Optakt: Bayern München - Real Madrid, CL, kvartfinale, 2. kamp
1 måned 3 uger siden #205
af Ramos4
Og jeg tror det er et generelt problem i dagens fodboldverden.
Spillerne bliver alt for hypet alt for ungt og får ikke de der år, hvor de er nederst i hierakiet og skal lære fra de rutinerede.
Idag bliver du millionær fra dag ét og så har du et team omkring dig, der fortæller dig hvor fed du er og hvordan du skal spille smart på sociale medier.
Det er f.eks. steget Vinicius fuldstændigt til hovedet. Manden tror han ER Real Madrid og han vil skide på trænerens instrukser eller hvad hans holdkammerater beder ham om at gøre.
Garnacho kunne været et andet eksempel.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Besvaret af Ramos4 på emne Optakt: Bayern München - Real Madrid, CL, kvartfinale, 2. kamp
God pointe.Madridista02 post=195786 skrev:
God pointe!elle44 post=195785 skrev: Altså vi har jo grundlæggende ændret vores transferstrategi uden at ændre vores sportslige strategi, hvis det giver mening?
Vi henter ikke længere verdensstjerner på hver position, da det jo heller ikke er muligt, men vi spiller stadig som om vi har en verdensstjerne på hver position. Så kan det da kun blive middelmådigt.
Så køber vi unge spillere som vi ikke rigtigt har en plan for, hvor mange af vores unge spillere har udviklet sig nævneværdigt over tid? Det er vel Nærmest kun Vinicius der har lært at skyde 30% bedre til bolden, ellers kører han jo stadig på de spidskompetencer han havde da han var 18.
Læg dertil, at de stjerner vi købte for 10år siden, var blevet skolet og disciplineret, inden de ankom hos os, derfor kan man antage, at det var nemmere at have en hygge træner, fordi spillerne allerede havde været på skolebænken. Tag for eksempel CR7 der blev disciplineret af Ferguson, Keane, Giggs, Ruud og andre gigantiske personligheder. Kroos kom med tysk disciplin, Ramos blev oplært af Iker og Raul.
Nu bliver der signet unge spillere men der er ikke nogen til at skole dem. Vini nåede at have 2-3 år med Ramos inden han smuttede. Der var år med Kroos og Modric men det er ikke lige dem jeg ser som typer der sætter unge på plads og skoler dem. Selv hvis de gør, så er de væk nu, og der er ikke nogen type længere, der sætter folk på plads. Det er en børnehave uden nogen pædagoger omkring dem. Så er det dømt til at gå galt.
Og jeg tror det er et generelt problem i dagens fodboldverden.
Spillerne bliver alt for hypet alt for ungt og får ikke de der år, hvor de er nederst i hierakiet og skal lære fra de rutinerede.
Idag bliver du millionær fra dag ét og så har du et team omkring dig, der fortæller dig hvor fed du er og hvordan du skal spille smart på sociale medier.
Det er f.eks. steget Vinicius fuldstændigt til hovedet. Manden tror han ER Real Madrid og han vil skide på trænerens instrukser eller hvad hans holdkammerater beder ham om at gøre.
Garnacho kunne været et andet eksempel.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
