Optakt: Olympiakos - Real Madrid, Champions League, 5. kamp
Tilgengæld godt at Alonso er mindre følelsesladet end mange herinde og starter med Vini. Stor kamp fra ham og Mbappe, og vi havde virkelig brug for de 4 mål. Det var lige før det ikke engang var nok.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du ved udmærket hvad problemet er. Vi vinder ikke noget sådan her.madrid2000 post=189934 skrev:
Det er jo sådan det har været i de 25 år jeg har været fan. RM har jo ikke haft en decideret spillestil som man ser andre steder... Der har jo ikke være en klar koncept på noget tidspunkt, så hvad er problemet?Bismo post=189925 skrev: Det her shit er hvad vi kan se frem til i mange år fremover, hvis Vini og co. får deres vilje og Xabi bliver fyret. De "trives" decideret under de her forhold de fucking parasitter. Der skal renses ud til sommer.
Vi fik smæk af Arsenal sidste år. Smæk af PSG i sommers. Var uduelige mod Liverpool for nylig.
Hvis man skal spille uden spillestil, skal man have rutinerede, verdensklassespillere nærmest over det hele. Det har vi ikke. Vi har et hold, der er det yngste i 20 år. De har slet ikke erfaringen til at spille uden koncept.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Passer ikke. Vi havde et klart koncept under Mou.madrid2000 post=189934 skrev:
Det er jo sådan det har været i de 25 år jeg har været fan. RM har jo ikke haft en decideret spillestil som man ser andre steder... Der har jo ikke være en klar koncept på noget tidspunkt, så hvad er problemet?Bismo post=189925 skrev: Det her shit er hvad vi kan se frem til i mange år fremover, hvis Vini og co. får deres vilje og Xabi bliver fyret. De "trives" decideret under de her forhold de fucking parasitter. Der skal renses ud til sommer.
Problemet er, at man ikke kan overleve på samba bold i 2025/26.
Forfærdeligt take.Fondo_Sur post=189935 skrev: Første sejr i Grækenland! Fornuftig kamp. Med utrolig mange forsvarsspillere og Courtois ude var det desværre forventeligt med mål imod os. Vi ender med Tchouameni og Carreras i midterforsvaret og Ceballos på midten efter Camavingas (måske) skade.
Olympiakos er heller ikke så dårlige igen. Og selv hvis er, er det underordnet for selv dårlige hold kan spille brandkampe. Især på hjemmebane imod den mest famøse klub. De skal have den credit, at de har nogle rigtig gode angribere, der fik Asencio, Carreras og Tchouameni til at blegne.
Real Madrids pres er stadig ikke godt nok. Grækerne havde aaalt for nemt ved at komme frem til farlige chancer.
En sjov detalje: PSV vandt 4-1 på Anfield, men spillede 1-1 ude mod Olympiakos. Fodbold handler om marginaler, og dem skal vi lige have med igen…
Jo, Olympiakos ER så ringe. 2 point og 2 mål havde de inden kampen. I dag scorede de 3.
Vi kan ikke forsvare på indlæg, om det så gjaldt vores liv - det er altså ikke Olympiakos fortjeneste.
Edit: Du fremhæver at PSV scorede 4 på Anfield...ja og hvor mange var det nu vi bankede ind? Vi var ikke engang tæt på at score 1.
Lad det for Guds skyld være Ceballos!NickyMad post=189937 skrev: Det kan være Camavinga skulle overveje den glutenfri diæt fra Carvajal, det er godt nok ved at være irriterende.. Kommer der et godt bud, bør man måske overveje det. Nogen skal jo ud hvis Chema og Paz skal tilbage.
Donde está la biblioteca?
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Hvis man vil have et klart koncept eller en tydelig spillestil, må man også acceptere, at det tager tid at implementere. En fair periode for en træner er i hvert fald to sæsoner, hvor træneren også får lov til at bestemme indkøb. Det har vi RM-fans slet ikke tålmodighed til, og det har ledelsen heller ikke. Florentino lader ikke nogen træner bestemme over indkøb – det kommercielle aspekt er lige så vigtigt for ham.Ramos4 post=189938 skrev:
Du ved udmærket hvad problemet er. Vi vinder ikke noget sådan her.madrid2000 post=189934 skrev:
Vi fik smæk af Arsenal sidste år. Smæk af PSG i sommers. Var uduelige mod Liverpool for nylig.
Hvis man skal spille uden spillestil, skal man have rutinerede, verdensklassespillere nærmest over det hele. Det har vi ikke. Vi har et hold, der er det yngste i 20 år. De har slet ikke erfaringen til at spille uden koncept.
For mig virker det urealistisk, hvis en træner skal ændre spillestilen og lykkedes med det fra dag 1.
Jeg synes det understreger lidt min pointe. Liverpool spillede altså en helt fantastisk kamp imod os. Fordi det var imod os, og de ville have hævn osv. Det var vel også prime Olympiakos vi så, fordi det var imod Real Madrid. Nu må vi se, hvormange point de ender med, men de gjorde udemærket mod Arsenal og var uheldige med det røde kort mod Barca, der ændrede hele kampen.
Vi savner centerbacks - det kan der ikke være nogen tvivl om. At få Rüdiger eller Militao tilbage ville gøre en kæmpe forskel.
Hvem siger "vi" ikke har tålmodigheden?madrid2000 post=189943 skrev:
Hvis man vil have et klart koncept eller en tydelig spillestil, må man også acceptere, at det tager tid at implementere. En fair periode for en træner er i hvert fald to sæsoner, hvor træneren også får lov til at bestemme indkøb. Det har vi RM-fans slet ikke tålmodighed til, og det har ledelsen heller ikke. Florentino lader ikke nogen træner bestemme over indkøb – det kommercielle aspekt er lige så vigtigt for ham.Ramos4 post=189938 skrev:
For mig virker det urealistisk, hvis en træner skal ændre spillestilen og lykkedes med det fra dag 1.
Vi har da gjort kæmpe fremskridt under Xabi. Indtil det så gik totalt nedad nu her. Der er spillere der er utilfredse osv.
Det er ikke pga. resultaterne, jeg bliver bekymret, det er fordi spillerne tydeligvis spiller deres eget spil lige pt.
Jeg har masser af tålmodighed, men det kræver at spillerne er ombord og at træneren har nosserne til at træffe store beslutninger.
Bismo skriver jo lige præcis, at spillerne ikke skal have lov at smide Xabi under bussen. Så vi er jo enige.
Ja det ville gøre en forskel på at vi måske kan forsvare indlæg så.Fondo_Sur post=189944 skrev: @Ramos
Jeg synes det understreger lidt min pointe. Liverpool spillede altså en helt fantastisk kamp imod os. Fordi det var imod os, og de ville have hævn osv. Det var vel også prime Olympiakos vi så, fordi det var imod Real Madrid. Nu må vi se, hvormange point de ender med, men de gjorde udemærket mod Arsenal og var uheldige med det røde kort mod Barca, der ændrede hele kampen.
Vi savner centerbacks - det kan der ikke være nogen tvivl om. At få Rüdiger eller Militao tilbage ville gøre en kæmpe forskel.
Men jeg så ingen identitet i dag. Intet højt pres. Ingen sammenhæng mellem kæderne. Ingen idéer.
Havde Olympiakos pakket sig eller bare forsvaret bedre (havde de ikke selv scoret 3) så havde vi ikke lavet 4 kasser. Så havde vi haft endnu en Rayo eller Elche kamp.
Vi scorer kun fordi Olympiakos giver os uendeligt med plads.