Sæsonen 2014/2015

9 år 6 måneder siden #493 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev:

Kristian S skrev: Nu har jeg tilfældigvis set mange af Reus kampe for Dortmund, og jeg bliver desværre nød til at sige at selvom Reus er en virkelig god spiller med en hel masse potentiale, så tror jeg aldrig at han kommer i nærheden af det niveau som Ronaldo har præsteret hos Real Madrid siden 2009. (For ikke at snakke om hans tid i Man U)


Hvorfor tror du ikke det? :) Nu siger jeg ikke Reus skal score ligeså mange mål som Ronaldo, eller have et så hjernedødt godt snit målt i kampe og mål, men Reus er kampafgørende, og det er det der tæller. Det er det jeg til tider mangler hos Ronaldo. Når det virkelig gælder, og modstanderen bliver rigtig god, så er han ofte total anonym, og bliver lukket helt ned, fordi han skal bruge så meget plads for at blive så fandens farlig som han er. Jeg har endnu ikke set ham spille noget der minder om en ok kamp imod At. Madrid siden de blev uhyre farlige, og i finalen faldt han også helt igennem IMO.

Jeg tager intet fra Ronaldo's præstationer, for de taler sit tydelige sprog. Jeg er bare mere fan af spilleren som scorer 2 mål i en finale i stedet for 2 mål imod Osasuna hjemme. Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg sidder aldrig med følelsen af, at det er Ronaldo som skal afgøre tingene i de vigtige opgør. Sidste sæson var det Di María og Bale som gav mig den følelse, og faktisk mest Ramos hehe :)


Men det kan da umuligt være Ronaldos fejl, at du ikke ser hvad der foregår i den virkelige verden?;-)

Ronaldo scorer halvdelen af sine mål på udebane, og han har afgjort så ufatteligt mange svære kampe - mere eller mindre på egen hånd... Det er vildt at man kan tro andet.

Reus er god... Men skal vi nu ikke liiiiiiiiiiige...(?)
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #494 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev:

Kristian S skrev: Nu har jeg tilfældigvis set mange af Reus kampe for Dortmund, og jeg bliver desværre nød til at sige at selvom Reus er en virkelig god spiller med en hel masse potentiale, så tror jeg aldrig at han kommer i nærheden af det niveau som Ronaldo har præsteret hos Real Madrid siden 2009. (For ikke at snakke om hans tid i Man U)


Hvorfor tror du ikke det? :) Nu siger jeg ikke Reus skal score ligeså mange mål som Ronaldo, eller have et så hjernedødt godt snit målt i kampe og mål, men Reus er kampafgørende, og det er det der tæller. Det er det jeg til tider mangler hos Ronaldo. Når det virkelig gælder, og modstanderen bliver rigtig god, så er han ofte total anonym, og bliver lukket helt ned, fordi han skal bruge så meget plads for at blive så fandens farlig som han er. Jeg har endnu ikke set ham spille noget der minder om en ok kamp imod At. Madrid siden de blev uhyre farlige, og i finalen faldt han også helt igennem IMO.

Jeg tager intet fra Ronaldo's præstationer, for de taler sit tydelige sprog. Jeg er bare mere fan af spilleren som scorer 2 mål i en finale i stedet for 2 mål imod Osasuna hjemme. Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg sidder aldrig med følelsen af, at det er Ronaldo som skal afgøre tingene i de vigtige opgør. Sidste sæson var det Di María og Bale som gav mig den følelse, og faktisk mest Ramos hehe :)


Så skulle du se noget mere Claisco ;) Kan anbefale 2010 finalen mellem Real og Barca :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #495 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Sæsonen 2014/2015
Dios kan du huske 2012 hvor Ronaldo lavede et hattrick mod Atletico Madrid?
På udebane..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #496 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Sæsonen 2014/2015
Slet
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Real Madrid 7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #497 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015
Selvom jeg ikke er fuldstændig enig med Dios, så er jeg meget enig i, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, som mange her på forummet og blandt Real Madrids fans generelt mener. Reus har nogen kompetencer som Ronaldo slet ikke har. Han har godt nok ikke Ronaldos fysik, men han et langt bedre overblik, træffer bedre beslutninger på bolden og arbejder mere defensivt. På den baggrund kan jeg godt forstå, at man kan foretrække Reus fremfor Ronaldo - specielt hvis man også tager alder og løn betragtning. Reus har altså ikke Ronaldos evne til at score mål, men til gengæld ville han nok skabe mere for sine holdkammerater.

Man skal ikke glemme, at Ronaldo laver rigtig mange boldtab og vanvittige langskudsforsøg i løbet af en kamp. Han trækker tempoet ud af spillet, men så længe han scorer et mål per kamp, så lever jeg med det. Der er dog ingen tvivl om, at jeg forstår Dios' pointé.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #498 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

RasmusKring skrev: Selvom jeg ikke er fuldstændig enig med Dios, så er jeg meget enig i, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, som mange her på forummet og blandt Real Madrids fans generelt mener. Reus har nogen kompetencer som Ronaldo slet ikke har. Han har godt nok ikke Ronaldos fysik, men han et langt bedre overblik, træffer bedre beslutninger på bolden og arbejder mere defensivt. På den baggrund kan jeg godt forstå, at man kan foretrække Reus fremfor Ronaldo - specielt hvis man også tager alder og løn betragtning. Reus har altså ikke Ronaldos evne til at score mål, men til gengæld ville han nok skabe mere for sine holdkammerater.

Man skal ikke glemme, at Ronaldo laver rigtig mange boldtab og vanvittige langskudsforsøg i løbet af en kamp. Han trækker tempoet ud af spillet, men så længe han scorer et mål per kamp, så lever jeg med det. Der er dog ingen tvivl om, at jeg forstår Dios' pointé.


Ronaldo er bestemt ikke perfekt og man kan altid diskutere, om holdet vil blive bedre med med alternative sammensætninger af spillere...

Men Dios forsøger at argumentere imod Ronaldos tilstedeværelse i Real Madrid ved at kalde hans teknik "elendig" og at påstå at han ikke er kampafgørende. Det er så tyndt og langt fra sandheden, at man er nødt til at sætte ham en smule på plads;)

Propaganda hører ingen steder hjemme:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #499 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015

M_linding skrev: Ronaldo er bestemt ikke perfekt og man kan altid diskutere, om holdet vil blive bedre med med alternative sammensætninger af spillere...

Men Dios forsøger at argumentere imod Ronaldos tilstedeværelse i Real Madrid ved at kalde hans teknik "elendig" og at påstå at han ikke er kampafgørende. Det er så tyndt og langt fra sandheden, at man er nødt til at sætte ham en smule på plads;)

Propaganda hører ingen steder hjemme:)


Enhver, der har læst bare en smule af Dios' indlæg kender hans glødende had til Ronaldo, så man skal måske bare tage det med et gran salt.

Desuden synes jeg meget ofte, at man ser håbløst positive indlæg om Ronaldo, så lidt håbløst negative indlæg er fint til afbalancere det hele.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #500 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

RasmusKring skrev:

M_linding skrev: Ronaldo er bestemt ikke perfekt og man kan altid diskutere, om holdet vil blive bedre med med alternative sammensætninger af spillere...

Men Dios forsøger at argumentere imod Ronaldos tilstedeværelse i Real Madrid ved at kalde hans teknik "elendig" og at påstå at han ikke er kampafgørende. Det er så tyndt og langt fra sandheden, at man er nødt til at sætte ham en smule på plads;)

Propaganda hører ingen steder hjemme:)


Enhver, der har læst bare en smule af Dios' indlæg kender hans glødende had til Ronaldo, så man skal måske bare tage det med et gran salt.

Desuden synes jeg meget ofte, at man ser håbløst positive indlæg om Ronaldo, så lidt håbløst negative indlæg er fint til afbalancere det hele.


Du har muligvis en pointe.

Men når man har en topprofessionel Ballon d'Or vinder på sit hold, som rent faktisk yder 120% for sin løn - senest har han investeret i træningsmaskiner til at have i sit hjem, så han kan træne sit knæ døgnet rundt;) - så vil jeg heller være lidt for positiv frem for usaglig negativ.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Don J
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #501 af Don J
Besvaret af Don J på emne Sæsonen 2014/2015
Det er jo på grænsen til vanvid, at man aktuelt kan ønske Cristiano Ronaldo væk fra Real Madrid...
Verdens bedste som, når han eftersigende kommer tilbage 100% fit, kommer til at tage titlen igen. Jeg forstår ikke folks trang til at fokusere på Ronaldo og Bales mangler? Hvis deres spillertype per definition er "forkert" i nogens øjne, så ville Krohn-Dehli være en oplagt forstærkning til venstrekanten, da han jo er væsentlig bedre end Ronaldo på minimal plads?

Og så bliver Marco Reus nævnt, og ja, han er en verdensklassespiller, som jeg håber, vi henter næste sommer, men han har altså også ligheder med Ronaldo og Bale. Han er bedre centralt i banen, har et bedre overblik og pasningspil end førnævnte, men hans helt store styrker er stadig fart, flair og hans evne til løbe dybt. Hvis man kan huske Dortmunds hjemmekamp mod Arsenal sidste sæson i CHL, så så man også nogle af Reus´ begrænsninger. Han fungerer klart bedst, når Dortmunds omstillingsspil fungerer optimalt. I den kamp forvarede Arsenal klogt, dybt, og tyskernes offensiv (inkl. Reus) havde store problemer med at skabe chancer på egen hånd.

Man skal ligeledes huske på, at langt de fleste af Reus' assists bliver lavet på omstillinger, hvor modstanderholdet er ude af balance - Det er sjældent, at han selv åbner et kompakt forsvar med den gennemborende aflevering.

Når det så er sagt, så vil Reus passe glimrende ind i Real Madrid. Men kan vi ikke starte med at glæde os over, at vi pt. har verdens bedste venstre- og højrekant til rådighed i truppen? ;-)
Udover det er det egentlig ret Ancelottisk med disse spillertyper (flairspillere og evt. afsluttere) i forreste geled. I Milan var det ofte Kaká og Shevchenko, i Chelsea var det Malouda og Anelka. Ancelotti vil gerne spille med en pasningsstærk midtbane, der kan kontrollere kampene, krydret med en bevægelig offensiv. Det synes jeg, vores nuværende trup lever fint op til.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Don J. Begrundelse: stavefejl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #502 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Sæsonen 2014/2015
Carlo Ancelotti overvejer at rykke bale på den centrale midbane hvad syntes i om det?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #503 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015

Real Madrid 7 skrev: Carlo Ancelotti overvejer at rykke bale på den centrale midbane hvad syntes i om det?


Uhm. Han spillede nu engang nærmest angriber mod Real Sociedad, hvor han mere eller mindre indtog Cristianos rolle, så en mere central rolle er ikke ligefrem ny eller uvant for ham. Central midtbane er dog nok så meget sagt. Det kommer han næppe til at spille. I hvert fald ikke som det de fleste forbinder med en "central midtbanespiller".

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #504 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2014/2015

Real Madrid 7 skrev: Carlo Ancelotti overvejer at rykke bale på den centrale midbane hvad syntes i om det?


Bale har slet ikke teknik til det mod defensivt indstillede hold. Hvor har du i øvrigt hørt det?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce