Fifa ballon d'or

Afstemning: Hvem burde vinde

Cristiano Ronaldo
82 95.3%
Lionel Messi
4 4.7%
Franck Ribery
Ingen stemmer 0%
Zlatan Ibrahimovic
Ingen stemmer 0%
Antal stemmer: 86
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
12 år 8 måneder siden #109 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

falle skrev:

Real-Laudrup skrev: Han gør det engang imellem, det er ikke nok. Han har sikkert fået det at vide. Det er så også forkert fra trœnerens side. Jeg ved ikke om han er bange for at han bliver utilfreds. Mou sagde jo også at CR ikke kunne lide det når han prøvede at œndre nogle ting i hans spil, mon ikke det havde noget at gøre med at arbejde defensivt?

Jeg håber at du selv kan høre hvor dumt det lyder at verdens mest offensive, angrebsivrige, scorende fodboldspiller ikke er defensiv nok..........................

Tja, det er jeres mening. Jeg mener bare at fodbold er en holdsport, og alle skal tage ansvar og arbejde for hinanden. I skal nok vœre glade for at jeg ikke er trœneren, jeg havde sendt ham på det første fly til Manchester.

Brylle, jeg hører hvad de andre siger, jeg er bare ikke enig. Ligesom at de måske synes, jeg er en tosse og ikke har forstand på fodbold.

Kan også se at du har misforstået hvad en holdsport vil sige. Det betyder ikke at man forsvare sammen og angriber sammen. Det her er ikke nogen kærlighedshistorie.
Det er et holdsport, dvs. holdet har nogle pligter, som bliver fordelt imellem sig, alt efter kompetencerne. Det er ikke sådan, at alle spillerne på banen har samme pligter og skal tackle som et hold, redde bolden som et hold, scorer som et hold osv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 8 måneder siden #110 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Fifa ballon d'or

Brylle skrev:

SR4 skrev:

Brylle skrev: Jeg kan heller ikke fordrage ambitiøse folk, der altid sigter efter det allerbedste i enhver situation! Kom nu lidt, ikke?

Især når det ikke køre for dem og de bliver sure. GOSH kan de ikke bare smile hele tiden, hvergang de lukkede mål ind eller noget. Det er så trættende med den vindermentalitet de er blevet hjernevasket med. ;)

Ja det er måske også derfor, at Ronaldo og Marcelo hader hinanden eller hvad det var RL har påstået :D

Det sagde jeg ikke. Jeg sagde at deres forhold ikke var det samme. Følg med.

12 år 8 måneder siden #111 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

Brylle skrev:

SR4 skrev:

Brylle skrev: Jeg kan heller ikke fordrage ambitiøse folk, der altid sigter efter det allerbedste i enhver situation! Kom nu lidt, ikke?

Især når det ikke køre for dem og de bliver sure. GOSH kan de ikke bare smile hele tiden, hvergang de lukkede mål ind eller noget. Det er så trættende med den vindermentalitet de er blevet hjernevasket med. ;)

Ja det er måske også derfor, at Ronaldo og Marcelo hader hinanden eller hvad det var RL har påstået :D

Nu er den her tråd gået i en helt forkert retning, men stop med dine postulater tak. Marcelo er stadig den første til at fejre det, når Ronaldo scorer. Forventer du Ronaldo og Marcelo inden hver kamp skal holde i hånd, før du indser de stadig har et godt forhold. I starten var forholdet mellem dem nyt og derfor var der selvfølgelig mere fokus på dem. Man snakker ikke længere om dem i medierne, for hvor spændende er det at høre hver uge, hvor godt de to har det sammen. Ligesom man egentlig ikke lægger mærke til Ikers og Ramos' gode forhold, udover jævne mellemrum.

12 år 8 måneder siden #112 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Fifa ballon d'or

SR4 skrev:

Real-Laudrup skrev:

Brylle skrev:

SR4 skrev:

Nu er den her tråd gået i en helt forkert retning, men stop med dine postulater tak. Marcelo er stadig den første til at fejre det, når Ronaldo scorer. Forventer du Ronaldo og Marcelo inden hver kamp skal holde i hånd, før du indser de stadig har et godt forhold. I starten var forholdet mellem dem nyt og derfor var der selvfølgelig mere fokus på dem. Man snakker ikke længere om dem i medierne, for hvor spændende er det at høre hver uge, hvor godt de to har det sammen. Ligesom man egentlig ikke lægger mærke til Ikers og Ramos' gode forhold, udover jævne mellemrum.

Marcelo var 21 år og Ronaldo var 24 år - de fylder snart 26 og 29 år... det kan da ikke være så underligt, de efter så mange år ikke er lige så fjollet mere... de laver stadig et lille håndtegn, hvis i lægger mærke til det... og forhåbentlig var det sidste indlæg om deres forhold

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 8 måneder siden #113 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Fifa ballon d'or

Real Madrid skrev:

SR4 skrev:

Real-Laudrup skrev:

Brylle skrev:

SR4 skrev:

Marcelo var 21 år og Ronaldo var 24 år - de fylder snart 26 og 29 år... det kan da ikke være så underligt, de efter så mange år ikke er lige så fjollet mere... de laver stadig et lille håndtegn, hvis i lægger mærke til det... og forhåbentlig var det sidste indlæg om deres forhold

Hvem mon er den første til at fejre Ronaldos scoringer?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 8 måneder siden #114 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Fifa ballon d'or
*gør popcorn klar til en ny diskussion i morgen*
Anyway, jeg er imponeret over at Ronaldo er blevet bedre, år for år. Jeg venter på at han dykker i niveau, som mange andre topspillere. Det gør han bare ikke mere. Af en eller anden grund. Overvejer at smide 1000 kroner på vores kære Ronaldo. Odds 10 igen? Tja :)

12 år 8 måneder siden #115 af Dios
Besvaret af Dios på emne Fifa ballon d'or
Folk vil jo også bare misforstå hinanden herinde :)

I bund og grund handler det om, at nogle elsker Ronaldo's såkaldte "vindermentalitet", og andre ikke kan fordrage den.
Og med det, så blev vi alligevel alle enige haha :)

Fortsat god debat, but I'm out! :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 8 måneder siden #116 af ZizouMo

Dios skrev: Folk vil jo også bare misforstå hinanden herinde :)

I bund og grund handler det om, at nogle elsker Ronaldo's såkaldte "vindermentalitet", og andre ikke kan fordrage den.
Og med det, så blev vi alligevel alle enige haha :)

Fortsat god debat, but I'm out! :)

Nu var den nye debat om hvorvidt Marcelo stadigvæk elskede Ronaldo wuuhuuu :)

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #117 af Barça
Besvaret af Barça på emne Fifa ballon d'or
Det ville ikke være uretfærdigt hvis Ronaldo vandt den i år. Messis skader har simpelthen gjort år '13 til et ulykkesår.

Med det sagt synes jeg det er værd at tage med hvordan afstemningen foregår. For det er langt mere interessant. Det er landsholdstrænere, landsholdskaptajner og journalister fra forskellige sportsblade der skal stemme. FIFA er dog som norminere spillerne. Men altså, hvorfor er en kaptajn mere objektiv en end spiller som ikke er kaptajn? Overhovedet ikke. De har da også venner på banen som de hellere vil stemme på, selvom deres statistikker måske peger på noget andet. Fx når Messi stemmer på Agüero, eller Casillas som stemmer på Ramos, eller når Portugals kaptajn lige pludselig IKKE er Cristiano Ronaldo når der skal stemmes om Ballon D'or, men er det de efterfølgende kampe.

Dernæst er det jo værd at bemærke at 80% af spillerne selv spiller kamp de gange de norminerede spillere spiller. Hvis ikke kamptidspunktet rammer hinanden, så er de i hvert fald ved at forberede sig til kampen med holdet. De har selvfølgelig mulighed for at se de kampe der spilles dagen efter/inden, men med familie/venner/alt andet in mente, tror i så de har mulighed for at se 10-20 norminerede spillere hver weekend? Nej vel?

Og så er der jo kriterierne. Hvor meget tæller titler? Tja, ingenting hvis i spørger mig. Titler er noget et hold vinder sammen. Så burde man i stedet kåre 'verdens bedste hold', da titler på kan bruges i den sammenhæng. Der er ikke én eneste spiller som har vundet en turnering ene og alene. Alle 11 spillere er afhængige af hinanden. Hvis Messi, Ronaldo og Ribery var så overmenneskeligt gode i forhold til de andre på holdet, var det så ikke bedre at spille med 5 i forsvaret, 4 på midtbanen og så bare dem alene på toppen? Eller 5-3-2 i stedet for 4-3-3 for Barcas vedkommende. Deres forsvar sejler jo, så de kunne godt bruge en ekstra mand nede i defensiven? Sådan hænger det ikke sammen. Alle hold har spillere som er bedre end andre, og det er det denne pris går til. I mine øjne har Ronaldo og Messi været top2 lige siden 2008. Folk taler om at Sneijder skulle have vundet den i 2010. Det er noget vås! Eto'o vandt (som den eneste spiller i verdenshistorien) The Treble to år i træk (Barca og Inter), så hvis titler har nogen form for indflydelse, så burde han være i top3 det år.
Se sådan her på det: Sneijder havde andel i at Inter vandt og Holland nåede til finalen. Men havde Inter haft enten Messi eller Ronaldo, havde de så ikke klaret sig endnu bedre? Det er jeg sikker på at de havde, fordi Messi og Ronaldos indivduelle kvaliteter er større end Sneijders. Hvordan gik det Sneijder de efterølgende? Han faldt grusomt i niveau.

Placér Messi eller Ronaldo på hvilket som helst hold, og de vil være den bedste på det hold, og det er derfor at de er de to bedste spillere i verden. Og derfor de fortjener at vinde begge to de næste par år endnu.

12 år 8 måneder siden #118 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Fifa ballon d'or

Real-Laudrup skrev:

Brylle skrev:

SR4 skrev:

Du lukker så meget ud om ting du ikke aner noget om. Stop med det og du kan drømme om nogensinde at modtage respekt herinde. Men kun drømme.

12 år 8 måneder siden #119 af ZizouMo

Barça skrev: Det ville ikke være uretfærdigt hvis Ronaldo vandt den i år. Messis skader har simpelthen gjort år '13 til et ulykkesår.

Med det sagt synes jeg det er værd at tage med hvordan afstemningen foregår. For det er langt mere interessant. Det er landsholdstrænere, landsholdskaptajner og journalister fra forskellige sportsblade der skal stemme. FIFA er dog som norminere spillerne. Men altså, hvorfor er en kaptajn mere objektiv en end spiller som ikke er kaptajn? Overhovedet ikke. De har da også venner på banen som de hellere vil stemme på, selvom deres statistikker måske peger på noget andet. Fx når Messi stemmer på Agüero, eller Casillas som stemmer på Ramos, eller når Portugals kaptajn lige pludselig IKKE er Cristiano Ronaldo når der skal stemmes om Ballon D'or, men er det de efterfølgende kampe.

Dernæst er det jo værd at bemærke at 80% af spillerne selv spiller kamp de gange de norminerede spillere spiller. Hvis ikke kamptidspunktet rammer hinanden, så er de i hvert fald ved at forberede sig til kampen med holdet. De har selvfølgelig mulighed for at se de kampe der spilles dagen efter/inden, men med familie/venner/alt andet in mente, tror i så de har mulighed for at se 10-20 norminerede spillere hver weekend? Nej vel?

Og så er der jo kriterierne. Hvor meget tæller titler? Tja, ingenting hvis i spørger mig. Titler er noget et hold vinder sammen. Så burde man i stedet kåre 'verdens bedste hold', da titler på kan bruges i den sammenhæng. Der er ikke én eneste spiller som har vundet en turnering ene og alene. Alle 11 spillere er afhængige af hinanden. Hvis Messi, Ronaldo og Ribery var så overmenneskeligt gode i forhold til de andre på holdet, var det så ikke bedre at spille med 5 i forsvaret, 4 på midtbanen og så bare dem alene på toppen? Eller 5-3-2 i stedet for 4-3-3 for Barcas vedkommende. Deres forsvar sejler jo, så de kunne godt bruge en ekstra mand nede i defensiven? Sådan hænger det ikke sammen. Alle hold har spillere som er bedre end andre, og det er det denne pris går til. I mine øjne har Ronaldo og Messi været top2 lige siden 2008. Folk taler om at Sneijder skulle have vundet den i 2010. Det er noget vås! Eto'o vandt (som den eneste spiller i verdenshistorien) The Treble to år i træk (Barca og Inter), så hvis titler har nogen form for indflydelse, så burde han være i top3 det år.
Se sådan her på det: Sneijder havde andel i at Inter vandt og Holland nåede til finalen. Men havde Inter haft enten Messi eller Ronaldo, havde de så ikke klaret sig endnu bedre? Det er jeg sikker på at de havde, fordi Messi og Ronaldos indivduelle kvaliteter er større end Sneijders. Hvordan gik det Sneijder de efterølgende? Han faldt grusomt i niveau.

Placér Messi eller Ronaldo på hvilket som helst hold, og de vil være den bedste på det hold, og det er derfor at de er de to bedste spillere i verden. Og derfor de fortjener at vinde begge to de næste par år endnu.

Fint indlæg og god pointe. Dog er det desværre ikke sådan det forholder sig. I 2006 vandt Cannavaro VM og derfor blev han kåret til verdens bedste, selvom han havde spillet rædselsfuldt op til- og efter Vm.

I sidste ende er det de stemmeberettigede der subjektivt afgør hvem der bliver kåret til verdens bedste. Bedste eksempel fra sidste år er at Taiwan/Thailands (ret mig hvis jeg tager fejl) træner stemte på Buesqet som
Verdens bedste :)

Derfor mener jeg at der burde opstilles kriterier, hvor punkterne bliver nævnt tydeligt og den spiller der opfylder dem bedst... vinder.

12 år 8 måneder siden #120 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Fifa ballon d'or
www1.skysports.com/watch/video/tv-shows/...will-still-win-award'
Nok ikke noget de fleste herinde kan lide at høre.

Guillem Balague nævner bl.a også at Varane & Pepe er Ancelotti´s foretrukne CB´s.

Leveret af Kunena Forum