Optakt: Real Madrid – Elche, LaLiga, 28. spillerunde

4 måneder 3 uger siden #25 af DeLaRed
Og det er det vi får ud af at give plads til vores Venstre back i offensiven…Fran med godt overblik!

ALT hvad Fede rører lige nu bliver til guld…månedens spiller, den kan vi godt kalde nu!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 3 uger siden #26 af El Siete
​Valverde gør hvad der passer ham. Verdensklasse. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

4 måneder 3 uger siden #27 af Lars1991

Ramos4 post=194482 skrev: Alt hvad jeg har sagt og ment om Valverde: jeg har taget det tilbage.

Og jeg er glad for at jeg stod stædigt ved hans plads på holdet, da han spillede under niveau tidligere på sæsonen :D
Følgende bruger(e) sagde tak: NickyMad

4 måneder 3 uger siden #28 af longwind
Jeg synes presspillet er mere koordineret i dag end det længe har været. Ikke decideret godt, men dog koordineret

4 måneder 3 uger siden #29 af MR 800M84571C
​Carvajal er godt nok langt fra fordums styrke; ingen fart i tanke, ben eller handling og generelt undervældende kvalitet.

Det gør sgu ondt at se på. 😢

4 måneder 3 uger siden #30 af NachoFernández

Lars1991 post=194489 skrev:

Ramos4 post=194482 skrev: Alt hvad jeg har sagt og ment om Valverde: jeg har taget det tilbage.

Og jeg er glad for at jeg stod stædigt ved hans plads på holdet, da han spillede under niveau tidligere på sæsonen :D

​Jeg er rimelig overrasket over at han slog så hurtigt tilbage. Men det er måske fordi jeg de seneste par år har været lidt ærgerlig over den retning hans spillestil tog. Jeg var mere end klar til at ofre ham, men jeg glæder mig over at jeg tog fejl. 

Det begynder mere og mere at ligne, at Valverde nok ikke skal bruges som en af de to centrale (for så bliver det leverpostej) men skal have en fri rolle bredt, hvor han kan bruge sin power og komme op omkring feltet, for hans spark og beslutsomhed deroppe er fremragende. 
Til de store kampe og til perioder, hvor vi er nødt til at forsvare dybt nogle gange, så er det jo også godt at have ham på kanten til at gå ned i bagkæden 

4 måneder 3 uger siden #31 af Ramos4
Vi har alligevel ingen højrekanter der duer specielt godt, så ja Fede ud bredt.
Hans boldomgang (som er det jeg har kritiseret) er ikke god nok til at være spilfordeler i midten.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 måneder 3 uger siden #32 af Fondo_Sur
Imponerende fodbold af Elche i særligt de første 35 minutter. De lignede et tophold. Der skulle to flotte mål for at knække dem.

Det er bare vildt fedt at se holdet KNOKLE for det i øjeblikket. Det er alt, hvad man kan bede om som madridista. Ved ikke om det var skuffelsen mod Getafe, der gjorde det, men det er et forvandlet hold. Pitarch er en inspirerende faktor i det her. For når han løber som han gør, så kan man ikke gøre andet som holdkammerat end at forsøge at give en ligeså god indsats.

Det var noget nær det her, jeg håbede at se under Alonso. Hurtig og ærgerrig fodbold, der får tilskuerne op ad sæderne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

4 måneder 3 uger siden #33 af Ramos4

Fondo_Sur post=194494 skrev: Imponerende fodbold af Elche i særligt de første 35 minutter. De lignede et tophold. Der skulle to flotte mål for at knække dem.

Det er bare vildt fedt at se holdet KNOKLE for det i øjeblikket. Det er alt, hvad man kan bede om som madridista. Ved ikke om det var skuffelsen mod Getafe, der gjorde det, men det er et forvandlet hold. Pitarch er en inspirerende faktor i det her. For når han løber som han gør, så kan man ikke gøre andet som holdkammerat end at forsøge at give en ligeså god indsats.

Det var noget nær det her, jeg håbede at se under Alonso. Hurtig og ærgerrig fodbold, der får tilskuerne op ad sæderne.

​wtf
Hvilken kamp har du set :D Tilskuerne op ad sæderne? Der var dødt i 35 minutter indtil vi scorede, hvilket også var vores første afslutning i kampen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 måneder 3 uger siden #34 af DeLaRed
For lige at vende det hotteste topic ud over Fede i denne uge, Pitarch:

Det er fedt med den energi han går til opgaven med, minder meget om Asencio’s uimponerede tilgang til skiftet fra Castilla til 1. holdet sidste season. Og så er han i konstant bevægelse uden bold, det ville være så fucking fedt hvis de etablerede spillere kopierede ham på dem front, så ville vi være urokkelige…MEN, lad os også lige være ærlige, han er for overivrig i pres spillet i flere situation hvor han kommer på den forkerte side af sin modstander og det åbner Elche’s vej direkte mod feltet (han er ikke helt med på at hans holdkammerater ikke bare per automatik dækker de huller han efterlader) og så er han undervældene med bolden i fødderne idag, langt mere Ceballos end Kroos :(

Fedt at vi potentielt har en spiller mere fra Castilla der kan gøre en forskel på 1. holdet i fremtiden, men der er mange synlige uslebne sider at arbejde med endnu.

Donde está la biblioteca?

4 måneder 3 uger siden #35 af Madrid777
Vi fører 2-0 og det hænger sammen med at man spiller med en flok spillere der har vilje til at presse. Er meget imponeret over Pitarchs løbekapacitet og ihærdige genpres. Det overrasker mig faktisk en smule at han også besidder de egenskaber, og at han ikke kun er spilfordeler, som jeg gik og troede (uden at have kendt særlig meget til ham) Samt også Brahim Diaz der jo aldrig er bange for at gøre det beskidte løbearbejde visse andre overbetalte divaer på det her hold ser ser for fine til. Real Madrid og egoer har altid gået hånd i hånd, men det er fedt at se en start ellever med færre verdensstjerner gøre det godt og arbejde hårdt som enhed.

Jeg synes også det er tydeligt at Arbeloa arbejder på at få skabt en defensiv struktur og fundament på det her hold, så vi ikke er så forbandet skrøbelige. Det kan til tider virke til at vi overlader for meget initiativ til modstanderne, men omvendt med den lidt mere tilbagetrukne tilgang løber vi til gengæld en virkelig god kontrafase med Vini, Fede og Fran.

Arbeloa bliver nok aldrig vores allesammens yndlingstræner, men der tegner sig et billede af hvad han vil med truppen og hvordan vi skal vinde fodboldkampe resten af den her sådan: På klassisk Real-manér...
Jeg er dog stadig spændt på at se hvordan man løser Mbappé-Vini og Bellingham når han er tilbage. Ikke at det er et problem at vores bedste spillere kommer tilbage, men det har godt nok haltet til tider med at få det til at flyde med så mange stjerner oppe foran.
Sidste redigering: 4 måneder 3 uger siden ved Madrid777.

4 måneder 3 uger siden #36 af Lars1991

NachoFernández post=194492 skrev:

Lars1991 post=194489 skrev:

​Jeg er rimelig overrasket over at han slog så hurtigt tilbage. Men det er måske fordi jeg de seneste par år har været lidt ærgerlig over den retning hans spillestil tog. Jeg var mere end klar til at ofre ham, men jeg glæder mig over at jeg tog fejl. 

Det begynder mere og mere at ligne, at Valverde nok ikke skal bruges som en af de to centrale (for så bliver det leverpostej) men skal have en fri rolle bredt, hvor han kan bruge sin power og komme op omkring feltet, for hans spark og beslutsomhed deroppe er fremragende. 
Til de store kampe og til perioder, hvor vi er nødt til at forsvare dybt nogle gange, så er det jo også godt at have ham på kanten til at gå ned i bagkæden 

Tja, problemet er jo nok at han er så alsidig, og så defensiv stærk. Han er blevet brugt meget til at dække af for andre spillere, hvilket har været godt for dem, men også låst ham lidt, så vi ikke har set så meget til hans offensive styrker. Jeg vil jo sige at han stadig har haft en meget vigtig rolle for holdet, selvom han ikke er så bemærkelsesværdig. Meget undervurderet i de tider.

Men det også fedt at se ham få den her mere frie, offensive rolle, hvor han virkelig får brugt sin motor. For han kommer jo stadig med ned ofte og hjælper. Jeg tror også sagtens han kan have en lignende rolle som central midtbane spiller, det handler jo bare om hvem man så ellers har rundt om ham.

Leveret af Kunena Forum