Truppen imod Atlético Madrid, LaLiga, 7. spillerunde

3 timer 23 minutter siden #217 af Siempre Madrid
​Jeg er nødt til at himle op om det samme, som jeg himlede op med i sommer.

Hvordan kan man tro, at man kan fortsætte i samme rille, når man to sæsoner i streg er blevet sat grundigt på plads af Barcelona og er røget ud på røv og albuer i Champions League. Nuvel, de nye spillere er en opgradering af dem, der forlod klubben i sommer, men der er absolut ingen nytænkning.

Hvorfor udnyttede man ikke den gyldne mulighed for at sparke Tchouaméni og Fede Valverde ad helvede til, da de røg i totterne på hinanden? Hvorfor fortalte man ikke Vinícius at tidsfristen for en ny kontrakt var overskredet. De tre kunne med lethed have sendt 2 milliarder kr. ned i klubkassen, som vi kunne have brugt til at nytænke trup-sammensætningen.

Hvorfor tror man, at man kan få et andet resultat, når man bliver ved med at begå de samme fejl og har berøringsangst for at komme ind og pille ved noget, der gør ondt?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL, El Siete, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 timer 22 minutter siden #218 af NachoFernández
​@Bogelund

Tak for et godt input. Jeg er 100% enig i præmissen. Og dybt uenig i nogle i nogle af dine spillervalg :D
Men det er jo det gode og forhåbentlig sunde ved et debatforum at man kan diskutere de ting. 

Jeg er fuldstændig enig i at vi har en vanvittig trup. Jeg synes den er bygget SÅ stærkt op omkring kvalitet og jeg synes faktisk at holdet har taget en retning der burde åbne op for en langt mere dominerende spillestil. 
De få gange vi kommer højt op i presset denne sæson, har jeg egentlig en følelse af at vi har en ret stor succesrate. Og det undrer mig ikke når man ser på holdet. Hujsen og Konaté vinder dueller og det ser helt ubesværet ud. Dumfries og Cucurella gør det samme. Tchouameni synes jeg er verdensmester i at beskytte den defensive linje men han er også rigtig dygtig til at skubbe med op og bryde boldene. De 5 bagerste kan uden problemer klare sig selv mand-mand når det er nødvendigt. 

Flere af de største hold gør det jo. De spiller langt hurtigere i længderetning end for 10 år siden og sørger for at spillet bliver trykket op på modstanderens halvdel, så ens egen halvdel nærmest kun skal bruges til at tracke tilbage når modstanderen sommetider kommer ud og det vil jo ske. PSG, Barcelona, City, Bayern osv er alle blevet gode til at komme derop og de spiller altså bare hurtigt efter erobring. 

Men hvad gør vi? Sidste år var vi i gang med at mestre end mid blok under Alonso der så virkelig skarp ud. Nu står vi nærmest kun med det ene ben ude af eget felt og forsvaret i en meget lav blok, og det er vi altså ikke særlig gode til. Det synes jeg er synd når man ser de 5 bagerste. 

Din præmis er spot on: Lad være med at forsøge at skabe gunstige vilkår for stjernerne. Men byg holdet op om de styrker som vi har.

Men jeg er ikke helt sikker på følgende:
Mbappe som kant: Jeg ved ikke hvad der er sket, men Mbappe viser slet ikke det antrit som gør at han kommer forbi sin direkte modstander. Det er Vinicius om igen når han får bolden på siden og prøve at lave sine stepovers. Og som jeg ser det pt: Jo mere Mbappe er på bolden, jo dårligere spiller vi faktisk. Der er så mange boldtab, han trækker al tempoet ud, og laver alt alt for lidt. Jeg synes han skal ligge som angriber, for i min verden er det hans dybdeløb (når han endelig gider) og hans korte og hårde aftræk som er den store styrke ved ham. Men han er desværre ikke fuldkommen som angriber endnu og har meget at lære. Han behøver heller ikke være fredet, især ikke i en kamp som i går hvor han ingen nytte gør. Men det gør han så i andre kampe. 
Jo mere jeg tænker over det, så har jeg faktisk også lyst til at se Mbappe lidt mod venstre, men det er også for at gøre plads til Espi derinde. Om Espi er god nok over en hel kamp ved jeg ikke. Jeg har mine betænkeligheder ved at han især er super langsom og tung i presset. Jeg tror, at det kan blive en hæmsko hvis vi faktisk skal op og dominere. Men det er helt sikkert værd at prøve. 

Güler SKAL være på banen. Jeg forstår ikke at man vil lade vores bedste spiller sidde ude. Men det er også klart for mig, at han skal ligge som 10'er/offensiv 8'er og så må man arbejde med Judes position. Jeg synes ikke at Jude som 10'er fungerer godt nok når vi har bolden. Han bruger for mange berøringer, trækker alt spillet mod den samme side og får ikke nok ud af det. 
Den største udfordring (og det er et must at løse) er at få Güler og Jude ind på samme hold med hver deres spidskompetencer. Og det er det som kommer til at gøre holdet allerbedst. 

Meget enig i Diomande. Jeg synes, at vi ser nogle af de ting som vi savner og som vi ikke får fra de andre 11. Altså vi har jo ikke en eneste spiller i startopstillingen som lykkes med sine 1 mod 1 driblinger. Vinicius går ikke forbi nogen. Mbappe kan til tider flyve ned i bagrum eller i højere grad når han kommer ind fra centralt eller højre men ikke nok. Jude kan til dels. Diomande har de seneste kampe vist at det ikke nødvendigvis er nok at sætte 2 mand på ham. Jeg tror det er tid til at give ham fuld tillid. Om det er på højre eller venstre betyder ikke så meget for mig. 

Jeg er personligt lidt splittet i hvad vi lige skal gøre. Men for mig er det afgørende at vi kan udnytte Güler som playmaker, Judes intensitet og dybe trussel og Tchouamenis egenskaber som 6'er. Og så ved vi at Güler arbejder super hårdt men sjældent kan holde kvaliteten oppe i 90 minutter, så der ligger en naturlig og sund rotation mellem Bernardos ro og kvaliteter fra en dybere position og så Gülers kreativitet fra mellemrummet. 

Jeg kunne derfor godt tænke mig at se en midtbane med Tchouameni som 6'er og Güler og Jude som de to 8'ere. Diomande på venstre og Endrick eller Brahim på højre. Men jeg kan også sagtens acceptere at man forsøger sig med Mbappe på venstre for at få Espi ind på toppen nogle kampe og så Diomande til højre. Der skal jo roteres gennem en sæson, men jeg ser helst at vi arbejder med Tcouameni, Jude og Güler som trioen inde i midten for jeg synes den giver os alt hvad vi har brug for. Og jo mere Trent og Hujsen kan støtte Tchouameni i opbygningen, jo bedre er vores betingelser for at få både Jude og Güler op i mellemrummet. 

Det er vigtigt for mig, at spillere som Valverde bliver fjernet fra maskinrummet. Vi SKAL have spillere der har det fint med at være på bolden og bidrage til progressionen. Han står også for langt fra sin markering fordi han spiller så forsigtigt i presset. Vinicius skal vise at han fortjener at spille. Og så er jeg pt lunken overfor Dumfries og Konaté inde på samme tid omend jeg også ser styrker i at kunne presse højt med dem på banen. Og der vil spillere som Güler og Brahim tættere på dem kunne hjælpe dem markant i opbygningen.

Vi skal turde noget mere og vi skal ikke acceptere at al spillet foregår på vores halvdel. Og som du siger, så skal vi ændre måden vi tænker taktikken på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum