Zubimendi-rygter tager til
Tak for svar og helt enig i det du skriver. Og det var ikke for at gå efter dig, mens en undren jeg har haft når jeg har læst på forumet omkring Asencio, der synes jeg tonen har været hård når han mest af alt er en Miguel Torres og ikke en superstjerne. Men jeg er enig med dig i, at han sidder på det yderste mandat og både Rivas og Martinez ser spændende ud.NachoFernández post=199566 skrev:
Jeg kan faktisk godt lide Asencio og jeg har ofte forsvaret ham herinde også i dårlige perioder. Jeg synes at han er super dygtig. Han går 100% ind i alt, han gør det godt med bolden og som type synes jeg bla at han komplementerer Hujsen fremragende. Et modargument for mig er rygterne om at han er super glad for nattelivet, men der kan man sige at Carreras har modbevist i opstarten ved at se utrolig skarp ud og koncentreret ud.Figo-10 post=199565 skrev:
Er der ikke nogen der kan svare mig på den, i min optik, alt for hårde tone der er overfor Asencio? Jovist er han ikke Sergio Ramos eller Varane, men mindre kan også gøre det. Jeg synes han er en super spiller son 4. valg der står klar når det brænder på og komme op gennem vores rækker. Er det pga. sex tape skandalen? Den sidder i mig hvertfald, men på det sportslige synes jeg godt nok han er blevet gjort til syndebuk og i alt for høj grad ift. den rolle han har i truppen. Vini, Cama mv. fortjener hvert et ord fordi forventninger er der til, men jeg synes Asencio bliver målt mere op mod en Ramos end en Nacho/Pavon som han bør sammenlignes med på dette stadie i hans karriere.NachoFernández post=199542 skrev: I forhold til at finde plads i truppen ser jeg ikke som et problem overhovedet. Man lejer vel bare Endrick ud eller fortæller Mendy/Asencio at der desværre er 26 mand til 25 pladser og at de må træne hårdt for at kæmpe om spilletid i pokalen og ad den vej overbevise om at det var en fejl at de ikke blev registreret. Jeg kan ikke helt huske om Champions League måske har nogle andre regler der åbner for at de også kan registreres der. Men jeg synes fortsat ikke man har krav på spilletid i verdens største klub, hvis ikke man regnes for god nok. Camavinga tror jeg egentlig at Mourinho kommer til at give en okay mængde spilletid.
Når man kigger ned over kampene, har han spillet masser af minutter for mesterholdet Arsenal i sidste sæson. Så det er trods alt ikke en decideret breddespiller vi får ind.
Men har vi brug for ham? Hvis vi køber ham, hvorfor har vi så hentet Bernardo Silva? Er Zubimendi virkelig bedre? Jeg synes det lyder som om, at vi skaber en overflod af centrale midtbanespillere. Hvad er det Zubimendi kan som Bernardo Silva ikke kan?
Jeg hæfter mig ved, at han er noteret for 0 skadesdage i sidste sæson. Og vi mangler noget kontinuitet. Jeg ved sgu ikke. Jeg synes der er fordele og ulemper.
Grunden til, at jeg nævner Asencio, er fordi han står på en af de yderste mandater i truppen. Jeg tror heller ikke at klubben tror på ham længere. Hujsen, Rudiger og Konate er 100% foran ham og så tror jeg egentlig at Tchouameni kommer til at spille dernede før Asencio også. Når Militao er klar til at spille kampe, så kan jeg heller ikke se ham være bag Asencio. Derudover tolker jeg Mario Rivas' indskiftning i den sidste kamp som at man gerne vil holde ham tæt på holdet og at han ikke er helt afskrevet for spilletid. Måske fordi han står over Asencio.
Jeg vil også lige sige at pointen med mit opslag var ikke noget mod Asencio. "Hvis det gør dig glad", så kan vi for min skyld sagtens fjerne ham fra listen der kunne misse registrering og holde den på Mendy som jeg tror er sat endnu længere ud. Det var blot for at nævne, at de spillere, som nok ikke skal regne med at se banen, lige så godt kan undlade at blive registreret, hvis det er den eneste mulighed for at få hentet en spiller, som man vurderer, at man har brug for.
Og jeg kan jo sagtens tage fejl på Asencio. Hvis Asencio spiller og er fokuseret på at give holdet alt hvad han kan, så vil jeg ikke græde over at se ham på banen. Så tænker jeg, at han kommer til at gøre det absolut godkendt.
En af mine lyspunkter fra sidste sæson var, at Asencio og Hujsen som duo løste udfordringen rigtig godt da Arbeloa kørte kamikaze med to charterboys i hver deres solseng, mens de resterende 8 markspillere skulle presse højt over hele banen på modstanderen og alt faktisk var overladt til om Asencio og Hujsen kunne vinde deres dueller. Det kunne de fordi de er fremragende duelspillere. Kan Asencio løfte Mourinhos opgaver, hvor det i højere grad handler om at koncentrere sig og positionere sig rigtigt i stedet for at der hele tiden er action? Det tvivler jeg på, for jeg synes at hans markeringsspil i og omkring feltet er en stor svaghed. Men det gør mig intet at han får lov at modbevise.
Jeg håber, at det er svar nok selvom det var 1000 kilometer væk fra den pointe jeg forsøgte at bidrage med i mit indlæg :D
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen