Truppen imod Atlético Madrid, LaLiga, 7. spillerunde

3 timer 26 minutter siden #205 af Dragam

Ramos4 post=201341 skrev: Der er noget helt råddent i klubben. Og det starter oppe fra.
Det minder lidt om en klub som Man. Utd.
Man kan ansætte nok så mange managers og købe nok så mange spillere - men hvis ledelsen ikke forstår sig på fodbold, så er det som at slå i en pude.

Brahim var banens bedste mod Inter og er nærmest blevet frosset ud siden. Camavinga har været lort i årevis men kommer ind før Bernardo. Bernardo har nærmest ikke spillet i to kampe i træk.

Vi beholder Endrick....fordi?

​Der er rigtig mange punkter, hvor vi pt ligner manchester united efter ferguson, hvor klubben stadig kan tiltrække store stjerner, men hvor det hele sejler - og pilen primært peger på ledelsesgangene... bliver det ved et par år mere, så falmer real madrids stjerne måske så meget, at vi ikke længere kan vælge fra øverste hylde - som det var tilfældet for united.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 timer 24 minutter siden #206 af Madrid777
Folk der sidder og snakker om dommeren herinde?!! Dybt godnat. Jeg er så træt af at høre om dommerens præstation hver gang vi spiller som en sæk stinkende lort. Uagtet om dommeren så var god eller ej. Fans, præsident, træner, spillere. De snakker og snakker. Sæt i gang i stedet for og spil noget ordentligt bold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, El Siete, Kimbo, Madridista02

3 timer 23 minutter siden #207 af Ramos4

Madrid777 post=201379 skrev: Folk der sidder og snakker om dommeren herinde?!! Dybt godnat. Jeg er så træt af at høre om dommerens præstation hver gang vi spiller som en sæk stinkende lort. Uagtet om dommeren så var god eller ej. Fans, præsident, træner, spillere. De snakker og snakker. Sæt i gang i stedet for og spil noget ordentligt bold.

​Så må du sgu nok lukke dine små øjne, hvis der er nogen der skriver om dommeren.
Eller bare ignorere det.
Du kan godt. Jeg tror på dig.

Florentino, dimisión!

3 timer 19 minutter siden #208 af Bogelund
Nu kommer der lige en lang smøre jeg har brugt lang tid på. Sorry.

Men har meget på hjertet efter sådan en omgang lort. 

Det her gør ekstra ondt lige nu. Ikke kun fordi vi igen taber. Ikke kun fordi spillet igen ser usammenhængende ud. Men fordi man samtidig kigger mod Barcelona og ser et hold, hvor tingene i langt højere grad hænger sammen. Og det er dét, der frustrerer mig mest.

For Madrid mangler ikke kvalitet. Vi har en vanvittig trup. Problemet er, at vi stadig virker til at stille det spørgsmål:

Hvordan får vi alle vores største stjerner på banen samtidig?

Jeg synes, vi skal begynde at stille et andet:

Hvilke 11 spillere får hinanden til at spille bedst? For de to ting er ikke nødvendigvis det samme.

Jeg ville personligt prøve en 4-3-3:Courtois
Trent – Konaté – Huijsen – Cucurella
Bernardo Silva – Tchouaméni – Bellingham
Diomande – Espí – Mbappé

Og ja.

Det betyder Vini på bænken.
Det betyder Valverde på bænken.
Det betyder Güler på bænken.

Ikke fordi de er dårlige. Tværtimod.

Men fordi jeg synes, den opstilling giver os nogle langt tydeligere roller.

Midtbanen

Tchouaméni skal være balancen.
Han skal beskytte forsvaret, vinde boldene og give de andre frihed.

Ved siden af ham vil jeg have Bernardo Silva.
For det er måske det, jeg savner allermest på det her Madrid-hold:

En spiller, der styrer fodboldkampen.

En der kan modtage under pres.
Sætte tempoet ned.
Sætte tempoet op.
Flytte modstanderen fra side til side.
Give vores offensive spillere bolden på de rigtige tidspunkter.

Og så Bellingham som den offensive 8’er.
Lad ham løbe.
Lad ham presse.
Lad ham komme ind i boksen.
Lad ham spille tættere på målet, hvor han virkelig kan gøre skade.

Angrebet
Her ville jeg virkelig gerne prøve noget andet.
Diomande til højre.
En rigtig kantspiller.
Hold bredden.
Udfordr backen.
Gør banen stor.

Mbappé til venstre.
Det er dér, jeg gerne vil se ham.
Modtage bolden med front mod modstanderen og angribe ind mod mål.

