Familien Madridista
Familieliv og lidt om mig selv:
Mit navn er Jimmy Broe Hansen (blandt andet;)) jeg er nærmest kongelig med alle mine navne. Men dem lader vi stå hen i det uvisse. Uuuh hemmelige mig:P Jeg er 25 år og bor i Nykøbing F., med min kæreste Mette på 24 år som jeg har været sammen med i lidt over 8 år, og mine to børn Oliver på 2 år og Ivalu på knap 5 måneder. Jeg kommer oprindeligt fra Amager hvor hele min familie stadig bor. Jeg har været Madridista så længe jeg kan huske. Min far er stor fan af Real Madrid og den passion har han givet videre til mig. Madridismoen begyndte at vokse mere og mere i mig ved årtusindeskiftet. Min(e) første yndlingsspiller(e) var Figo og Roberto Carlos. Min nuværende favorit spiller er Isco. Jese er jeg også helt tosset med.
Favorit musik:
Jamen dog, lige nu er jeg indlagt til at se lille nørd, små kartofler og onkel reje gå amok på Ramasjang med deres sange og intromusik. Så det må være det, lige i øjeblikket. Det hedder vidst noget med Stockholm syndrom:P
Ej men hvis vi skal blive lidt seriøse: I min spæde ungdom var jeg tosset med Dansk Rap eksempelvis: Østkyst Hustlers, Suspekt, L.O.C, osv. Nu hører jeg hvad der er i radioen. Jeg må dog indrømme at Ed Sheeran, de senere år har sunget sig ind i mit hjerte uden nogen seksuelle undertoner. Han er for vild imo.
Favorit forfatter:
Jeg må være ærlig at sige at jeg ikke er særligt belæst. Desværre fordi jeg kan faktisk rigtig godt lide det. Jeg tager mig bare ikke tiden til det. Måske når jeg en dag går på pension.
Favorit TV-serie:
Generelt, så hader jeg serier. Især serier der starter på ny efter hvert afsnit. Med den enkle undtagelse, Kongen af Queens, kæft han er sjov haha. Breaking Bad og Game of Thrones (i know, kæmpe nørd:D) er de to eneste serier jeg har set fra start til slut (der mangler en sæson af GoT). Grunden til at jeg begyndte at se de to skyldes uden nogen tvivl Mette. Hun er kæmpe serie-fan og ser nærmest alle serier. Og jeg må da indrømme, at jeg blev fanget med det samme.
Favorit Film:
Blood in Blood out. Så den for første gang da jeg var en lille skid. Og selvom jeg ikke forstod en skid var jeg vild med den. Blinkende lygter er heller ikke en dårlig film. Og hvis vi skal have en tegnefilm med så må det være Prinsen af Egypten og Løvernes konge.
Yndlings komiker:
Anders Matthesen, den mest perfektionistiske komiker i Danmark. Hans shows er så dybe og velovervejet, der er tænkt over tingende. Danish Dynamite og Rytteriet er også pææs fedt.
Erhverv:
Jeg arbejder hos Slagter Friis i Nakskov som slagter. Er desværre sygemeldt i øjeblikket.
Fritidsbeskæftigelse:
Jeg tilbringer det meste af min tid med min familie, der er temmelig meget at se til. Imellem bleskift og hyggen med børnene, handler min verden om Real Madrid, venner og min PS4. Bruger samtidig Madridista.dk rigtig meget.
Favorit rejsemål:
Sydamerika, Chile og Peru. Det skal ikke lyde som om jeg har været der tonsvis af gange. Jeg har været der en gang, af en måned. Men de største oplevelser i mit liv, har jeg gjort mig dér.
Livret:
Boller i Karry, Sushi og skal det være rigtig lækkert så er nyretapper (har intet med indmad at gøre, udover at det sidder ved nyren) en verdensklasse spise, og det klart mest intense og smagfulde stykke kød på koen.
Det blev lidt langt, men nu ved i mere eller mindre hvem jeg er:)
Ps. Tak Brylle:P
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Om mig
Emil, 25, født og opvokset i Århus (8210, jep, mig og L.O.C er herfra). Blev fan af klubben før sporten, tilbage i 2002. Det var dengang det første Los Calácticos blev fuldendt ved købet af El Phenomenon (Beckham-købet og den efterfølgende tid har min hjerne effektivt fortrængt). Jeg tror simpelthen bare, at Real på det tidspunkt var blevet for stort et brand til, at de kunne fortsætte med undslippe min opmærksomhed og det var altså gennem dem jeg lærte alt om fodbold - fra den ene dag til den anden gik jeg fra, at være boldspasseren i skolegården, til at blive ham som de fleste ville have på sit hold ;) For hyggens skyld var jeg AGF tilhænger i en periode, men med alderen gjorde min dødelighed mig lige så stille bevidst over, at livet var for kort til den slags. Nårh ja, så er jeg dårlig til at fatte mig i korthed:
Favorit musik:
Min generation har, i en tid hvor musik i stigende grad er ved at blive noget der skal ses og ikke høres, godt nok ikke de mest talentfulde kunstnere at prale af. Ben Howard kan dog anbefales, han er ny og forholdsvis ukendt men laver virkelig det dejligste indianer/karbads-musik og skriver generelt bare nogle gode tekster. Lige nu høre jeg meget en musiker ved navn Zaz, hun er fransk og hendes sprog er i sig selv bare fantastisk - skræddersyet til musik! Af de udødelige er jeg særligt glad for:
- Bob Dylan
- Leonard Cohen
- Queens
- Elvis
Favorit forfatter:
Som lidt af en bogorm har jeg flere at vælge imellem. De ypperste må dog være:
- George RR. Martin: Manden bag Bøgerne bag Serien ;) En Sang om Is og Ild kan jeg simpelthen bare anbefale til hvem som helst! Først og fremmest er det et fantastisk frirum. Det er et fantasy univers, men selv om man måske ikke ligefrem er fan af drager og lignende, så betyder det dog langt fra at man bør holde sig fra disse bøger. Fantasy-delen lægger langt hen af vej i periferien og det man først og fremmest bliver grebet af, er de fantastiske karakterskildringer og deres rejser, som starter med at have et konkret mål, men altid ender op steder man på ingen måde havde forudset. Mr. Martin er som forfatter i sit felt, ufattelig modig og utrolig nuanceret. Han har skabt 'Ringenes Herre for voksende'.
- Bret Easton Ellis: Manden bag American Psycho. En bog som på én gang både er hylende morsom og ufattelig tragisk. Den skal læses mellem linjerne og formår man det, så gemmer der sig her sociale og samfundsmæssige budskaber som simpelthen bare går lige ind! Fantastisk, bare fantastisk.
- Andrew Davidson: Ny og ukendt men som forfatteren bag Gargoilen er der altså her tale om en usleben diamant! Utrolig unik og charmerende i sin fortællermåde.
Favorit TV-serie:
- Game of Thrones: Loyal overfor bøgerne, hvorfor denne selvfølgelig kommer på min liste.
- Breaking Bad: Utrolig dynamisk hovedperson. Har aldrig set noget lignende. Vanvittig serie.
- True Detectice: Bliver trukket hele vejen af de to fantastiske hovedpersoner. Elsker simpelthen bare Rust Cohles filosofiske pessimisme (realisme?)
- The Walking Dead: Sæson 1 og 2 var noget af det bedste. Er rigtig glad for sociologi-elementet i denne serie.
Favorit Film:
Tarantino og Nolan er noget af det ypperste. Batman filmene har jeg set mere end nogle andre, The Prestige er også deroppe af og Django samt Pulp Fiction er jeg ligeledes rigtig glad for. Andre nævneværdige film:
- Donnie Darko
- Into the Wild
- Pan's Labyrint
- American Beauty
- Alt med Jennifer Lawrence, udelukkende pga. Jennifer Lawrence; hun ved det ikke endnu, men det er hende der skal føde min børn (enten meget romantisk skrevet eller også utroligt dystert).
Fritidsbeskæftigelse:
Fodbold fra sofaen (hovedsageligt Real Madrid) eller fra kanten af sofaen (Fifa). Er som tidligere hentydet også meget glad for bøger, først og fremmest skønlitteratur men egentlig også faglitteratur. Er glad for filosofi, eksistentialisme og historie - brugte eksempelvist dele af forhenværende sommerferie på at læse biblen. Ren og skær af nysgerrighed samt fascination. Fodbold spillede jeg aktivt indtil piger, cigaretter og ethanol af en eller anden grund blev mere interessant.
Favorit rejsemål (ud over Madrid ;-) ):
Rejsen er vigtigere end målet ;) Er kommet langt på min tommel og har på den måde fundet ud af at det vigtigste ved rejser, er de personer der udfylder den. Hvis jeg dog skulle vælge ét sted som jeg helt sikkert vil besøge igen, så ville det være Indien (i særdeleshed Kashmir). Fantastisk kultur samt mennesker - simpelthen bare unikt.
Livret:
Her er jeg ikke den store romantiker:
- Er meget glad for Pizza og kebab - blander man de to, så bliver jeg rigtig glad!
- Min mors svenskpølseret bør også nævnes.
- Pasta og Bacon er rent faktisk også en fantastisk blanding!
Altid Real Madrid.
- Storken
- Gæst
-
Jeg er 23 år, bor i Odense og læser økonomi på SDU.
Favorit musik:
Jeg hører utrolig meget Queen, men yndlingssangen er November Rain af Guns N' Roses. Jeg hart hørt den sang hver eneste dag i mange år. Og det er stadig den sang jeg helst vil høre.
Favorit TV-serier:
Venner. Det er en serie man kan se igen og igen. Det er en unik evne, der gør serien til noget helt specielt.
Favorit Film:
Godfather 1 & 2. Det er objektivt set de to bedste film nogensinde :)
Man skal ikke gå ind til filmene med en forventning om at se det store gangsterdrama. Filmene handler om en slægshistorie, der tilfældigvis inkluderer organiseret kriminalitet.
Fritidsbeskæftigelse:
1. Jeg ser enormt meget fodbold.
2. Jeg læser enormt meget om fodbold.
3. Jeg benytter ovenstående punkter til at tjene penge på odds :)
Favorit rejsemål:
Jeg er helt vild med NFL holdet Miami Dolphins, hvortil jeg har været i Miami og se dem spille 3 gange. Det har samtidig gjort mig forelsket i byen.
Godt initiativ forresten.
Jeg er aktiv modstander af kortfattethed... Derfor bruger jeg også mange parenteser for at forklare yderligere, hvad jeg mener.
Favorit musik:
Kunstnere: Nik og Jay, Burhan G, Joey Moe, Céline Dion.
Sangen: Gallery, af Mario Vazquez (eneste gode sang af manden)
Favorit forfatter:
Madridista.dk og eb.dk
Udover skolebøgerne holder jeg mig langt fra det stads, der kaldes bøger.
Favorit TV-serie:
Øhh? Kan man kalde La Liga bold en serie?
Favorit Film:
Catch me if you can, The Aviator, Wolf of Wall Street. Skal desuden ind og se Dum Dummere i biffen ;)
Fritidsbeskæftigelse:
Styrketræning 3-4 gange om ugen(kører pt. HST-træning, der oversat til dansk står for Hypertrofi specifik træning). Jeg foretrækker dog drop-sets hvor kroppen virkelig kan mærkes ;) Desuden spiller jeg fodbold, hvor jeg lige er kommet i seniorrækkerne - hvilket medførte mange skader i det første halvår :/
Jeg har været Real Madrid fan så længe jeg kan huske. Den eneste i familien. Resten er Barcelona-fans. Teenageårene var hårde, idet Barca havde en ekstremt god periode under Pep... Det er typisk, at Barca-fans altid skal hovere og have dårlige undskyldninger, når det går dårligt.
Desuden at adlyde mors ordrer!
Gardasøen er nu meget lækkert, men foretrækker en vis dansk provinsby, da der bor en dejlig pige på min alder ;)
Livret:
Maden med de rette "macros" til styrketræningen ;)
Og på cheat-day er det helt klart pizza med masser af kød - også kaldet et "Kødsvin" ;)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Helt kort, så er undertegnede 26 år, bor i Aarhus, hvor tiden går med lærerstudiet, efter at have taget en bachelor i kommunikation og engelsk. Jeg har efterhånden fulgt Madrid i 20 år, hvilket nok primært skyldes min far, som jeg deler passionen med.
Favorit musik:
Det spænder vidt. Alt fra amerikansk rap ved Kid Cudi til Bob Dylan og igen til mere moderne John Legend. Det kommer ærlig talt an på humøret.
Favorit forfatter:
Pyh. Jeg burde læse mere skønlitteratur, men det bliver ikke til meget. En anden nævnte The Book of Basketball, som jeg netop har gnavet mig igennem for anden gang. Det bliver dog mest til selvbiografier og så ligger basketball-regelbogen altid ved natbordet, man er vel dommer.
Favorit TV-serie:
Dexter er vel den serie jeg har nydt mest. Derudover griner jeg af amerikanske The League, som er ganske underholdende.
Favorit Film:
Jeg kan faktisk ikke nævne en favorit på stående fod, det er snart et år siden jeg så en film i TV. Det ender som regel med sport i stedet.
Fritidsbeskæftigelse:
Når fritiden ikke går med Real Madrid og denne side, så går den med basketball. Jeg følger med i det meste indenfor sportsgrenen og bruger det meste af min tid på sporten, hvor jeg både selv er aktiv som dommer og følger med i alt, hvad jeg stort set kan komme i nærheden af. Særligt Indiana Pacers har min forkærlighed og nærmest alle deres kampe bliver set.
Har besøgt New York én enkelt gang og skal derover igen til sommer, det bliver fantastisk. Derudover er Spanien meget mere end Madrid, og efter mange ferier i Galicien, kan den landsdel bestemt også anbefales!
Livret:
Alt med bacon er jo en vinder ;)
Jeg synes i øvrigt det kunne være sjovt at høre, hvor mange brugere folk kender/har mødt udenfor Madridista.dk?
Personligt kender jeg en stor del af de gamle brugere, der var med i den gamle fanklub og har deltaget i mange arrangementer. Jeg ser en del kampe med Real_Madsen og flere af århus-drengene, som har været med længe. Ligesom Siempre Madrid, DarioGomez, Daniel, Lykke og vores kære web-geni, Torben, fast popper op ved deres navn i mailboksen, når nyhedsskrivningen skal koordineres. Det er dog blot 'få' af mange, som jeg har haft fornøjelsen af at møde.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Alt fra David Bowie over Pharaoh Monch til Chopin.
Favorit forfatter:
Der er mange muligheder. Men er særligt glad for Jonathan Franzen, Ken Follett, Lee Child, Charles Bukowski, Paul Auster og Jean-Christophe Grange.
Favorit TV-serie:
Lilyhammer, Orange is the new Black, Mad men og House of cards.
Favorit Film:
Forest Gump, Fight Club mm.
Fritidsbeskæftigelse:
Litteratur, fodbold, historie og rødvin
New York, Seattle, Paris og London
Livret:
Kvalitetsmad med gode råvarer.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Nå, men 27 år gammel er jeg efterhånden, og så min første Real Madrid kamp (af hvad jeg kan huske) tilbage i 94, hvor Real Madrid blev kørt rundt af Barcelona, desværre. Egentlig havde jeg mere lyst til at heppe på Barcelona, da Laudrup jo var storspillende dengang og dansker, men da både min mormor og far er kæmpe Madridistas, så var jeg det selvfølgelig også. Året efter tog vi dog revanche, og det var min første Real Madrid kamp jeg så, som værende Madridista, og nu med Laudrup i den rigtige klub :)
Favorit musik:
Egentlig hører jeg alt, dog pånær rock, som jeg aldrig har haft det godt med. Hvis jeg skulle vælge en favorit genre, så blev det nok R&B eller ovre i hiphoppens verden, hvor Drake nok er den største kunstner for mig.
Favorit TV-serie:
Elsker serier, så jeg har mange favoritter, men Venner, Entourage, Suits og Homeland er nok dem jeg er mest til.
Favorit Film:
Igen, så elsker jeg også film, og igen har jeg mange favoritter, men Bad Boys 2 og stort set alle The fast and the Furious film er mine klare favoritter. Drengerøv, i know :D
Fritidsbeskæftigelse:
Real Madrid, det siger sig selv :) Ellers står styrketræning utrolig højt på min liste, ellers bruger jeg det meste af tiden på min lille familie derhjemme, hvor min søn specielt får meget fodboldundervisning :D Derudover er der selvfølgelig mine venner etc. som også skal plejes, og bliver plejet en del :) Derudover spiller jeg en del fodbold.
Favorit rejsemål (ud over Madrid):
Charterferie er lige mig. At kunne ligge nede ved poolen/stranden en hel dag og drikke sig en lille skid på, det er simpelthen det livet går ud på haha :D Jeg har aldrig rigtig rejst jorden rundt i mine unge dage, selvom jeg altid rejser 2 gange om året, men det er oftest til steder jeg har været før, hvor Kreta står højst på min liste, hvis det skal være charter, og London som storbysferie, selvom jeg til hver en tid foretrækker Madrid by, og også oftest er der jeg ender, hvis det bliver en storbysferie.
Livret:
Den er svær, da jeg simpelthen elsker mad, men en lækker tykstegsbøf, kartofler og whisky sovs går man aldrig galt i byen med. Som ret, så er jeg nok ude i noget krebinetter med gulerødder og grønærter :)
Yndlings Real Madrid spiller:
Gutí over dem alle!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Favorit musiker:
Stevie Wonder
Favorit litteratur:
Orthopedic physical assessment (har den altid ved min side, er trods alt fys). Ellers alkymisten, kunsten at leve lykkeligt m.fl.
Favorit tv-serie:
King of queens
Favorit film:
The bucket list
Fritidsbeskæftigelse:
Famile og venner, kan ikke spille fodbold længere pga. for mange skader
Favorit rejsemål:
Rom, Paris, New York
Livret:
Sushi
Yndlings Real Madrid spiller:
Jose Maria Hernandez Gutierrez
Lige for at følge op på Raul7=kongen forslag. Jeg har også mødt nogle af tosserne. Brylle var den første jeg stiftede bekendtskab med irl. Det var den 10 dec. 2013 da Real Madrid gæstede FCK i parken. Jeg/vi var også se de unge drenge fra Juvenil A spille mod et ungdomshold fra FCK i Youth League. En kamp hvor bl.a Zidanes søn Enzo også fik minutter. I den kamp var der ikke meget ekstraordinært talent at sporer:P nå, men til dén kamp og senere ved parken mødtes vi med: BBB (tak for lån af halstørklæde:D), Daniel, Siempre Fiel, Siempre Madrid, Lykke, DarioGomez, raul7=kongen, falle. Der var sikkert flere, men ikke nogen jeg kan sætte ansigt/navn på, her på forum. Fremragende dag/aften.
Derudover så jeg ChL finalen 2014 i Tivoli med bl.a. Lykke, Dios og BBB.
Ved siden af det og ved siden af madridista.dk, har jeg haft løbende kontakt og gode snakke med især Brylle, Anes, BBB og Daniel. Sympatiske mennesker:)
Jeg er her stadig XOXO
Må sku snart have den cabriolet ;)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Jeg namedropper vildt, da jeg kender både Siempre og Raul7=kongen. Desuden er jeg også på fornavn med RealMadsen.
Jimmy har jeg en gang mødt på en swingerklub i Oksbøl, men det taler vi helst ikke så meget om ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Jamen så okay da.
Jeg namedropper vildt, da jeg kender både Siempre og Raul7=kongen. Desuden er jeg også på fornavn med RealMadsen.
Jimmy har jeg en gang mødt på en swingerklub i Oksbøl, men det taler vi helst ikke så meget om ...
Hvorfor taler vi ikke om det? Det var da en fremragende weekend, blandt både dyr og mennesker. Meget lærerigt. Dit kendskab til hønens anatomi var yderst fascinerende at overvære og stifte bekendtskab med. Du har jo utrolig lange fingre, hr. D. V. Slutty.:D
Jeg er her stadig XOXO