La era Ancelotti - den store Ancelotti diskussion

9 år 6 måneder siden #1 af Fondo_Sur
Det er 92. minut hjemme mod Juventus og vi har stadig chancen for at komme i finalen. Spillet antyder dog langt fra at vi kan nærme os målet, hvilket giver mig deja vu til de tre andre semi-finale runder i Campions League i de seneste fem år, hvor vi er blevet slået ud. Dagen derpå (jeg kan stadig ikke sove) sidder jeg dog med god følelse. Modsat de andre tilfælde, hvor alt syntes fortabt, så er der store øjeblikke i vente for vores nuværende trup og trænerstab.

I emnets overskrift står det allerede klart hvad intentionen er med dette emne. Som andre også har været inde på efter vores fælles skuffelse mod Juve, så håber jeg ligeledes, at Ancelotti og vores stamme på holdet bliver i Madrid. Det mener jeg, da jeg tror på, at Ancelotti er en tilstrækkelig erfaren træner til at se og justere vores fejl i indeværende sæson. Hvis vi vil have en træner i mere end to sæsoner skal vi stole på at træneren kan løse problemer i stedet for at ansætte en ny.

Der er dog en del at tage fat på, så vi ikke skal sidde med denne rædselsfulde følelse over, at vores høje forhåbninger er blevet brast på ny. Vores, til tider, naive taktik er en af de ting, som virkeligt behøver et eftersyn. Efter min vurdering er der i Champions League i denne sæson kun to hold, som har formået skabe et godt fundament med struktur på holdet. De to hold er til ingen overraskelse også de to hold, som skal spille finalen i Berlin. Juventus spiller med et presspil, 4 stærke midtbanespillere og har et meget stabilt forsvar, så set tilbage er det ingen overraskelse, at de har formået at nå til finalen. Vores evige rivaler fra Barcelona har i den grad også formået at skabe et hold med struktur. Med Luis Enrique spiller de med et højt og aggressivt pres, hvilket er et effektivt middel til at beskytte deres egentlige uimponerende bagkæde.

Jeg kan forstå, at Ancelotti ikke vil spille med en Mourinho-ligende taktik, men netop dette standpunkt skal genovervejes af italianeren, da manglende struktur på holdet er grunden til at vi ender uden trofæer i år. Vi skal beholde alle vores gode spillere, men jeg mener, at Bale skal blive solgt, hvis vi får et højt bud på ham. Det mener jeg af den simple grund, at BBC ikke fungerer. De fungerer ikke sammen uden eller med bold. I øvrigt mener jeg også at vi er nødt til at finde en kvalitetsspiller i angrebet og på midtbanen. Så en anderledes indstilling fra Ancelotti og lidt aktivitet på transfermarkedet er nok til at skabe en historisk era.

Jeg foreslår:
Ud: Arbeloa, Coentrao, Silva, Casemiro, Bale, Chicarito,
Ind: Danilo, Alaba, Veratti, Callejon, Lacazette.

Cristiano - Benzema - James
Isco (Veratti) - Kroos - Modric
Marcelo (Alaba) - Ramos - Varane - Danilo
Navas
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #2 af BBB
Kunne du ikke bare have kaldt emnet for "transfer ønsker 2015"?

Ancelotti skal overvejes. Jeg tror, at Bale kan fungere, men vores træner skal lære at bruge spillerne optimalt. Han gjorde det med Dí María, nu skal han også gøre det med Bale, Ronaldo, James og Isco.

9 år 6 måneder siden #3 af Sebberg
Bale ryger helt sikkert. Ét er hans præstationer, men jeg tror simpelthen ikke, at han trives i truppen. Han virker 'trist' på banen, der har været rygterne og han er nok også træt af ikke at spille tilstrækkeligt. Jeg synes, et skifte ligger lige til højrebenet.

For mig er det klart problem balancen. I de to kampe mod Juventus har de udover de tre mål haft et utal af 4 vs 4 situationer, hvor de blot har lavet en enkelt aflevering bag forsvaret.

Derfor skal vi have en defensivt stærk midtbanespiller, der også er dygtig på bolden. Vidal og Pogba er de helt logiske valg. Verratti er simpelthen ikke stærk nok.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Macon

9 år 6 måneder siden #4 af Roden
Jeg er helt klar en fortaler for Pogba.. Manden er 22 år og er allerede en af de bedste midtbanespiller i verden. Jeg kunne godt forestille mig en 4-mands midtbane med Isco og James på kanterne og Kroos og Pogba i midten.

Ideel startopstilling for 15/16:

Casillas eller De Gea
Danilo, Varane, Ramos, Marcelo
James, Pogba, Kroos, Isco
Benzema, Ronaldo

9 år 6 måneder siden #5 af Sebberg
Har du glemt Modric?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 6 måneder siden #6 af Siempre Madrid
Ancelotti er en færdig mand, det kan ikke være anderledes efter et forsømt forår og her kan skades-situationen ikke redde ham.

Det står klart at man afslutter en æra, som desværre aldrig kom i gang, selvom den havde alle muligheder for at danne en epoke i Real Madrids historie.

På spillersiden står det jo også klart at stort set alle mand er til salg, men her håber jeg at man holder hovedet koldt og får lavet justeringer frem for udrensning.

Men hvor smertefuldt det end er, så kan Ancelotti ikke længere stå i spidsen for Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

9 år 6 måneder siden #7 af Dios
I denne her debat må vi ikke bare sådan glemme Ronaldo. Han bærer altså også en stor del af skylden. Nuvel, så vil han altid være vores topscorer, men spørgsmålet er om, at han fylder for meget på holdet? Han er stadig dygtig og vigtig, men hans spil på banen er ikke tilstede, og oftest ser man ham kun i 10 min. af en kamp. Præcis ligesom igår.
Jeg har altid været kritisk overfor Ronaldo, og egentlig har jeg altid set ham solgt, hvis man fik en spiller som var på samme niveau, eller deromkring.
Han døjer stadig med sit knæ er der tale om, og det kan ses på hans spil. Han har mistet utrolig meget fart, acceleration og gennembrudsstyrke og løber utrolig sjældent uden bold.
Jeg har altid ment, at vi aldrig har haft brug for en mand som laver plus 50 mål. Jeg har derimod altid ment, at vi skal have en spiller som gør holdet bedre, og det mener jeg ikke nødvendigvis en spiller gør ved at scorer mål. Slet ikke, hvis han er en hæmsko for spillet og andre spilleres opblomstring.

Jeg er på ingen måder fan af Bale. Han er dybt dybt overvurderet i mine øjne, og faktisk ligeså overvurderet som Pogba! Jeg kan dog bare godt se fidusen i, at sælge Ronaldo og ikke Bale til sommer. Èn ting er sikkert, det går ikke med begge på holdet.

Vores hold er hjernedødt offensivt, så derfor forstår jeg ikke hvorfor vores træner aldrig praktisere et højt presspil? Det lykkedes for Barcelona gang på gang, og deres defensiv bliver stort set aldrig udstillet på samme måde som vores, selvom de spiller for spiller er klar dårligere.

Jeg er sådan set ret så ligeglad med hvad vores træner hedder, så længe holdet præstere, og det gør det langtfra nu! Jeg har mistet al tro på Ancelotti, fordi han ligner en mand uden idéer. Han ligner en mand, som slet ikke ved hvordan han skal rette op på det her. Han ligner en mand, som simpelthen har givet op.

Min idealopstilling vil nok være noget á la denne her:

Reserverne behøver ikke at være de spillere som jeg har skrevet. Jeg har mere kigget på hvilke typer jeg mener vi mangler, og hvilke spillere jeg synes er spændende. Jesus Navas kunne også være et sjovt indspark til truppen. Og det kunne ligeså godt være Vietto oppe foran i stedet for Jovetic.
Parejo var jeg fascineret af da han spillede i Real Madrid, men han har virkelig oppet sig, og spillede en fantastisk kamp imod os. Netop en type som ham har vi manglet under Modric skade IMO.

Hvis jeg var træner, så ville jeg sælge Bale og beholde Ronaldo endnu en sæson, så ville det dog også være slut for Ronaldo's vedkommende. Her ville jeg nok kigge i retning mod Chelsea hvor Hazard spiller. Han vil være alt for dyr at købe denne sommer her.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Dios.

9 år 6 måneder siden #8 af Fondo_Sur

Sebberg skrev: Bale ryger helt sikkert. Ét er hans præstationer, men jeg tror simpelthen ikke, at han trives i truppen. Han virker 'trist' på banen, der har været rygterne og han er nok også træt af ikke at spille tilstrækkeligt. Jeg synes, et skifte ligger lige til højrebenet.

For mig er det klart problem balancen. I de to kampe mod Juventus har de udover de tre mål haft et utal af 4 vs 4 situationer, hvor de blot har lavet en enkelt aflevering bag forsvaret.

Derfor skal vi have en defensivt stærk midtbanespiller, der også er dygtig på bolden. Vidal og Pogba er de helt logiske valg. Verratti er simpelthen ikke stærk nok.

Pogba og Vidal er bare alt for bevægelige. Hvad vi egenligt mangler er en yngre Xabi Alonso for at vores hold skal hænge sammen. Jeg har dog svært ved han finde lignende spillere på markedet.

9 år 6 måneder siden #9 af Elkrimi
Hvis man sætter det lidt i perspektiv, så skaber holdet en masse chancer og 25 skud efter mål (Juve kun 7). Vi har overtal i chancer og det er ikke videre heldigt at holdet ikke scores til 2-1. Marginalerne var der ikke.

Nu må ledelsen vise format og give Ancelotti kontinuitet og muligheden for at optimere truppen. Truppen er for tynd ved skader - det må vi erkende. Når Bale ikke præsterer og Benzema er skadet, så er alternativerne ikke gode nok.

De Gea og Danilo kommer til at pynte også.

Jeg kan ikke se hvad Klopp, Zidane eller andre skulle kunne gøre bedre på det her niveau. Tilmed har de nok brug en sæson til at indkøre deres egen ideer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kroos

9 år 6 måneder siden #10 af Sahinovic
Vi har intet at miste ved at lade Ancelotti blive endnu en sæson, lad os dog for engangs skyld prøve noget nyt og give træneren en ekstra chance.

Ronaldo skal væk, jeg giver simpelthen op hvis han stadig er i klubben efter sommer. Siden hans ankomst har vi aldrig lignet et hold og det er sjovt at vi gang på gang bliver slået ud af hold som ikke har en Ronaldo. Jeg har aldrig været fan af signingen da det er tydeligt at Real Madrid spiller for Ronaldo, Ronaldo spiller ikke for Real Madrid.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 6 måneder siden #11 af Real-Laudrup

Siempre Madrid skrev: Ancelotti er en færdig mand, det kan ikke være anderledes efter et forsømt forår og her kan skades-situationen ikke redde ham.

Tja... det skulle man tro. Men det faktum at der er mangel på reelle muligheder kan være det, der redder Carlo. Der er blevet snakket om Zizou i et par måneder nu, men manden kan jo knap nok træne Castilla. Jeg tvivler på at selv Florentino ville mene, at det ville være det rigtige tidspunkt for ham.

Hvem er der ellers? Klopp har selv sagt, at han kun vil træne i et land, hvor han kan sproget. Benitez? Tror ikke nogen synes, han er en top træner længere.

Derfor er det sandsynligt at klubben beholder Ancelotti, da alt andet ville vær at tage e et skridt tilbage. Den pålidelige Jose Felix Diaz skrev også i Marca, at Ancelotti får lov til at fuldføre sin kontrakt.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Real-Laudrup.

9 år 6 måneder siden #12 af Sebberg
Jeg er fuldstændig ligeglad, hvem der bliver købt, hvem der bliver solgt og hvilken træner, der er ved roret næste sæson.

Det eneste, jeg vil have, er, at Ronaldo ikke sparker frispark mere. Det er et hån mod en klub som Real, at vi får SÅ mange farlige frispark, og at vi overhovedet ikke er farlige på dem. Det er den største fadæse overhovedet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Lars1991, Roesen7

Leveret af Kunena Forum