Og så Espí centralt.
En rigtig 9’er.
En spiller stopperne skal forholde sig til.
En spiller i boksen. En spiller vi rent faktisk kan slå et indlæg efter.
En spiller der kan skabe plads til Mbappé og Bellingham.

Det betyder ikke, at Espí er en bedre fodboldspiller end Vini.

Det betyder, at han måske udfylder en funktion, som gør de andre spillere bedre.
Og det er hele pointen.

Hvad så med Vini?
Jeg ville bænke ham lige nu.
Ikke sælge ham.
Ikke opgive ham.
Men en startplads i Real Madrid skal ikke være garanteret på grund af navnet på ryggen.

Og forestil jer Vini komme ind efter 60 minutter mod en højreback, der allerede har brugt en time på Mbappé.
Det er jo et fuldstændig vanvittigt våben at have.
Spiller Vini sig tilbage i topform og viser, at holdet fungerer bedre med ham?

Så skal han selvfølgelig starte igen.

Guler?
Hvis vi møder et hold med ti mand bag bolden, vil jeg meget gerne have Güler.
Så skal vi måske ikke bruge den ekstra fysiske spiller.
Så har vi brug for kreativitet, kombinationer og den sidste aflevering.
Så kan Güler være langt mere værdifuld end en anden spiller, der løber 12 kilometer.

Det er sådan, jeg synes vores enorme trup skal bruges.

Ikke til at forsøge at holde 15 verdensklassespillere tilfredse.

Men til at kunne ændre en kamp.

Og så kommer vi til Barcelona.
For det er måske derfor, det hele gør endnu mere ondt.
Vi har økonomien.
Vi har Bernabéu.
Vi har Mbappé.
Vi har Bellingham.
Vi har Vini.
Vi har Valverde, Güler, Camavinga, Tchouaméni og alle de andre.

Der burde næsten ikke eksistere nogen undskyldning.

Alligevel kigger man mod Barcelona og ser et hold, der i langt højere grad virker til at vide, hvad det vil.

Spillere med tydelige roller.
Et fælles udtryk.
En spillemæssig idé.

Men lige nu virker det simpelthen som om, at deres spillere passer ind i et system.

Madrid har været fantastiske til at samle verdens bedste fodboldspillere.

Nu skal vi blive bedre til at bygge verdens bedste hold.
For det er ikke nødvendigvis de 11 største navne, der skal starte.

Det skal være de 11 spillere, der gør hinanden bedst!! 

Forstå de nu Perez ! 
Sidste redigering: 3 timer 3 minutter siden ved Bogelund.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Madridista02

3 timer 17 minutter siden #209 af Madrid777

Ramos4 post=201380 skrev:

Madrid777 post=201379 skrev: Folk der sidder og snakker om dommeren herinde?!! Dybt godnat. Jeg er så træt af at høre om dommerens præstation hver gang vi spiller som en sæk stinkende lort. Uagtet om dommeren så var god eller ej. Fans, præsident, træner, spillere. De snakker og snakker. Sæt i gang i stedet for og spil noget ordentligt bold.

​Så må du sgu nok lukke dine små øjne, hvis der er nogen der skriver om dommeren.
Eller bare ignorere det.
Du kan godt. Jeg tror på dig.

​Men Ramos4, det er hver gang med dig. Altså du tager det jo til et fuldstændig absurd niveau og slynger om dig med konspirationsteorier til højre og til venstre. Og jeg har skam prøvet at lukke øjnene, men det er en smule svært når 85% af alle opslag på Madridista.dk de sidste 2 år er kommet fra dig. Og det skal altid krydres med den der lidt hånende nedladende attitude som du også så fint viser i dit opslag her. "Du kan godt. Jeg tror på dig". Stærkt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, Madridista02

3 timer 16 minutter siden #210 af Fondo_Sur

Ramos4 post=201377 skrev: I nærheden af bolden?

Han er ved at brække hans ankel.
Bolden er ikke inden for spilafstand.

Som sagt er jeg enig i dommerens fortolkning i, at han ikke går efter at flække hans ankel, men at det er en nærkamp, hvor han uheldigvis rammer ham i sit iver efter at få fat i bolden (som han gjorde lige efter). Der er ikke nogen objektiv fortolkning af situationer som disse, så det er fair at du har en anden holdning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Madridista02

3 timer 13 minutter siden #211 af Dybbøl
Vi er sikkert mange, både Madrid fans, Barca fans, Osasuna fans osv, som syntes at dommerne godt kunne være en smule bedre. Men måske Real Madrid TV kunne hjælpe ved at fjerne alt det negative fokus på dommerne. Real og Barca fans kan blive bedre til ikke at omringe hver eneste dommer, fordi de mener at de skal hjælpe dommeren med at dømme kampen. Måske Mourinho skal holde hans mund og ikke snakke så grimt og negativt efter kampen hvor han bla nævner Negeria. 

Måske Mourinho skulle lade sig interviewe og istedet have fokus på sig selv og om han havde gjort sit bedste med at forsøge at vinde denne kamp. 

Savner en træner der tør være selvkritisk og stiller sig selv til ansvar og forlanger mere af sig selv efter igen igen at starte med en ekstremt dårlig spillende Vini og en to mands midtbane med Valverde og Tchoumani. 

Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid, Madrid777, Madridista02

3 timer 9 minutter siden #212 af Madrid777

Bogelund post=201381 skrev: Nu kommer der lige en lang smøre jeg har brugt lang tid på. Sorry. Men har meget på hjertet efter sådan en omgang lort. Det her gør ekstra ondt lige nu.Ikke kun fordi vi igen taber.Ikke kun fordi spillet igen ser usammenhængende ud.Men fordi man samtidig kigger mod Barcelona og ser et hold, hvor tingene i langt højere grad hænger sammen.Og det er dét, der frustrerer mig mest.For Madrid mangler ikke kvalitet.Vi har en vanvittig trup.Problemet er, at vi stadig virker til at stille det spørgsmål:Hvordan får vi alle vores største stjerner på banen samtidig?Jeg synes, vi skal begynde at stille et andet:Hvilke 11 spillere får hinanden til at spille bedst?For de to ting er ikke nødvendigvis det samme.Jeg ville personligt prøve en 4-3-3:CourtoisTrent – Konaté – Huijsen – CucurellaBernardo Silva – Tchouaméni – BellinghamDiomande – Espí – MbappéOg ja.Det betyder Vini på bænken.Det betyder Valverde på bænken.Det betyder Güler på bænken.Ikke fordi de er dårlige.Tværtimod.Men fordi jeg synes, den opstilling giver os nogle langt tydeligere roller.MidtbanenTchouaméni skal være balancen.Han skal beskytte forsvaret, vinde boldene og give de andre frihed.Ved siden af ham vil jeg have Bernardo Silva.For det er måske det, jeg savner allermest på det her Madrid-hold:En spiller, der styrer fodboldkampen.En der kan modtage under pres.Sætte tempoet ned.Sætte tempoet op.Flytte modstanderen fra side til side.Give vores offensive spillere bolden på de rigtige tidspunkter.Og så Bellingham som den offensive 8’er.Lad ham løbe.Lad ham presse.Lad ham komme ind i boksen.Lad ham spille tættere på målet, hvor han virkelig kan gøre skade.AngrebetHer ville jeg virkelig gerne prøve noget andet.Diomande til højre.En rigtig kantspiller.Hold bredden. Udfordr backen. Gør banen stor.Mbappé til venstre.Det er dér, jeg gerne vil se ham.Modtage bolden med front mod modstanderen og angribe ind mod mål.Og så Espí centralt.En rigtig 9’er.En spiller stopperne skal forholde sig til.En spiller i boksen.En spiller vi rent faktisk kan slå et indlæg efter.En spiller der kan skabe plads til Mbappé og Bellingham.Det betyder ikke, at Espí er en bedre fodboldspiller end Vini.Det betyder, at han måske udfylder en funktion, som gør de andre spillere bedre.Og det er hele pointen.Hvad så med Vini?Jeg ville bænke ham lige nu.Ikke sælge ham.Ikke opgive ham.Men en startplads i Real Madrid skal ikke være garanteret på grund af navnet på ryggen.Og forestil jer Vini komme ind efter 60 minutter mod en højreback, der allerede har brugt en time på Mbappé.Det er jo et fuldstændig vanvittigt våben at have.Spiller Vini sig tilbage i topform og viser, at holdet fungerer bedre med ham?Så skal han selvfølgelig starte igen.Güler?Hvis vi møder et hold med ti mand bag bolden, vil jeg meget gerne have Güler.Så skal vi måske ikke bruge den ekstra fysiske spiller.Så har vi brug for kreativitet, kombinationer og den sidste aflevering.Så kan Güler være langt mere værdifuld end en anden spiller, der løber 12 kilometer.
 Det er sådan, jeg synes vores enorme trup skal bruges.Ikke til at forsøge at holde 15 verdensklassespillere tilfredse.Men til at kunne ændre en kamp.Og så kommer vi til Barcelona.For det er måske derfor, det hele gør endnu mere ondt.Vi har økonomien.Vi har Bernabéu.Vi har Mbappé.Vi har Bellingham.Vi har Vini.Vi har Valverde, Güler, Camavinga, Tchouaméni og alle de andre.Der burde næsten ikke eksistere nogen undskyldning.Alligevel kigger man mod Barcelona og ser et hold, der i langt højere grad virker til at vide, hvad det vil.Spillere med tydelige roller.Et fælles udtryk.En spillemæssig idé.Men lige nu virker det simpelthen som om, at deres spillere passer ind i et system.Madrid har været fantastiske til at samle verdens bedste fodboldspillere.Nu skal vi blive bedre til at bygge verdens bedste hold.For det er ikke nødvendigvis de 11 største navne, der skal starte.Det skal være de 11 spillere, der gør hinanden bedst!! 

Forstå de nu Perez ! 

Helt enig med det meste du skriver her. Det gør nemlig ekstra ondt sådan en dag som i dag når Barcelona bare tværer al modstand ud som var det ingenting. En af de ting jeg misunder en hel del ved systemet i Barca. Ja, de har jo et system modsat os. Det er den her evne som Flick har til at få ikke verdensklasse spillere som Raphinha, Rashford osv... til at shine. Raphinha er blevet verdensklasse under Flick. Raphinha er jo ikke særligt god når han dukker op på Brasiliens landshold, modsat i Barca hvor han er altafgørende og altid finder sig selv i de rigtige positioner og tage de rigtige indstuderede løb, hvor hans holdkammerater ved de kan spille ham god. Mbappé er verdensklasse og kan score 50+ mål for hvilken som helst klub. Ingen tvivl om det, men det er super frustrerende at se på at han ikke udfylder sin rolle som 9'er og at han konstant vil falde ned i banen som en form for ja jeg ved snart ikke pseduo midtbanespiller. 

Real Madrid bliver aldrig som Barcelona og det skal vi heller ikke aspirere at blive. Vi gør tingene på vores måde og det har givet os meget succes, men der et tid til at indse at moderne fodbold har udviklet sig og at det netop som du også påpeger i ovenstående indlæg er vigtigt at vi prøver at finde de 11 spillere der kan spille bedst sammen. 
Sidste redigering: 3 timer 7 minutter siden ved Madrid777.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, Bogelund

2 timer 33 minutter siden #213 af mohbar
​Valverde har åbenbart fået en alvorlig ankelskade efter kampen... hvordan mon det skete ... 

Vildt at dommerne kan blive ved.

Og ja Mourinho skal til at se at få fing ud af r. Virkelig en soft version Mourinho vi har fået. Man skulle tro han har fået det hvide snit!

Sidste redigering: 2 timer 31 minutter siden ved mohbar.

2 timer 4 minutter siden #214 af Raul7-2880

Bogelund post=201381 skrev: Nu kommer der lige en lang smøre jeg har brugt lang tid på. Sorry.

Men har meget på hjertet efter sådan en omgang lort. 

Det her gør ekstra ondt lige nu. Ikke kun fordi vi igen taber. Ikke kun fordi spillet igen ser usammenhængende ud. Men fordi man samtidig kigger mod Barcelona og ser et hold, hvor tingene i langt højere grad hænger sammen. Og det er dét, der frustrerer mig mest.

For Madrid mangler ikke kvalitet. Vi har en vanvittig trup. Problemet er, at vi stadig virker til at stille det spørgsmål:

Hvordan får vi alle vores største stjerner på banen samtidig?

Jeg synes, vi skal begynde at stille et andet:

Hvilke 11 spillere får hinanden til at spille bedst? For de to ting er ikke nødvendigvis det samme.

Jeg ville personligt prøve en 4-3-3:Courtois
Trent – Konaté – Huijsen – Cucurella
Bernardo Silva – Tchouaméni – Bellingham
Diomande – Espí – Mbappé

Og ja.

Det betyder Vini på bænken.
Det betyder Valverde på bænken.
Det betyder Güler på bænken.

Ikke fordi de er dårlige. Tværtimod.

Men fordi jeg synes, den opstilling giver os nogle langt tydeligere roller.

Midtbanen

Tchouaméni skal være balancen.
Han skal beskytte forsvaret, vinde boldene og give de andre frihed.

Ved siden af ham vil jeg have Bernardo Silva.
For det er måske det, jeg savner allermest på det her Madrid-hold:

En spiller, der styrer fodboldkampen.

