- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Real Madrid - Bayern München, Champions League, kvartfinale, 1. kamp
Optakt: Real Madrid - Bayern München, Champions League, kvartfinale, 1. kamp
1) Mendy - one last Dance. Manden spiller sin bedste kamp igen og lukker ned for Olise.
2) Camavinga har planer om at spille sin årlig kamp på onsdag næste uge.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 post=195389 skrev:
Enig i, at det er vores største problemer.Lars1991 post=195388 skrev: Der er så mange der siger at de synes det her hold er skruet forkert sammen. Jeg er faktisk ret uenig, ser det slet ikke som et problem. Jeg synes vi har to kæmpe problemer, der hænger lidt sammen.
1) Vi har to spillere, der laver meget lidt defensivt.
2) Den generelle kultur i klubben, hvor taktik ikke bliver taget seriøst.
Som jeg ser det kan begge problemer bliver løst ved at hive Vini ud af holdet. Han er den klart ringeste af de to spillere, der intet laver defensivt, og var bannerføreren for mytteriet imod Xabi Alonso (og mere taktik). Det her hold kan meget mere end det viser, men spiller simpelthen med en Vini-formet lænke om fødderne.
Men truppen er sgu ikke for heldigt sammensat, når vores tre bedste offensive kort alle sammen er venstrefløj.
Tilmed har vi ingen ordentlig højrefløj haft siden Bale var på sit højeste. Det er dælme mange år siden. At man så henter endnu en Lotto-kupon i Mastantuono er så prikken over i'et.
Hvis du synes truppen er rigtigt sammensat, hvordan vil du så sætte holdet op, hvis vi får smidt Vini ud?
Jeg synes egentlig nuværende formation kan noget, Arda og Valverde gør det begge godt i deres brede midtbaneroller. Så Mbappe oppe foran sammen med Brahim eller Bellingham (Bellingham kan også tage pladsen ved siden af Tchouameni).
Alternativt kunne vi jo gå tilbage som Xabi spillede, så med Rodrygo på venstrekanten i stedet for Vini, eller ryk Mbappe derud og GG på toppen. Jeg er med på Franco ikke gør det godt for tiden, men han var jo ret fin under Xabi (uden at det var det store festfyrværkeri), så ham eller Brahim på højrekant. Måske endda Valverde og lad ham rotere lidt med Trent på den kant.
Synes der er mange muligheder, og de kan alle lade sig gøre, hvis man ikke skal bøje sig for Vinis vilje :D
Ved ikke om jeg tænker vi ligefrem ville vinde CL med Mbappé - Gonzalo - Brahim/Franco.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=195393 skrev: Men at vi er nødt til at satse på Gonzalo som vores striker, det peger trods alt ikke på god trupsammensætning.
Ved ikke om jeg tænker vi ligefrem ville vinde CL med Mbappé - Gonzalo - Brahim/Franco.
Det var også bare én af de 4-5 muligheder jeg kom med, og nok ikke den jeg vil gå med i knockout-kampene i CL nej :D
Enig i at de har bedre forudsætninger i angrebet, men de har så en type som Gnabry løbende som ville være til grin i Real. Og en del andre spillere på midtbanen og i forsvaret der er stabile, men ikke verdensklasse. Vi bør godt kunne sætte vores trup op på en måde hvor vi minimere problemet i angrebet. Fx med 4-4-2 med Brahim til højre og Mbappe til venstre og Bellingham der kommer løbende i feltet. Der er ikke optimalt, men det kan da arbejdes med. Og så skal man så fokusere på den defensive struktur.Ramos4 post=195395 skrev: Bayern har klasse på begge kanter og i midten. Vi har udelukkende klasse på venstrekant.
Olise er vanvittig, men ville du vælge Diaz over Vini, Kimmich og Pavlovich over Tchouameni og Valverde, og Gnabry over Güler eller Bellingham? For vi har masser af klasse, det er vel ikke problemet?Ramos4 post=195395 skrev: Bayern har klasse på begge kanter og i midten. Vi har udelukkende klasse på venstrekant.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg foretrækker trods alt Vini fremfor Diaz ,og Mbappe fremfor Kane, i hvert fald en for en.
Problemet ligger mere i samspillet mellem Mbappe og Vini, hvor der ikke er et godt match.
Jeg synes vi har en bedre midtbane, og også et bedre forsvar.
Upamecano og Tah er altså ikke noget at råbe hurra for. Hellere ikke deres backs, som er ret ukendte, eller i hvert fald ikke verdensklasse.
Selv på målmandsposten, så har vi jo verdens bedste målmand, der dog ikke var til rådighed.
Forskellen er ganske enkelt, at Bayern har et system og en klar plan, der virker, og at de samtidigt vil det meget mere.
At de løb 10 km mere end os er virkelig tilgrint.
Jeg tror vi taler forbi hinanden.El Siete post=195405 skrev:
Olise er vanvittig, men ville du vælge Diaz over Vini, Kimmich og Pavlovich over Tchouameni og Valverde, og Gnabry over Güler eller Bellingham? For vi har masser af klasse, det er vel ikke problemet?Ramos4 post=195395 skrev: Bayern har klasse på begge kanter og i midten. Vi har udelukkende klasse på venstrekant.
Påstanden (ikke fra mig, men som jeg er enig i) er at vores trup er dårligt sammensat.
Vi har set i 2 år nu, at Vini og Mbappé ikke fungerer sammen.
Vi har ingen mand i boksen. Vi har ikke haft en vedensklasse højrekant i et årti.
Jeg kan godt være enig i, at vores midtbane på papiret er bedre. Og vores angribere har i og for sig mere kvalitet end deres. Men det er jo ligemeget, når vi har 3 venstrekanter og intet andet oppe foran. Man kan som bekendt kun starte med én venstrekant af gangen.
Truppen er sammensat forkert. Og tre trænere nu har ikke formået at få det til at spille. Så jo spiller for spiller er vi da lige så gode som Bayern...på papiret. Men fodbold spilles jo ikke på papiret.
De er da også overlegne på angriber positionen.Madrid1998 post=195406 skrev: Det er jo kun på højrekanten, at de er totalt overlegne.
Jeg foretrækker trods alt Vini fremfor Diaz ,og Mbappe fremfor Kane, i hvert fald en for en.
Problemet ligger mere i samspillet mellem Mbappe og Vini, hvor der ikke er et godt match.
Jeg synes vi har en bedre midtbane, og også et bedre forsvar.
Upamecano og Tah er altså ikke noget at råbe hurra for. Hellere ikke deres backs, som er ret ukendte, eller i hvert fald ikke verdensklasse.
Selv på målmandsposten, så har vi jo verdens bedste målmand, der dog ikke var til rådighed.
Forskellen er ganske enkelt, at Bayern har et system og en klar plan, der virker, og at de samtidigt vil det meget mere.
At de løb 10 km mere end os er virkelig tilgrint.
Ja Mbappé scorer mere end Kane og har bedre kvalitet på papiret, men for holdet som helhed giver Kane da meget mere. Han bringer de andre meget mere i spil og gør at man kan spille på langt flere facetter end vi kan.
Det er jo det vi hele tiden har snakket om. Det handler ikke kun om at have verdens bedste spillere, de skal jo også passe ind på de 11 pladser og komplementere hinanden. Du kan jo ikke sætte et helt hold at udelukkende venstrekanter, som vi åbenbart er i gang med at forsøge.
Jeg vil da hellere have verdens næstbedste eller tredjebedste boksangriber som boksangriber end verdens bedste venstrekant ude af position.
En 8'er og en venstrekant som de to angribere :D Ja genial trup vi har skruet sammen.