Basketball
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Nu var det ikke mig der jinxede den, men okay, min fejl! ;)
Sergio Rodriguez og Rudy har 'hængt' en del ud de seneste uger og flere gange uploadet billeder til sociale medier, hvor de er sammen. Jeg tror Rudy vender hjem. Der er i øvrigt ikke rygter i amerikanske medier om kontakt mellem Rudy og NBA-hold.
Hvad angår Barcelona, så nærmer de sig et nyt punkt. Flere spillere drager nok over søen. La Bomba bliver ikke yngre og hele konceptet var reelt bygget op om Rubio, hvorfor det ikke er mindre imponerende med deres mesterskab i år.
Madrid kan derimod holde fast i holdet i minimum en sæson mere. Rygterne går ydermere på at Mirotic bliver i flere sæsoner, da det vil koste ham dyrt at forlade sin kontrakt i utide og den ny overenskomst i NBA betyder, at Chicago Bulls ikke kan købe ham ud.
Barreiro ligger jeg ikke mere i, end når fodboldholdet henter talenter. Jeg har aldrig hørt navnet og heller ikke set ham på de internationale scouting-sider, som ellers plejer at have kendskab til alle fra 14 år og op.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- LosMerengues30
- Gæst
-
Tal om dårlig dømmekraft.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg kan godt frygte den kommer til at bide os i røven.. Tomic er en fremragende spiller, som aldrig helt har fået det til at klikke i Madrid. Kroatens potentiale er dog enormt stort og hans blanding af krop og skills gør ham til en ener i europæisk basket. Ironisk nok har det ofte været netop Tomic, som har voldet Barca de største problemer i de indbyrdes opgør.
Forhåbentlig finder vi en bedre erstatning end Slaughter!
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jorge Sanz og Julen Olaizola fra Real Madrids talentfabrik deltager også i turneringen.
Dette sætter en tyk streg under det faktum, at Real Madrid efterhånden er ved at etablere sig som et af de absolut førende talentakademier i europæisk basketball!
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Yi Jianlian er lidt en urban legend. Det er umuligt hvor man skal starte. Kineseren regnes i de mere nørdede NBA-kredse for lidt af et flop. Der er tvivl om alderen(officielt 24, men det menes han er 27 eller 28), han har aldrig rigtig bidt sig fast i NBA og generelt ikke levet op til forventningerne på nogen måde. Omvendt har han været forrygende for Kina til internationale slutrunder. Sidste år blev Yi VM-topscorer og spillede en suveræn slutrunde. Yis kombination af størrelse og skudstyrke gør ham optimal til international basketball, hvor han også kan spille under kurven, hvilket det kniber med i NBA, hvor spillerne lige er lidt større og meget stærkere. Spørgsmålet er dog om Yi kan finde sig ind i et hold-spil. Der kan faktisk drages mange paralleller mellem Yis og Mirotics spillestil.
Håber det var brugbart.
David Andersen er måske mere interessant for os danskere. Andersen er, som navnet antyder, halvt dansk og har dansk pas. Han har en dansk far og australsk mor, men er vokset op i Australien og spiller derfor på deres landshold. Andersen er rendyrket inside-spiller, som vel mest af alt kan beskrives som en Gasol-light type. Han har tidligere optrådt i NBA i tre sæsoner, for Barcelona i én og haft fire sæsoner i CSKA Moskva, hvor han i 2004 kom på årets hold i Euroleague. I år blev Andersen MVP i den italienske pokalfinale. Andersen vil i mine øjne være en opgradering fra Ante Tomic, som aldrig helt indfriede potentialet i Madrid.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Spanien stiller op med Sergio Llull, Felipe Reyes, Sergio Rodriguez og Rudy Fernandez fra Real Madrid. Rudy Fernandez leverede i øvrigt 17 points i kvartfinalesejren over Frankrig.
EDIT:
Til dem som ikke har kanalen på deres TV: dr.dk/TV/live/dr-hd
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Væk
- Administrator
-
Hvad skal vi mene om ham?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det betyder også at holdet nu har en helvedes stærk trup på PG, SG og SF-positionerne, men på ingen måder noget særligt inside. Velickovic og Tomic har begge sagt farvel, hvilket efterlade Mirotic, Begic og en aldrende Reyes til inside-positionerne. Jeg forventer én helst to forstærkninger på omtrent 2.10 eller mere. Alt andet vil være katastrofalt. David Andersen ville være en fantastisk løsning.
Med de danske briller vil jeg i øvrigt lige informere om Rasmus Glarbjerg Larsen. DKs største basketball talent har for nylig skrevet under med Manresa. Glarbjerg er pt. et af de største ikke-amerikanske talenter i 94'er årgangen, og det vil uden tvivl give et øget dansk fokus på den spanske liga.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Væk
- Administrator
-