Fabrizio Romano: Real Madrid og Diomandé er enige
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Forventninger vel de samme?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som jeg har forstået det, spiller Mourinho (fortsat) 4-2-3-1, hvor han satser på to hurtige kanter. Det forestående køb af Diomande giver måske det endegyldige svar på, hvordan portugiseren vil stille op. Eller?
Også P$G var interesseret i ham. Franskmænd som Camavinga, Tchouameni og selv Paris-fødte Mbappe afviste P$G. Nasser Al-Khelaifi har også ordret i interview sagt, at han ønskede Bellingham. Og nu også den Elfensbenskysten-fødte - og fransktalende - Diamonde, der som nævnt har afvist dem. Og det på trods af at P$G er to-dobbelte CL-mestre med et velsmurt sportsprojekt. Det må føles som at få spyttet på ansigtet og sparket i bollerne hos P$G-ejerne over udsigten til at glamourøst sportshistorik ikke kan købes for petrodollars: Real Madrid - og FC Barcelona for den sags skyld - er simpelthen i en anden klasse hvad angår tiltrækning af topspillere.
Diamonde har i øvrigt haft et hårdt liv, som man kan læse her . Han sov i et værelse med 20 personer, stjal kartofler for at overleve. Han blev afvist i en række europæiske klubber, herunder Chelsea, inden Leganes ud af det blå valgte at satse på ham. I sin debutkamp spillede han mod selveste... Real Madrid! Og fik trøjen fra... Mbappe! ;-)
Min interesse for præ-sæsonen er pludseligt sparket nogle nøk opad, speciel hvis vi også får Rodri.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Så kan det sgu være håbet, der forsvandt med Xabi Alonso, endelig vender lidt tilbage.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
madrid2000 post=198571 skrev: Hvad er forskellen på ham og Mastantouno vi hentede sidste sæson?
Jeg TROR, at forskellen er, at Mastantuano er mere en blanding af 10 og kant-spiller på en gang, hvorimod Diamonde er fuldblodet kantspiller med antrit ala Vinicius.
Mourinho vil åbenbart spille 4-2-3-1 med to lynhurtige kanter ligesom sidst han var her. I hvert fald på en eller anden måde. Jeg kan ikke forestille mig, at Diamonde vil sidde på bænken med den prisskilt.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Vi kommer til at savne ham. Totalt undervurderet spiller på international plan.
Men det er reelt set vores sidste chance for at få ordentlige penge for ham. Et fremragende VM bør kunne presse prisen op i 60 eller sådan noget.
Så er der også mere spilletid til Endrick og Garcia ligesom der er lidt flere penge til indkøb. Havde troet det var Olise men det må blive Diomande og Rodri i stedet hvilket også lyder mere balanceret.
Mega undervurderet spiller, og en spiller i bredden som vi ikke ligefrem erstatter med nogen (hvis vi går ud fra Diomande spiller fast på højre kanten, så har vi ingen bredde spiller der er bedre og mere versatil end Brahim)Estadio Santiago Bernabéu post=198576 skrev: Jeg tror stadig klubben pønser på at sælge Brahim Diaz som jeg tidligere skrev herinde.
Vi kommer til at savne ham. Totalt undervurderet spiller på international plan.
Men det er reelt set vores sidste chance for at få ordentlige penge for ham. Et fremragende VM bør kunne presse prisen op i 60 eller sådan noget.
Så er der også mere spilletid til Endrick og Garcia ligesom der er lidt flere penge til indkøb. Havde troet det var Olise men det må blive Diomande og Rodri i stedet hvilket også lyder mere balanceret.
En anden ide kunne også være at Mou har indset at Brahim har en værdi som bredde spiller på 10-eren i hans system (en rolle han har spillet mange gange før med stor success især i Italien), han er klart mere naturlig i den rolle en hhv Guler og er en meget bedre spiller en Guler med ryggen til målet, dvs backup for Bellingham, på den måde beholder han så en bredde spiller der kan bruges på forskellige pladser. (Brahim er jo på rigtig mange punkter en spiller type som Mou burde kunne lide, en spiller der bringer energi ind fra bænken i afgørende dele af kampen, som han i sin tid brugte f.eks Kalou i Chelsea and Callejon i Madrid)
Ud over rent økonomisk så giver det slet og ret ingen mening at skille sig af med Brahim men at beholde Franco, der er en gigantisk verdne til forskel på de 2 spillere.
Sidst, men mindre plausibelt, så er dette køb Real forsøg på at presse Vini ud af klubben, det tror jeg dog ikke på, det ville ikke ligne Reals ledelse at faktisk have en strategi for hvordan truppen burde være sammensat ;)
Donde está la biblioteca?
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Begejstring omkring køb af Mustantouno var også høj. Vi troede vi havde købt den næste store stjerne, der skulle brage igennem, men han slå slet ikke igennem.Kasillas post=198574 skrev:
madrid2000 post=198571 skrev: Hvad er forskellen på ham og Mastantouno vi hentede sidste sæson?
Jeg TROR, at forskellen er, at Mastantuano er mere en blanding af 10 og kant-spiller på en gang, hvorimod Diamonde er fuldblodet kantspiller med antrit ala Vinicius.
Mourinho vil åbenbart spille 4-2-3-1 med to lynhurtige kanter ligesom sidst han var her. I hvert fald på en eller anden måde. Jeg kan ikke forestille mig, at Diamonde vil sidde på bænken med den prisskilt.
Diamondo må være bedre, men jeg frygter det kan ende på samme måde.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Det kunne det godt pege i retning af medmindre det er fordi vi viser rettidig omhu og allerede har købt en erstatning for Vinicius. Jeg undrer mig lidt over hvad der så sker med Bernardo Silva og hvad planen her er, hvis vi allerhelst vil spille med to hurtige driblere på siderne. Bernardo Silva lød som et Mourinho ønske og jeg har også læst små updates hvor Güler bliver lovprist af Mourinho. Skal Rodri og Bernardo Silva så spille på de centrale? Det kunne være spændende og måske naturligt at Bernardo Silva med tiden skal lidt længere ned i banen.Kasillas post=198572 skrev: Interessant.
Som jeg har forstået det, spiller Mourinho (fortsat) 4-2-3-1, hvor han satser på to hurtige kanter. Det forestående køb af Diomande giver måske det endegyldige svar på, hvordan portugiseren vil stille op. Eller?
Jeg sad også og studsede over, at Mourinho i de fleste klubber har haft nogle store angribere på sine hold, hvis jeg husker rigtigt. Diego Costa i Chelsea, Zlatan/Lukaku i United og Tammy Abraham i Roma f.eks.. Jeg mener også det var Dzeko i Fenerbache? Der har endnu ikke været rygter om nye 9'ere for os og jeg ville da også blive overrasket over, hvis Mbappe skulle skubbes ud på kanten. Men henter man Diomande og sælger Vinicius, så er det vel stadig en mulighed. Jeg tror det dog ikke.
Uanset hvad er det super spændende, hvordan vi kommer til at stille op og hvilke typer vi går med på de forskellige positioner. Jeg synes det pt er ret svært at spå om. Heldigvis er mulighederne mange.
Forskellen på de 2 spillere er at Diomande på sin vis har "slået igennem" i Europa, det havde Franco ikke da han kom til klubben...så hvis Diomande falder igennem, så er det mere sammenligneligt med Jovic som også kom til klubben efter kun 1-1.5 god season i Tyskland, forventningerne var tårn høje (ligesom transfer gebyret) men han endte med at være et af de største flops i klubbens historie!madrid2000 post=198578 skrev:
Begejstring omkring køb af Mustantouno var også høj. Vi troede vi havde købt den næste store stjerne, der skulle brage igennem, men han slå slet ikke igennem.Kasillas post=198574 skrev:
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Jeg tror vi skal huske, at det er Mastantuonos første sæson i Europa. Han fik en ret fornuftig start under Alonso indtil mytteriet, men så faldt han fuldstændig sammen og lignede en dreng komplet blottet for selvtillid. Nu er det på tide med en udlejning og kan han så slå igennem på en lidt lavere hylde, så tror jeg ikke at vi skal afskrive ham 100%. Man kan jo sagtens se, at der er potentiale i ham og alle hans tekniske færdigheder er bakket op af en enorm intensitet. Det kan man komme langt med. Jeg er spændt på at se, hvor han står i sommeren 27.madrid2000 post=198578 skrev:
Ifht til Bernardo, så har han de seneste 2 seasoner spillet meget lidt på kanten, han er hovedsagligt offensivt-midt/central-midt, og kigger man på de seneste seasoner, så er det tydeligt at han har bevæget sig længere ned i banen (nu ikke for at sammenligne de to spillere, fordi de er imo meget forskellige, men vi så lidt det samme fra Modric da Casemiro forlod klubben, han rykkede sig endnu længere tilbage på banen i den periode, omen jeg personligt er langt mindre positivt stillet omkring Bernanrdo's defensive kvaliteter end jeg var ifht Modric')NachoFernández post=198579 skrev:
Det kunne det godt pege i retning af medmindre det er fordi vi viser rettidig omhu og allerede har købt en erstatning for Vinicius. Jeg undrer mig lidt over hvad der så sker med Bernardo Silva og hvad planen her er, hvis vi allerhelst vil spille med to hurtige driblere på siderne. Bernardo Silva lød som et Mourinho ønske og jeg har også læst små updates hvor Güler bliver lovprist af Mourinho. Skal Rodri og Bernardo Silva så spille på de centrale? Det kunne være spændende og måske naturligt at Bernardo Silva med tiden skal lidt længere ned i banen.Kasillas post=198572 skrev: Interessant.
Jeg sad også og studsede over, at Mourinho i de fleste klubber har haft nogle store angribere på sine hold, hvis jeg husker rigtigt. Diego Costa i Chelsea, Zlatan/Lukaku i United og Tammy Abraham i Roma f.eks.. Jeg mener også det var Dzeko i Fenerbache? Der har endnu ikke været rygter om nye 9'ere for os og jeg ville da også blive overrasket over, hvis Mbappe skulle skubbes ud på kanten. Men henter man Diomande og sælger Vinicius, så er det vel stadig en mulighed. Jeg tror det dog ikke.
Uanset hvad er det super spændende, hvordan vi kommer til at stille op og hvilke typer vi går med på de forskellige positioner. Jeg synes det pt er ret svært at spå om. Heldigvis er mulighederne mange.
Når det så er sagt, så mener jeg stadig at det er Bernardo eller Guler, jeg ser dem ikke spille meget sammen på banen (med mindre vi igen skal igennem et skades helved fra et hav af spillere). Da Guler kun er 21 år, kan man nok godt argumentere for at Bernardo evt kan bringe lidt stabilitet ind på midtbane, imens Guler stadig er i udvikling (derfor den korte kontrakt til bernardo nok også godt kan forsvares)...Om Bernardo så bliver en succes i Real eller ej, det må tiden vise.