Fifa ballon d'or

Afstemning: Hvem burde vinde

Cristiano Ronaldo
82 95.3%
Lionel Messi
4 4.7%
Franck Ribery
Ingen stemmer 0%
Zlatan Ibrahimovic
Ingen stemmer 0%
Antal stemmer: 86
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
  • Omar
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #1 af Omar
Fifa ballon d'or blev oprettet af Omar
Jeg ville bare starte denne her tråd så vi kan snakke om Ronaldo,Messi,Blatter osv. og fordi at de andre tråde ikke bliver fyldt med beskeder angående Fifa ballon d'or.

Skriv løs.
Sidste redigering: 11 år 18 timer siden ved Omar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #2 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Fifa ballon d'or
Ronaldo er verdens bedste lige nu, man kan kun håbe, at det bliver ved, og at han kan vinde Ballon d'Or igen. Da Messi ikke spiller særlig godt for tiden, er der måske en mulighed for at vinde den.

11 år 2 uger siden #3 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Fifa ballon d'or
Da jeg sidder og ser Fodbold uden Filter, er jeg ved at tabe kaffen!

Værten til de fire eksperter: "Hvilke tre spillere skal i finalen til Ballon d'Or, og hvem skal vinde?"

AJ: "Ronaldo, Zlatan og Messi. Selvfølgelig Ronaldo som vinder"

CA: Ronaldo, Lahm og Ribery. Ronaldo som vinder.

CT: Ronaldo, Lahm og Messi. Lahm som vinder.

FO: Ronaldo, Lahm og Ribery. Lahm som vinder.

Der er stadig nogle få, som ikke er påvirket af propagandaen...

(Jeg kan have lavet en enkelt fejl eller to)
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, rezamadridista, andreashn

• Omar
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #4 af Omar
Besvaret af Omar på emne Fifa ballon d'or
Jeg mener selv at Ronaldo er klart den bedste og det vil være skandale hvis han ikke vinde men vi skal huske på at det Blatter der fifas president og hans dreng har vundet 4 gange i træk pga at han er en god dreng.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #5 af falle
Besvaret af falle på emne Fifa ballon d'or
Jeg vil hellere have kommandanten på banen end mors dreng.

Som kommandanten selv siger: Bare fordi FIFA siger at du er den bedste, betyder det ikke at du er den bedste.

11 år 2 uger siden #6 af baggins
Besvaret af baggins på emne Fifa ballon d'or
Så også en smule af Fodbold uden filter. Der var der en af kommentatorerne (Ved ikke hvad han hedder), der foreslog at man ændrede prisen til en "most valuable player" pris, så forsvarsspillere og målmænd har større chance for at vinde. Dette syntes jeg er et godt forslag, da man igennem ballon d'or's historie kun har udnævnt en meget lille procentdel af forsvarsspillere og aldrig en målmand, hvilket ikke giver nogle mening da forsvarsspillere og målmænd er en lige så stor del af fodbolden. Dette ville også havde sikkert Sneijder prisen tilbage i 2010.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

11 år 2 uger siden #7 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Fifa ballon d'or
Lev yashin som er en tidligere målmand har vundet prisen før.

11 år 1 uge siden #8 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Fifa ballon d'or
Det må næsten være Ronaldos år i år.

Jeg har i min kedsomhed siddet og kigget på tallene (that’s right, El_Juan :P) over kalenderåret 2013 for Messi og Cristiano:

Udover det, har jeg også set på de ’største’ kampe de hver især har spillet over kalenderåret:

Messis store kampe: Atletico (supercup), Real Madrid (liga og copa), Milan, PSG, Bayern.

Cristianos store kampe: Atletico (copa), Barcelona (liga og copa), Juventus, United, Galatasaray (kun kvartfinalen), Dortmund.

Her lyder tallene:

Overblik: Ronaldo har spillet flest kampe (7 flere end Messi), men scoret betydeligt flest mål (15 mål mere) og sågar lavet et par assists mere (4 flere). Her finder jeg dog statistikkerne for de ”største kampe” til at være mest bemærkelsesværdig. Dog skal der også tilføjes, at Messi trods alt har vundet 2 pokaler i år i form af La Liga og Supercuppen.

EDIT: Mht. landskampe lyder det (uden venskabskampe):

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 11 år 1 uge siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: falle, rezamadridista

• falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #9 af falle
^ Meget fine tal, men hvad med deres respektive landsholdkampe? Har du nogle tal der også?

Ikke fordi jeg tror at det bliver Ronaldo v Messi i år; synes mange snakker om Ribery - men helt ærligt! Så godt har han ikke engang spillet, og hvis han virkelig skulle vinde baseret på CL-finalen, så har jeg virkelig mistet den sidste rest af respekt jeg nu havde for titlen 'Årets Bedste'.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #10 af falle
Tak for svaret!

Og der kan man bare se. Jeg foretrækker kommandanten end mors dreng ;)

11 år 1 uge siden #11 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Fifa ballon d'or

falle skrev: ^ Meget fine tal, men hvad med deres respektive landsholdkampe? Har du nogle tal der også?

Ikke fordi jeg tror at det bliver Ronaldo v Messi i år; synes mange snakker om Ribery - men helt ærligt! Så godt har han ikke engang spillet, og hvis han virkelig skulle vinde baseret på CL-finalen, så har jeg virkelig mistet den sidste rest af respekt jeg nu havde for titlen 'Årets Bedste'.

Jeg ved ikke hvor mange Bayern München kampe du har set, men jo, han har vœret så god. Ribery har vœret absolut verdensklasse.

Men jeg er enig i, at han ikke skal vinde den. Han vandt The Treble, men titler er ikke en del af kriterierne. Det er en individuel pris, og der er Messi og Ronaldo bare langt over de andre.
Sidste redigering: 11 år 1 uge siden ved Real-Laudrup.

11 år 1 uge siden #12 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Fifa ballon d'or
FIFA Ballon D'or er over kalenderåret, hvorimod UEFA's Årets Spiller-pris er pr. sæson. Derfor var det fortjent Ribery vandt prisen i sommer, men hvis han vinder til januar på bekostning af nogle flotte kollektive priser, så er det jo helt absurd. Der er altså spillet kampe i 5 måneder efter Champions League, og hvordan man præsterer der tæller lige så meget med, som i sidste sæson. Hvilket er grunden til at Ronaldo indiskutabelt bør vinde prisen. Sammenlagt har hans 2013 været længder over alle andre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: falle, ZizouMo, JimmyBroe, rezamadridista, andreashn

Leveret af Kunena Forum