillere (Valverde, Rodrygo, Mendy, Valverde, Endrick bl.a.) ikke er glade for Alonso, og at den resterende spillertrup mistede meget respekt for Alonso, da han ikke bænkede Vini efter Clasico-skandalen.
Derfor var det for mig ekstremt interessant at se, hvordan han ville agere her til dagens kamp ovenpå de seneste dages historier, der jo særligt er lækket fra Vinicius' kamp. Med andre ord: Jeg havde DRØMT, HÅBET og faktisk TROET, at nu var nok nok. At nu var det tid til endnu en tur på bænken med signalet 'det er mig, der bestemmer'.
Men ak. Gonzalo Garcia er stadig på bænken, og verdens største crybaby - Vini - der ovenikøbet sejler rundt på banen og tilmed offentlig ydmyger vores træner, skal starte. Jeg begriber det ikke og er dybt skuffet over Alonso.
Jeg er helt med på vognen i at spille Garcia mere ind på holdet med tiden. Men tænker stadig at stærkeste opstilling inkluderer Vini. Han skal jo også vise sig selv frem, hvis han vil have en anden klub til at betale ham 30 millioner euro om året eller hvad pokker han end prøver at opnå :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Det er formentligt svaret, men der er jeg så bare ikke enig. Først og fremmest er det et ganske kompetitivt hold med eksempelvis Kylian på venstre, Garcia på top og Guler eller en anden på den anden side. Selvfølgelig kan man vinde kampen uden Vinicius.Taxii89 post=189841 skrev:
Måske Alonso har vurderet at i dag ikke er dagen til statements med tanke på at Bellingham, Mastantuono og et helt forsvar sidder ude med skader?Sebberg post=189839 skrev: Vini, Valverde og Mendy fra start. Det var da godt nok en absurd skuffende opstilling.
Jeg er helt med på vognen i at spille Garcia mere ind på holdet med tiden. Men tænker stadig at stærkeste opstilling inkluderer Vini. Han skal jo også vise sig selv frem, hvis han vil have en anden klub til at betale ham 30 millioner euro om året eller hvad pokker han end prøver at opnå :)
Når det så er sagt, så er det faktisk underordnet for mig. Der er så meget på spil her, og lige nu er Alonso ved at miste grebet. Derfor bliver man nødt til at træde ind og trække en streg i sandet, medmindre alt magten skal være placeret hos én eller flere spillere - eksempelvis Vinicius.
Han gjorde det ikke efter Clasico, og det er efter min mening en absurd fejltagelse. Nu var chancen der igen efter lækket i går. De leger med ham, desværre. Øv!
Donde está la biblioteca?
Ja, to Champions League vindere ;-)DeLaRed post=189847 skrev: Mendy og Trent :D :D :D