Arbeloas arbejde begynder at kunne mærkes
Madridista02 post=192663 skrev:
Lige præcis. La Liga kan sagtens være udfordrende, men Villarreal har ikke budt nogen af de store hold op til dans i denne sæson. Og Levante ligger til nedrykning.Lars1991 post=192660 skrev: Det også svært at møde andet end svage modstandere, hvis nr 3 i la liga er svag :D
Derudover er jeg enig i at man ikke kan sammenligne noget som helst endnu.
Du ved det sikkert godt, men jeg er selvfølgelig ironisk. Jeg mener helt klart Villareal er en stærk modstander, og er uenig i at de ikke har budt nogen af de store hold op til dans. De har til gengæld ikke haft marginalerne med sig eller været skarpe nok i felterne, og det jo naturligt nok for en underdog.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Din sarkasme var bare spot on, fordi det er virkelig svært at møde modstand, når selv nr. 3 i ligaen er ringe. Men i min optik, så er Villarreal ikke en værdig 3er. De ligger nr.35 i CHL og så har de virket ret tamme de to gange vi har mødt dem. De har kun vundet over Athletic af de store hold. Så jeg synes ikke helt det er fair at pege på marginalerne som grunden til de ikke har vundet over de store hold.Lars1991 post=192665 skrev:
Lige præcis. La Liga kan sagtens være udfordrende, men Villarreal har ikke budt nogen af de store hold op til dans i denne sæson. Og Levante ligger til nedrykning.Lars1991 post=192660 skrev: Det også svært at møde andet end svage modstandere, hvis nr 3 i la liga er svag :D
Du ved det sikkert godt, men jeg er selvfølgelig ironisk. Jeg mener helt klart Villareal er en stærk modstander, og er uenig i at de ikke har budt nogen af de store hold op til dans. De har til gengæld ikke haft marginalerne med sig eller været skarpe nok i felterne, og det jo naturligt nok for en underdog.
Jeg savner Pepe :(
Madridista02 post=192666 skrev:
Din sarkasme var bare spot on, fordi det er virkelig svært at møde modstand, når selv nr. 3 i ligaen er ringe. Men i min optik, så er Villarreal ikke en værdig 3er. De ligger nr.35 i CHL og så har de virket ret tamme de to gange vi har mødt dem. De har kun vundet over Athletic af de store hold. Så jeg synes ikke helt det er fair at pege på marginalerne som grunden til de ikke har vundet over de store hold.Lars1991 post=192665 skrev:
Det pinligt at ligge nr 35 det kan man ikke komme uden om, men de har virkelig heller ikke haft tur i den. De har nærmest vundet på xG i alle deres kampe i CL, undtagen imod Dortmund hvor de fik rødt kort. Ligeså var de bedre end Barcelona i deres liga kamp indtil de fik rødt kort i 39. minut, og igen imod Atletico Madrid vinder de på xG, men taber 2-0.
Det handler i sidste ende også om kvalitet at kunne omsætte sit spil og chancer til mål (og ligeså i den anden ende) og tippe marginalerne i egen retning, og der har de jo nok bare ikke den samme kvalitet som de bedste. Men det er der vel ikke nogen der forventer, slet ikke med den smalle trup de har. Jeg synes det et virkelig stærkt og imponerende hold Marcelino har stablet på benene, og det lidt hul i hovedet at kalde dem et svagt hold.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg ved ikke om det er hul i hovedet, at skrive de er en svag 3.plads. men du har nogle fine pointer. Alt kan bare ikke koges ned til XG. Oviedo lå fx også højere end Barca i første halvleg på XG, men de ligger stadig til nedrykning.Lars1991 post=192667 skrev:
Madridista02 post=192666 skrev:
Det pinligt at ligge nr 35 det kan man ikke komme uden om, men de har virkelig heller ikke haft tur i den. De har nærmest vundet på xG i alle deres kampe i CL, undtagen imod Dortmund hvor de fik rødt kort. Ligeså var de bedre end Barcelona i deres liga kamp indtil de fik rødt kort i 39. minut, og igen imod Atletico Madrid vinder de på xG, men taber 2-0.
