Basketball

15 år 3 uger siden #457 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Basketball
Nu synes jeg ikke du giver Julien Faubert nok anerkendelse ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 5 dage siden #458 af raul7=kongen
En lille status på vores spillere ved EM, efter de første fire runder af slutrunden er spillet.

Nyindkøbte Pocius har gjort det godt og imponeret mig en del, han snitter 9 points, 2,5 rebounds og 2,8 assists på 24 minutter. Hvis vi kan få det niveau fra ham, som han har holdt under EM, er det uhyggeligt, at kunne bringe ham som 8-10. mand!

Velickovic blev desværre skadet og deltager derfor ikke i slutrunden.

Ante Tomic har taget den stolte basketball-nation Kroatien på sine skuldre. 18,3 pts, 6,5 rbs og 2,5 ast bliver det til på blot 25,5 minutter. Derudover går helt uhyggeligt 71,4% af hans skud i kurven, direkte skræmmende, når man normalt regner alt over 58% for ekstremt flot.

Den 'glemte' mand i Madrid, Mirza Begic har leveret rigtig flot for Slovenien. 15 minutter pr. kamp giver 8,5 pts, 5 rbs og 0,8 ast. Jeg har desværre ikke set ham spille, men statsene er et godt tegn.

Felipe Reyes har leveret god energi for Spanien. Bag Gasol-brødrene og nationaliserede Serge Ibaka, var det ikke forventet Reyes skulle have meget tid. Det bliver dog til ca. 10 minutter hver aften og med 6,3 pts 3,5 rbs og 1,3 ast er det rigtig fint. Reyes ser mere fit ud end jeg længe har set ham, bandagerne er få og fokus er tilbage for ham. Med den udvikling Tomic og Mirotic har været igennem, kan Reyes forhåbentlig få en lignende rolle for Madrid i næste sæson.

Sergio Llull havde jeg ikke forventet mig meget af. Spanien stiller et uhyggeligt hold og derfor forventede jeg ikke mange minutter til Llull. Det er dog indtil nu blevet til præcis 20 minutter i snit, hvilket gør ham til den femte mest benyttede spanier. Hans stats 2,5 pts, 0,3 rbs og 2,8 ast er ikke ret gode. Særligt springer blot 3 scoringer på 17 forsøg i øjnene. Ikke desto mindre synes jeg faktisk han har gjort det ret godt. Han virker - om muligt - endnu hurtigere end i sidste sæson og jeg er ikke i tvivl om han lærer af det her. Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Jeg elsker at se Sergio Llull spille basket, han er bare konstant underholdende!

Den sidste af 'vores' spillere er Rudy Fernandez. Selvom han ikke har skrevet under på kontrakten, tager jeg ham alligevel med i gennemgangen. Rudy har spillet rigtig godt for Spanien, hvor han starter på 3'eren(small forward). 8 pts, 2,8 rbs og 3 ast bliver det til pr. kamp. Derudover er Rudy som altid en spiller, der aldrig nogensinde står stille. Det jeg har bidt mest mærke i, er hans samarbejde med Pau Gasol, som han jævnligt kører pick'n'rolls med, som ender ud i et alley-oop til Pau. Med Tomics bevægelighed er det mit håb, at vi kan se noget lignende i Madrid i næste sæson.

Jeg er gennemgående meget imponeret over vores spilleres niveau. De viser god fremgang, sammenlignet med tidligere slutrunder, hvilket er rigtig lovende for os.

Generelt omkring slutrunden, så kom Spanien langsomt fra start med en smal sejr over Polen. De har generelt virket svage, indtil de her til aften udraderede Litauen, der på hjemmebane ellers er regnet som de største bejlere til Spaniens titelforsvar.

I de andre grupper virker Frankrig, Rusland og Slovenien som de stærkeste hold.

Håber updaten læses med interesse, såfremt folk selv vil følge med, kan det gøres på www.eurobasket2011.com og så sender TV2 Sport enkelte kampe.

I morgen kl. 16.45 på netop TV2 Sport, kan Spanien-Tyrkiet følges. Et opgør, hvor sidste års VM-finalister fra Tyrkiet skal vinde, efter de har tabt to af fire kampe. God fornøjelse.

14 år 11 måneder siden #459 af raul7=kongen
EM-guld til Reyes, Llull, Rudy og co.

Fantastisk indsats af de spanske drenge, Rudy smed 14 points i finalen, efter en meget positiv turnering fra de fleste Madrid-drenge.

Jeg glæder mig til den ny sæson!

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #460 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Ikke overraskende var FC Barcelonas Juan Carlos Navarro bedste mand. Han er godt nok fremragende.

Den bedste næstefter de to catalanske brødre (Gasol).

Rudy skifter vist ikke alligevel, da det ser ud til, at man snart vil finde en løsning på lockouten. Det er hver fald hvad jeg har hørt.

14 år 11 måneder siden #461 af raul7=kongen
Rudy har på intet tidspunkt, i den seneste kontraktforhandling, været meldt til Madrid i den kommende sæson, såfremt NBA finder en løsning på lockouten. Alle meldinger har gået på kontrakten skulle gælde fra sommeren 2012 og tre år frem. Den kommende sæson, skal han så spille i Madrid, så længe der er lockout. I øvrigt har jeg bemærket, at Rudy tilsyneladende er ret tæt med både Reyes og Llull. Det er dem han sidder med på bænken og det var da også Rudy, Llull og Reyes, som sammen skar nettet ned fra ringen, efter gårsdagens sejr.

Jeg tror stadig han er ret sikker. Desuden ser det stadig skidt ud med NBA, forhandlingerne brød sammen igen i sidste uge. Det seneste jeg har hørt fra de førende eksperter er, at der tidligst er NBA på den anden side af jul.

La Bomba var fremragende i de afgørende kampe, ingen tvivl om det. Ligeledes var Marc Gasol, Pau var også god, men skuffede mig lidt, da han aldrig rigtig tog initiativ på afgørende tidspunkter. Tredjeflest minutter for Spanien under slutrunden, vidner dog om hvor vigtig Rudy også er. Den energi han bringer er imponerende.

Jeg synes faktisk Madrid på papiret er overordentligt tæt på Barcelona - hvis ikke stærkere - såfremt de nuværende trupper(inkl. Rudy selvfølgelig) bliver de endelige.

14 år 11 måneder siden #462 af raul7=kongen
RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY, RUDY!!

14 år 11 måneder siden #463 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Basketball
Længe leve Lockout, og lad os da for Madrids skyld, ikke os andre, håbe at lockoutet fortsætter i et stykke tid.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #464 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Basketball
Yeeeees! Spansk euromesterskab og Rudy F. til Real Madrid! Så bliver det næsten ikke bedre. Nu steg mine forventninger til sæsonen lige markant.

... så kunne jeg ikke lige lade være med at trække på smilebåndet da jeg så #462!

14 år 11 måneder siden #465 af raul7=kongen
@463.

Som nævnt, der skulle være tale om en mere permanent aftale, så det skyldes ikke alene lockout'en. En lockout, hvor forhandlingerne tilsyneladende faldt samen igen, igen, igen, igen i går.

@464.

Hvem smiler ikke når de ser dette:

Om vi vinder eller ej. Sergio Rodriguez, Sergio Llull, Rudy Fernandez. Det bliver hurtigt, det bliver højtflyvende og det bliver seværdigt!

14 år 11 måneder siden #466 af raul7=kongen
Di da dum da dej.

"Rudy Fernández, que será presentado mañana junto a Carroll y Pocius como nuevo jugador del Real Madrid, ha firmado un contrato con el club blanco hasta 2015."

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #467 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Meget mystisk at han vælger at flytte til Spanien igen (alt respekt for RM og den spanske liga), når alternativet er NBA (verdens KLART bedste liga) og et ophold i de nuværende mestre Dallas Mavericks.

Altså manden er mig bekendt også ganske ung og et ophold i Europa, mens lockouten står på ville være oplagt, men en kontrakt helt frem til 2015?

I øvrigt er Rudy tvivlsom mod Barcelona i morgen, når semifinalen i den Spanske Super Cup spilles.

Den finder i øvrigt sted kl. 21.30 i morgen.

14 år 11 måneder siden #468 af raul7=kongen
Jeg har også undret mig, men Rudy har aldrig virket forhippet på NBA, som mange andre spillere er det. Tværtimod, har han ofte udtalt sig om, hvor meget han savner livet i Spanien.

Derudover har Rudy haft et par uheldige oplevelser, han har været bænket, været på kant med sine trænere og generelt haft det svært med de 82 kampe og det fysiske pres det giver.

Dallas tror jeg lokker ham en del og derfor har han også holdt døren åben - såfremt de overbyder med en større kontrakt(jeg har på fornemmelsen vi ikke kender alle klausuler i Madrid-kontrakten - de seneste meldinger går på, at Rudy selv vælger efter sæsonen).

I sidste ende elsker Rudy livet i det spanske og har haft et par meget turbulente år. Og så er det trods alt også den største kontrakt i spansk basketballs historie!

Leveret af Kunena Forum