FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?

13 år 8 måneder siden #37 af Realex
Nøøøøj jeg tror ikke mine egne øjne! Vores kære landstræner stemte på Messi, Iniesta og Xavi i nævnte rækkefølge!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #38 af Siempre Madrid
Balon D´or er kun en joke, hvis man finder en ufortjent vinder. Det har man trods alt ikke gjort i dette tilfælde.

Man kan sagtens med rimelighed argumentere for Messi, uden at nedgøre Cristiano Ronaldo.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 8 måneder siden #39 af asp3200
Siempre:

Messi er da langt under Casillas over hele 2012 sæsonen, eneste grund casillas eller iniesta ikke får prisen er image og fordi de ikke er angribere.

13 år 8 måneder siden #40 af Realex
Jeg synes som sådan det er fortjent at Messi vinder, da han er helt outstanding! Men synes Ronaldo mindst har været lige så godt, og vigtigere for sit hold på de rigtige tidspunkter.

Men jeg må indrømme at disse kåringer ikke rør mig mere. Det gjorde de engang, men jeg er blevet klogere.

Siempre @ at Messi vinder er ikke nogen joke. Joken består i at det er en sympatipris og at spillere og trænere stemmer på deres holdkammerater og venner, fremfor det som afstemningen rent faktisk handler om; hvem der er den bedste?

13 år 8 måneder siden #41 af pm
#asp3200

Hvordan vurderer du Casillas til at være "langt over" Messi hidtil i 2012/2013 sæsonen? Det har jeg godt nok svært ved at se.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved pm.

13 år 8 måneder siden #42 af Pena1992
Som sagt er jeg fuldstændig ligeglad med Balon D'Or, en pris som Messi helt sikkert har gjort sig fortjent til, ligesom Ronaldo, Iniesta, Xavi, Casillas og Andrea Pirlo. Det er et subjektivt valg, hvor det ikke handler om resultater mv., men ganske enkelt smag.

Jeg erindre da en af mine helt store helte Fabio Cannavaro vandt efter en fantastisk indsats for et fantastisk hold ved VM i Tyskland, dengang kunne man i hvert fald IKKE vælge en forsvarsspiller som verdens bedste. Nu er det åbenbart blevet omvendt for visse brugere.

Respektér at Messi vandt, som er ligeså fortjent som havde det været en af de andre.

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

13 år 8 måneder siden #43 af M_linding

Pena1992 skrev: Som sagt er jeg fuldstændig ligeglad med Balon D'Or, en pris som Messi helt sikkert har gjort sig fortjent til, ligesom Ronaldo, Iniesta, Xavi, Casillas og Andrea Pirlo. Det er et subjektivt valg, hvor det ikke handler om resultater mv., men ganske enkelt smag.

Jeg erindre da en af mine helt store helte Fabio Cannavaro vandt efter en fantastisk indsats for et fantastisk hold ved VM i Tyskland, dengang kunne man i hvert fald IKKE vælge en forsvarsspiller som verdens bedste. Nu er det åbenbart blevet omvendt for visse brugere.

Respektér at Messi vandt, som er ligeså fortjent som havde det været en af de andre.

Bare lige afslutningsvis fra min side...

Du har jo ret i alt hvad du skriver. Og det er også derfor, at Zlatan havde lidt ret, da han sagde at man burde finde en ny vinder. Der er hvert år andre som har fortjent prisen - så er det da lidt misvisende, at historienbøgerne kommer til at vise, at Messi vandt den 9 år i træk...

13 år 8 måneder siden #44 af asp3200
PM:

Jeg ser på hele året, messi har kun scoret mål men ingen titler vundet. Jeg ser mål som bliver som det samme som mål forhindret. Casillas vandt EM og Liga og stod fantastisk over hele sæsonen, dog lidt skidt her til sidst. Men at en lille gnom scorer 90 mål gør ham ikke til verdens bedste, der skal høre store titler med synes jeg.

• Dionysos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #45 af Dionysos
Besvaret af Dionysos på emne FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?

M_linding skrev: Der er hvert år andre som har fortjent prisen - så er det da lidt misvisende, at historienbøgerne kommer til at vise, at Messi vandt den 9 år i træk...

Mere misvisende er det vel heller ikke. Lionel Messi's bedrifter er jo ganske enkelt skelsættende og historieskrivende, så at han også får et historisk højt antal Ballon d'Or priser, går sådan set blot hånd i hånd med hans præstationer på banen.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #46 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?
Ballon d'Or mistede for mig sin betydning da Sneijder blev snydt for den. Men mere synes jeg ikke man skal lægge i en pris, der bliver uddelt på nogle sløje præmisser - En pris der uddeles for præstationer i et kalenderår fremfor præstationer over en sæson.

De store spillere lever i min erindring, og ikke nødvendigvis på baggrund af en eller anden pris.
Thierry Henry og Raul står klarere i min erindring end Andriy Shevchenko og Michael Owen, selvom de to første ikke vandt prisen og de to sidste gjorde.

13 år 8 måneder siden #47 af rezamadridista
Nogen der kan fortælle mig igen hvorfor Messi vandt den? Ja jeg har fattet han scorede 91 mål, men hvad mere?

- Ingen svæver på banen som Zizou!

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #48 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne FIFA Ballon d'Or - hvem skal vinde?
The FIFA Ballon d'Or is an association football award given annually to the player who is considered to have performed the best in the previous season. It is awarded based on votes by coaches and captains of international teams, as well as journalists from around the world.

Leveret af Kunena Forum