Optakt: Bayern München - Real Madrid, CL, kvartfinale, 2. kamp

1 måned 9 timer siden #193 af Ramos4
Perez' førsteprioritet var eftersigende Zidane.

Det siger jo alt. Ja lad os bringe Zidane ind for 3. gang! Endnu en lappeløsning. Endnu en forspildt mulighed for rent faktisk at komme videre og ind i det 21. århundrede.

Fordi Xabi ikke præsterede mirakler inden for et halvt år, så vil Florentino aldrig forsøge sig med en koncepttræner igen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 9 timer siden #194 af Real HWL

El Siete post=195755 skrev:

Ramos4 post=195749 skrev: Der skal nok en tredje sæson til uden trofæer før at Florentino trækker sig.

Man kan jo næsten håbe..

​Næste år vil Perez og co. jo igen bare påpege at klubben altså har vundet Champions league 5 gange de sidste 10-11 år, plus en masse andre titler. Den bølge kan de ride længe på, så mine forventninger til store forandringer i klubben ligger på et meget lille sted. 

Der var virkelig lagt op til den helt store luftforandring i sommers da man ansatte Alonso. Men det blev som bekendt ikke til noget takket være Vinicius. Der kommer ikke til at ske en skid anderledes til sommer. Man forlængere med Vinicius, fortsætter med Arbeloa, eller hyre en ny nikkedukke ind til at holde Vinicius glad.

Sidste redigering: 4 uger 1 dag siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete

1 måned 9 timer siden #195 af Ramos4
Jeg tror man går efter en Deschamps eller Scaloni type. Som er lidt mere hård i filten.

Men jeg tror bare det skaber flere konflikter.

Man kan selvfølgelig også gå den anden vej og hente soy-boy'en Pochettino.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 måned 9 timer siden #196 af Hamid8210
Dagen derpå - vi burde have været i semien !

1 måned 3 timer siden #197 af Sebberg
​For mig er det stadig næsten et mirakel, at man her dagen derpå kan sidde og skrive, at vi faktisk var tæt på avancere. Man må jo bare konstatere, at Arbeloa i hvert fald evner at sætte os op til de store kampe.

I går var tæt på en masterclass, når man tager i betragtning, hvordan vi kommer ind til kampen. Særligt fra minut 45 til 70 er jo fremragende. Bayern kreerer intet, og vi har så mange lige ved og næsten chancer.

Over to kampe må man sige, at Courtois havde forøget vores chancer for avancement voldsomt meget, og så har jeg også lyst til lige at pege pilen hen mod Kylian. Jeg er stor fan og synes, at han skal være den spiller, som vi bygger holdet op om de næste mange år.... men hvor er det bare ærgerligt, at han ikke rammer det der top-top-niveau i de her kampe, når det kommer til træfsikkerhed.

Vi skal tilbage til begyndelsen af februar, før vi finder en kamp, hvor han har overpræsteret sin xG. I går har han en på 1.32 og scorer et mål - men det er jo uden den gigantiske mulighed, som han har i første halvleg, hvor han bliver spillet fri fra siden og taber et skridt. Og så er der jo den store chance, da Trent laver den halvliggende aflevering til bagerste stolpe i anden halvleg.

Det er slet ikke, fordi han skal være syndebuk, men jeg kommer så meget til at tænke på CR7 og de sæsoner fra 15/16 og et par år frem. Kampen i går var sådan en, hvor han havde lavet et hattrick - ingen tvivl. Og hvis Mbappé havde vist sig som den uovertrufne afslutter, han egentligt er, så havde han også scoret to - måske tre kasser i går. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4

1 måned 2 timer siden #198 af Ramos4

Sebberg post=195781 skrev: ​For mig er det stadig næsten et mirakel, at man her dagen derpå kan sidde og skrive, at vi faktisk var tæt på avancere. Man må jo bare konstatere, at Arbeloa i hvert fald evner at sætte os op til de store kampe.

I går var tæt på en masterclass, når man tager i betragtning, hvordan vi kommer ind til kampen. Særligt fra minut 45 til 70 er jo fremragende. Bayern kreerer intet, og vi har så mange lige ved og næsten chancer.

Over to kampe må man sige, at Courtois havde forøget vores chancer for avancement voldsomt meget, og så har jeg også lyst til lige at pege pilen hen mod Kylian. Jeg er stor fan og synes, at han skal være den spiller, som vi bygger holdet op om de næste mange år.... men hvor er det bare ærgerligt, at han ikke rammer det der top-top-niveau i de her kampe, når det kommer til træfsikkerhed.

Vi skal tilbage til begyndelsen af februar, før vi finder en kamp, hvor han har overpræsteret sin xG. I går har han en på 1.32 og scorer et mål - men det er jo uden den gigantiske mulighed, som han har i første halvleg, hvor han bliver spillet fri fra siden og taber et skridt. Og så er der jo den store chance, da Trent laver den halvliggende aflevering til bagerste stolpe i anden halvleg.

Det er slet ikke, fordi han skal være syndebuk, men jeg kommer så meget til at tænke på CR7 og de sæsoner fra 15/16 og et par år frem. Kampen i går var sådan en, hvor han havde lavet et hattrick - ingen tvivl. Og hvis Mbappé havde vist sig som den uovertrufne afslutter, han egentligt er, så havde han også scoret to - måske tre kasser i går. 

​Ja det er ret skørt at et så godt Bayern hold næsten tabte til et ret tamt Madrid hold. Havde Courtois været med i begge opgør, havde vi vundet. Og ja hvis Mbappé havde været i topform eller Vini på sit tidligere niveau.

Men det havde været en gevaldig sovepude. 

1 måned 1 time siden #199 af Ramos4
Generelt har vi jo mange spillere at bygge på.

Militao var fantastisk i går. Selv efter en længere skadespause. Huijsen har visse kvaliteter. Carreras også.

Tchouameni er blevet god. Valverde kender vi. Jude har et stort potentiale, men skal finde sin plads på holdet og coaches.

Güler er virkelig steppet op.

Mbappé er verdensklasse.

Og alle har de mange år endnu på topplan.

Sidste redigering: 1 måned 1 time siden ved Ramos4.

4 uger 1 dag siden #200 af TcRedondo
Problemet på den korte og den lange bane er jo som det altid har været:

Den overordnede sportslige strategi og dens implementering er under stor indflydelse af folk mere eller mindre uden fodboldfaglig viden, der følger folkestemninger og tænker for meget på økonomiske målsætninger.

Det er derfor, der ikke er nogen gennemgående spillestil på seniorniveau i klubben med en tilhørende indkøbspolitik.
Man ser  i disse år se en indkøbsstrategi der hedder gratis etablerede spillere og superdyre unge talenter, hvor man vel håber at ramme den nye Ronaldo eller lignende. Men det er også en indkøbsstrategi der er helt løsrevet fra nogen form for rød tråd i spillestil og kultur.

Det er derfor at spillerne er over klubben og de trænere der ansættes, det gode spil og den genkendelige kultur udebliver i sidste ende sammen med de resultater der kunne være opnået. Den onde cirkel er dermed komplet...

Det er bare en håbløst umoderne og dårlig ledet organisation.

Det er gået mere mindre godt førhen, men i vore dage er det ikke nok, er jeg bange for. Sportslig strategi er nødvendig og det kan kun opnås ved en større adskillelse mellem den økonomiske og sportslige sektor. Ansæt fodboldfolk i den sportslige sektor, der har forstand på tingene.

Indtil da kommer det kun til at blive værre er jeg bange for. 

Nu vinder de nok 4 pokaler næste år...   Men det vil ikke ændre mit grundlægende argument.

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete, Ramos4

4 uger 1 dag siden #201 af elle44
Altså vi har jo grundlæggende ændret vores transferstrategi uden at ændre vores sportslige strategi, hvis det giver mening?

Vi henter ikke længere verdensstjerner på hver position, da det jo heller ikke er muligt, men vi spiller stadig som om vi har en verdensstjerne på hver position. Så kan det da kun blive middelmådigt.

Så køber vi unge spillere som vi ikke rigtigt har en plan for, hvor mange af vores unge spillere har udviklet sig nævneværdigt over tid? Det er vel Nærmest kun Vinicius der har lært at skyde 30% bedre til bolden, ellers kører han jo stadig på de spidskompetencer han havde da han var 18.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Madridista02

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
4 uger 1 dag siden #202 af Madridista02

elle44 post=195785 skrev: Altså vi har jo grundlæggende ændret vores transferstrategi uden at ændre vores sportslige strategi, hvis det giver mening?

Vi henter ikke længere verdensstjerner på hver position, da det jo heller ikke er muligt, men vi spiller stadig som om vi har en verdensstjerne på hver position. Så kan det da kun blive middelmådigt.

Så køber vi unge spillere som vi ikke rigtigt har en plan for, hvor mange af vores unge spillere har udviklet sig nævneværdigt over tid? Det er vel Nærmest kun Vinicius der har lært at skyde 30% bedre til bolden, ellers kører han jo stadig på de spidskompetencer han havde da han var 18.

​God pointe!
Læg dertil, at de stjerner vi købte for 10år siden, var blevet skolet og disciplineret, inden de ankom hos os, derfor kan man antage, at det var nemmere at have en hygge træner, fordi spillerne allerede havde været på skolebænken. Tag for eksempel CR7 der blev disciplineret af Ferguson, Keane, Giggs, Ruud og andre gigantiske personligheder. Kroos kom med tysk disciplin, Ramos blev oplært af Iker og Raul. 
Nu bliver der signet unge spillere men der er ikke nogen til at skole dem. Vini nåede at have 2-3 år med Ramos inden han smuttede. Der var år med Kroos og Modric men det er ikke lige dem jeg ser som typer der sætter unge på plads og skoler dem. Selv hvis de gør, så er de væk nu, og der er ikke nogen type længere, der sætter folk på plads. Det er en børnehave uden nogen pædagoger omkring dem. Så er det dømt til at gå galt.

Jeg savner Pepe :(

4 uger 1 dag siden #203 af El Siete

Ramos4 post=195783 skrev: Generelt har vi jo mange spillere at bygge på.

Militao var fantastisk i går. Selv efter en længere skadespause. Huijsen har visse kvaliteter. Carreras også.

Tchouameni er blevet god. Valverde kender vi. Jude har et stort potentiale, men skal finde sin plads på holdet og coaches.

Güler er virkelig steppet op.

Mbappé er verdensklasse.

Og alle har de mange år endnu på topplan.

Og det er jo det der er så frustrerende nogle gang. Hvordan ville det ikke se ud hvis man bankede en ordentlig mentalitet ind i de her spillere, lavede de rette (men små) justeringer i truppen og accepterede en træner som Xabi/Kompany/Klopp i et længerevarende projekt. Man har økonomien og en enorm tiltrækningskraft overfor spillere og trænere, men det er som om ledelsen hænger fast i fortiden og er ude af stand til at tage et skridt fremad. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 4 uger 1 dag siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

4 uger 1 dag siden #204 af Ramos4

TcRedondo post=195784 skrev: Problemet på den korte og den lange bane er jo som det altid har været:

Den overordnede sportslige strategi og dens implementering er under stor indflydelse af folk mere eller mindre uden fodboldfaglig viden, der følger folkestemninger og tænker for meget på økonomiske målsætninger.

Det er derfor, der ikke er nogen gennemgående spillestil på seniorniveau i klubben med en tilhørende indkøbspolitik.
Man ser  i disse år se en indkøbsstrategi der hedder gratis etablerede spillere og superdyre unge talenter, hvor man vel håber at ramme den nye Ronaldo eller lignende. Men det er også en indkøbsstrategi der er helt løsrevet fra nogen form for rød tråd i spillestil og kultur.

Det er derfor at spillerne er over klubben og de trænere der ansættes, det gode spil og den genkendelige kultur udebliver i sidste ende sammen med de resultater der kunne være opnået. Den onde cirkel er dermed komplet...

Det er bare en håbløst umoderne og dårlig ledet organisation.

Det er gået mere mindre godt førhen, men i vore dage er det ikke nok, er jeg bange for. Sportslig strategi er nødvendig og det kan kun opnås ved en større adskillelse mellem den økonomiske og sportslige sektor. Ansæt fodboldfolk i den sportslige sektor, der har forstand på tingene.

Indtil da kommer det kun til at blive værre er jeg bange for. 

Nu vinder de nok 4 pokaler næste år... 

Men det vil ikke ændre mit grundlægende argument.

​Spot on.

Og det har været sådan lige siden Florentinos første periode som præsident. Man stræber efter at have så mange store stjerner som muligt, og træneren er den der er længst nede i fødekæden. Han skal bare få holdet til at præstere og hvis han ikke gør, så er det *hans* job der er på spil. Ikke spillernes.

Leveret af Kunena Forum