Optakt: Bayern München - Real Madrid, CL, kvartfinale, 2. kamp
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror på et/to Mourinho år hvor der bliver gjort hovedrent i truppen og slagtes nogle hellige køer. Det vil gøre ondt men vil gavne Real på det lange sigt.
Det her er simpelthen for giftigt og vi har et hold med total primadonnaer som tror de kan gå på vandet men ikke engang kan lave en god aflevering eller bruge lidt fodbold-IQ.
Forstår rigtig godt hvorfor Alonso brugte timevis på at lære dem inderside afleveringer og gennemgå videoer, for de kan sammenlignes med u-11 3.hold hvor alle spiller for dig selv og klumper sammen om bolden
Så ja . De sidste trænere vi har haft:
-Ancelotti. Den sidste sæson var han total laisez faire og gav al magt til holdet. Katastrofesæson
-Alonso kom ind med et krævende system og taktik. Men det viste sig han var bundet på hænder og fødder af primadonna-spillerne og fik absolut ingen magt eller opbakning fra ledelsen og blev til sidst ofret til fordel for primadonnaerne.
-Arbeloa kom ind og er total under tøflen. Kaster sig selv under bussen hver gang og giver al magt til primadonnaerne.
Alt peger på en rådden kultur hvor de 'stjerne'spillere er kulturbærere og har været det siden Ancelotti.
Klopp ville være det bedste valg men ville absolut ikke have noget imod en/to sæsoner hvor Mourinho kunne få rydtet godt og grundigt op først. Det vil nok kaste maks 1-2 titler af sig men så er der formentlig gjort klar til mange sæsoners vinderhold. Han vil nok starte med at skille sig af med Vini pga dennes ulækre mentalitet og at talentet bare ikke er mere end til hans varemærke-dribling. Og beholde Mbappé og gøre ham til en effektiv målmaskine. Lige nu brænder han alt for meget og holder/forsøger for meget på bolden.
Fuldstændig vanvittigt hvis han bliver belønnet med en kontrakt på 30M om året. Men det er nok det vi skal forberede os på.Bismo post=195750 skrev:
han formåede at vende en solid sejr og en af de bedste kampe vi havde spillet i årevis til en krise, og det var været ned af bakke lige siden. Han må ikke tilgives for det her. Total egoistisk idiot som slet ikke hører til i Real. Han er ikke af samme støbning som Zizou, Raul mv.. CR var også egoist men han præsterede på det højeste niveau gennem hele hans tid i Real og vil gå i historien som en af de bedste spillere nogensinde. Det kan man ikke sige om Vini.Hamid8210 post=195734 skrev: Tusind tak Vini for din smukke adfærd i det 72 min en i El Classico hvor vi var foran 2-1 og 5 point foran. Tak
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Næste år vil Perez og co. jo igen bare påpege at klubben altså har vundet Champions league 5 gange de sidste 10-11 år, plus en masse andre titler. Den bølge kan de ride længe på, så mine forventninger til store forandringer i klubben ligger på et meget lille sted.Ramos4 post=195749 skrev: Der skal nok en tredje sæson til uden trofæer før at Florentino trækker sig.
Man kan jo næsten håbe..
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Gareth Bale og Thierry Henry snakkede for noget tid siden om trænere i Real Madrid og påpegede at spillerne styrer showet 80-90% af tiden, og det kræver en træner der kan holde styr på de store egoer, og ikke så meget om de er taktiske genier. Det kunne Zidane og det kunne Ancelotti, selvom det ikke altid var kønt at se på.
Så måske er Deschamps ikke så dårligt et bud, ja, det er sikkert kedeligt og konservativt spil, men når man-management er den primære funktion, er han måske ikke så dårligt et bud. Og det piner mig lidt at skrive det. Drømmescenariet er jo en træner som Klopp, der mestrer både mandskabsplejen OG det taktiske, men vilkårene i klubben er således at ledelsen sætter den sportslige retning og træneren er "bare" den der holder styr på egoerne og får det bedste ud af dem, og det tror jeg desværre ikke Klopp på nogen måde gider.
Vi kommer ikke til at sælge hverken Vinicius eller Mbappe, så de samme problemer vi har haft de seneste to år kommer til at fortsætte.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
www.managingmadrid.com/106559/vinicius-b...madrid-2026#comments
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Det siger også en hel del at vi spiller med 10 mand men stadig vælger at beholde to spillere inde som er ligeglade med at hjælpe resten af holdet. Så bliver det jo nemt for en offensiv maskine som Bayern at score. De øver sig hver weekend på at bryde kompakte hold ned og de bevæger sig SÅ klogt i og omkring feltet, at det blot var et spørgsmål om tid. I dette tilfælde er det endda power play mod 3 spillere færre end de er vant til. Så enten må Arbeloa ikke gøre de åbenlyse ting eller også skal han ved gud ikke håbe på en trænerkarriere meget højere end den danske serie 4.
