Sæsonen 2014/2015

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #1453 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2014/2015

ZizouMo skrev: Nogle der kan hente stats på hvor mange gange Ronaldo succesfuldt afdriblede en modstander i United?

Storken jeg kan huske du fandt noget med at succesraten kun lå på de 40%?

Vil gerne se sammenligning med f. eks hans succes rate i år, men kan ikke selv finde tal på det!!

Jeg har desværre kun tallene fra 09/10 og fremefter. Ronaldos udvikling i Real Madrid (La Liga + Champions League):
09/10 - 105 driblinger på 203 forsøg (52% succesrate) i 35 kampe
10/11 - 107 driblinger på 198 forsøg (54% succesrate) i 46 kanpe
11/12 - 101 driblinger på 230 forsøg (44% succesrate) i 48 kampe
12/13 - 81 driblinger på 147 forsøg (55% succesrate) i 46 kampe
13/14 - 91 driblinger på 163 forsøg (56% succesrate) i 41 kampe
14/15 - 77 driblinger på 151 forsøg (51% succesrate) i 45 kampe

Der bliver kort sagt færre og færre i perioden.

Til sammenligning Messis tal i denne sæson:
244 driblinger på 423 forsøg (58% succesrate) i 47 kampe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #1454 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015
Når Ikér forlader os, så håber jeg fandme også, at klubben giver ham samme hyldest, som den Gerrard modtog før- og efter kampen i dag. Det skal ikke være det samme rod, som det vi lavede med Rául.

Der skal siges ordentligt farvel med en 'Pasillo' hvor han hyldes af både sine holdkammerater og modstandere.
Det er bare ærgerligt, hvis det bliver denne sæson, da han ikke selv har sagt, om han forlader os til sommer eller ej, her en uge inden den sidste kamp på Bernabeu for denne sæson. Og så er det naturligvis også syndt, hvis han sidste sæson ender trofæløs.
Men han skal have en ordentlig afsked.

9 år 6 måneder siden #1455 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2014/2015

Storken skrev:

ZizouMo skrev: Nogle der kan hente stats på hvor mange gange Ronaldo succesfuldt afdriblede en modstander i United?

Vil gerne se sammenligning med f. eks hans succes rate i år, men kan ikke selv finde tal på det!!

Jeg har desværre kun tallene fra 09/10 og fremefter. Ronaldos udvikling i Real Madrid (La Liga + Champions League):

De tal er som forventet. Han er ikke blevet meget dårligere til at sætte sin mand. Han gør det bare sjældnere. Mit gæt er så at han netop gør det sjældnere, fordi han faktisk er blevet en smule langsommere, og dermed vælger sine kampe med omhu. I gamle dage forsøgte han at sætte hvem som helst hver anden gang han modtog bolden :)

I Real Madrid har man desværre for legenderne et langt højere niveau end man ser i klubber, der ofte høster større kærlighed. Jeg tænker på Liverpool, Dortmund, Arsenal og andre småklubber. Vi står med to muligheder:
1. Undlade at købe David de Gea så Iker Casillas kan få en respektfuld afsked hvor han spiller i sin sidste kamp og at denne sidste kamp bliver sæsonens sidste kamp.
2. At købe David de Gea og lade Iker Casillas få sin afsked i denne sæson, selvom det stadig er tvivlsomt om vi får den unge spanier. Ellers kan man købe Gea og lade ham spille i næste sæson, men så bliver Casillas afsked grumset i slutningen af næste sæson efter 9 måneders fodbold set fra bænken.

Hvad synes du Real Madrid bør gøre?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 6 måneder siden #1456 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

Kassow-Rossing skrev:

Storken skrev:

De tal er som forventet. Han er ikke blevet meget dårligere til at sætte sin mand. Han gør det bare sjældnere. Mit gæt er så at han netop gør det sjældnere, fordi han faktisk er blevet en smule langsommere, og dermed vælger sine kampe med omhu. I gamle dage forsøgte han at sætte hvem som helst hver anden gang han modtog bolden :)

I Real Madrid har man desværre for legenderne et langt højere niveau end man ser i klubber, der ofte høster større kærlighed. Jeg tænker på Liverpool, Dortmund, Arsenal og andre småklubber. Vi står med to muligheder:
1. Undlade at købe David de Gea så Iker Casillas kan få en respektfuld afsked hvor han spiller i sin sidste kamp og at denne sidste kamp bliver sæsonens sidste kamp.
2. At købe David de Gea og lade Iker Casillas få sin afsked i denne sæson, selvom det stadig er tvivlsomt om vi får den unge spanier. Ellers kan man købe Gea og lade ham spille i næste sæson, men så bliver Casillas afsked grumset i slutningen af næste sæson efter 9 måneders fodbold set fra bænken.

Hvad synes du Real Madrid bør gøre?

Eller købe De Gea og beholde Iker. Det var noget med at Iker gerne ville blive på trods af at han skulle være 2.mand. Noget med han gerne vil hjælpe de unge. Og så kan han passende hjælp De Gea med at passe ind. Og Navas gider måske heller ikke stå i skyggen af nogen mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

9 år 6 måneder siden #1457 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
Synes faktisk Carvajal har fået efterladt sig et rigtigt imponerende indtryk (igen) efter hans mange elendige kampe i streg. Jeg håber godt nok stadig han er at finde i Real Madrid efter sommer. Det samme kan siges om Marcelo, men han er stadig for ustabil.

James har også fået jordforbindelse igen, og har spillet 2 rigtig dårlige kampe i træk.

Varane har vel overtaget Pepé's plads mere eller mindre. Det var signalet ihvertfald da han blev valgt fremfor Pepé imod Juve. Også helt fortjent, da han endelig har hævet niveauet til noget der minder om det gamle.

@Elkirmi, hvis du ser med, hvad synes du egentlig så om Bale og hans situation? Og har han været den succes du havde håbet på? Du var jo nok den største fortaler for Bale før han blev købt, så synes egentlig det er interessant og høre din mening om hans sæson :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Jaken

9 år 6 måneder siden #1458 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg syntes faktisk ikke at Ronaldo er blevet langsommere overhovedet, det er jeg faktisk helt sikker på at han ikke er. Dette er bedømt på nogle sprint han har taget i denne sæson som har været helt vanvittigt hurtige. Jeg tror bare at han vælger at tage færre løb på max hastighed for at passe på sit knæ.

I sin kamp mod Espanyol igår viste han sin utrolige hastighed under en kontra i anden halvleg. Kan ses her ved 7:21 min:

Kort sagt: Når først Ronaldo tænder for efterbrænderen så er der altså meget få fodboldspillere i verden som kan følge med.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

9 år 5 måneder siden #1459 af Kaká8
Besvaret af Kaká8 på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg har lige læst på Madrids hjemmeside, at Benz har fået en skade i sin "right rectus femoris muscle". Ifølge Google er det musklen øverst på låret. Det betyder nok, at han er ude af kampen mod Getafe. Jeg synes, at Jesé skal starte, og får derved en chance for at vise sig mod en forholdsvis svag modstander.

Link til Madrids hjemmeside: www.realmadrid.com/en/news/2015/05/benzemas-medical-report

HALA MADRID Y NADA MAS
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Kaká8.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #1460 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015
Nå, nu hvor vi kun har en kamp tilbage i indeværende sæson, så er det vel også tid til at runde af.

Hvad syntes I egentlig har været sæsons højdepunkt, i en ellers så sørgelig sæson?

Jeg går personligt med 3-1 sejren over FC Barcelona på Bernabeu:

Hold kæft, hvor spillede vi bare godt. Barcelona var naturligvis ikke på samme niveau, som de har været den seneste måneds tid, men det skal ikke tage noget væk fra vores fremragende præstation. Stort set alle leverede i den kamp.

Men det er fandme også vildt at tænke på, at samme modstander, som vi nedsablede i 3-1 sejren, står til at vinde en treble, mens vi ender med nada.

9 år 4 måneder siden #1461 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
Imens vi venter....

Realmadrid.com har lavet en top 10 over Ronaldos bedste assists sidste sæson. Der er mange flotte mål, så det er 3 minutter værd at kigge på:-)

www.realmadrid.com/en/fans/videos/2015/0...p-10-assists?vauto=1

9 år 4 måneder siden #1462 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

M_linding skrev: Imens vi venter....

Realmadrid.com har lavet en top 10 over Ronaldos bedste assists sidste sæson. Der er mange flotte mål, så det er 3 minutter værd at kigge på:-)

www.realmadrid.com/en/fans/videos/2015/0...p-10-assists?vauto=1

Psst.. tap in assists

Leveret af Kunena Forum