FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?

13 år 8 måneder siden #25 af Realmadrid94

ZizouMo skrev: I nutidens fodbold priorteres "at score et mål" meget højere end at "forsvare modstanderen fra at score". Det kan måske skyldes at VI "alle" fodbold elskere synes at defensiv fodbold er kedeligt.

- det var svar på hvorfor Ramos eller Casillas ikke vinder den.

Der var ikke noget vi ikke vidste her. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #26 af Storken
Besvaret af Storken på emne FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?
En lille sjov detalje:

De seneste to år op til Ballon d'Or afstemningen har Ronaldo på mystisk vis abdiceret fra sin titel som kaptajn på det portugisiske landshold. Hans stedfortrædere (henholdsvis Nuno Gomes og Bruno Alves) har i begge tilfælde tildelt Ronaldo maksimum point og Messi har ingen fået.

Man tænker måske, at det er en tradition, men Ronaldo afgav selv stemmerne tilbage i 2010.

Det er måske bare en tilfældighed :D

13 år 8 måneder siden #27 af M_linding
Storken

Ballon d'Or ER jo bare vennetjenester, og folk der stemmer på deres favoritspiller.

Du må ikke tro, at størstedelen af de stemmeberettigede rent faktisk sætter sig ned, hvert år, og laver en analyse af, hvem de bør stemme på..:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

• Hansen
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #28 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?
Storken

Alle spiller vil gerne vinde denne titel selvom de siger det ikke betyder alt for dem så forstår godt Ronaldo får andre til at stemme på ham og slet ingen point til messi. messi har dog ikke fået andre til at være anfører i sådan en kort periode og stemme på ham, men han har til gengæld heller ikke stemt på ronaldo. Hvis ronaldo og messi skulle stemme helt ærligt burde de måske nok stemme på hinanden for de er jo de 2 bedste. Men synes nu det er fair nok som det endte.

13 år 8 måneder siden #29 af M_linding

Storken skrev: @M_linding

Hvad med du gengav hele ordlyden fra Niels Jørgen Larsen?

Han indleder med følgende:

"Lionel Messi har taget alle overskrifter senest med sin fantastiske målrekord for 2012, mens der sidst på året var mere stille omkring Cristiano Ronaldo. Mit valg faldt dog på Real Madrid-stjernen i et tæt opløb med Messi, da stemmerne skulle afleveres i starten af november."

Du burde vide bedre end at tage ting ud af kontekst. Jeg troede du var bedre end det...

"Overbevisninger er en større trussel mod sandheden end løgne."

Forklar mig hvad jeg gjorde galt?

Hvori ligger det manipulerende ved, at jeg undlader en sådan indledning?

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #30 af Storken
@M_linding

Du mener ikke, at det er misvisende at tage ting ud af kontekst?

Eksempel:
1. Mosebog kapitel 22
"Senere skete det, at Gud satte Abraham på prøve. Han sagde: »Abraham!« og da Abraham svarede ja, sagde han: »Tag Isak, din eneste søn, ham du elsker, og begiv dig til Morija-landet. Dér skal du bringe ham som brændoffer på det bjerg, jeg giver dig besked om.« Tidligt næste morgen sadlede Abraham sit æsel og tog sine to karle og sin søn Isak med. Da han havde kløvet offerbrændet, begav han sig på vej til det sted, Gud havde givet ham besked om.".... "Da de kom til det sted, Gud havde givet ham besked om, byggede Abraham et alter og lagde brændet til rette; han bandt sin søn Isak og lagde ham oven på brændet på alteret. Så rakte Abraham hånden ud og tog kniven for at slagte sin søn."

Hvordan fortolker du helt nøjagtig disse linjer fra biblen?

Ser du måske anderledes på det, hvis vi tilføjer de efterfølgende linjer?
"Men Herrens engel råbte til ham fra himlen: »Abraham, Abraham!« Han svarede ja, og englen sagde: »Læg ikke hånd på drengen, og gør ham ikke noget! Nu ved jeg, at du frygter Gud og end ikke vil nægte mig din eneste søn.«"

Når jeg læser dine linjer fra Niels Jørgen Larsen, er jeg ikke i tvivl om, at han ser Ronaldo, som den retmæssige vinder af Ballon d'Or 2012. Når man læser de manglende linjer får jeg dog et andet billede. Skulle han afgive stemmen nu, vil jeg tro han gav den til Messi ud fra det han siger. Det er trods alt væsentligt.

• karimbenz9
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #31 af karimbenz9
Besvaret af karimbenz9 på emne FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?

UltimateCR7 skrev: Gad godt have en oversigt over procent fordelingen..

En fanside på facebook smed et billed op, der viste at Messi havde fået ca. 42 % og Ronaldo ca. 24 %. Det er alligevel en del ift. hvor tæt jeg synes det burde være.

13 år 8 måneder siden #32 af ZizouMo

Storken skrev: En lille sjov detalje:

De seneste to år op til Ballon d'Or afstemningen har Ronaldo på mystisk vis abdiceret fra sin titel som kaptajn på det portugisiske landshold. Hans stedfortrædere (henholdsvis Nuno Gomes og Bruno Alves) har i begge tilfælde tildelt Ronaldo maksimum point og Messi har ingen fået.

Man tænker måske, at det er en tradition, men Ronaldo afgav selv stemmerne tilbage i 2010.

Det er måske bare en tilfældighed :D

Portugals træner stemte på Messi som en af de bedste.

Argentinas træner stemte ikke på Ronaldo.

Lidt sjovt er det synes jeg, da jeg hverken valgte Messi eller Xavi til mit ynglingshold/åretshold.
I dag fandt jeg ud af ar Thailands kaptajn/træner har stemt på Buesquet som den bedste :-D hahaha!

Siempre eller andre Admins kan bare sige til, hvis jeg skal flytte indlægget til sjov og spas :)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #33 af Storken

karimbenz9 skrev:

UltimateCR7 skrev: Gad godt have en oversigt over procent fordelingen..

En fanside på facebook smed et billed op, der viste at Messi havde fået ca. 42 % og Ronaldo ca. 24 %. Det er alligevel en del ift. hvor tæt jeg synes det burde være.

Stemmeresultaterne opgjort efter rangering:
www.fifa.com/mm/document/ballond'or/gene...fboawards-byrank.pdf

Håber det hjalp.

Mvh
Anders

13 år 8 måneder siden #34 af M_linding
Storken

Jeg ser nu hvad du mener, selvom jeg ikke gad læse dit bibelske indlæg.

Det er ordet "da", som kan have en dobbelbetydning.

Hvis det skal forstås sådan, at december ændrede hans mening, kan jeg kun sige igen; suk, hvor glemmer folk dog hurtigt.... Det er jo uhyggeligt, hvor kort folks hukommelse er. Der er vel ingen som kan huske, om Messi spillede godt i foråret...(?)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

• Hansen
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #35 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?
ZizouMo

Tror næsten den er til sjov og spas haha. Det er da altid noget at stemmerne er fra Thailand od ikke fra en stor europæisk liga hehe.

13 år 8 måneder siden #36 af asp3200
Ballon d'Or er en joke. Folk har ingen hukommelse og hvis Real madrid havde lavet noget mere marketing som barcelona har gjort med messi's åhhh så vilde mål rekord som så ikke er en officiel rekord, så havde ronaldo nok vundet.

Men igen image og vennetjenester spiller ind.

Selv som madrid fan ville jeg ikke selv have stemt på ronaldo eller messi. 2 personer som fortjener det meget mere er:

1:Casillas. Vinder EM og Liga.
2:Iniesta. Vinder EM og Del Rey + hjælper messi med mange assist og var outstanding ved EM

Latterligt man skal være angriber efterhånden for at vinde den latterlige titel. Ihh hvor jeg savner Cannavaro tiden hvor en forsvarspiller kunne vinde.

Leveret af Kunena Forum