Argumentet om at "I Real Madrid skal træneren ikke være taktisk men have styr på de store egoer" er forresten det mest forfejlet argument i hele verden uanset om det skrives herinde, kommer fra tidligere spillere eller meningsdannere i fjernsynet.
Uanset om det er en forretning eller fodboldklub, så siger det jo sig selv, at hvis man gør noget der ikke virker og bliver ved med det fordi "sådan har det altid været" og "sådan er det her", så tager man jo en aktiv beslutning om at køre sit foretagende i sænk.
Spring den bombe i holdet til sommer. Ansæt en træner med det koncept og de overordnede værdier som man vil læne sig op ad fremadrettet og så kender man profilen på de trænere som man skal rekruttere i de kommende år. Og så er det altså trænerens vej eller vejen ud af klubben. Kan man ikke blive solgt og nægter at følge med trænerens metode, så kan man se på.
Sælg 1-3 store profiler for at gøre plads til de rigtige typer som køber ind på ideerne.
Jeg er NÆSTEN ved at håbe på, at man sender Vinicius ud i Middelhavet og genansætter Alonso til sommer, selvom han nok kommer til at forvandle Liverpool i stedet.
Det er så paradoksalt når man ser det i går. Arda Güler, Valverde, Bellingham, Rudiger og Militao er jo verdensklasse og kan jo nærmest klare sig selv i alle deres situationer. Mendy fortjener samme ros men bør ikke være en del af nogen fremtid. Trent og Brahim Diaz spiller bestemt også godkendt. Og alt det sker mod en tysk maskine som måske er det bedste hold lige nu selvom det slet ikke er lige så profilstærkt. Se lige hvad de kunne blive til, hvis Kompany til en forskel fik nøglerne til Madrid og fik lov at udføre sine ideer og komme med sin personlighed og kontante stil hos os.
Så ville nogle af spillerne ganske vist rejse videre, men med en træner så dygtig og så tydelig i sin stil, kunne vi virkelig bygge på.
Vi går en sort tid i møde.
Real Madrid spent €163M in total.
-
Det er skræmmende at vi har hentet Trent og Carreras, men Carvajal og Mendy er stadig vores bedste backs. Selvom de begge basically er fodboldinvalide.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det ligner skolefodbold. Der er ingen andre hold i 2026 der bare lader deres stjerner gøre hvad de vil og lader dem stå oppe foran og fiske.
Og vi er Real Madrid...
Det er pinligt at vi lader de indsatte køre showet.
Og jeg er stadig vred over at man smed Xabi Alonso ud. For helvede en inkompetent ledelse.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=195759 skrev: Out of all 4 signings Real Madrid made last summer, only Trent started in the team’s biggest match of the season.
Real Madrid spent €163M in total.
-
Det er skræmmende at vi har hentet Trent og Carreras, men Carvajal og Mendy er stadig vores bedste backs. Selvom de begge basically er fodboldinvalide.
Carreras er da langt bedre end Mendy. Huijsen har startet alle de andre store kampe og blev 21 år i foregårs. Jeg ser dem begge som gode indkøb.
Trent var jeg ret meget imod, da man hentede ham, men nu hvor vi har ham synes jeg egentlig det er okay, selvom han ikke har haft den bedste første sæson, men det samtidig tydeligt han er et specielt talent. Jeg kan egentlig godt lide de der meget atypiske spillere.
Franco havde et godkendt start på sæsonen, men er siden sin skade og fyring af Alonso selvfølgelig faldet helt ud af holdet. Han er også kun 18, lad os lige give ham en chance.
Alt i alt er jeg faktisk ret godt tilfreds med sommerens transfervindue. Vi fik endelig adresseret de største problemer på holdet, forsvaret (især backs), og højrekanten. Og tre af de fire spillere har et stort udviklingspotentiale.
Problemerne ligger et helt andet sted.
Men når vi går tilbage til at spille på kontra og vibes, så er ingen af dem atletiske og fysisk stærke nok til at passe ind.
Ramos4 post=195764 skrev: Jeg tænker at Trent, Carreras og Huijsen var godt castet til Xabi Alonso.
Men når vi går tilbage til at spille på kontra og vibes, så er ingen af dem atletiske og fysisk stærke nok til at passe ind.
I en udekamp imod Bayern uden taktik, så har du ret. Men i 95% af kampene vil jeg stadig vælge de tre over alternativerne i truppen.
Og ja, Carreras havde det meget svært ved at håndtere Olise alene, men lad os heller ikke glemme at han har pakket Yamal i to kampe i denne sæson. Han er nok ikke et bæst som Mendy defensivt, men han er stadig god. Og på alle andre parametre er han bedre end Mendy haha.