En der kan modtage under pres.
Sætte tempoet ned.
Sætte tempoet op.
Flytte modstanderen fra side til side.
Give vores offensive spillere bolden på de rigtige tidspunkter.

Og så Bellingham som den offensive 8’er.
Lad ham løbe.
Lad ham presse.
Lad ham komme ind i boksen.
Lad ham spille tættere på målet, hvor han virkelig kan gøre skade.

Angrebet
Her ville jeg virkelig gerne prøve noget andet.
Diomande til højre.
En rigtig kantspiller.
Hold bredden.
Udfordr backen.
Gør banen stor.

Mbappé til venstre.
Det er dér, jeg gerne vil se ham.
Modtage bolden med front mod modstanderen og angribe ind mod mål.

Og så Espí centralt.
En rigtig 9’er.
En spiller stopperne skal forholde sig til.
En spiller i boksen. En spiller vi rent faktisk kan slå et indlæg efter.
En spiller der kan skabe plads til Mbappé og Bellingham.

Det betyder ikke, at Espí er en bedre fodboldspiller end Vini.

Det betyder, at han måske udfylder en funktion, som gør de andre spillere bedre.
Og det er hele pointen.

Hvad så med Vini?
Jeg ville bænke ham lige nu.
Ikke sælge ham.
Ikke opgive ham.
Men en startplads i Real Madrid skal ikke være garanteret på grund af navnet på ryggen.

Og forestil jer Vini komme ind efter 60 minutter mod en højreback, der allerede har brugt en time på Mbappé.
Det er jo et fuldstændig vanvittigt våben at have.
Spiller Vini sig tilbage i topform og viser, at holdet fungerer bedre med ham?

Så skal han selvfølgelig starte igen.

Guler?
Hvis vi møder et hold med ti mand bag bolden, vil jeg meget gerne have Güler.
Så skal vi måske ikke bruge den ekstra fysiske spiller.
Så har vi brug for kreativitet, kombinationer og den sidste aflevering.
Så kan Güler være langt mere værdifuld end en anden spiller, der løber 12 kilometer.

Det er sådan, jeg synes vores enorme trup skal bruges.

Ikke til at forsøge at holde 15 verdensklassespillere tilfredse.

Men til at kunne ændre en kamp.

Og så kommer vi til Barcelona.
For det er måske derfor, det hele gør endnu mere ondt.
Vi har økonomien.
Vi har Bernabéu.
Vi har Mbappé.
Vi har Bellingham.
Vi har Vini.
Vi har Valverde, Güler, Camavinga, Tchouaméni og alle de andre.

Der burde næsten ikke eksistere nogen undskyldning.

Alligevel kigger man mod Barcelona og ser et hold, der i langt højere grad virker til at vide, hvad det vil.

Spillere med tydelige roller.
Et fælles udtryk.
En spillemæssig idé.

Men lige nu virker det simpelthen som om, at deres spillere passer ind i et system.

Madrid har været fantastiske til at samle verdens bedste fodboldspillere.

Nu skal vi blive bedre til at bygge verdens bedste hold.
For det er ikke nødvendigvis de 11 største navne, der skal starte.

Det skal være de 11 spillere, der gør hinanden bedst!! 

Forstå de nu Perez ! 

​Jeg forstår simpelthen ikke folk, der mener, at vi har en “vanvittig trup”.Vi har en trup på 27 spillere. Hvem er reelt verdensklasse ud over Courtois, Bellingham og Mbappé? Og selv Bellingham fandt først for alvor tilbage til sit niveau efter VM.
Hvem ellers? Helt seriøst.
Har du set vores forsvar? Skandaløst ringe niveau.
Vi har en middelmådig trup, der med det nuværende niveau og den nuværende struktur aldrig kommer i nærheden af at vinde hverken ligaen eller CHL. Problemerne stikker langt dybere end enkelte spillere. Der er fundamentale problemer i flere dele af klubben – og det starter helt oppefra med Florentino Pérez.

Sidste redigering: 2 timer 2 minutter siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 time 49 minutter siden #215 af madrid2000
Jeg slukkede efter klaphatten Haijsen fik rødt. Manden er intelligent som en abe. Han kostede også flere kampe sidste sæson. Når du har dumme spillere, så koster det i tætte kampe. Han skulle bare lade Simione får chancen... Måske havde han scoret, måske ikke. Men kampen var ikke afgjort. Jeg tror der kommer flere hjerneblødninger fra ham og hans makker Konate som også er retarderet.

De personlige fejl er især hårde da holdet som helhed slet ikke fungere.

Leveret af Kunena Forum