Optakt: Olympiakos - Real Madrid, Champions League, 5. kamp
Hvor der er røg er der ild, og hvis ikke man er i stand til at sortere i tik tok sensationer og de troværdige journalister med fingeren på pulsen, ja så bliver det nemt at bestemme sig for at det hele er en konspiration.Matamoro post=189958 skrev: Troværdige journalister? Vi taler om folk som lever af at sælge clickbaits.
Vini dummede sig, sagde undskyld og træneren var tilfreds. Men det er tilsyneladende ikke godt nok herinde. Her går man stadig og drømmer om en pibekoncert mod Vini. Man undrer sig ikke over at der slet ikke har været en pibekoncert på mod Vini på Bernabeu. Måske er det fordi at fansene der ikke hidser sig op over lidt larm som efterfølgende får sit eget liv på tiktok.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Matamoro post=189958 skrev: Vini dummede sig, sagde undskyld og træneren var tilfreds. Men det er tilsyneladende ikke godt nok herinde.
Jeg tilhører ikke gruppen af folk der er utilfreds.
Men vil bare gerne lige pointere at det er blevet bekræftet fra Vini’s egen side af at han med vilje udelukkede Xabi Alonso fra sin undskyldning. Dette er ikke et rygte men bekræftet.
Jeg tænker at det preller af på Alonso der virker til at være pænt ligeglad med Vinis julelege. Han er meget “Spil videre” mentalitet.
Heldigvis er Xabi og Vini mere voksne end de fleste herinde. Man kan godt komme videre fra de her ting sammen. Man behøver ikke at brænde alle broer.
Du står og skyggebokser med luften lige pt.Matamoro post=189956 skrev: Angrebsduoen Mbappe og Vinicius sprudlede i går, men det ændrer ikke noget. Hadet til Vinicius er uforandret og alle holdets problemer vil blive løst hvis man lader en spiller fra ungdomsholdet erstatte Vinicius. Han er stadig bare “en mide” og “en parasit”. Listen over skældsord er lang.
Det har dog en vis underholdningsværdi når folk slår knuder på sig selv for at bortforklare at Vinicius tryllede på banen i går. “Jamen modstanderen var også historisk ringe.” “Selv Elche og Rayo Vallecano er bedre.” De har ganske vist aldrig spillet i Europa, men det gør ikke noget. Det bliver også lidt ufrivilligt komisk når man så loyalt støtter den træner som åbenbart heller ikke kan se lyset i Gonzalo. Men det kan man heldigvis forklare med at Vini kan tvinge træneren til ikke at udtage Gonzalo. Desværre kan Vini bare ikke tvinge træneren til at udtage Vini, men slags detaljer spiller ingen rolle. Heldigvis kan man hele tiden opsnappe et rygte på tik tok, så man kan brygge videre på sit had.
Ingen hader Vinicius.
1) Vini undskyldte med vilje ikke til sin træner.
2) Ingen siger at Gonzalo løser ALLE problemer. Han løser nok ikke vores forsvarsproblem f.eks. Men nu skal vi ikke blive alt for fodboldnørdede.
3) Du prøver at fremtrylle et had til Vini som ikke eksisterer, samtidig med at du selv skyder Gonzalo ned og nedgør alle der gerne vil se ham få en chance. Noget med sten og glashus.
4) Vi er nogen der ikke ser en fremtid i Vini og Mbappé sammen - og så falder valget på sidstnævnte fordi han er bedre og ankommet senere. Hvorimod Vini forlanger en kæmpe kontrakt og laver ballade, når han bliver skiftet ud. Derfor er han et salgsemne.
5) Vini er fantastisk når han har pladsen. Det har vi vist længe - og nydt godt af. Olympiakos spillede præcis som Vini og Mbappé gerne vil have. Det gør de gode hold altså ikke.
6) Der findes gode, troværdige journalister med direkte kontakt til klubben, spillerne + deres agenter. De poster dog ikke på TikTok. Eller det ved jeg faktisk ikke, for det er ikke et sted jeg bevæger mig. Måske du kan forklare os andre hvordan TikTok fungerer.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Når man ikke har en midtbane som for alvor kan kontrollere spillet, så er det måske ikke så tosset at overlade initiativet til modstanderne og straffe dem på kontra.
Jeg håber at Xabis taktiske skifte mod Olympiakos bliver stilen fremover.
