hvad er jeres holdning
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Inspektøren skrev: Florentino Perez skider på værdier og traditioner. Den mand har ikke vanvittigt meget opbakninkg blandt de fleste Madridistas. Han er nok den største sell out i fodboldverdenen. Penge betyder for ham mere end noget andet. Om det så kommer til at betyde, at man skal ændre logoet, så gør han det alligevel.
I Spanien er de fleste også meget ultilfredse med beslutningen om at fjerne korset. Man er ikke glade for, at et bank fra et islamistisk land skal bestemme, hvordan Real Madrid skal indrette deres logo. Det er lidt religionsfriheden eller manglen på samme, som man er utilfreds med.
Perez tænker også alt forkert. Vi har jo forhelvede ikke brug for deres olie penge. Vi tjener rigeligt af penge. Han burde i stedet fokuser på vores talent fabrik og vores B hold, hvor man ligger og roder rundt i tredje divisionen.
Forleden kom det også frem, at der venter en lang lang rejse i Pre-Season, hvor man igen har valgt ikke at tage hensyn til spillernes helbred, samtidig med en Copa America slutrunde.
Og ikke nok med de her dumme beslutninger, så har manden selvfølgelig også sørget for, at ingen kan vælte ham af pinden som præsidenten for Real Madrid. Nu er det nok at være langtids medlem. Nu skal man også kunne stille en bank garanti for egen lomme. Hvor Madridistas kan dette. Vi snakker milliard beløb.
Hvis vi endelig skal lave store sponsor aftaler, så må det også være på vores betingelser. Man skal tænke på at Real Madrid har et kæmpe brand, og at det også er sponsoren der står til at vinde meget, ved at forbinde sig til os. Der er ingen grund til at sælge så meget ud, som Florentino gør, bare for at få sponsoraftaler i hus. Jeg er sikker på, at der er mange virksomheder der kunne tænke sig sponsere os, måske for en smule færre penge men til gengæld uden krav om at ændre på for meget, som f.eks. logo eller stadion navn.
Florentino OUT!
Pyh, det var noget af en svada. Du er klar over, at det er aftaler som denne vi tjener pengene. Det er i øvrigt noget af et postulat, at Perez ikke har opbakning hos langt de fleste madridistas, kom lige på banen med noget fakta.
Derudover kan jeg ikke rigtig se, hvorfor det skulle være noget problem. Som Siempre siger, man må indordne sig, når man kommer ind i et fremmet hus. Det er jo ikke fordi man dropper den hvide farve, ikke vil kalde sig Real, skiller sig af med alle kristne spillere og dropper klubbens værdisæt. Der er tale om en minimal symbolik, som vel reelt ikke har noget med klubben at gøre - jeg har i hvert fald aldrig anset Real Madrid som nogen kristen klub, men ret mig endelig, hvis det er tilfældet.
Som så mange gange med denne type debatter, så synes jeg folk får travlt med værdier, som de egentlig ikke rigtig var klar over de havde forinden. Mens man glemmer, hvor meget man kan få og hvor let vi kan omgås hinanden, hvis vi nogle gange tilpasser os en lille smule.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Paulochichon
- Gæst
-
Jeg prøvede mig lige med lidt google-søgning, dog uden hjælp, men faldt over sidste års relativt kontroversielle forlængelse af stemme-perioden. Havde jeg sgu helt glemt! Ikke at jeg har nogen kommentar derpå, kan ikke lige huske hvorvidt jeg synes det gav Ronaldo en fordel :D :D
- Inspektøren
- Gæst
-
Det er i øvrigt noget af et postulat, at Perez ikke har opbakning hos langt de fleste madridistas, kom lige på banen med noget fakta.
Hvis du tænker på en meningsmåling, så gider jeg ikke finde en. MEN. Prøv at tage ned til Spanien og tage temperaturen på Madridistanes holdning til Florentino Perez. Selv i Madrid, vil du opleve, at folk er imod ham. Det er kun naive fanboys der kun har været i Spanien få gange for at se Real Madrid på Bernabeu, der støtter Perez, efter at de er blevet hjernevasket af ham og hans rekord transfers.
Efter kampen mod Atletico da vi vandt La Decima, var alle Madridistas glade af naturlige årsager, men mange havde også en dårlig samvittighed, eftersom der skulle flere milliarder og flere dyre trænerskift før det lykkedes, mens Atletico med laaaaaaangt færre nåede finalen og var minutter fra at vinde den + den allerede vundet La Liga. Mange er trætte af de mange penge der bruges og Perez's model der går ud på at foretage enorme investeringer og så tjene på de investeringer i form a merchandise og brand, selv hvis det skulle gå ud over kvaliteten på holdet. Han tænker ikke på andet end profit. Derudover så hjælper det heller ikke ligefrem hans ry og hans forretningsmodel, at der er en ungdomsarbejdsløshed på 50% osv. Mange i Spanien tænker, "brug dog pengene på folk der reelt har behov for dem; mad husly osv. i stedet for et virkeligt managerspil". Det er sgu virkeligheden.
Jeg tror du har fuldstændig misforstået, hvilket størrelse Real Madrid og hvilket ambitioner klubben har, hvilket filosofi klubben har, hvis din hede drømme går ud på, at vi skal blive Dortmund.
Hvis der er en der har den vinder mentalitet der efterspørges i en træner for Real Madrid, så er det om nogen Jürgen Klopp:
www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...te-Adrian-Ramos.html
Jeg kan egentlig godt forstå de ikke vil have korset, og det samme havde vel været, hvis det var omvendt, men for mig betyder det intet, da jeg først og fremmest aldrig har lagt mærke til det, og for det andet, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med religion.
Aller helst, så havde jeg da undgået al samarbejde med udenlandske investorer, for at kunne betale for stadionet og hvad der nu er tale om.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Fawadnz
- Gæst
-
Derudover, jeg kunne ikke være mere ligeglad, som med den nye danske nationalret, lad vær gøre det til noget stort det ikke er.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Inspektøren skrev:
Det er i øvrigt noget af et postulat, at Perez ikke har opbakning hos langt de fleste madridistas, kom lige på banen med noget fakta.
Hvis du tænker på en meningsmåling, så gider jeg ikke finde en. MEN. Prøv at tage ned til Spanien og tage temperaturen på Madridistanes holdning til Florentino Perez. Selv i Madrid, vil du opleve, at folk er imod ham. Det er kun naive fanboys der kun har været i Spanien få gange for at se Real Madrid på Bernabeu, der støtter Perez, efter at de er blevet hjernevasket af ham og hans rekord transfers.
Efter kampen mod Atletico da vi vandt La Decima, var alle Madridistas glade af naturlige årsager, men mange havde også en dårlig samvittighed, eftersom der skulle flere milliarder og flere dyre trænerskift før det lykkedes, mens Atletico med laaaaaaangt færre nåede finalen og var minutter fra at vinde den + den allerede vundet La Liga. Mange er trætte af de mange penge der bruges og Perez's model der går ud på at foretage enorme investeringer og så tjene på de investeringer i form a merchandise og brand, selv hvis det skulle gå ud over kvaliteten på holdet. Han tænker ikke på andet end profit. Derudover så hjælper det heller ikke ligefrem hans ry og hans forretningsmodel, at der er en ungdomsarbejdsløshed på 50% osv. Mange i Spanien tænker, "brug dog pengene på folk der reelt har behov for dem; mad husly osv. i stedet for et virkeligt managerspil". Det er sgu virkeligheden.
Jeg tror du har fuldstændig misforstået, hvilket størrelse Real Madrid og hvilket ambitioner klubben har, hvilket filosofi klubben har, hvis din hede drømme går ud på, at vi skal blive Dortmund.
Hvis der er en der har den vinder mentalitet der efterspørges i en træner for Real Madrid, så er det om nogen Jürgen Klopp:
Det er alligevel belejligt, at du lige kørte den over på Perez og droppede al debat omkring det kors, som grundlæggende var spørgsmålet. Lad mig spørge helt konkret: Forbinder du på nogen som helst måde Real Madrid med kristendommen? Med mindre du kan svare ja - hvilket jeg i høj grad tvivler på, så er der vel intet problem. Såfremt svaret er ja, så ser jeg frem til en forklaring.
Ydermere, så vil jeg igen gerne have lidt fakta på bordet. Ja, der er kritikkere af Perez - jeg er i perioder selv en af dem - men den der med, at størstedelen decideret vil af med ham, det er altså en anden sag. Og jo, jeg har været i Madrid og læser med i spanske medier - så skal vi ikke lade være at tale ned til hinanden? Tak.
Dios skrev: Og her gik jeg og troede jeg vidste det meste om Real Madrid, men aldrig har jeg opdaget det kors på logoet før haha :D Ellers kører det da meget godt hehe.
Jeg kan egentlig godt forstå de ikke vil have korset, og det samme havde vel været, hvis det var omvendt, men for mig betyder det intet, da jeg først og fremmest aldrig har lagt mærke til det, og for det andet, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med religion.
Aller helst, så havde jeg da undgået al samarbejde med udenlandske investorer, for at kunne betale for stadionet og hvad der nu er tale om.
"Jeg kan egentlig godt forstå de ikke vil have korset, og det samme havde vel været, hvis det var omvendt" ... ja Dios, det er jo her mine rasicme-klokker begynder at ringe. For hvis en arabisk klub kom til Europa og vi bad dem fjerne deres muslimske "kendetegn" på klublogoet... var vi så ikke smålige og DF'er? Så er det ikke araberne, der er intolerante her?
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Altid spændende med nye emner.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
raul7=kongen skrev:
Inspektøren skrev:
Det er alligevel belejligt, at du lige kørte den over på Perez og droppede al debat omkring det kors, som grundlæggende var spørgsmålet. Lad mig spørge helt konkret: Forbinder du på nogen som helst måde Real Madrid med kristendommen? Med mindre du kan svare ja - hvilket jeg i høj grad tvivler på, så er der vel intet problem. Såfremt svaret er ja, så ser jeg frem til en forklaring.
Ydermere, så vil jeg igen gerne have lidt fakta på bordet. Ja, der er kritikkere af Perez - jeg er i perioder selv en af dem - men den der med, at størstedelen decideret vil af med ham, det er altså en anden sag. Og jo, jeg har været i Madrid og læser med i spanske medier - så skal vi ikke lade være at tale ned til hinanden? Tak.
Hvorfor skal det handle om at man forbinder Madrid med kristendom? Jeg synes det her er helt forfærdeligt, og jeg er fuldstændig ligeglad med om det er et kors (Som jeg ikke vidste var der), om det er kronen, bogstaver, you name it. Det handler om at en investorer vil ind og ændre på noget fundamental som et klublogo, et stadionnavn osv. Derfor synes jeg det er en trist udvikling at de kan det.
Når det så er sagt, så er det i det mindste det "mindst" vigtige de gerne vil have væk, idet at Madrid ikke er nogen kristen klub og at det er så lille en del af logoet.
Inspektøren skrev:
Du må mene hvad du vil om Perez, men hvis du ikke kan klare at folk støtter ham, så skulle du nok foretage dig andet end at debattere ting.
Og det er sjovt du nævnte Dortmund tidligere.. ja lad os køre deres model, så kan vi kæmpe om overlevelse om 5 år.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
MatiasP skrev: Hvorfor skal det handle om at man forbinder Madrid med kristendom? Jeg synes det her er helt forfærdeligt, og jeg er fuldstændig ligeglad med om det er et kors (Som jeg ikke vidste var der), om det er kronen, bogstaver, you name it. Det handler om at en investorer vil ind og ændre på noget fundamental som et klublogo, et stadionnavn osv. Derfor synes jeg det er en trist udvikling at de kan det.
Når det så er sagt, så er det i det mindste det "mindst" vigtige de gerne vil have væk, idet at Madrid ikke er nogen kristen klub og at det er så lille en del af logoet.
Nu blev tråden startet med oplæg omkring korset. Debatten med stadionnavnet har kørt løbende i andre tråde.
Jeg tror ikke vi er så langt fra hinanden, i en drømmeverden tror jeg vi alle ville ønske, at man ikke skulle ændre stadionnavn, logo, kunne spille uden sponsor på trøjen, spillerne ikke tjente mere end gennemsnitsbefolkningen, billetpriserne var til at betale selv for den fattige spanier og sådan kunne man blive ved. Det er bare dybt urealistisk, hvis man vil klare sig i den moderne fodboldverden. - Det er en helt anden, men yderst interessant debat, som jeg på mange måder synes er interessant, hvis spørgsmålet er: Hvor langt vil man støtte klubben, hvis man sælger mere ud?
Hvad angår korset, så er det i mine øjne et helt logisk valg, at man dropper det i en del af verden. Som flere herinde også skriver, så er det slet ikke noget de har bemærket, det har reelt intet med klubben at gøre og er kun kommet med i logoet, fordi det er en del af titlen som kongelig klub. Reelt har det egentlig ikke noget med Madrid at gøre.
Generelt synes jeg man kan skyde Perez meget i skoene, men det er en møgsvær branche han agerer i. Han skal skaffe penge til at klubben fortsat kan være blandt de bedste i verden, men han skal samtidig bevare Real Madrids værdier. Det er æddersparkeme ikke en nem opgave, når andre klubber har rige ejere, som City, Chelsea og PSG, mens produktet i England og Tyskland er langt bedre end i Spanien.
Lige i dette tilfælde har jeg dog overordentligt svært ved at se, hvordan det at man fjerner korset i en verdensdel, kan genere Real Madrid-fans i nogle andre.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Selv var jeg harm, da jeg læste om dette, men også kun til og med den sidste spalte af EBs udgave af denne historie. Da renoveringen af logoet, kun gælder for trøjesalget i mellemøsten, så ser jeg absolut intet problem. Her er jeg fuldstændig enig med dem som er i stand til at se nøgternt på dette; Perez følger med tiden og spiller simpelthen bare spillet. Og som andre også er inde på, så vil der altid gælde visse regler i visse hjem. Jeg har det i hvert fald het fint med at tage skoene af, når jeg er i et muslimsk hjem.
Altid Real Madrid.