Sæsonen 2014/2015

8 år 2 måneder siden #457 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2014/2015
Der er altså også et januar vindue, synes lige folk er lidt for dramatiske over den her transfer omgang. Lad os nu se om Ancelotti ikke fikser noget op af posen og får holdet til at spille endnu bedre end forrige sæson.

Kunne jo være at llarra, isco og jese fik tiden og tilliden til at blomstre nu når at truppen er så smal og folk vil blive sparet på kryds og tværs mod de lidt mindre hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #458 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæsonen 2014/2015
Håber virkelig at Ilarra viser noget, for han har chance til at vise, at han har det der skal til, også må modric også gerne vågne op igen, samme med bale og benzema.

8 år 2 måneder siden #459 af Pena1992
Besvaret af Pena1992 på emne Sæsonen 2014/2015
Men hvor skal Reus spille med Bale og Cristiano Ronaldo i start 11-veren?

Jeg er ikke ovenud tilfreds. Mest fordi jeg ikke mener man fik dækket godt ind for Xabi Alonso og dí María. PÅ den anden side kunne det jo være at Isco og Jesé (som forhåbentlig vender tilbage i superform) bliver sæsonens åbenbaringer.

Jeg tror i CL kampe mod eksempelvis Liverpool at vi nok må forventer en opstilling a lá 4-3-3 - Casillas, Coentrao, Ramos, Pepe, Carvajal - Kroos, Modric, Khedira - Ronaldo, Benzema, Bale. Det er ligemeget hvordan man vender og drejer den, så er der mængder af klasse i din opstilling.

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, andreashn

8 år 2 måneder siden #460 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2014/2015

Macon skrev: Håber virkelig at Ilarra viser noget, for han har chance til at vise, at han har det der skal til, også må modric også gerne vågne op igen, samme med bale og benzema.

Men det ser sort ud for Ilarra, hvis vi spiller 4-2-3-1 fremfor 4-3-3. Jeg synes ikke, han er dygtig nok med mindre, han har to spillere foran sig, og bare kan/skal fokusere på den dybtliggende midtbanerolle.

I 4-2-3-1:

Hcm: Modric, Khedira
Vcm: Kroos, Illarra (her ville en anden midtbanetype være at foretrække)
Om: James Isco

I 4-3-3:

Dm: Khedira (Her ville en Alonso-type være at foretrække), Illarra
Hcm: Modric, Isco
Vcm: Kroos, James

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

• JohnJohn
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #461 af JohnJohn
Besvaret af JohnJohn på emne Sæsonen 2014/2015

Siempre fiel skrev:

JohnJohn skrev: Hvis man nu ser helt sort på hvidt på det, og stiller transfers op mod hinanden i forhold, så jeg har en lille smule svært ved at se hvordan vi er kommet markant svækket ud af transfervinduet:

Alonso - Kroos: For mig en klar opgradering. Alonso's rolle skal på ingen måde undervurderes, men Kroos er en markant opgradering taget Alonso's alder og faldende niveau i betragtning.

Di Maria - James: Under forudsætning af at Di Maria kunne holde sit forårs-niveau, så er dette selvfølgelig en klar nedgradering på nuværende tidspunkt. Det er selvfølgelig et sats at udskifte en spiller med en dårligere i håb om at han bliver endnu bedre, men med det faktum at Di Maria ville væk, synes jeg ikke klubben havde et valg. Problemet i dette skifte ligger dog i at Di Maria har en mere defensiv tilgang til spillet end James, men for mig at se Di Maria's rolle ikke erstattes på nogen anden måde.

Lopez - Navas: Ganske uændret, omend jeg synes det er et mærkeligt skifte. Jeg kan sagtens se idéen i at sælge Diego Lopez, men jeg har en kende svært ved at se fidusen i Navas når han endvidere optager en ikke-EU-plads på holdet - som andenmålmand.

Morata - Chicharito: Angriber for angriber mener jeg ikke Chicharito er bedre end Morata, men Chicharito har givetvis nogle spidskompetencer som jeg mener egner sig en del bedre til holdet end Morata. Jeg tænker jeg umiddelbart hurtighed og erfaringen som kan gå hen og blive en ganske vigtig. Samtidigt en spiller med præcis den profil holdet havde brug for, hvis man stadig ser Benzema som den bedste angrebsløsning for holdet. For dårlig til rigtig at kunne konkurrere om en startplads, og god og tilfreds med at være andetvalg. Perfekt.

Til sidst er der givetvis kun Casemiro som der ikke er hentet en erstatning til, men det er vist også en spiller man ligeså godt kan finde en erstatning for på Castilla.

Som trup mener jeg altså ikke at vi er kommet svækket ud af transfervinduet.
Der hvor jeg så er en lille smule skuffet, er at vi altså heller ikke er kommet markant styrket ud af vinduet. Med Jesé's skade i foråret så vi netop hvor smal en trup offensivt vi havde, og grundlæggende kan det vel diskuteres at det var det der kostede mesterskabet - og Jesé er jo stadig ikke klar, og kommer næppe i samme omdrejninger som før hans skade på denne side af påske. Og med den umiddelbare placeringsforskel der er på Di Maria og James, kan man meget vel argumentere for at James går ind som bredde til offensiven, mens Di Maria's midtbaneplads altså ikke er erstattet. Var den blevet det, havde jeg været en del mere tilfreds.
Samtidigt synes jeg mange gange tidligere vi har set hvor stor en betydning det har at få transfers afklaret inden sæsonen var gået i gang. Var alle disse handler overstået inden august, havde alle haft en realistisk mulighed for at bidrage til holdet fra start, og Ancelotti havde haft bedre mulighed for at lægge en overordnet taktik der ikke var baseret på spillere der alligevel ikke er til stede efter 1. september.

Vi var oz blevet klart styrket hvis vi havde købt Messi i stedet Casemiro, men det handler jo om rollerne og balancen. Vi har solgt strengt taget den eneste spiller der reelt ku udfylde den forreste midtbanerolle i Ancelottis system, ligesom han måske var vigtigste mand i presspillet OG han stod for at ku sætte flere mand af i høj fart - altsammen kvaliteter der ikke er blevet erstattet, ligesom vi nu ik har en spiller der udfylde den helt afgørende rolle. Desuden mistede vi vores defensive anker på midtbanen som heller ik blev erstattet (tværtimod solgte vi en spiller man måske ku ha afprøvet i Casemiro). Nuvel, Chicharito er måske ik ringere end Morata, men det ændrer jo ik på at angriberpositionen jo var et enormt ømt punkt som havde behov for en seriøs opgradering hvis Benzema igen faldt til sit sædvanlige, ufarlige niveau, hvilket noget godt ku tyde på med 2 mål de seneste 17 kampe! Man missede en gylden mulighed, nemlig at man har kendt til situationen i ca 6 mdr, for at lave et godt træk - i stedet blev det det her lunkne Chicharito-desperado-køb.

Til gengæld betalte man 80 mio for en spiller som umiddelbart ik rigtig har en plads i systemet og så købte man naturligvis den fremragende Kroos. Men man har reelt mistet præcis de profiler der sku til for at få hle omdrejningspunktet, midtbanen, til at fungere. Hvis du mener det er status quo, så er det self helt fint - jeg synes det er inkompetence på højt plan.

Jeg blive en lille smule i tvivl om hvorvidt du overhovedet har læst hele mit indlæg? For jeg skriver jo netop at det er et problem at Di Maria og Alonso har forladt midtbanen og kun Kroos er trådt ind. Jeg har lidt svært ved at se hvor vi uenige?

8 år 2 måneder siden #462 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2014/2015

JohnJohn skrev:

Siempre fiel skrev:

JohnJohn skrev: Hvis man nu ser helt sort på hvidt på det, og stiller transfers op mod hinanden i forhold, så jeg har en lille smule svært ved at se hvordan vi er kommet markant svækket ud af transfervinduet:

Alonso - Kroos: For mig en klar opgradering. Alonso's rolle skal på ingen måde undervurderes, men Kroos er en markant opgradering taget Alonso's alder og faldende niveau i betragtning.

Di Maria - James: Under forudsætning af at Di Maria kunne holde sit forårs-niveau, så er dette selvfølgelig en klar nedgradering på nuværende tidspunkt. Det er selvfølgelig et sats at udskifte en spiller med en dårligere i håb om at han bliver endnu bedre, men med det faktum at Di Maria ville væk, synes jeg ikke klubben havde et valg. Problemet i dette skifte ligger dog i at Di Maria har en mere defensiv tilgang til spillet end James, men for mig at se Di Maria's rolle ikke erstattes på nogen anden måde.

Lopez - Navas: Ganske uændret, omend jeg synes det er et mærkeligt skifte. Jeg kan sagtens se idéen i at sælge Diego Lopez, men jeg har en kende svært ved at se fidusen i Navas når han endvidere optager en ikke-EU-plads på holdet - som andenmålmand.

Morata - Chicharito: Angriber for angriber mener jeg ikke Chicharito er bedre end Morata, men Chicharito har givetvis nogle spidskompetencer som jeg mener egner sig en del bedre til holdet end Morata. Jeg tænker jeg umiddelbart hurtighed og erfaringen som kan gå hen og blive en ganske vigtig. Samtidigt en spiller med præcis den profil holdet havde brug for, hvis man stadig ser Benzema som den bedste angrebsløsning for holdet. For dårlig til rigtig at kunne konkurrere om en startplads, og god og tilfreds med at være andetvalg. Perfekt.

Til sidst er der givetvis kun Casemiro som der ikke er hentet en erstatning til, men det er vist også en spiller man ligeså godt kan finde en erstatning for på Castilla.

Som trup mener jeg altså ikke at vi er kommet svækket ud af transfervinduet.
Der hvor jeg så er en lille smule skuffet, er at vi altså heller ikke er kommet markant styrket ud af vinduet. Med Jesé's skade i foråret så vi netop hvor smal en trup offensivt vi havde, og grundlæggende kan det vel diskuteres at det var det der kostede mesterskabet - og Jesé er jo stadig ikke klar, og kommer næppe i samme omdrejninger som før hans skade på denne side af påske. Og med den umiddelbare placeringsforskel der er på Di Maria og James, kan man meget vel argumentere for at James går ind som bredde til offensiven, mens Di Maria's midtbaneplads altså ikke er erstattet. Var den blevet det, havde jeg været en del mere tilfreds.
Samtidigt synes jeg mange gange tidligere vi har set hvor stor en betydning det har at få transfers afklaret inden sæsonen var gået i gang. Var alle disse handler overstået inden august, havde alle haft en realistisk mulighed for at bidrage til holdet fra start, og Ancelotti havde haft bedre mulighed for at lægge en overordnet taktik der ikke var baseret på spillere der alligevel ikke er til stede efter 1. september.

Vi var oz blevet klart styrket hvis vi havde købt Messi i stedet Casemiro, men det handler jo om rollerne og balancen. Vi har solgt strengt taget den eneste spiller der reelt ku udfylde den forreste midtbanerolle i Ancelottis system, ligesom han måske var vigtigste mand i presspillet OG han stod for at ku sætte flere mand af i høj fart - altsammen kvaliteter der ikke er blevet erstattet, ligesom vi nu ik har en spiller der udfylde den helt afgørende rolle. Desuden mistede vi vores defensive anker på midtbanen som heller ik blev erstattet (tværtimod solgte vi en spiller man måske ku ha afprøvet i Casemiro). Nuvel, Chicharito er måske ik ringere end Morata, men det ændrer jo ik på at angriberpositionen jo var et enormt ømt punkt som havde behov for en seriøs opgradering hvis Benzema igen faldt til sit sædvanlige, ufarlige niveau, hvilket noget godt ku tyde på med 2 mål de seneste 17 kampe! Man missede en gylden mulighed, nemlig at man har kendt til situationen i ca 6 mdr, for at lave et godt træk - i stedet blev det det her lunkne Chicharito-desperado-køb.

Til gengæld betalte man 80 mio for en spiller som umiddelbart ik rigtig har en plads i systemet og så købte man naturligvis den fremragende Kroos. Men man har reelt mistet præcis de profiler der sku til for at få hle omdrejningspunktet, midtbanen, til at fungere. Hvis du mener det er status quo, så er det self helt fint - jeg synes det er inkompetence på højt plan.

