Optakt: Real Madrid – Celta Vigo, LaLiga, 15. spillerunde
Ramos4 post=190465 skrev: Behøver City en Valverde-sprinter der lapper huller hele dagen? Nej. Gør Bayern? Nej. Gør PSG? Nej. Gør Arsenal? Nej.
Vi har en god 6'er i Tchouameni og det burde være nok, hvis resten af holdet står ordentligt og presser ordentligt osv.
Valverde ER super god til at stoppe defensive kontraer, men det burde ikke være nødvendigt. Og det er ikke godt nok at have en spiller i samtlige start-11'ere udelukkende fordi vi er nødt til at have ham med for at slukke ildebrande. Han bidrager jo ikke meget noget andet. Nada.
Nej, der er ingen som Valverde på det højeste niveau. De ville elske at have ham dog!
Forstår slet ikke man kan kritisere ham efter i dag, hvor han måske har sin bedste kamp i sæsonen og netop viser sig selv når han er bedst. Den nok bedste felt-til-felt spiller i verden når han er som i dag. Og han var ikke engang på midtbanen.
Nu kiggede jeg lige på whoscored for sjov, som også scorer ham som vores anden bedste spiller i dag, hvilket jeg er enig i. Flest driblinger med 3, ingen uprovokeret boldtab, 89% afleveringsnøjagtighed, en enkel nøgleaflevering og en række gode defensive aktioner.
Men fint nok, han kommer heldigvis til at blive, ligesom Kroos for 3-4 sæsoner siden havde et formdyk og halvdelen af forum også ville have ham ud af klubben. Klasse fornægter sig dog ikke, og det bliver det samme med Valverde.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi kan for fanden ikke komme videre, hvis samtlige spillere død og pine SKAL blive.
Hvis vi skal have en kontrollerende midtbanespiller skal nogen lade livet. Det bliver ikke Tchouameni. Det bliver ikke Bellingham.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
Vi så hvor nede Barca fans var efter deres El Clásico nederlag og igen efter deres Chelsea afklapsning. Nu er de oppe og flyve. Det kan vi også komme hurtigt igen.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Netop kampen i dag var til hans fordel ja. Andenbedste efter Tchou går jo ud fra? Det er vel på en billig baggrund når hele offensiven havde en off day, og hele vores baglinje ikke fik afsluttet kampen, hvor 2 fik rødt, hvilket trækker scoren ned.Lars1991 post=190474 skrev:
Ramos4 post=190465 skrev: Behøver City en Valverde-sprinter der lapper huller hele dagen? Nej. Gør Bayern? Nej. Gør PSG? Nej. Gør Arsenal? Nej.
Vi har en god 6'er i Tchouameni og det burde være nok, hvis resten af holdet står ordentligt og presser ordentligt osv.
Valverde ER super god til at stoppe defensive kontraer, men det burde ikke være nødvendigt. Og det er ikke godt nok at have en spiller i samtlige start-11'ere udelukkende fordi vi er nødt til at have ham med for at slukke ildebrande. Han bidrager jo ikke meget noget andet. Nada.
Nej, der er ingen som Valverde på det højeste niveau. De ville elske at have ham dog!
Forstår slet ikke man kan kritisere ham efter i dag, hvor han måske har sin bedste kamp i sæsonen og netop viser sig selv når han er bedst. Den nok bedste felt-til-felt spiller i verden når han er som i dag. Og han var ikke engang på midtbanen.
Nu kiggede jeg lige på whoscored for sjov, som også scorer ham som vores anden bedste spiller i dag, hvilket jeg er enig i. Flest driblinger med 3, ingen uprovokeret boldtab, 89% afleveringsnøjagtighed, en enkel nøgleaflevering og en række gode defensive aktioner.
Men fint nok, han kommer heldigvis til at blive, ligesom Kroos for 3-4 sæsoner siden havde et formdyk og halvdelen af forum også ville have ham ud af klubben. Klasse fornægter sig dog ikke, og det bliver det samme med Valverde.
Kroos og Valverde kan ikke sammenlignes. Alle spillere har dårlige perioder, men Kroos bidrog altid med sit spil, og vi savner især hans kreativitet, samt Lukas magi.
Pep og Enrique ville simpelthen ikke elske at have Valverde. Han er alt for endimensionel. Slet ikke teknisk nok. Ville aldrig starte på det spanske landshold heller. De fleste storhold i verden har en stærk 6'er og så to teknisk gode 8'ere. Ikke en god 6'er plus en brandslukker, der løber solen sort fordi holdet ikke hænger sammen.Lars1991 post=190474 skrev:
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Valverde ER en god spiller, men vi bør simpelthen sigte efter at komme videre fra ham. Gode tekniske midtbanespillere der kan spille fodbold og et hold der ikke knækker over i transitions.
Ramos4 post=190476 skrev: Ja og Vini kan også finde formen igen.
Vi kan for fanden ikke komme videre, hvis samtlige spillere død og pine SKAL blive.
Hvis vi skal have en kontrollerende midtbanespiller skal nogen lade livet. Det bliver ikke Tchouameni. Det bliver ikke Bellingham.
Men som jeg har sagt mange gange, ser jeg slet ikke en kontrollerende midtbanespiller som løsningen på noget som helst. Vi har Tchouameni, vi har Arda, og når de er klar, så har vi også Trent og Huijsen.
Lige nu ser jeg et stort problemet i offensiven, hvor kun Mbappe stråler. Og jeg ser et lidt mindre problem i Arda/Bellingham, der ikke fungerer skide godt sammen endnu. Og så ser jeg ellers bare et kæmpe problem i alle vores skader i defensiven især. Det har desværre en stor effekt.
Du kan simpelthen ikke mene Tchouameni er en kontrollerende midtbanespiller. Jeg snakker en Kroos eller Modric type.
Ved godt jeg gentager mig selv.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Citys foretrukne backs lige nu er sjovt nok to tidligere centrale midtbanespillere: Nico O’Riley og Nunes. For dem er det bare med at affinde sig med det og ikke så meget drama, som vi serRamos4 post=190465 skrev: Behøver City en Valverde-sprinter der lapper huller hele dagen? Nej. Gør Bayern? Nej. Gør PSG? Nej. Gør Arsenal? Nej.
det i Real Madrid.
Men det helt store problem er vel, at vi nu - halvt inde i sæsonen - stadig ikke er i nærheden af et udtryk på banen. Prøv at se Barcelona, Bayern eller Arsenal. Den måde, de løber for hinanden. Deres spilmønstre. Deres offensive løb. Vi er bare 11 dygtige spillere, der er sat på banen uden en plan. Sådan føles det i hvert fald, og det forventede man sgu ikke med Alonso.
Hvorfor så? Er det spillerne, der ikke lader ham implementere det? Det er det gode spørgsmål.
Jeg er mest skuffet over, at han ikke laver the big calls. Jeg er lægmand - fair nok - men jeg FATTER ikke, at vi fortsat kan se Rodrygo bliver skiftet ind som den første. Hvad sker der med Mastantuono? Og jeg FATTER ikke, at man i denne her kamp ikke ser en Vinicius-Gonzalo udskiftning i 60 minut. Hvis vi skal se bort fra anciennitet, så har vi en kantspiller, der har haft en (mange flere i øvrigt) ringe kampe, og hvor det ikke fungerer. Vi har så en boksspiller, der kan fylde i feltet, og en 9'er på banen, som måske også er verdens bedste på venstrekanten. Det er så pissesynd, at vi ikke får lov at se den konstellation med Mbappé på venstre og Gonzalo på toppen. Jeg ved godt, at han brænder hovedstødschancen i går, men der brug for spilletid og kontiniutet for at blive skarp foran mål. Han kommer trods alt til chancerne og fylder i feltet.
Det her er vildt at sige, men jeg drømmer jo nærmest om en lille skade til Vinicius, så vi kan se holdet uden ham...