Optakt: Real Madrid – Elche, LaLiga, 28. spillerunde

4 måneder 3 uger siden #109 af DeLaRed

El Siete post=194565 skrev:

DeLaRed post=194561 skrev:

El Siete post=194558 skrev: ​Vi burde sælge Camavinga dyrt til Premier league, tilføje Thiago og Paz til midten, og så bruge pengene på positioner der virkelig har behov - måske en verdensklasse centerback. 
Ikke at Camavinga er decideret dårlig, men han er bare lidt overflødig. 

​Hvis man kigger på kamp programmet og de ufattelig mange skader vi har hver season (og som ikke synes at stoppe), så er der ingen grund til at sælge Camavinga, man skal bare give ham mere konkurrence, vi startede denne season tyndt besat på midtbane bredden, og det er ikke blevet et mindre problem som seasonen er skredet frem...Paz er imo et must, simpelhen fordi vi har brug for alternativer og bredde på midtbanen og fordi vi naturligvis skal gøre nytte af at have så nem og billig en handel i baghånden, og Thiago ligner også pt en spiller der er klar til at lave en "Asencio", men hvis vi bare, langt om længe, kan komme af med Ceballos, så er der mere end plads nok til de 2 og Camavinga...så er det op til de 2 unge at gøre Cama til sidste valget...mere end noget andet så er grunden til at man skal beholde Camavinga at han er det bedste 6'er alternativ vi har til Tchou, forestil jer Tchou bliver langtidsskadet i starten af næste season, så skal vi låse Fede fast på 6'eren, og det vil give problemer både fordi man ikke får det ud af hans offensive kvaliteter som vi har set i denne uge, men også fordi man med garanti vil mangle ham på højre backen i visse perioder.

​Man kunne sagtens beholde ham, helt sikkert, men det virker til at der er begrænset med midler i klubben, og kunne man få lad os sige 50-60M for ham, så er der bare igen positioner der virkelig har brug for at blive forstærket, og her ville de penge lune. Så han er lidt en luksusspiller at have rendende, bare fordi han er god at have i nødstilfælde. 

Jeg er enig omkring det med 6'er positionen, men der kunne man eventuelt overveje at hente Chema Andres tilbage fra Stuttgart.

​Det finansielle er et fair argument, men man kunne jo også spare en del penge ved at skille sig af med hhv Alaba, Ceballos, Mendy, Trent, Rodrygo, alle spillere der enten optager for meget tid på skadelisten til at være et aktiv eller har et niveau der gør dem komplet ligegyldige i Real, og så bliver betalt meget mere end den reelle værdi de har får klubben (målt på spillet på banen)...Men Chema er et potentielt alternativ til ham, som ikke koster noget stort beløb. Det vigtige er ihvertfald ikke at tynde yderligere ud i bredden på den defensive og centrale midtbane.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 3 uger siden #110 af Fondo_Sur
Der er måske alligevel en spartaner gemt bag Vinicius-roserne til pressemøderne.

Arbeloas Castilla var jo kendt for at spille intenst. Det er præcis sådan vi set de unge spillere folde sig ud, og lad os håbe, at han er ved at forandre holdet på den front. 
Sidste redigering: 4 måneder 3 uger siden ved Fondo_Sur.

4 måneder 3 uger siden #111 af Ramos4
Hvis Arbeloa også kan få Bellingham og Mbappé til at presse konsekvent og slippe bolden hurtigere til deres holdkammerater, samtidig med at han stadig bruger de unge, så er jeg 100% solgt på Alvaro.

Men jeg må indrømme, at jeg tror 0% på det. Og historien taler jo sit tydelige sprog. Da alle mand var klar, der skiftede Arbeloa ALDRIG Mbappé, Jude og Vini ud. Never ever.

Det vi ser nu, kan vi ikke bruge som et retvisende billede på noget som helst.

Men som sagt: Jeg er solgt, hvis han kører videre sådan her, når alle mand er klar. Og så er jeg ligeglad hvor store- eller små hans kammerjunker er.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 4 måneder 3 uger siden ved Ramos4. Begrundelse: lidt kommaer
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

4 måneder 3 uger siden #112 af Hamid8210
Manuel Angel virkede godt nok kølige med hans boldbehandling

4 måneder 3 uger siden #113 af Estadio Santiago Bernabéu

-#7- post=194483 skrev: ​Jeg synes Valverde har spillet 3 godkendte halvlege i træk. 

Kampen før de 3 godkendte halvlege blev han matchvinder for os (i minut 94 mod Celta.)

Så det må vel som minimum være 4 godkendte halvlege?
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

4 måneder 3 uger siden #114 af Matamoro
Arbeloa har gang i ungdomsrevolution og kulturændring, hvor man regner akademiet med, som en del af førsteholdet. Det minder om det som Flick gjorde med Barca, da han hev dem ud af deres krise. Det kan blive en ny start for Real Madrid.

Hvis det viser sig at spillere som Pitarch, Angel og Palacios har niveauet, betyder det alverden for de mange intuitive typer som Vinicius, Mbappe, Valverde, Bellingham og Guler. De er store individualister, men har ikke formået at kontrollere spillet. Her kommer vores unge talenter til sin ret, de er vokset op i den spanske boldbesiddelses- kultur, hvor det er helt naturligt at spille kuglen rundt i trekanter dagen lang. Det kan blive et magisk mix mellem systematisk boldbesiddelse og intuitiv klasse.

Sidste redigering: 4 måneder 3 uger siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Iscold

4 måneder 3 uger siden #115 af Lars1991
​Okay chill.

Kig lige på bænken igen. Der var ikke nogen førsteholdsspillere derude. Arbeloa skal stadig have ros, da Ancelotti ikke havde skiftet ud før 85. minut, hvor Arbeloa faktisk sender dem ind inden det er helt afgjort. Men lad os nu lige se om han faktisk vælger dem over spillerne i førsteholdstruppen når de er klar. Hvis han begynder at gøre det, _så_ kan vi snakke om kulturændring og revolution osv, men heller ikke et sekund før. 
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Ramos4, NickyMad, NachoFernández

4 måneder 3 uger siden #116 af Fondo_Sur
Arbeloa havde da ikke behøvet at sende så mange ind så tidligt i kampen. Det er ikke en revolution, for der er blot tale om en enkelt kamp, men det var noget helt nyt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

4 måneder 3 uger siden #117 af NickyMad

Matamoro post=194576 skrev: Arbeloa har gang i ungdomsrevolution og kulturændring, hvor man regner akademiet med, som en del af førsteholdet. Det minder om det som Flick gjorde med Barca, da han hev dem ud af deres krise. Det kan blive en ny start for Real Madrid.

​For 3 uger siden var det Atletico plus, nu er det Flick revolution. Jeg håber for alt i verden du får ret, men jeg har ligesom andre svært ved at se nogen revolution når alle spillere er klar. Best case, så beholder Pitarch sin plads i start 11. 

4 måneder 3 uger siden #118 af NachoFernández

NickyMad post=194579 skrev:

Matamoro post=194576 skrev: Arbeloa har gang i ungdomsrevolution og kulturændring, hvor man regner akademiet med, som en del af førsteholdet. Det minder om det som Flick gjorde med Barca, da han hev dem ud af deres krise. Det kan blive en ny start for Real Madrid.

​For 3 uger siden var det Atletico plus, nu er det Flick revolution. Jeg håber for alt i verden du får ret, men jeg har ligesom andre svært ved at se nogen revolution når alle spillere er klar. Best case, så beholder Pitarch sin plads i start 11. 

​Og for 4-5 uger siden var det "det her er Real Madrid og vi er ikke et ungdomshold. Vi er stjernernes klub hvor kun de allerbedste spillere må betræde græsset" 
Følgende bruger(e) sagde tak: NickyMad

4 måneder 3 uger siden #119 af NickyMad

NachoFernández post=194580 skrev:

NickyMad post=194579 skrev:

​Og for 4-5 uger siden var det "det her er Real Madrid og vi er ikke et ungdomshold. Vi er stjernernes klub hvor kun de allerbedste spillere må betræde græsset" 

​Ja det lyder som vi lige tilpasser det løbende ift. hvad Arbeloa gør. Uanset tilgangen kører vi på vibes og at stjernerne er glade. Vores spillere har trods alt en høj loft, og det kan man også komme langt med uden en taktik, jeg kan bare ikke se det ske over hele sæsonen.
Og så tror jeg vi især mod City også har haft gavn af at Mbappe & Rodrygo har været ude. Når alle er klar, og Arbeloa ikke længere har de revotionerende cojones til at tage de rigtige svære valg (og ikke af tvang), så tror jeg også vi kommer til at lide mere.
Men plus point til Arbeloa for at give de unge chancen. Under Ancelotti skulle det gå meget mere galt før det var sket.
Sidste redigering: 4 måneder 3 uger siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

4 måneder 3 uger siden #120 af Matamoro
Hvis de unge er gode nok så skal de på holdet. Hvis ikke så er det bare ærgerligt. Real Madrid er ikke en udviklingsklub. Jeg tror og håber at de er gode nok.
Jeg synes forsat at vi skal køre den flade 4-4-2 hvis det er det som der menes med Atlético plus. Det har givet holdet lidt struktur.

Men hvis spillerne bedre fungerer i et andet format så er det vi kører med.
Real Madrid er spillernes klub og ikke en skabelon klub. Det var det som Xabi og Xabistas ikke helt fangede. 

Jeg tror at både Pitarch, Angel og Aguado bliver en del af førsteholdet 

Sidste redigering: 4 måneder 3 uger siden ved Matamoro.

Leveret af Kunena Forum