Jeg blive en lille smule i tvivl om hvorvidt du overhovedet har læst hele mit indlæg? For jeg skriver jo netop at det er et problem at Di Maria og Alonso har forladt midtbanen og kun Kroos er trådt ind. Jeg har lidt svært ved at se hvor vi uenige?

Du skriver "Som trup mener jeg altså ikke at vi er kommet svækket ud af transfervinduet." En trup handler jo ik om at ha de 23 bedste spillere - men de 23 bedste spillere når de er fordelt ud på de 11 forskellige roller på banen. Hvis du læser mit indlæg så tror jeg det er soleklart at jeg mener vi er MARKANT svækket som følge af sommerens transfervindue - og det står vel så i diamentral modsætning til kernen i dit indlæg.

• JohnJohn
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #463 af JohnJohn
Besvaret af JohnJohn på emne Sæsonen 2014/2015

Siempre fiel skrev: Du skriver "Som trup mener jeg altså ikke at vi er kommet svækket ud af transfervinduet." En trup handler jo ik om at ha de 23 bedste spillere - men de 23 bedste spillere når de er fordelt ud på de 11 forskellige roller på banen. Hvis du læser mit indlæg så tror jeg det er soleklart at jeg mener vi er MARKANT svækket som følge af sommerens transfervindue - og det står vel så i diamentral modsætning til kernen i dit indlæg.

Ja det er vel så en definitionssag, men "trup" mener jeg spiller for spiller. Din betegnelse vil jeg bruge ordet "hold" - men okay.
Men prøv du nu lige og læs det igen. Jeg skriver jo netop at der mangler en erstatning for Di Maria eller Alonso om man vil, afhængig af hvem man mener Kroos erstatter.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #464 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2014/2015
Bale bliver omskolet så han kan udfylde Di Marias rolle. Han bliver placeret i venstresiden. Cristiano fortsætter som spydspids ligesom han gjorde i de store kampe i slutningen af sidste sæson. Bag Cristiano som hængende angriber bliver det enten James eller Benzema.
4-4-2 Casilas- Carvajal- Ramos-Pepe- Coentrao- Khedira/Isco- Modric/Illaramendi- Kroos- Bale- James/Benzema- Cristiano

Jeg har en hotline til Ancelotti

8 år 2 måneder siden #465 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Sæsonen 2014/2015
Angående Falcao hørte jeg, at han ikke bestod lægetjekket i Manchester, men de købte ham alligevel. Rygterne var oppe om hans skifte til Real Madrid tidligere på sommeren, men de døde lidt, og hvorfor mon, spørger man sig selv? Hvis han ikke bestod lægetjekket i Madrid, kan jeg godt se fornuften i IKKE at købe ham. Jeg tror også at hans fysiske tilstand er årsagen til, at United har lejet Falcao, således at de har en hel sæson til at se ham og hans skade an før de smider 400-500 millioner på bordet, som der ellers var tale om. Spekulationer, spekulationer...

Hvad Di Maria angår, var det hans eget ønske, og James ser jeg som den umiddelbare bedste erstatning på markedet, omend det kræver et lille systemskifte.

Alonsos skifte kom tilsyneladende bag på ledelsen, omend Kroos er en fin erstatning.. Jeg er ked af, at han forlader Real Madrid... men når han efterlader Madrid i den situation er han godt nok en spade..... Men skal man se et lyspunkt, giver det Illarra muligheden for et gennembrud. Jeg håber han tager dirigentstokken efter Alonso, for det ses tydeligt, at der manglede en leder i kampen mod Real Sociadad.

Det største problem ved Alonsos skifte er lederrollen. Min personlige mening er, at han som boldspiller ikke var nogen ekstraordinær spiller som Kroos. Men hans personlighed gjorde ham til lederen på midtbanen. Hvem skal overtage den rolle? Jeg ser umiddelbart hverken Illarra, Kroos eller Modric som den person, der sætter gang i tingene fra midtbanen, og styrer balancen på hele holdet. Det var hvad Alonso bidrog mest med. Men hvem bliver den næste leder?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 2 måneder siden #466 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2014/2015

JohnJohn skrev:

Siempre fiel skrev: Du skriver "Som trup mener jeg altså ikke at vi er kommet svækket ud af transfervinduet." En trup handler jo ik om at ha de 23 bedste spillere - men de 23 bedste spillere når de er fordelt ud på de 11 forskellige roller på banen. Hvis du læser mit indlæg så tror jeg det er soleklart at jeg mener vi er MARKANT svækket som følge af sommerens transfervindue - og det står vel så i diamentral modsætning til kernen i dit indlæg.

Ja det er vel så en definitionssag, men "trup" mener jeg spiller for spiller. Din betegnelse vil jeg bruge ordet "hold" - men okay.
Men prøv du nu lige og læs det igen. Jeg skriver jo netop at der mangler en erstatning for Di Maria eller Alonso om man vil, afhængig af hvem man mener Kroos erstatter.

Jeg fatter ik en meter af hva du mener - du taler altså om "trup" som et udtryk for hvor gode spillere man har - uagtet om det så er 23 angribere. Fair nok - jeg forstår ik sammenhængen, da jeg bstemt mener vi havde en bedre TRUP sidste år, da den var balanceret og gav muligheder for at spille det system Ancelotti brugte hele sæsonen på at implementere. At duså mener vi har en ligeså god TRUP nu på trods af vi nu reelt ik har spillerne til at fortsætte det system Ancelotti brugte hele sæsonen på at indføre, det har jeg svært ved at se det logiske i. Tror ik jeg behøver bruge min tid på at læse dit indlæg igen for at forstå at vi er uenige.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #467 af Don J
Besvaret af Don J på emne Sæsonen 2014/2015

Johnson skrev: Bale bliver omskolet så han kan udfylde Di Marias rolle. Han bliver placeret i venstresiden. Cristiano fortsætter som spydspids ligesom han gjorde i de store kampe i slutningen af sidste sæson. Bag Cristiano som hængende angriber bliver det enten James eller Benzema.
4-4-2 Casilas- Carvajal- Ramos-Pepe- Coentrao- Khedira/Isco- Modric/Illaramendi- Kroos- Bale- James/Benzema- Cristiano

Der må være knas på den hotline, for han har aldrig i sin tid i Real Madrid benyttet en 4-4-2-formation over en længere periode :-)

Den 4-4-2, som du snakker om, praktiserede vi reelt kun i CHL-finalen i anden halvleg, da plan B blev mere direkte med indlæg fra kanten. I starten af sidste sæson forsøgte Ancelotti sig rigtigt nok med en "skæv" 4-4-2 med Isco som indtrukket venstre kant.
Denne 4-4-2 formation med Ronaldo mere centralt kræver en venstre kant, som praktisk vil være en del af tremandsmidtbanen (Di Maria, Isco, James), da Ronaldo også vil tage udgangspunkt fra sin vanlige venstre wing.

- Derfor spiller Bale ikke venstre kant for Real Madrid i en 4-4-2. Her vil man skulle spille ham på højrekanten.
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved Don J. Begrundelse: tilføjelse

8 år 2 måneder siden #468 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæsonen 2014/2015

Don J skrev:

Johnson skrev: Bale bliver omskolet så han kan udfylde Di Marias rolle. Han bliver placeret i venstresiden. Cristiano fortsætter som spydspids ligesom han gjorde i de store kampe i slutningen af sidste sæson. Bag Cristiano som hængende angriber bliver det enten James eller Benzema.

Der må være knas på den hotline, for han har aldrig i sin tid i Real Madrid benyttet en 4-4-2-formation over en længere periode :-)

Den 4-4-2, som du snakker om, praktiserede vi reelt kun i CHL-finalen i anden halvleg, da plan B blev mere direkte med indlæg fra kanten.

Nej? Real Madrid forsvarer i 4-4-2 hver eneste kamp, senest mod La Real - og jeg er vild med det. Det skabte i sidste sæson Ancelottis vådeste drøm: balance. Kæderne står meget tættere når bolden ikke er på egne fødder.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Leveret af Kunena Forum
Annonce