Optakt: Barcelona – Real Madrid, Spansk Super Cup, finale
I tiden indtil 2017 havde barca også spilovertaget, ja, men vi var bare sindssygt farlige, og der var virkelig nerve på ! Det var virkelig underholdene at se el classico dengang.Lars1991 post=191758 skrev: Vi blev altså også domineret imod de store hold da vi havde Kroos og Modric. Tror folk husker tiden lidt rosenrødt.
Det tager tid at opbygge noget, især med alle de her skader. I dag var første halvleg rigtig skidt, men anden halvleg synes jeg var en del bedre, selvom vi havde en dyk cirka midt i. Valverde skulle ikke være taget ud, men forstår godt Xabi ville have Arda på banen. Men det var ikke den rigtige at tage ud. Alt i alt, fortjent nok Barca tager sejren, men vildt at vi ikke scorer på vores to kæmpe chancer i overtiden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så du siger at forsvaret og Vini er det eneste der skal udskiftes? Midtbanen er perfekt?Lars1991 post=191762 skrev:
Ramos4 post=191760 skrev:
Sgu ikke hver gang. Slet ikke.Lars1991 post=191758 skrev: Vi blev altså også domineret imod de store hold da vi havde Kroos og Modric. Tror folk husker tiden lidt rosenrødt.
Det tager tid at opbygge noget, især med alle de her skader. I dag var første halvleg rigtig skidt, men anden halvleg synes jeg var en del bedre, selvom vi havde en dyk cirka midt i. Valverde skulle ikke være taget ud, men forstår godt Xabi ville have Arda på banen. Men det var ikke den rigtige at tage ud. Alt i alt, fortjent nok Barca tager sejren, men vildt at vi ikke scorer på vores to kæmpe chancer i overtiden.
Og det er jo svært når Ronaldo og Bale ikke tracker tilbage og Marcelo er mere kant end back. Men det er ikke midtbanens skyld.
Næ, det da heller ikke hver gang nu. Men selvfølgelig skal vi til at bygge noget op igen. Jeg tror stadig på det her projekt og håber Perez gør det samme. Vi skal bare have udskiftet nogle af vores skadesplagede forsvarsspillere, og evt Vini.
Wow.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=191767 skrev:
Så du siger at forsvaret og Vini er det eneste der skal udskiftes? Midtbanen er perfekt?Lars1991 post=191762 skrev:
Sgu ikke hver gang. Slet ikke.Lars1991 post=191758 skrev: Vi blev altså også domineret imod de store hold da vi havde Kroos og Modric. Tror folk husker tiden lidt rosenrødt.
Og det er jo svært når Ronaldo og Bale ikke tracker tilbage og Marcelo er mere kant end back. Men det er ikke midtbanens skyld.
Næ, det da heller ikke hver gang nu. Men selvfølgelig skal vi til at bygge noget op igen. Jeg tror stadig på det her projekt og håber Perez gør det samme. Vi skal bare have udskiftet nogle af vores skadesplagede forsvarsspillere, og evt Vini.
Wow.
Det er så lavt niveau det der, svært at tage seriøst.
Lars, lad nu være. Kære ven.Lars1991 post=191768 skrev:
Ramos4 post=191767 skrev:
Wow.
Det er så lavt niveau det der, svært at tage seriøst.
"Vi skal bare have udskiftet nogle af vores skadesplagede forsvarsspillere, og evt Vini."
Hvad er det du ikke fik formuleret i dit indlæg så? Forsvarer du midtbanen eller ej?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Så jeg antager at du synes midtbanen er perfekt som den er.
Det er jo bare logik.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
For det er jo helt rigtigt at der er andre problemer som er større pladserne på midtbanen. Kvaliteten spiller for spiller er bestemt godkendt og kernen af dem har ikke for vane at løbe ind i hyppige skader. Kan det være bedre? Helt sikkert.
Men pt kan vi ikke opbygge et makkerpar i forsvaret fordi de alle er lavet af glas og vores nuværende højre back er naturlig midtbanespiller og vil helst spille der. Vi kører lappeløsning på lappeløsning i bagkæden pt og det er svært at spotte en leder (selvom potentialet er der på sigt). Det er langt vigtigere end midtbanen som det ser ud nu. At få styr på Vinicius' situation er også vigtigere.
Jeg synes personligt midtbanen er fin, det er gameplanen der mangler. Spillerne har jo talentet, de mangler instruktionen. Hvem ville du hente til at forbedre midtbanen da? Har svært ved at komme på nogle seriøse bud.Ramos4 post=191772 skrev: Du snakker om at midtbanen var dårlig under Modric og Kroos, men vores problem nu er skadesplagede forsvarere og Vini.
Så jeg antager at du synes midtbanen er perfekt som den er.
Det er jo bare logik.
I dag mangler vi Militao, Rudiger, Trent og Carvajal i forsvaret. Huijsen er kun _lige_ kommet tilbage og kan ikke engang spille en hel kamp. Vi ender kampen med vores 4. og 5. valg (man kan måske endda sige Alaba er 6. valg) på CB, og 4. valg på højre back. Desværre kan man ikke tilskrive det uheld mere, da de fire førstnævnte efterhånden har en ret alvorlig skadeshistorik. Så der skal virkelig investeres. (På denne kamp isoleret set, mangler vi derudover verdens bedste spiller oppe foran. Det skulle altid blive svært i dag)
Jeg har derudover aldrig sagt at Kroos og Modric udgjorde en dårlig midtbane, jeg sagde at vi blev domineret ofte imod de store hold, selv med dem. Pointen er jo at selv med to legendariske spillere som dem, kan man godt blive domineret hvis man ikke har det rette spilkoncept, eller bare vælger at trække sig og stå dybt.
Ikke nødvendigvis at de er bedre end de eksisterende spillere vi har, men vi har brug for pressresistente boldflyttere!
det er fint, men vi spiller jo på en helt anden måde nu, vi er tilbage til det gamle, loftet på hvad vi kan opnå med det spil er allerede sat, og det er ikke opløftende.Lars1991 post=191776 skrev: Vi skal jo kun et par måneder tilbage før vi kørte Barcelona fuldstændig over, det var helt vildt vi kun vandt 2-1. xG var vel på 4-1, og så var der en uheldig annullering af et mål oven i. Det var altså med samme trup og samme midtbanespillere.
I dag mangler vi Militao, Rudiger, Trent og Carvajal i forsvaret. Huijsen er kun _lige_ kommet tilbage og kan ikke engang spille en hel kamp. Vi ender kampen med vores 4. og 5. valg (man kan måske endda sige Alaba er 6. valg) på CB, og 4. valg på højre back. Desværre kan man ikke tilskrive det uheld mere, da de fire førstnævnte efterhånden har en ret alvorlig skadeshistorik. Så der skal virkelig investeres. (På denne kamp isoleret set, mangler vi derudover verdens bedste spiller oppe foran. Det skulle altid blive svært i dag)
Jeg har derudover aldrig sagt at Kroos og Modric udgjorde en dårlig midtbane, jeg sagde at vi blev domineret ofte imod de store hold, selv med dem. Pointen er jo at selv med to legendariske spillere som dem, kan man godt blive domineret hvis man ikke har det rette spilkoncept, eller bare vælger at trække sig og stå dybt.