Bedømmelser 13/14
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Kampens flop: Carvajal. Katastrofal indsats. Flere kiksede timinger, dækker elendigt op, burde få det røde kort og begik et straffespark som ikke blev dømt. En sjældent dårlig kamp fra den unge back. Den kunne også have gået til Ramos.
Kampens detalje: Ronaldos tunnel lige før det første mål. Der var dog ikke meget positivt at tage fat på.
Kampens klaphat: Ancelotti. Hvis ikke man gider fyre op for et ekstremt genpres, så er det selvmord at spille med Di Maria-Illarra-Modric på midten når man er foran 2-0 og spiller mod et hold, der gerne vil presse højt og have bolden. Det resulterede i, at 3-4 mand til tider skule forsvare mod 4 mand og midtbanen knækkede fuldstændig.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Kunne man så ik give karakter til dommeren istedet for?
Brylle, hvilke gode ting gjorde Carvajal i kampen ? Du fokusere på to aktioner som Carvajal umuligt kan straffes for ?
- Brylle
- Gæst
-
GutiHAZ14 skrev: Hvordan kan det være at en spiller skal straffes for en dommers vurdering, som ikke passer overens med hva manden bag skærmen ser ?
Kunne man så ik give karakter til dommeren istedet for?
Brylle, hvilke gode ting gjorde Carvajal i kampen ? Du fokusere på to aktioner som Carvajal umuligt kan straffes for ?
Fordi der ifølge fodboldloven var et straffespark. Havde dommeren været vågen var Carvajal måske delvist skyld i et nederlag. Der var vi heldige, men det ender ikke på, at det var en klodset aktion af Carvajal, som man er nødt til at være kritisk overfor. Jeg kan simpelthen ikke rose en spiller for at have tacklet en spiller hvor der burde været dømt straffespark.
Nej jeg fokuserer ikke kun på de to aktioner. Havde du læst, hvad jeg skrev, ville du se, at jeg også nævner andre ting, men jeg kan da nævne det igen: Udover de to situation, hvor han virkelig ser skidt ud, var der også kiksede førsteberøringer og dårlig opdækning, som jeg skrev. F.eks. har han en førsteberøring, hvor han er forholdsvis upresset, men hvor bolden ryger til hjørne.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- Brylle
- Gæst
-
Jeg kan ikke se hvilken relevans det har. Jeg vurderer ham ud fra afgørende situationer, fordi det er i disse tilfælde hvor det kunne have kostet. Det var en sjælden dårlig kamp fra Carvajal, men de fejl bør ogå danne grundlaget for helhedsindtrykket i min verden. Du roser jo heller ikke en angriber, der brænder 4 kæmpe chancer, selvom han måske deltog udmærket i opspillet. På samme måde var Carvajal ikke så synlig offensivt i forhold til hans fejl defensivt. Jeg fandt ikke afgørende momenter, som skulle veje op i forhold til fejlene.GutiHAZ14 skrev: Kan du nævne noget positivt ?
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Carvajal var igang sætteren til 3 mål hvilket er en afgørende situation.
Straffesparket gav marca dommeren ret i at det ik skulle ha været dømt.
Carvajal gav ronaldo en kæmpe chance til ronaldo
Carvajal havde gode opspil med bale
Carvajal havde gode aktioner i forsvaret og lukkede af for nogle farlige chancer til rayo.
Det r rigtig nok at det røde kort kunne været givet og carvajal havde et par uhelige aktioner, men det virker til at du har set dig blindt på disse, og har glemt hvor tåbeligt marcelo var i kampen eksempelvis.
- Brylle
- Gæst
-
Selvfølgelig har Carvajal haft gode aktioner som han plejer, men jeg så alligevel ikke de her siuationer, der vejer op for de voldsomme fejl han lavede. Jeg synes det er en arrogant kommentar at fortælle andre, at de har misset en del fordi man lægger vægt på noget andet.GutiHAZ14 skrev: Ok, men så har du jo misset en del.
Carvajal var igang sætteren til 3 mål hvilket er en afgørende situation.
Straffesparket gav marca dommeren ret i at det ik skulle ha været dømt.
Carvajal gav ronaldo en kæmpe chance til ronaldo
Carvajal havde gode opspil med bale
Carvajal havde gode aktioner i forsvaret og lukkede af for nogle farlige chancer til rayo.
Det r rigtig nok at det røde kort kunne været givet og carvajal havde et par uhelige aktioner, men det virker til at du har set dig blindt på disse, og har glemt hvor tåbeligt marcelo var i kampen eksempelvis.
I min bog var der klokkeklart straffespark og det er der jeg skal vurdere på. Fordi Marca giver dommeren ret, betyder det ikke, at jeg skal erklære mig enig i dommen. Jeg vurderer på hvad jeg ser og jeg ser et straffe, hvorfor Carvajal skal kritiseres i den situation.
Marcelo havde lige præcis ikke de her klokkeklare og afgørende fejl som koster. Det er dem man taber kampe på.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Og jo jeg kan sagtens sige at du har misset en del, når du vægter dine holdninger på afgørende situationer, men samt ikke kan nævne noget positivt. Især når Carvajal sætter igang til 3-0 målet. Ronaldos hovedstød kunne også ha gået ind hvis han har haft mere præcision på sin afslutning. Carvajal var altså en af de backs der deltog mest i det offensive spil og bidrog med mest i kampen mod Rayo. Javel han skal rette op på nogle ting, men skal Marcelo og Pepe ikke også dette ?
Prøv at gense kampen og analyser, så kan det være du får et andet billede. Det har jeg gjort!
- falle
- Gæst
-
- GutiHAZ14
- Gæst
-
falle skrev: Carvajal var en naturkatastrofe med fodboldstøvler på. EOD.
ZZZZzzzzz
- Brylle
- Gæst
-
Skulle jeg vurdere på dommeren var det fordi jeg havde valgt ham som kampens flot. Men som du nok kan se, så har jeg valgt Carvajal, så derfor vurderer jeg ham.GutiHAZ14 skrev: Ja, men det er stadigvæk dommeren du så skal vurdere på og ikke Carvajal. Vi kan sagtens snakke om at Carvajal burde ha været mere påpasselig, men det har som sådan ikke inflydelse på hans præstation at dommeren ikke dømmer et muligt straffespark.
Og jo jeg kan sagtens sige at du har misset en del, når du vægter dine holdninger på afgørende situationer, men samt ikke kan nævne noget positivt. Især når Carvajal sætter igang til 3-0 målet. Ronaldos hovedstød kunne også ha gået ind hvis han har haft mere præcision på sin afslutning. Carvajal var altså en af de backs der deltog mest i det offensive spil og bidrog med mest i kampen mod Rayo. Javel han skal rette op på nogle ting, men skal Marcelo og Pepe ikke også dette ?
Prøv at gense kampen og analyser, så kan det være du får et andet billede. Det har jeg gjort!
Jeg kan lige prøve igen: Jeg vægter mine holdninger på afgørende situationer fordi det er dem, som man vinder og taber kampe på. Derfor er Carvajal floppet i mine øjne fordi han både skulle have haft rødt kort og begik et straffe som burde være dømt i mine øjne. At jeg intet positivt nævner betyder forresten ikke, at jeg kan. Det er helt rigtigt, at han deltager i det offensive og har fine aktioner frem ad banen, men det hjælper intet når han sejlede så sygt defensivt. Så foretrækker jeg til hver en tid Arbeloa hvis det her var Carvajals sande niveau defensivt (hvilket vi alle ved det ikke er). Så nej, jeg behøver ikke se den igen, da jeg vægter andre ting højere end dig.
Jeg synes vi bør lade den ligge da vi er så langt fra hinanden. Vi er ikke engang enige om hvad kriterierne er for at være et flop, samt vi er uenige om dommeren skal vurderes i stedet for Carvajal når Carvajal er valgt som floppet i min vurdering.