Optakt: Valencia – Real Madrid, LaLiga, 23. spillerunde

5 måneder 2 uger siden #1 af Benzeron
Historisk set er...

Logo Realmadrid 010101

Historisk set er det en kamp mellem mastodonter, der venter i aften, men reelt er det nærmere et møde mellem to mandskaber, der har gevaldigt brug for noget medvind, når Real Madrid møder Valencia på udebane.

Valencia fik ellers i første omgang kunstigt åndedræt, da cheftræner Carlos Corberán tog over for klubikonet Rubén Baraja og i sin første opgave i januar sidste år var utroligt tæt på at tage point fra netop Real Madrid på Mestalla. Her førte hjemmeholdet med 1-0 helt frem til det 85. minut, hvorfra Real Madrid med blot ti mand på banen scorede to gange med Modric og Bellingham som målscorerne og hentede de tre point. Det var dog en stærk start for Corberán, og de sluttede midt i tabellen i sidste sæson, men som med alle andre under Peter Lims klubejerskab er det sidenhen kun gået ned ad bakke, og Valencia ligger nu bare ét point fra nedrykningsstregen.

Men det betyder ikke, at der venter tre nemme point for Real Madrid i aften. Slet ikke. Eksempelvis er netop det hold, som Valencia har et øje på under nedrykningsstregen Rayo Vallecano, som Real Madrid havde stort besvær med at slå i sidste uge. Og så går Real Madrid også ind til kampen med en række markante fravær. Bellingham og Rodrygo er ude med skader, mens Vinícius er ude med karantæne, og derfor kan man bare håbe på, at Mbappé fortsætter takterne med at være en enmandshær. Medmindre altså at man tør sætte sin lid til Mastantuono og Brahim, der formentlig kommer til at tage sig af kantpladserne omkring den brandvarme franskmand.

Lidt mere kreative løsninger kunne være at rykke Güler en tak frem på den offensive midt eller højrekanten eller måske endda rykke Mbappé ud til venstre for at give Gonzalo García mere af den spilletid, som han i netop Mbappés fravær viste, at han fortjener. Og apropos offensiv kreativitet er Alexander-Arnold tilbage i truppen, hvilket både kan frigive Valverde længere fremme på banen og skabe forhåbninger om, at Real Madrid omsider vil kunne drage fordel af hans gode afleveringsfod. Men med hans skadesfrekvens er det tvivlsomt, at han allerede nu skal i ilden.

Real Madrid går for første gang længe ind til kampen uden at have været i aktion i midtugen, og mens det måske er for optimistisk at tro på, at Arbeloa har formået – eller fået lov til – at skrue på nogle som helst taktiske knapper, betyder det i det mindste, at man har kunnet hvile de spillere, der har haft behov for det. Altså når de ikke har været gennem Antonio Pintus’ masketræningsregime, naturligvis. Ikke desto mindre kan man håbe, at det giver den ekstra friskhed i forhold til aftenens modstander, der spillede Copa del Rey i onsdags, hvor de blev sendt ud af Athletic Club.

Når man møder et så svagt kørende hold som Valencia, der flirter med en tilværelse i den næstbedste spanske række, virker det næsten omsonst at fremhæve særlige trusler. Men som vi Real Madrid-fans kun ved alt for godt, skal man altid vogte sig for spillere, der har en fortid hos Castilla. Og netop sådan én har Valencia som bekendt rendende rundt i angrebet i form af Hugo Duro, der med otte kasser er hjemmeholdets topscorer med dobbelt så mange kasser som nummer to på deres topscorerliste. Han har scoret fem mål på ti kampe imod Real Madrid og er nok det bedste eksempel på, at Castilla-forbandelsen ikke er hokuspokus. Det må Asencio og Huijsen gerne skrive sig bag øret, når de træder ind på grønsværen i aften.

Ellers er der bare at krydse fingre for en sejr, der er nødvendig, hvis man skal holde fast i Barcelona, der sejrede sikkert hjemme mod Mallorca i går. Der er kampstart klokken 21, og kampen kan ses på tv2 play Tv2 Sport X.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Valverde, Asencio, Huijsen, Carreras, Güler, Tchouaméni, Camavinga, Brahim, Mbappé, Gonzalo García.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #2 af mohbar
Spændende opstilling 442 med guler formentlig som 10er og mbappe og Garcia i front. Og fint Vini er ude det er havde simpelthen været for meget drama i denne kamp og alle buhråb ville blive fortolket som racisme. Mht Jude er det lidt dobbelsidet.. synes det har været for meget me myself and i og britisk kick'n'rush over ham for det senest så vi skal nok klare os uden ham også.

5 måneder 2 uger siden #3 af NachoFernández
​Nogle gange overrasker Arbeloa altså. 4 forsvarsspillere på bænken og Valverde på midten men alligevel er der fundet plads til en spiller fra Castilla på udebane i Valencia, hvor den gennemsnitlige fodboldfan og spiller grænser til at være helt uden for pædagogisk rækkevidde. Kan han stå imod det, så er det super lovende og det er fedt at se lidt mere til Jiménez. 

Der er godt nok ikke meget at skyde med offensivt, hvor kun Mastantuono og Brahim sidder der. Måske derfor vi er gået med 4 midtbanespillere. 

5 måneder 2 uger siden #4 af -#7-
​Kender jeg den her sæson ret, så skal det nok passe at vi prygler Valencia 7-0 idag, og når Vinicius og Bellingham er tilbage, så er vi også tilbage til det samme sløve lortespil. 

Beklager min negativitet, men sæsonen har sgu nok desværre sat sine spor i mig. 

DC19

5 måneder 2 uger siden #5 af Realex
​Jeg gætter på, at vi spiller med Guler oppe i front, og Gonzalo Garcia på højre kant, hvor han er bedst!
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

5 måneder 2 uger siden #6 af Dragam
Hold da op en startopstilling - det kan blive interessant.

5 måneder 2 uger siden #7 af DeLaRed
Der er flere der har ytret ønske om at Guler skal spille 10’er…men de første 10min af denne kamp er endnu et af de mange eksempler på at det er en idiotisk ide! Den eneste måde det ville fungere på er at han havde en komplet anden midtbane bag sig. Vi har desperat brug for at Guler ligger centralt i banen pg er med til at flytte bolden fra forsvar til angreb, det burde snart være åbenlyst for alle!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

5 måneder 2 uger siden #8 af NachoFernández
​Elendigt første kvarter hvor Valencia har fuldkommen styr på det hele. Hujsen er fuldkommen overladt til sig selv i opspillet og laver derfor et hav af fejl og beslutninger der tager alt for lang tid. Tchouameni gemmer sig og Valverde stiller sig åbenbart op i et halvrum hvor han bare gemmer sig. Ideen med 4 centrale hvor 2 af dem er så dårlige til fodbold gør at vi intet flow har og udelukkende skaber noget på at Camavinga kan nogle bolde i længderetningen som Mbappe løber ind i.  Det betyder også at der ligger 3 stillestående spillere i de rum som Güler plejer at løbe ned og arbejde i og når han så endelig kommer derned, så er der ingen løb foran ham. Jeg havde håbet på at fraværet af Vinicius havde givet plads til Brahim eller Mastantuono i et spil hvor vi kunne have fået det til at flyde bedre end normalt, men indtil videre går det bare super langsomt og er meget ideforladt. Og hvis ikke vi får spillet til at flyde, så kommer vi heller ikke til gode indlægsmuligheder 

5 måneder 2 uger siden #9 af Lars1991
​Helt 10'er er han vel heller ikke i dag. Han har et klart udgangspunkt i højre side, men kan søge ind centralt.

Men altså, hold kæft hvor er spillet bare intetsigende. Jeg er allerede stået af igen, den kører i baggrunden nu. Man kan romantisk tænke tilbage til de første par måneder af sæsonen, hvor vi dominerede imod stort set alle, og problemet var at det var svært at lukke forsvaret op (men vi vandt stadig). Nu er vi her igen, hvor vi har det svært imod alle hold i la liga og må håbe på enkeltmandspræstationer. Jeg ved godt hvem vi kan takke.

Jeg kan alligevel ikke lade vær med at tænde for kampene, +20 års vane har vel sat sig, men jeg ved sgu ikke helt hvorfor mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, elle44, NachoFernández

5 måneder 2 uger siden #10 af DeLaRed

Lars1991 post=193258 skrev: ​Helt 10'er er han vel heller ikke i dag. Han har et klart udgangspunkt i højre side, men kan søge ind centralt.

Men altså, hold kæft hvor er spillet bare intetsigende. Jeg er allerede stået af igen, den kører i baggrunden nu. Man kan romantisk tænke tilbage til de første par måneder af sæsonen, hvor vi dominerede imod stort set alle, og problemet var at det var svært at lukke forsvaret op (men vi vandt stadig). Nu er vi her igen, hvor vi har det svært imod alle hold i la liga og må håbe på enkeltmandspræstationer. Jeg ved godt hvem vi kan takke.

Jeg kan alligevel ikke lade vær med at tænde for kampene, +20 års vane har vel sat sig, men jeg ved sgu ikke helt hvorfor mere.

​Enig, min pointe var at han står alt for langt fremme i banen, ofte med ryggen til mål (fordi bolden er bag ham) og kommer alt for lidt på bolden, og se bare hvordan vores opspil er helt amatør agtigt og ide forladt. 

5 måneder 2 uger siden #11 af DeLaRed
Ser lidt ud til at Huijsen har fanget sig Militao-syndromet, med en måned hvor niveauet falder ubegribeligt langt ned. Det er skræmmende så dårlig han er nu vs hans første 4-6 uger i klubben!

5 måneder 2 uger siden #12 af Ramos4
Huijsen har om nogen brug for at spille i et system, som på det spanske landshold.

En ung gut på 20 år har brug for at vide præcis hvor hans holdkammerater er- og løber hen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum