Basketball
- LosMerengues30
- Gæst
-
Men jeg synes stadig aftalen er lidt kludret for at sige det mildt. Hvad sker der, når lockouten bliver hævet? Skal han så retur til Dallas? Og mon ikke Dallas kan tilbyde en højere løn, når lockouten afsluttes? Eller hvad sker der i tilfælde af en skade? Hvem skal betale erstatning? Kort og godt, jeg synes kontraktforholdene er omgivet af mystik, forstået på den måde, at man ikke har kendskab til klausulerne, som du rigtig nævner.
Altså senest har Kobe valgt at signe med Bologna, dog kun i 40 dage for 3,5 million dollars. Måske en indikation af, at lockouten snart er omme, trods den med sikkerhed forsinkede sæsonstart?
Ved du i øvrigt noget om evt. forstærkninger Kongen, eller er truppen på plads?
Og hvor sandsynligt er det, at de to Gasol-brødre skulle skifte til ACB-ligaen, hvis lockouten viser sig at være det meste af sæsonen?
Nå, det endte med et nederlag på 80-74 til FCB Regal. Ærgeligt, da jeg synes der var store forbedring at spore, særligt defensiven. Men vi er et ungt hold, så den sidste erfaring og koldblodighed mangler stadig i de afgørende momenter, bedst eksemplificeret ved det sidste 1.30 minut i sidste quarter i dag. Ærgeligt. Jeg er desuden heller ikke blevet overbevist af Pablo Laso endnu. Og Reyes skal snart pensioneres, han er godt nok ikke meget værd efterhånden, selvom holdet mangler 50 procent, når det kommer til form (det samme med FCB i øvrigt).
Desuden ligner både Marcelinho og Eidson rigtig gode køb (desværre).
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- LosMerengues30
- Gæst
-
Så ikke kampen selv kampen, så tager Marcas liveopdatering for gode varer.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Omkring Rudy, så er jeg sikker på han skal til Dallas når lockouten ender, mens jeg tror han skal give nogle penge til Madrid, hvis han bliver i USA efter sæsonen. Jeg er dog ikke sikker på Dallas vil forlænge med ham til den tid, godt nok er Cuban en rig og entusiastisk ejer, men jeg tror Rudy er hentet som løsning til den kommende sæson og ellers for at spare penge.
Kobes kontrakt siger intet om lockout'en. Han kan tjene penge og den italienske klub kan bruge det som markedsføring, intet andet. Jeg tror bare Kobe vil tjene lidt og derefter tilbage og træne, samt hvile kroppen. Mit bud er NBA først starter i februar, men det er rent skud i tågerne. Den ene dag går det et skridt frem med forhandlingerne, den næste to tilbage.
Jeg kunne godt se Gasol-brødrene tage en tørn i Barcelona, særligt Marc. Pau virker mentalt slidt.
Marcelinho er verdensklasse, en fantastisk guard, det kan der ikke herske tvivl om. Eidson ved jeg ikke med, han har ofte været meget svingende, synes jeg.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Jeg skal blankt anerkende, at jeg ikke så et eneste minut af det netop overståede EM. Når det er sagt, så synes jeg, at Reyes er langt fra fordoms styrke, men det går nok, når han er anden reserve i forhold til Tomic. Hans lederegenskaber og rolle som kaptajn kan ikke undervurderes og det bør også have en betydning i vurdering, så ja, min konklusion var nok lidt forhastet, men det hang sammen med hans 2 boldtab i det sidste halvandet minut, der afgjorde kampen mod Barca.
Ja, lad os se hvordan det ender med Rudy. Jeg kunne godt forestille mig, at Dallas overbød os, da han trods alt er en klassespiller og ung. Et ophold i Dallas og hos Mavericks ville måske også dulme lysten til at vende hjem i et par år.
Ja, Kobe´s ventede kontrakt med Bologna har intet med NBA-forhandlingerne at gøre, men jeg tror, at sådan et skifte kan være katalysatoren i en mulig aftale spilelerne og forbundet i mellem. Det er dog et rent gæt. Jeg tror ligledes, at lockouten først ender engang i januar/februar.
Well, brødrene har netop udtalt det ventede, så er spørgsmålet bare om Barcelona har ressourcerne til at hente dem begge.
Ja, han er fænomenal. Især hans samarbejde med Splinter (fra Caja-Laboral tiden) var eminent. Lidt i stil med Diamantidis-Batiste samarbejdet, dog i mine øjne bedre.
Så i øvrigt denne her video tidligere (linket fra AS)
Apropos lockouten, så skriver Marca, at det afgørende møde mellem parterne vil finde sted i morgen.
www.marca.com/2011/10/03/baloncesto/nba/1317673351.html
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg tror i øvrigt, at du lidt skævt på den med Rudy, Dallas og penge. Rudys kontrakt er forholdsvis stor og betyder, at man reelt kun vil overbyde på den, hvis han er starter i NBA. Alt tyder på en lavere MLE(sorry hvis det bliver lidt indviklet) i NBAs nye CBA, hvilket netop vil få indflydelse på spillere som Rudy, der normalt ville være aktuelle med den løsning. Dallas er i øvrigt langt over salary cap'en, som givetvis falder og derfor tror jeg de vil lade Rudy gå og finde en anden løsning. Selvfølgelig kan det være han gør det super og Dallas igen går langt i Playoffs, men jeg kan faktisk let se dem floppe i år og Rudy derefter vender hjem, Dallas er trods alt et hold præget af gamle spillere.
Reyes var ikke skarp mod Barcelona, ingen tvivl om det. Han skal dog nok være tilbage, som nævnt ser jeg ham som en 15-20 minutters spiller. Særligt Begic imponerede mig faktisk ved EM, hvis det fortsætter, kan jeg sagtens se en inside-rotation med Tomic, Begic, Reyes, Mirotic og eventuelt Velickovic. En rotation, som virkelig har mange strenge at spille på.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Jeg er ikke rigtig oplyst om Dallas's lønstruktur eller de nye lønordninger, der muligvis kan komme efter lockouten, da jeg ikke har sat mig ind i dem, men omvendt så kan jeg ikke se, hvorfor Rudy ikke skulle foretrække at blive i Dallas, selv hvis det betød en lidt lavere løn. Det kompenserer NBA for samt muligheden for at gøre sig gældende hos de nuværende mestre.
Men som skrevet tidligere, så er alle klausulerne i hans kontrakt ikke blevet belyst endnu, så det er blot gætterier pt. Meget kan nå at ændre sig til det gode eller dårlige (blive i RM i en længere periode, eller vende tilbage til NBA).
Tja, Reyes er en fin udskifter og kulturbærer, men jeg har ikke været impneret over hans niveau i lang tid for klubben. Jeg synes tendensen er klar, omend alderen naturligvis også har sin indflydelse.
Men heldigvis er vi fremragende dækket ind på den position med unge talentfulde spillere i Tomic, Bergic, Mitrovic etc.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Rudy skal over når lockouten ender(hvis det sker i 2011/12 sæsonen, det er der vist ingen tvivl om. Derefter er situationen bare meget svær at spå om. Hvis vi leger med tanken, at han bliver 7. mand i rotationen(meget muligt) og de ryger i 1. runde af Playoffs(ikke urealistisk), så tror jeg ikke de vil give pokkers meget for Rudy. Hvorfor skulle han så ikke hæve checken og få styr på karrieren igen i Madrid? Men der er godt nok mange uvisse faktorer.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Det er dog positivt om jeg skal da igen indrømme, at min kritik af ham indledningsvist var lidt for meget præget af begivenhederne samme aften (semifinalen mod Barca).
Ja, det er svært at finde rundt i, men jeg priser mig bare lykkelig over, at vi har kunnet hente så stor en spiller til klubben. Det er ret imponerende, spanier eller ej.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Gasol-brødrene er tilbage og træner i Barcelona, så mon ikke de får fixet en eller anden form for aftale. I så fald bliver de tæt på urørlige i den del af sæsonen, hvor lockouten stadig er gældende. Spørgsmålet er dog, om Madrid måske kan svare igen med andre signinger. Der er trods alt stadig et utal af klassespillere, som reelt ikke har noget at lave og mangler deres indkomst.
I øvrigt skrev Rudy i går på Twitter og spurgte til status på lockouten. Det kunne tyde på, at han ikke har sat sig ind i det - yderst positivt tegn.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Mirotic og Llull var bærende og viser fortsat god udvikling, Rudy fik en god debut med 12 points, Reyes med 9 rebounds på små 14 minutter, Pocius og Carroll leverede også fint i deres debut og så er Velickovic tilbage. Mest interessant er dog Jorge Sanz. Den 18-årige knægt fra ungdomsafdelingen fik et minuts penge og kan dermed fortsætte det imponerende ungdomsarbejde man gør i basketball-afdelingen i disse år. Sanz har været tilknyttet samtlige klubbens ungdomshold siden han var 11 år.
Alt i alt en perfekt start, forhåbentlig et tegn på vi går en spændende sæson i møde!
Som side-note forhandles der intensivt omkring en løsning på CBA'en i NBA, hvor de har dagen i dag til at nå til enighed, ellers vil ejerne trække samtlige deres tilbud tilbage(de har faktisk strukket sig længere end de fleste på forhånd forventede) og minimum de første 14 dage af NBA-sæsonen vil blive droppet.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Nede med 19 undervejs, fik holdet kæmpet sig tilbage, men trak i sidste ende det korteste strå.
Ikke just positivt med et nederlag, men heller ikke katastrofalt, det var trods alt på udebane til et hold, som sidste år vandt sølv.
Mirotic var dagens helt store skuffelse, måske er det dog meget godt med lidt modgang tidligt på sæsonen, efter hans sublime sommer. Ellers skuffende indsatser fra flere spillere, dog viste Reyes endnu engang høj klasse med 18 points og 7 rebounds på 19 minutter. Kan vi stoppe snakken om Reyes og dalende niveau? ;)
Rudy smed 17 points, ligeså gjorde Tomic.
Den helt store synder er dog holdet. 20/32 fra straffekastlinjen, så vinder man ikke tætte basketballkampe. Værst var Llull, som blot satte 5 af sine 11 forsøg fra linjen.
Op på hesten, langt de fleste vil smide en pind i Bilbao.
- jj_madridista
- Gæst
-
Rudy var kampens helt store spiller med 28 point. Mirotic løftede sit niveau efter en halvdårlig kamp mod Bilbao og han spillede en god kamp med 16 point til følge. Llull løftede ligeledes sit spil, efter at han også havde en skidt kamp mod Bilbao.
Nu gælder det Belgacom Spirou på torsdag!
Rudy, Rudy, Rudy!