Arbeloas arbejde begynder at kunne mærkes

7 måneder 2 dage siden #13 af Ramos4

El Chino post=192645 skrev: ​Jeg er enig så langt, at vi – i modsætning til nogle andre hold – ikke har spillet et konsekvent offensivt og dominerende fodboldspil på samme måde som dem i deres peak. Men det, der virkelig har fået mig op af stolen og givet mig de mest mindeværdige øjeblikke, er netop de store, afgørende momenter fra vores individualister: Ramos i ’94, Bale vs Liverpool, Benzema vs PSG – og jeg kunne blive ved. Det smukke spil er underholdende i de 90 minutter, kampen varer, men de store øjeblikke sætter sig fast for altid. Det synes jeg netop er et udtryk for storhed.

​Flot spil skal selvfølgelig heller ikke stå alene. Uden titler kan det være pisse ligemeget.

Men det handler vel - som så meget andet - om balance.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 2 dage siden #14 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg synes det er subjektivt hvad der er flot spil. Jeg køber i hvert fald ikke den med Barcelonas og Peps super langsomme boldomgang der dysser modstanderen i søvn skulle være flot.

Jeg tror egentlig ikke man finder nogle der kan blive enige om hvad flot fodbold er.

7 måneder 2 dage siden #15 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=192648 skrev: ​Jeg synes det er subjektivt hvad der er flot spil. Jeg køber i hvert fald ikke den med Barcelonas og Peps super langsomme boldomgang der dysser modstanderen i søvn skulle være flot.

Jeg tror egentlig ikke man finder nogle der kan blive enige om hvad flot fodbold er.

True. ​Men vi er enige om, at vi ikke spiller det, ikk'?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 måneder 2 dage siden #16 af Ramos4

Dragam post=192646 skrev:

Real HWL post=192637 skrev: Jeg har været fan af Real Madrid siden 98. Tror det er på tide at jeg må indse at Real er en klub der ikke går op i attraktivt eller flot fodbold. 

​Synes nu at vi har spillet seværdig fodbold før i tiden. Sad lige og genså kampene mod bayern i 2012 - det var dælme noget mere spændende at se på, end vores nuværende hold / spil !

​121 kasser i ligaen under Mourinho - dét var tider. Der blev dælme scoret kasser. Dét var kontraspil der ville noget. Milevidt fra hvordan vi spiller i dag.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 måneder 2 dage siden #17 af El Chino
​Jeg synes, vi stadig kan noget af det samme. 1-2-3 afleveringer, direkte angreb og mål. Men fodbolden har udviklet sig, og især de mindre La Liga-hold har fundet opskriften på at neutralisere vores spillestil. Vel også en af forklaringerne på, hvorfor Barcelona klarer sig bedre i den hjemlige. De er bedre til at bryde igennem modstandere, der står lavt og parkerer bussen.Mange nævner savnet af Kroos, men efter min mening savner vi i højere grad prime Modrić-magi. Han kunne løse de små rum.Samtidig er vi nødt til at få styr på alle skaderne i forsvaret. Det er ved at udvikle sig til en regulær forbandelse.

A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles

7 måneder 2 dage siden #18 af Real HWL

Dragam post=192646 skrev:

Real HWL post=192637 skrev: Jeg har været fan af Real Madrid siden 98. Tror det er på tide at jeg må indse at Real er en klub der ikke går op i attraktivt eller flot fodbold. 

​Synes nu at vi har spillet seværdig fodbold før i tiden. Sad lige og genså kampene mod bayern i 2012 - det var dælme noget mere spændende at se på, end vores nuværende hold / spil !

Selvfølgelig har der været perioder hvor vi har spillet god og seværdigt fodbold. Men der er godt nok langt imellem snapsne for tiden. Jeg var ikke fan af Mourinho, men jeg husker vi lavede nogen vanvittige kontra mål i den periode.

Sidste redigering: 7 måneder 2 dage siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 måneder 2 dage siden #19 af NachoFernández

Matamoro post=192635 skrev: Lur mig om ikke denne artikel bliver totalt ignoreret 😂😂😂

​Stærkt call! 

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
7 måneder 1 dag siden #20 af Madridista02

NachoFernández post=192654 skrev:

Matamoro post=192635 skrev: Lur mig om ikke denne artikel bliver totalt ignoreret 😂😂😂

​Stærkt call! 

​Artiklen er jo ikke relevant, når der er tale om at Arbeloa har stået i spidsen i fire kampe og Alonso nåede 34kampe. Så bliver samnligningsgrundlaget ret tyndt. Som en anden bruger også har været inde på, har de tre sejre været i mod nogle meget svage modstandere. Monaco og Levante var ikke meget værd og Villarreal er jo bare pinlige at se på. Ligger nummer 3 i La Liga men er helt væk i mod top holdene. Ligger nr 35 ud af 36 i CHL. Og så er der kampen i mod Albacete. Den behøver vi ikke uddybe mere.

Jeg savner Pepe :(
Sidste redigering: 7 måneder 1 dag siden ved Madridista02.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam

7 måneder 1 dag siden #21 af Lars1991
​Det også svært at møde andet end svage modstandere, hvis nr 3 i la liga er svag :D

Derudover er jeg enig i at man ikke kan sammenligne noget som helst endnu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

7 måneder 1 dag siden #22 af NickyMad
Arbeloa kører jo også på vibes med fokus på spillernes selvtillid lige nu, og så er der en effekt med en ny træner på den korte sigt. Spændende bliver det at se hvordan Arbeloa håndterer det når det bliver svære kampe, eller når spillernes form svinger.

Jeg vil ikke hænge Arbeloa op på han støtter Vini så meget, hvis det handler om at bygge hans selvtillid op, det er helt fair hvis det er hans tilgang. Men hvis vi er i marts, og nogle spillere får fuld spilletid uagtet form & præstationer, og får ros for at prøve, så er han ikke den rigtige træner.
Så kan vi i hvert fald stoppe med at snakke om at hente Endrick tilbage, medmindre vi er indforstået med Rodrygo, Gonzalo, Mastantuono, Brahim, Endrick alle skal kæmpe om højre kanten, mens de øvrige 2 er fredet. Det er nok 3 spillere for mange med den tilgang.

Sidste redigering: 7 måneder 1 dag siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, Estadio Santiago Bernabéu

7 måneder 1 dag siden #23 af Matamoro
Der er flere ting der peger på at Rodrygo smutter til sommer. Jeg kunne godt se for mig at Mastantuono og Endrick skal kæmpe om højrekanten. Gonzalo og Brahim kommer nok aldrig i betragtning til en startopstilling.
Guler og Paz må kæmpe den ene midtbaneplads.

Mbappe, Vinicius og Bellingham er de spillere som hele projektet er bygget op omkring. Så de er naturligvis fredet.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
7 måneder 1 dag siden #24 af Madridista02

Lars1991 post=192660 skrev: ​Det også svært at møde andet end svage modstandere, hvis nr 3 i la liga er svag :D

Derudover er jeg enig i at man ikke kan sammenligne noget som helst endnu.

​Lige præcis. La Liga kan sagtens være udfordrende, men Villarreal har ikke budt nogen af de store hold op til dans i denne sæson. Og Levante ligger til nedrykning. 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Leveret af Kunena Forum