Zubimendi-rygter tager til
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Rygterne om Martín Zubimendi til Real Madrid tager til her i de afsluttende dage af transfervinduet.
Efter at have fået klart nej fra Rodri, afsøger man nu muligheden for at hente Martín Zubimendi ind som forstærkning til den centrale midtbane og ifølge flere medier, skal der være en interesse i skiftet fra alle tre parter.
Real Madrid skal dog have fundet en plads i truppen, idet man på nuværende tidspunkt råder over de 25 tilladte spillere og herefter skal man naturligvis have forhandlet en pris på plads med Arsenal.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så han var ikke god nok til Arsenal, men pludselig er han Reals midtbanefrelser?
Og hvordan kan rygterne i øvrigt tage til, når der ikke er nogle forstærkede rygter om mulige afgange? Der er ikke plads til ham. Ganske enkelt.
Med mindre klubben på mirakuløs får lavet en bytter med Arsenal, hvor man henter Zubi på leje i en sæson, mens Cama ryger den anden vej på en lejeaftale, så tvivler jeg stærkt på dette.
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Du får ikke en topklub til at købe Camavinga. Måske Chelsea vil, fordi franskmanden trods alt har en puls.El_Juan post=199540 skrev: Han blev vejet og fundet for let i Arsenal, hvor de for nylig erstattede ham med Bruno fra Newcastle, og han er nu kun breddespiller hos dem.
Så han var ikke god nok til Arsenal, men pludselig er han Reals midtbanefrelser?
Og hvordan kan rygterne i øvrigt tage til, når der ikke er nogle forstærkede rygter om mulige afgange? Der er ikke plads til ham. Ganske enkelt.
Med mindre klubben på mirakuløs får lavet en bytter med Arsenal, hvor man henter Zubi på leje i en sæson, mens Cama ryger den anden vej på en lejeaftale, så tvivler jeg stærkt på dette.
At Zubimendi er røget lidt ud i kulden i Arsenal, er sådan set ligegyldigt, når man ser på Real Madrids midtbane, som trods købet af Bernardo Silva, fortsat kandiderer til at være Europas mest ulidelige at se på.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Når man kigger ned over kampene, har han spillet masser af minutter for mesterholdet Arsenal i sidste sæson. Så det er trods alt ikke en decideret breddespiller vi får ind.
Men har vi brug for ham? Hvis vi køber ham, hvorfor har vi så hentet Bernardo Silva? Er Zubimendi virkelig bedre? Jeg synes det lyder som om, at vi skaber en overflod af centrale midtbanespillere. Hvad er det Zubimendi kan som Bernardo Silva ikke kan?
Jeg hæfter mig ved, at han er noteret for 0 skadesdage i sidste sæson. Og vi mangler noget kontinuitet. Jeg ved sgu ikke. Jeg synes der er fordele og ulemper.
@Nacho: Forskellen på Zubimendi og Silva er at Zubimendi er 6'er, en dybereliggende playmaker, hvor Bernardo oftest ligger længere fremme på midten eller på kanten. Mourinho, i mangel på bedre, kan blive nødt til at trække ham længere tilbage på banen og bruge ham som den kontrollerende CM, lige som Xabi gjorde med Güler sidste sæson.
Zubimendi er den profil vi mangler efter Kroos' afgang, Bernardo vil være en nødløsning.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg var allergisk sidste sæson for at hente en midtbane fra Sociadad med afsæt i sidst vi gjorde det og jeg er også lunken ved et 70 MEUR køb e.l. for Zubimendi desværre.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Hvis man rent faktisk henter en spiller, så tænker jeg, at vi i bedste Barcelona stil nok skal finde en finurlig måde at kunne få indskrevet den pågældende spiller. Mendy trækker nok bare det korteste strå.
Personligt foretrækker jeg en CB med Bastoni som klar førsteprioritet
Jeg tror desværre, det bare er løse rygter. Ville man virkelig have ham, kunne man sagtens leje Endrick ud eller ophæve med Mendy. Jeg tror ikke klubben vil købe nogen, og nu er han sikkert også noget dyrere end sidste sæson. Men hvis man kunne få en lejeaftale, hvor vi sender Camavinga og/eller Endrick som en del af handlen, er det bare med at slå til. Lidt i stil med det, vi gjorde med Reyes/Baptista.
Det problem, vi mangler at løse, er ikke kun at få en spiller foran forsvaret. Vi mangler en, der kan modtage under pres, få bolden frem og tage det ansvar væk fra Fede og Tchouameni. Zubimendi er klog, positionsstærk og passer godt på bolden, men hos Arsenal valgte han ofte den sikre løsning. Han var ikke den “presbryder” eller progressive pasningsspiller, som vi reelt leder efter.