Enig i at det i teorien er en god løsning, hvilket jeg også har sagt i flere år.Matamoro post=189965 skrev: På en helt anden note. Jeg ved godt at mange fans gerne så, at Real Madrid videreudviklede sit høje pres og deraf store boldbesiddelse, men når man har spillere som Mbappe, Vinicius og Bellingham, så giver det vel god mening at spille på omstillinger. Ingen af dem er særligt gode i små rum, men virkelig gode når de får nogle meter at løbe på.
Når man ikke har en midtbane som for alvor kan kontrollere spillet, så er det måske ikke så tosset at overlade initiativet til modstanderne og straffe dem på kontra.
Jeg håber at Xabis taktiske skifte mod Olympiakos bliver stilen fremover.
Men det høje pres er en rigtig god idé fordi man fanger modstanderen oppe på deres banehalvdel når de er ude af formation, vi scorede en del mål på det i starten af sæsonen. Når så modstanderen spiller sig ud af det høje pres er det fint med mig at vi står dybt. Problemer er bare lidt at vi ikke kan forsvare på indlæg som det er lige nu, hvilket er ret kritisk når man står dybt. En anden ting er, at vores kontramaskine faktisk er lidt håbløs. Vi har i teorien de helt rigtige spillere til kontra, men det er som om rollerne ikke rigtig er fordelt. Det er ikke som den gang vi havde Ronaldo, özil og Benz hvor de bare tog de rette beslutninger og de rette løb hver gang. Vores kontraer lige er mest bare én hurtig spiller der løber med bolden. Eller én midtbanespiller der løber med bolden og venter på de gode løb som ikke er der.
på den anden side så er vores spil med bolden heller ikke prangende, så der er ikke nogle af løsninger der ser særligt gode ud pt. Men jeg foretrækker at vi forsvarer med bolden så vi ikke skal stå og tage imod indlæg hele tiden.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Jamen så skal man jo for pokker lære det. Hvad sker der hvis vi stiller os ned mod 50% af holdene i La Liga og venter på omstillinger? Så står de bare og venter på at kampen fløjtes af ved 0-0 eller 1-0 til dem.
Selvfølgelig skal vi som et storhold arbejde hårdt på at forfine en spillestil med et offensivt og dominerende udtryk. Nu skal vi altså til at følge med tiden i stedet for at opføre os som om vi stadig er 20 år bagefter.
Vi SKAL op og trykke modstanderen og bryde dem ned gennem kampen. Hvis de slet ikke kan komme ud, så bliver mange kampe langt nemmere at dominere og score i.
Bellingham passer super til hold hvor vi spiller tæt på feltet. Mbappe fungerer ved alle forudsætninger. Og vi SKAL da udnytte Bellingham i et åbent spil hvor han med sin fysiske pakke og dynamiske stil skal presse og dominere inde på midten. Så er der også kortere til feltet for ham.
Et Real Madrid som lever på omstillinger vil være den visse død. Vi har et midtbaneproblem i forhold til at dominere men det er da langt vigtigere at bygge på systemet og de aftaler som skal hjælpe holdet i fastholdesfasen og gennembrudsfasen. De små hold kommer ikke frem alligevel.
De så jo godt ud i starten af sæsonen så selvfølgelig skal vi bygge videre i den retning. Tiderne hvor to angribere kan slappe af til vi har bolden er forbi. PSG indså det for 2 år siden. Alle hold har fattet det snart. Nu er det vores tur til at forstå det og de spillere som ikke er med på det, kan bare smutte. Uanset status og størrelse så har der altid været et Real Madrid efter de største stjerner er smuttet og det Real Madrid har fortsat stået stærkt.
Op med ambitionsniveauet
EDIT: Og når vi generelt køber så ungt ind som vi gør og sommetider har lange indkøringsperioder (Güler, Rodrygo, Valverde, Camavinga, Militao som eksempler der ikke bare blev smidt i start 11 fra dag 1), så er det heller ikke færdige spillere som ikke kan formes til det vi gerne vil. Militao husker jeg sejlede rundt rammen med Varane når Ramos ikke var der til at lede. Nu er Militao en fremragende leder og føler sig tilpas med en høj linje. Nu er håbet at eks Dean Hujsen kan gøre det samme på et forhåbentlig aggressivt hold.
Spillerne SKAL udvikle sig og tilpasse sig klubbens og holdets stil som forhåbentlig er ambitiøs