- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Real Madrid - Bayern München, Champions League, kvartfinale, 1. kamp
Optakt: Real Madrid - Bayern München, Champions League, kvartfinale, 1. kamp
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan kulturen ikke være rådden + truppen er skidt sammensat på visse pladser?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg tror dog stadig på at vores trup slet ikke er så skidt sat sammen. Synes bare man skal kigge på denne sæson plus klub VM for at se det. Der var flere rigtige gode resultater og ikke mindst præstationer. Der var et stort potentiale under Xabi, og han var kun lige startet. Med mere tid ville vi kunne se meget bedre ud endda. Og så kunne man selvfølgelig bruge transfer-vinduerne på at optimere truppen, jeg siger jo ikke at vi ikke skal købe flere spillere. Men det ikke det der holder det her hold tilbage.
Ja, det gør vi vist, for er helt enig i alt :)Ramos4 post=195407 skrev:
Jeg tror vi taler forbi hinanden.El Siete post=195405 skrev:
Olise er vanvittig, men ville du vælge Diaz over Vini, Kimmich og Pavlovich over Tchouameni og Valverde, og Gnabry over Güler eller Bellingham? For vi har masser af klasse, det er vel ikke problemet?Ramos4 post=195395 skrev: Bayern har klasse på begge kanter og i midten. Vi har udelukkende klasse på venstrekant.
Påstanden (ikke fra mig, men som jeg er enig i) er at vores trup er dårligt sammensat.
Vi har set i 2 år nu, at Vini og Mbappé ikke fungerer sammen.
Vi har ingen mand i boksen. Vi har ikke haft en vedensklasse højrekant i et årti.
Jeg kan godt være enig i, at vores midtbane på papiret er bedre. Og vores angribere har i og for sig mere kvalitet end deres. Men det er jo ligemeget, når vi har 3 venstrekanter og intet andet oppe foran. Man kan som bekendt kun starte med én venstrekant af gangen.
Truppen er sammensat forkert. Og tre trænere nu har ikke formået at få det til at spille. Så jo spiller for spiller er vi da lige så gode som Bayern...på papiret. Men fodbold spilles jo ikke på papiret.
Vi har vel næsten FOR meget klasse, forstået på den måde at der er for store egoer og individualister der mere tænker på sig selv og deres egen rolle end på holdets bedste.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Alle vores problemer kan jo koges ned til dette, og det er virkelig frustrerende at hverken ledelse eller spillere kan se det. Det er et "hold" af individualister der alle lægger ansvaret fra sig, men man har investeret milliarder af kroner i denne trup, så vi kommer til at se en offensiv med Vinicius og Mbappe igen næste sæson, desværre.Madrid1998 post=195406 skrev: Det er jo kun på højrekanten, at de er totalt overlegne.
Jeg foretrækker trods alt Vini fremfor Diaz ,og Mbappe fremfor Kane, i hvert fald en for en.
Problemet ligger mere i samspillet mellem Mbappe og Vini, hvor der ikke er et godt match.
Jeg synes vi har en bedre midtbane, og også et bedre forsvar.
Upamecano og Tah er altså ikke noget at råbe hurra for. Hellere ikke deres backs, som er ret ukendte, eller i hvert fald ikke verdensklasse.
Selv på målmandsposten, så har vi jo verdens bedste målmand, der dog ikke var til rådighed.
Forskellen er ganske enkelt, at Bayern har et system og en klar plan, der virker, og at de samtidigt vil det meget mere.
At de løb 10 km mere end os er virkelig tilgrint.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Men hvis vi skal spille på den måde spillerne vil have det, så skal truppen jo nærmest være perfekt. Og det er den ikke, og så ramler det selvfølgelig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Mentalitet + manglende vilje til at sætte sig ind i taktik.elle44 post=195416 skrev: Synes helt klart det er mentaliteten der er synderen. Ja, truppen er bestemt ikke perfekt, men der er mange af de gode klubber der har mangler i deres truppe som bliver løst på flere forskellige måder.
Men hvis vi skal spille på den måde spillerne vil have det, så skal truppen jo nærmest være perfekt. Og det er den ikke, og så ramler det selvfølgelig.
Medmindre det falder under samme beskrivelse. I såfald: Enig.
Manglende løbevilje og manglende interesse i taktik.
ja, det gør det i min verden. Og det er hele vejen op til ledelsen.Ramos4 post=195418 skrev:
Mentalitet + manglende vilje til at sætte sig ind i taktik.elle44 post=195416 skrev: Synes helt klart det er mentaliteten der er synderen. Ja, truppen er bestemt ikke perfekt, men der er mange af de gode klubber der har mangler i deres truppe som bliver løst på flere forskellige måder.
Medmindre det falder under samme beskrivelse. I såfald: Enig.
Manglende løbevilje og manglende interesse i taktik.
mentaliteten i ikke at vil forny sig og modernisere sig. Det har en trickle Down effekt ned til spillertruppen, som jo blot er et symptom på dårlig ledelse.