Ved siden af Tchouameni kan det derfor stadig blive en ret forsigtig midtbane uden nok fremdrift. Erstatter han Tchouameni, får vi mere ro, men mister noget af den defensive rækkevidde. For mig er ingen af delene en så klar opgradering, at det uden videre bør koste Guler eller Bernardo en plads.
Bernardo er ganske vist ikke en klassisk 6’er, men han har allerede vist, at Fede ser bedre ud ved siden af ham, fordi han tager ansvar for progressionen og organiseringen. At Zubimendi står dybere på banen, gør ham ikke nødvendigvis bedre til den funktion, vi savner.
Jeg er ikke imod Zubimendi, men han giver kun rigtig mening, hvis en af vores nuværende midtbanespillere er på vej ud, og prisen er usædvanligt god. Ellers risikerer vi at købe en dygtig spiller uden for alvor at løse problemet.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Tusind tak for at uddybe. Jeg må indrømme at jeg ikke har set særlig meget Zubimendi fra Arsenal da jeg på ingen måde bryder mig om det som Arteta har gjort dem til og dermed er det også begrænset hvad jeg har set. Så det er fint at få lidt flere ord på, især fordi en highlight pakke også viser at han suser rundt på kanten og er ret agil med bolden, hvilket heller ikke er dårligt.El Siete post=199543 skrev: Så har Zubimendis sæson vel heller ikke været dårligere. Han startede fint ud i første halvdel af sæsonen, men kom så lidt ud i kulden til sidst, og mistede pladsen, og en spillers første sæson er vel altid svær at vurdere da der er en masse tilpasning osv - især for en spansk spiller i det engelske. Der er stadig en klassespiller gemt i ham, en spiller De La Fuente har kaldt den anden bedste DM efter Rodri ;)
@Nacho: Forskellen på Zubimendi og Silva er at Zubimendi er 6'er, en dybereliggende playmaker, hvor Bernardo oftest ligger længere fremme på midten eller på kanten. Mourinho, i mangel på bedre, kan blive nødt til at trække ham længere tilbage på banen og bruge ham som den kontrollerende CM, lige som Xabi gjorde med Güler sidste sæson.
Zubimendi er den profil vi mangler efter Kroos' afgang, Bernardo vil være en nødløsning.
Når vi snakker Bernardo Silva, så har vi set i træningskampene at han næsten udelukkende har ligget på den centrale midtbane i en rolle som jeg vil beskrive som en dybereliggende playmaker. Defensivt synes jeg sjovt nok han løser det sublimt som den mere kreative støtte til en fysisk stærk spiller, men på bolden har jeg ikke været særlig imponeret over Bernardo Silva som ingenlunde har taget kontrollen. Men det er nok også for meget at forvente så tidligt i forløbet.
Men det er derfor, at jeg bliver lidt forundret over at vi nu vil kaste mange penge efter Zubimendi, når vi i forberedelserne har brugt rigtig mange spilleminutter på at Bernardo Silva netop har ligget på den plads, som jeg går ud fra skulle tilfalde Zubimendi.
Er Zubimendi måske endda så dygtig defensivt, at de to kunne spille sammen? I så fald kunne vi måske ende med at blive det hold, som de andre løber rundt efter i trekanter.
Og enig: Bare fordi en spiller ikke 100% slår til i en ny klub i et nyt land og i en anden spillestil på et hold hvor konkurrencen er hård, så betyder det ikke at vi skal holde fingrene væk. Han har trods alt ikke slået så lidt til, at han har fået splinter bagi. Ifølge Transfermarkt har han spillet 3 kampe i PL, hvor han har fået mindre end en halvleg og så har han ellers kun siddet over i tidlige EFL Cup kampe, en FA Cup kamp mod Mansfield og en CL-kamp mod Kairat foruden en karantænedag mod Slavia Prag. Det lugter ikke af en spiller som man ikke har troet på eller placeret i kulden.
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis jeg ikke lige får skrevet præcis kilde, kan man altid klikke på billedet i artiklen, så bliver man ført hen til det spanske medie, hvor historien er hentet fra.Kayed99 post=199545 skrev: Enten er det “ifølge spanske medier” eller også nævner han ikke en kilde. Typisk Jesper artikel. Hvem er kilden(erne)?
Hvis man rent faktisk henter en spiller, så tænker jeg, at vi i bedste Barcelona stil nok skal finde en finurlig måde at kunne få indskrevet den pågældende spiller. Mendy trækker nok bare det korteste strå.
Personligt foretrækker jeg en CB med Bastoni som klar førsteprioritet
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.