Opdatering: Peréz pressekonference

13 år 2 måneder siden #37 af El_Juan

Siempre Madrid skrev:

Raul-rik skrev: Men Siempre, selvom aviserne ikke har været særlig flinke, så er vi vel stadige enige om, at Mou selv er uden om sin afsked?

Nej, det er vi ikke. Dermed ikke sagt, at han ikke har nogen skyld overhovedet, men hans arbejde er i nogen grad blevet umuliggjort af en spansk presse, som fra dag et har været nogle hævntørstige køtere, fordi han nægtede dem adgang til samme fly som spillerne rejste med og fordi han fuldstændig lukkede træningen for dem.

Derfor er han aldrig blevet anerkendt for de ting, han rent faktisk opnåede med Real Madrid og jeg har snart ikke tal på de usandheder og uretfærdigheder, som han har måttet lægge ryg til, fordi han er José Mourinho.

Mens han vandt med Real Madrid var han tålt, men pressen ventede tålmodigt som et kobbel sultne ulve, klar til at kaste sig over ham, så snart antydningen af modgang indfandt sig.

Igen, han er ikke uskyldigheden selv, men der findes ikke en træner i Real Madrids historie, som har fået en så svinsk behandling af pressen.

Det er jo ikke helt rigtigt, Siempre.

Manden var jo på ingen måde forberedt på, hvad der ventede ham i Spanien. Men han havde heller ikke gjort nogen som helst, for at sætte sig bare lidt ind i, hvordan showet kører.

Han kommer til et land, hvor den største avis er en sportsavis, der daglig har 18 sider om Real Madrid. Hverken i England eller Italien oplevede han noget lignende dette. Det var tydeligt, at han ikke havde sat sig ind i, hvordan det kører i Spanien og hvilken størrelse Real Madrid er i den sammenhæng. Han undervurderede disse omstændigheder noget så kraftigt. Og det kom til at bide ham i røven. Han gjorde heller ikke noget som helst for at bedre det, tværtimod.

Det er til dels hans egen skyld. Han ligger på sin vis, som han selv har redt. Medierne har været hårde ved ham. Lige så den anden vej rundt. De er vist lige gode om det. Han har selv sin del af ansvaret. Og han har immervæk taget nogle mærkelige magtkampe i ny og næ. Det kommer vi ikke uden om.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Jaken, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #38 af Roesen7
Medierne har om man vil det eller ej haft stor indflydelse på at det er gået som det er. Det siger Perez jo også. Jeg er også enig i, at de har været for hårde, men Mou har heller ikke gjort det store for at holde tonen god.

Men det er jo et forhold som er skabt på baggrund af de ting som er sket både på og udenfor banen. Mou har skabt en, i mine øjne, uværdig kultur for Real Madrid. Hårdt spil på banen, slåskampe når det ikke har gået vores vej, øjeprikkeri, beskyldninger om samarbejde mellem Uefa og Barca er jo blot nogle af de ting som kan nævnes, som IKKE er værdig for en klub af vores størrelse.
At det så har medført at pressen også har gået endnu hårdere til Mou er selvfølgelig ikke retfærdigt, men man ligger ofte som man har redt og det synes jeg i den grad også at Mou har gjort.

Jeg er meget splittet omkring Ancelotti. Måske fordi jeg har mine fordomme omkring italiener og deres tilgang til fodbold. Måske fordi jeg virkelig bare gerne vil have en mand der kender klubben fremfor en udenlandsk lejesvend. Men nu mere jeg tænker over det, nu mere positiv bliver min tilgang til Ancelotti. Jeg føler dog stadig ikke han er et langtidsprojekt, men det skyldes måske også vores trænerhistorie taget i betragtning.
Spændende bliver det uanset hvem der sætter sig i det varme sæde - håber han får ligeså lang snor som Mou og finder en rød tråd i spillet på banen og genetablerer imaget udenfor.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Jaken

13 år 2 måneder siden #39 af Raul 4 ever
Frihed!

