Optakt: Real Madrid – Betis, LaLiga, 18. spillerunde

7 måneder 5 dage siden #85 af NachoFernández
​Rigtig gode beslutninger fra bænken af Alonso undervejs i kampen. Det lignede at han ændrede en smule på Rodygos position i anden halvleg som gav nogle gode chancer til holdet. Og så de helt rigtige udskiftninger. Mastantuono er med til at få sat en prop i hos Valverde og bidrager godt i spillet. Güler med et fremragende indhop. Direkte ind og få kontrol på bolden og være med til at tage tempoet ud i stedet for at drible rundt. Og så fantastisk løb og bold mellem benene på legendariske Bartra 

Fint at få sparet Rudiger også. Eneste lille ting er at jeg havde håbet på at få introduceret Thiago Pitarch til nu hvor der var luft til det og i en periode hvor spillet flød til sidst. Både at holde Mendt og Fran Garcia i gang er ikke nødvendigt 
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 5 dage siden #86 af longwind
Jeg har tidligere sagt at GG skulle til at steppe op hvis han ikke skulle miste chancen, og hold nu op hvor er det lækkert at se sådan en kamp fra ham! Sikke et aktiv han kan blive hvis han bare fik muligheden. Alle drømmer vel om ham centralt og Kylian på venstre, men det kommer nok desværre ikke til at ske.

Skøn kamp
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Ramos4

7 måneder 5 dage siden #87 af elle44
Vanvittig kamp af GG.

Og det eneste Vini kunne ramme i dag var den velfortjente pibekoncert på vej ud af banen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam

7 måneder 5 dage siden #88 af Hamid8210
Dejligt med en sejr - og endnu vigtigere at Garcia får tanken noget selvtillid inden turen mod Saudi!

7 måneder 5 dage siden #89 af El Siete

Ramos4 post=191423 skrev: Vini direkte i omklædningen. Wow, what a fucking baby. Magter ham ikke mere.

​Var det da han blev skiftet ud eller ved slutfløjtet? 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

7 måneder 5 dage siden #90 af Ramos4

El Siete post=191435 skrev:

Ramos4 post=191423 skrev: Vini direkte i omklædningen. Wow, what a fucking baby. Magter ham ikke mere.

​Var det da han blev skiftet ud eller ved slutfløjtet? 

​Slutfløjt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 måneder 5 dage siden #91 af Ramos4
Forhåbentlig har Xabi bare ventet på at Gonzalo brændte banen af, så han kunne forsvare at bruge ham fra start. Forhåbentlig...

Jeg ville give min højre arm for at se Gonzalo og Mbappé linke up. Gonzalo i Benzema-rollen og Mbappé i...Mbappé-rollen. Eller Cristiano om man vil.

Dét gad jeg godt se.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Estadio Santiago Bernabéu

7 måneder 5 dage siden #92 af Raul7-2880
Vores højre back-problem kan løses ved at gøre Valverde til fast starter. Midtbanen klarer sig fint uden ham, mens holdet får markant mere stabilitet bagtil. Carvajal har ikke længere fysikken til at spille fast, og hans kontrakt udløber snart. Trent er ganske enkelt ikke god nok og bør kun bruges som rotation, når Valverde skal have pause.

Og offensivt kan Rodrygo, Mastantuono, Vini og Brahim kæmpe om den sidste offensive plads på højre side indtil sommer hvor Vini kan smutte :-) 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 måneder 5 dage siden #93 af Ramos4
Jeg synes umiddelbart Camavinga er bedre på midtbanen end Valverde hvert fald.

7 måneder 5 dage siden #94 af anes
​"Ikke et flatterende billede for Vinicius. Så snart dommeren fløjtede, gik han direkte mod tunnelen. Hvad giver dette konstante ønske om at være centrum for opmærksomheden ham? I dag er du ikke centrum for opmærksomheden. Overlad det til Gonzalo. Det er dette konstante behov for at være centrum for opmærksomheden i alt. Gonzalo scorer tre mål, Asensio scorer, Fran García scorer, Madrid vandt overbevisende... Og du bliver efterladt løbende mod tunnelen i stedet for at blive hos dine holdkammerater. Hvad gør det for dig? Intet, egentlig..."

Dani Garrido på Carrusel

"Når man har et barn derhjemme, der opfører sig dårligt, er det første gang barnets skyld, anden gang barnets skyld, tredje gang barnets skyld... Når det er tiende gang, er det forældrenes skyld. Lad dem, der vil forstå, forstå."

Antonio Romero , på Carrusel

"Xabi skal begynde at følge sit hjerte og sin hjerne. I én kamp skal han have Rodrygo på højre side, Gonzalo som angriber og Mbappé på venstre side. Det er ikke noget stort problem, hvis han spiller én dag."Tomás Roncero , på Carrusel"Hvis en ungdomsspiller fra Barça gjorde, hvad Gonzalo gjorde i dag eller ved klub-VM, ville man vise ham frem."

Antonio Romero , på Carrusel

Jeg er glad for det er det som de spanske journalister siger efter kampen. At man er træt af den her evige offerfølelse og de problemer som Vinicius bliver ved med at lave. De ansigter han lavede ved udskiftningen siger alt, jeg kan ikke forstå at man føler sig for god til at blive skiftet ud.
Det er på tide når Mbappe kommer tilbage at prøve ham til venstre og Rodrygo til højre med Gonzalo i midten. Han laver jo mål når han spiller kampe, det gjorde han også under klub vm.
Sidste redigering: 7 måneder 5 dage siden ved anes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete, Dragam, Ramos4, NachoFernández

7 måneder 5 dage siden #95 af NachoFernández

Ramos4 post=191439 skrev: Jeg synes umiddelbart Camavinga er bedre på midtbanen end Valverde hvert fald.

​Jeg synes også, at en fit Camavinga er bedre at have på midtbanen. Vi er et lidt anderledes hold når det kører for Camavinga og han er på mange måder det tætteste vi kommer på en spiller som kan styre spillet. Tempoet i bolden er langt højere når han spiller og han er så pres resistent, at han kan afvæbne modstanderen når de går højt fordi han er så stærk på bolden. Nogle gange er han et omvandrende gult kort og laver nogle håbløse fejl, men han skal stadig udvikle sig. Kan han bare holde sig skadesfri, så kan vi få rigtig meget ud af hans flow og blik for spillet. 

Jeg synes også det er tankevækkende, at det faktisk var Camavinga, som har slidt med fysikken, der blev på banen mens Tchouameni måtte forlade banen til fordel for Ceballos. Jeg ville tænke at Ceballos mere var en erstatning for Camavinga, men det fortæller også noget om den effekt som Camavinga havde på holdet i går, at han bare skulle spille fuldtid.

Valverde har nogle klare styrker i genpresset og restforsvar, men det bliver desværre for tungt med ham og Tchouameni som Alonso ser ud til at stole 100% på. Og det er jo synd når man tænker på Valverdes historiske betydning og hjerte for klubben. Han bør heller ikke være over the hill taget sin alder i betragtning men for første gang i mange år er det jo helt legitimt at diskutere hans plads på holdet. Desværre har han ikke lagt tilstrækkeligt på i sit spil med bolden og de kraftfulde lange løb er der blevet færre af når han spiller centralt. 

Men det afhænger nok også af modstander og momentum. Og pt fungerer det super godt for Valverde på backen. Han skal nok få stort set alle minutter og have en vigtig rolle selvom han ikke er selvskrevet hvis alle er klar.

7 måneder 4 dage siden #96 af Matamoro
Camavinga var banens bedste sammen med Gonzalo og Bellingham. Hans evne til at vende spillet og bryde gennem kæderne med sine driblinger får slet ikke nok kredit.
Det er helt afgørende at han kan holde sig skadesfri.

Leveret af Kunena Forum