Det handler i sidste ende også om kvalitet at kunne omsætte sit spil og chancer til mål (og ligeså i den anden ende) og tippe marginalerne i egen retning, og der har de jo nok bare ikke den samme kvalitet som de bedste. Men det er der vel ikke nogen der forventer, slet ikke med den smalle trup de har. Jeg synes det et virkelig stærkt og imponerende hold Marcelino har stablet på benene, og det lidt hul i hovedet at kalde dem et svagt hold.
Villarreal er et fint hold, men de er ikke et stærkt nok hold til at ligge nummer tre (jo det er de så fordi at det gør de), men er det ikke mere udtryk for at ligaens niveau er faldet drastisk?
Jeg savner Pepe :(
Det begynder at ligne Sociedad er ved at finde melodien lidt igen, efter de solgte ud af deres stjerner, men stadig ikke på samme niveau.
Bilbao er også faldet lidt sammen efter to stærke sæsoner.
Valencia har en ejer der kører dem i sænk, så de har ikke været på toppen i en god håndfuld år.
Sevilla har helt tabt sutten længe.
Betis og Celta kører det meget fint for de seneste par sæsoner, men det ligesom deres peak ikke kan komme helt op på de andres, selvom Betis egentlig burde have størrelsen til at kunne det.
Så ja, det er kun Villareal, som det sådan virkelig kører for af de klubber som kan udfordre de tre giganter, så på den vis kan man godt sige den er lidt svag i år. Der er et kæmpe bundfelt, hvor der kun er 4 points fra en nedrykningsplads til 9. pladsen.
Hvis du sammenligner med den engelske liga så begynder det at blive mere og mere svært at følge med, det rigtigt. De enorme summer penge i en lang årrække har efterhånden sin indvirkning, selvom den spanske liga har været god til at holde ved ved at have markant bedre talentudvikling og trænerarbejde. Men når holdene i den anden bedste række i England stort set bruger flere penge end den bedste spanske (minus Real, Barca, Atletico), så begynder det at blive bekymrende for fodbolden, efter min mening.
Når træneren ikke gør sit arbejde, må de voksne jo træde til. Jeg kan stadig ikke se andet end, at fyringen af Xabi var fuldstændig rigtig. Overordnet set knuselsker jeg simpelthen Florentino Pérez. For mig er han Real Madrids største præsident nogensinde på linje med Bernabéu.
Når han en dag forlader klubben, efterlader han sig et mageløst eftermæle og en sprudlende sund, fremtidssikret klub med verdens absolut stærkeste sportsbrand. Ja, han begik en del fejl i sin første periode som præsident, men samlet set ser jeg hans anden periode som et næsten fejlfrit run og ekstremt succesfuldt.
Hvis man SKAL være kritisk, så er udfordringen med Pérez, at han presser perfektion så hårdt, at der er sandhed i, at der ikke er plads til midlertidigt kaos eller længere udviklingsfaser. Men ærligt talt er det også den kompromisløshed, der har gjort ham historisk og adskiller Real Madrid fra klubber, der kuldsejler.
Jeg køber slet ikke ind på røverhistorierne om en despot, der blander sig i de sportslige beslutninger og er det mindste behagesyg over for stjernerne. Tværtimod har han aldrig været bange for at vise selv de største døren, hvis de trådte over grænsen. Der KAN selvfølgelig være enkelte tilfælde, hvor det økonomiske og sportslige overlapper for eksempel en plads i startopstillingen i en venskabskamp i Abu Dhabi til en CR7, Mbappé, Vini osv., men det tror jeg virkelig er undtagelsen snarere end reglen.
Tværtimod forventer Pérez bare med rette, at alle led i klubben lever op til, hvad Real Madrid er. Og hvis de ikke gør det, så har det konsekvenser og jeg må bare sige at jeg frydes over den her angivelige, lille alvorssnak med spillerne. Håber det er sandt. Ingen er over klubben.
Men i Perez' 2. præsidentperiode har vi stadig ikke genvundet et spansk mesterskab.nono post=192674 skrev: www.goal.com/en/lists/revealed-florentin.../bltfeb2099528177c2f
Når træneren ikke gør sit arbejde, må de voksne jo træde til. Jeg kan stadig ikke se andet end, at fyringen af Xabi var fuldstændig rigtig. Overordnet set knuselsker jeg simpelthen Florentino Pérez. For mig er han Real Madrids største præsident nogensinde på linje med Bernabéu.
Når han en dag forlader klubben, efterlader han sig et mageløst eftermæle og en sprudlende sund, fremtidssikret klub med verdens absolut stærkeste sportsbrand. Ja, han begik en del fejl i sin første periode som præsident, men samlet set ser jeg hans anden periode som et næsten fejlfrit run og ekstremt succesfuldt.
Hvis man SKAL være kritisk, så er udfordringen med Pérez, at han presser perfektion så hårdt, at der er sandhed i, at der ikke er plads til midlertidigt kaos eller længere udviklingsfaser. Men ærligt talt er det også den kompromisløshed, der har gjort ham historisk og adskiller Real Madrid fra klubber, der kuldsejler.
Jeg køber slet ikke ind på røverhistorierne om en despot, der blander sig i de sportslige beslutninger og er det mindste behagesyg over for stjernerne. Tværtimod har han aldrig været bange for at vise selv de største døren, hvis de trådte over grænsen. Der KAN selvfølgelig være enkelte tilfælde, hvor det økonomiske og sportslige overlapper for eksempel en plads i startopstillingen i en venskabskamp i Abu Dhabi til en CR7, Mbappé, Vini osv., men det tror jeg virkelig er undtagelsen snarere end reglen.
Tværtimod forventer Pérez bare med rette, at alle led i klubben lever op til, hvad Real Madrid er. Og hvis de ikke gør det, så har det konsekvenser og jeg må bare sige at jeg frydes over den her angivelige, lille alvorssnak med spillerne. Håber det er sandt. Ingen er over klubben.
Barca er i økonomisk ruin. De henter gratis spillere. Men vi får klø mere end omvendt. Barca ligger pt. til igen at vinde mesterskabet. TRE 0-4'ere på hjemmebane. En 5-1'er ude. 5-2 i Copa del Rey finalen. Det er alt sammen i Perez' 2. periode.
Vi har vundet fem spanske mesterskaber siden Perez kom tilbage i 2009.
Copa del Rey gider vi dårligt snakke om.
Vi spiller rædselsfuld fodbold.
Men økonomisk går det godt. Og vi vinder da Champions League oftere end nogen andre.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Spøjst at vente til træneren ER fyret med at gøre det. Men ja, bedre sent end aldrig.
Edit: Artiklen påpeger også, hvad vi allerede gik ud fra: At spillerne modsatte sig Xabis tunge taktiske input. De gad simpelthen ikke. De vil spille med frihed.
Hvorfor fyrede Perez så Xabi? Hvis han er enig i, at spillerne gav op og endda har givet dem en opsang for det?
Og hvorfor skulle spillerne lytte til træneren, når bestyrelsen ikke siger noget? De siger først noget når træneren har fået sparket.
Ved ikke om jeg ligefrem vil kalde det god ledelse.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Men sådan er det når man hyrer spillere, trænere og fyrer dem igen uden at have en plan. Ingen kontinuerlighed.
Man ved aldrig hvad der er op og ned i medierne, men denne artikel virker ikke særlig troværdig for mig.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Men han kunne jo også bare have stået bag sin træner
tror dog heller ikke helt på det
Men sportsligt er han dælme også blevet reddet mange gange. Der har sjældent være de store gennemtænkte planer mellem spillerindkøb og træner og strategi. Det er ham der styrer spillerindkøb og så må trænerne få det til at fungere.
Hyrer Benitez. Det går hurtigt at helvede til. Så hiver man Zidane op. Det går så heldigvis langt over al forventning. Men det var jo et punt. På ingen måde gennemtænkt.
Så prøver man næste træner. Det er Lopetegui. Men man backer ham slet ikke. Ingen indkøb ovenpå Ronaldos farvel. Han ryger ud med det samme.
Nå, Carlo ringer til Florentino og spørger om nogle lånespillere til Everton. De kommer ind på emnet omkring cheftræner og så byder Ancelotti sig selv til. Så fik han tur mere i manegen.
Så røg han ud igen og det blev Xabis tur. Indtil man så ikke rigtig bakkede ham op og truppen gav op på ham. Endnu engang må man hive en backup-løsning ind.
Sportslig planlægning får han ikke mange point for, den gode Florentino. Og så tidligere nævnt: 5 mesterskaber på 16 år, med mange El Clasico lussinger oveni - det er sgu pinligt.