Det har været 3 hårde år, men endelig kom dagen.

I den næsten uendelige liste med fejltrin mod Mourinho har begået er der én ting der har pint mig mere end alt andet: Indførelsen af offer-rolle mentaliteten i klubben. Og endnu værre, at han uhindret har fået lov til det. Må denne offer-rolle dø, sammen med Mourinhos farvel. Madridismoen længe leve.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

13 år 2 måneder siden #40 af El_Juan
Og om man kan lide det eller ej, så har Pérez til dels sin andel i, hvad pressen skriver. Meget af det bliver blåstemplet oppefra. Selv kritikken af Mourinho. Og når jeg skriver oppefra, så mener jeg fra præsidenten selv. Det har været et stort spil. En magtkamp. Og Mourinho, Pérez og medierne har altså taget deres kampe.

Jeg kan heller ikke lade være med at trække på smilebåndet, når jeg læser hvad Pérez har sagt på pressemødet. Det bliver immervæk behandlet med fløjlshandsker.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• madssp
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #41 af madssp
Besvaret af madssp på emne Opdatering: Peréz pressekonference
Det jeg personligt vil huske Mourinho for, er hverken øjeprik, 3 semifinaler i CL, et spansk mesterskab, pointrekord, målrekord eller nogle af de andre op- og nedture vi har oplevet med ham ved roret. Man kan nemt argumentere både for og imod hvorvidt han skulle fortsætte, men det er ikke min hensigt.

Et opgør med de individuelle egoer, som gennem 111 års historie har gennemsyret klubben.

Mourinho synliggjorde tydeligt at ingen er større end klubben. Man er ikke selvskrevet til en plads i startelleven blot fordi man er et koryfæ og kan leve på tidligere tiders meritter. Man har ikke større magt end træneren, blot fordi man er anfører eller er medlem i en spansk trio. Mourinho var det næststørste ego i Real Madrid (det største er uden tvivl Florentino Perez). Det virkede i Chelsea og Inter, men i Real Madrid har han mødt utilsigtet modgang fra såvel presse som trup. Man kan argumentere for, at han tabte opgøret, men jeg håber at det stadig raserer og fortsat vil henover sommeren.

Ingen er større end klubben, og der skal blod på den trøje til træning såvel som i kamp. Det lader til at det er ved at sive ind i spillernes hoved. Casillas har aldrig trænet bedre. Ramos var som besat i kampen mod At. Madrid og mod Dortmund. Og Pepe fik sig en gevaldig lærestreg, men var alligevel blandt de mest støttende af holdet i kampen mod At. Madrid.

Der er indikationer på, at det går den rigtige vej. Nu skal aftalerne, detaljerne og roen falde på plads, og så kan vi forhåbentlig se frem mod bedre tider. Det hele afhænger dog af den kommende træner og hvorvidt han får den nødvendige arbejdsro.

.. Somos de Mou

Al det bedste hvor end han går.

/Mads

• lavivareal
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #42 af lavivareal
Besvaret af lavivareal på emne Opdatering: Peréz pressekonference
Respekt for Mou for at prøve at gøre op med at nogle spiller er større end klubben, desværre viste truppen sig at indeholde et ego der var for stort til dem begge. Lige nu er jeg ikke stolt af Casillas og hans ageren (læs hans kæreste samt reporter venner), det er ikke real madrid værdigt. Mourinho har dog løftet klubben sportsligt og været med til at skabe et fundament for fremtiden (Ozil, Varane, Khedira, Modric osv.). Derudover var han i stand til at udfordre og besejre det som mange kalder det bedste fodbold hold i verdens historien, vi har meget at takke ham for, i mine øjne står CDR 2011 samt sidste sæsons sejr på camp nou som nogle af de største øjeblikke som real fan, også fordi ingen troede på os. Så tak til mou, men real madrid er mere end en mand, og en spiller.

Leveret af Kunena Forum