La era Ancelotti - den store Ancelotti diskussion

11 år 1 måned siden #25 af Sahinovic

SR4 skrev:

Sahinovic skrev: Vi har intet at miste ved at lade Ancelotti blive endnu en sæson, lad os dog for engangs skyld prøve noget nyt og give træneren en ekstra chance.

Ronaldo skal væk, jeg giver simpelthen op hvis han stadig er i klubben efter sommer. Siden hans ankomst har vi aldrig lignet et hold og det er sjovt at vi gang på gang bliver slået ud af hold som ikke har en Ronaldo. Jeg har aldrig været fan af signingen da det er tydeligt at Real Madrid spiller for Ronaldo, Ronaldo spiller ikke for Real Madrid.

Sjovt perspektiv du sætter. Men vi blev faktisk slået ud af hold der blandt andet havde en Costa og en Messi.

Men det er uden tvivl et problem, at Bale og Ronaldo er på samme hold, men Bale bliver nok til han smutter gratis som Kaka gjorde..

Både Costa og Messi er en del af kollektivet, er med til at løfte det og er med til at løfte de andre spillere rundt omkring dem, det at kunne etablere sig i et kollektiv når man i forvejen også besidder en masse gode individuelle kvaliteter har Ronaldo aldrig forstået.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #26 af zizou21
I reference til Bale/Ronaldo debatten - Jeg kunne virkelig godt taenke mig at se Bale paa venstre kanten, da det i min optik er den eneste naturlige position for ham. Hans dominans paa venstrekanten i PRL ej at forglemme og det kunne vaere fryd at se ham paa samme niveau i vores elskede klub. Ronaldo ville jeg saa gerne se paa angriber positionen, hvor han og Benze kunne konkurrer om pladsen. Med Ronaldos styrke i luften samt placerings evne - kunne han virkelig vaere giftig at have foran kassen. Han arbejder ikke nok paa venstrekanten.

Hvad er jeres taenker omkring det?

Hala

11 år 1 måned siden #27 af Fondo_Sur
@zizou21

Selvfølgelig er Bale bedre på ventrekanten, men det betyder ikke at det stadigt er naturligt for ham at spille den position i Real Madrid. Jeg kan forstå at mange herinde er frustrerede over Bale og Ronaldo, men vi spiller ligefrem heller ikke efter deres præmisser. Med Ancelotti spiller vi langsomt og tålmodigt, hvilket ikke giver vores store kanoner noget rum at boltre sig i. Bale ville derfor heller ikke være en så stor succes på venstrekanten. Det er omvendt meget mere naturligt for en spiller som James at spille på kanten for det nuværende hold. James er vores næste stjerne og det er essentielt at han bliver placeret på kanten, så han kan benytte hans kompetencer til fulde. Hans potentiale kan ikke blive udnyttet tilstrækkeligt på den centrale midtbane.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kroos

11 år 1 måned siden #28 af SR4

Sahinovic skrev:

SR4 skrev:

Sahinovic skrev: Vi har intet at miste ved at lade Ancelotti blive endnu en sæson, lad os dog for engangs skyld prøve noget nyt og give træneren en ekstra chance.

Ronaldo skal væk, jeg giver simpelthen op hvis han stadig er i klubben efter sommer. Siden hans ankomst har vi aldrig lignet et hold og det er sjovt at vi gang på gang bliver slået ud af hold som ikke har en Ronaldo. Jeg har aldrig været fan af signingen da det er tydeligt at Real Madrid spiller for Ronaldo, Ronaldo spiller ikke for Real Madrid.

Sjovt perspektiv du sætter. Men vi blev faktisk slået ud af hold der blandt andet havde en Costa og en Messi.

Men det er uden tvivl et problem, at Bale og Ronaldo er på samme hold, men Bale bliver nok til han smutter gratis som Kaka gjorde..

Både Costa og Messi er en del af kollektivet, er med til at løfte det og er med til at løfte de andre spillere rundt omkring dem, det at kunne etablere sig i et kollektiv når man i forvejen også besidder en masse gode individuelle kvaliteter har Ronaldo aldrig forstået.

Og Ronaldo som den mest assisterende efter Messi på have en hvis lille indflydelse på kollektivet.
Og Costa minder for mig mere om Higuain end om Benzema. Hans rolle er typisk "bare" at score og ikke være så meget en del af kollektivet så forstår ikke engang hvad du prøver sige.
Og det er normalt man på hvert hold kan have en spiller, der står for målene. Vi bare heldige at have verdens bedste til det.

11 år 1 måned siden #29 af zizou21
Jeg er paa ingen maade frustreret over Ronaldo - jeg synes han er fuldstaendig fantastisk, jeg mener bare vi kunne faa det samme ud af ham paa toppen og samtidig faa det maksimale ud af Bale paa venstrekanten og James paa hoejrekanten.

Hala

11 år 1 måned siden #30 af Sahinovic

SR4 skrev:

Sahinovic skrev:

SR4 skrev:

Og Ronaldo som den mest assisterende efter Messi på have en hvis lille indflydelse på kollektivet.
Og Costa minder for mig mere om Higuain end om Benzema. Hans rolle er typisk "bare" at score og ikke være så meget en del af kollektivet så forstår ikke engang hvad du prøver sige.
Og det er normalt man på hvert hold kan have en spiller, der står for målene. Vi bare heldige at have verdens bedste til det.

Baseret ud fra din ''analyse'' af Costa, er du så nu helt sikker på at du ser fodboldkampe og ikke bare bruger livescore eller andre statistikker og derefter begynder at sammenligne og udtale dig om fodboldspillere?

Florentino Pérez

• Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #31 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne La era Ancelotti - den store Ancelotti diskussion

Siempre Madrid skrev: Ancelotti er en færdig mand, det kan ikke være anderledes efter et forsømt forår og her kan skades-situationen ikke redde ham.

Det står klart at man afslutter en æra, som desværre aldrig kom i gang, selvom den havde alle muligheder for at danne en epoke i Real Madrids historie.

På spillersiden står det jo også klart at stort set alle mand er til salg, men her håber jeg at man holder hovedet koldt og får lavet justeringer frem for udrensning.

Men hvor smertefuldt det end er, så kan Ancelotti ikke længere stå i spidsen for Real Madrid.

Kan du prøve at sætte nogle ord på hvad Ancelotti har gjort forkert? Og evt. hvad Heynckes, Del Bosque, Pellegrini, Mourinho, Capello, Hiddink og Schuster gjorde forkert. Hvem kan gøre det "rigtigt"? Når Mourinho ikke kan styre et omklædningsrum med Casillas og Ronaldo, hvem kan så?

Kig nu indad. Vi er ved at blive en parodi på os selv.

11 år 1 måned siden #32 af Sahinovic

Siempre Madrid skrev: Ancelotti er en færdig mand, det kan ikke være anderledes efter et forsømt forår og her kan skades-situationen ikke redde ham.

Det står klart at man afslutter en æra, som desværre aldrig kom i gang, selvom den havde alle muligheder for at danne en epoke i Real Madrids historie.

På spillersiden står det jo også klart at stort set alle mand er til salg, men her håber jeg at man holder hovedet koldt og får lavet justeringer frem for udrensning.

Men hvor smertefuldt det end er, så kan Ancelotti ikke længere stå i spidsen for Real Madrid.

Kan du prøve at sætte nogle ord på hvad Ancelotti har gjort forkert? Og evt. hvad Heynckes, Del Bosque, Pellegrini, Mourinho, Capello, Hiddink og Schuster gjorde forkert. Hvem kan gøre det "rigtigt"? Når Mourinho ikke kan styre et omklædningsrum med Casillas og Ronaldo, hvem kan så?

Kig nu indad. Vi er ved at blive en parodi på os selv.

Ja CirkusMadrid er så stille og roligt begyndt at tage form her inde på forummet, hvor folk blandt andet har underholdt os med at skrive indlæg om at vi skal have Zidane til at overtage trænersædet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, AvatarEyes, Inspektøren, Fondo_Sur

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #33 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne La era Ancelotti - den store Ancelotti diskussion
Man har virkelig ramt bunden, når man ønsker, at ZIDANE!, skal afløse Carlo Ancelotti. Man mener jo med andre ord, at Zidane kan gøre det bedre end Carlo. Det er fuldstændigt vanvittigt! I øvrigt er det også mangel på respekt for Ancelotti. Han må da tænke: "Mener ledelsen virkelig, at jeg er SÅ dårlig, at selv en træner der kun har trænet Real Madrid andethold (en sæson der har været en kæmpe fiasko), kan gøre det bedre end mig"?

Det er ikke bare skørt, men også mangel på respekt for Carlo Ancelotti træner evner, hvis man vælger at erstatte ham med Zidane.

Forhåbentlig ændrer folk mening og indser, hvor langt ude det er.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #34 af Johnson
Hvem skulle være bedre en Ancelotti?

Andres villas Boas? ikke engang dygtig nok til Tottenham
Klopp? Kan ikke et ord spansk og har bygget sin karriere op at motivere spillerne. hvordan?
Pellegrini? kan ikke holde styr på stjerne i City. Tror ikke det bliver nemmere i Madrid
Mancini? Viste sine mangler i City.
Guardiola? har vist sine mangler i Bayern
Mourinho? Viste sine mangler i Madrid
Zidane? har aldrig fremstået som en særlig reflekterende type og bliver aldrig en madrilensk Guardiola
Michael Laudrup? Virker for sart til gamet. rager altid uklar med de klubber hvor han er ansat
Morten Olsen? Mener stadig at tiqui taka er vejen frem
Bielsa? har endnu ikke fundet ud af at spillerne også skal kunne løbe efter jul
Rafa Benitez? har han nogensinde lagt en offensiv strategi?

Den eneste træner som jeg har fidus til, hvis vi overhovedet skal skifte, ville være Jupp Heynkes. Han har formatet.

11 år 1 måned siden #35 af Fondo_Sur

Johnson skrev: Hvem skulle være bedre en Ancelotti?

Andres villas Boas? ikke engang dygtig nok til Tottenham
Klopp? Kan ikke et ord spansk og har bygget sin karriere op at motivere spillerne. hvordan?
Pellegrini? kan ikke holde styr på stjerne i City. Tror ikke det bliver nemmere i Madrid
Mancini? Viste sine mangler i City.
Guardiola? har vist sine mangler i Bayern
Mourinho? Viste sine mangler i Madrid
Zidane? har aldrig fremstået som en særlig reflekterende type og bliver aldrig en madrilensk Guardiola
Michael Laudrup? Virker for sart til gamet. rager altid uklar med de klubber hvor han er ansat
Morten Olsen? Mener stadig at tiqui taka er vejen frem
Bielsa? har endnu ikke fundet ud af at spillerne også skal kunne løbe efter jul
Rafa Benitez? har han nogensinde lagt en offensiv strategi?

Den eneste træner som jeg har fidus til, hvis vi overhovedet skal skifte, ville være Jupp Heynkes. Han har formatet.

Og tænk over hvilken ro der kunne komme igen, når vi forhåbenligt vinder de første 8 kampe i den nye sæson med Ancelotti. Meget kan man sige om madridistas, men vi må snart indse, efter utallige eksempler, at troskaben til vores dygtige spillere og trænere skal bevares selvom man møder modgang. Der er en anden måde at takle en krise på end at gennemføre en komplet udrensning.

På mange måder er det nu klubben skal vise, at de har lært af Galactico-æraen. Vores gode stamspillere og trænerstab skal bevares! Det drejer sig altså blot om få justeringer og jeg er ret overbevist over, at de nuværende personligheder i klubben godt kan finde ud af at trykke på de rigtige knapper denne sommer. Hvis der er nogen som skal forlade Real Madrid er det Florentino. Orker nærmest ikke et "show-off" indkøb denne sommer. Det sportslige skal altid være 1.prioriteten - for vores alles skyld.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, AvatarEyes

11 år 1 måned siden #36 af Jaken
Jeg synes det er et usædvanligt svært spørgsmål om hvad fremtiden skal bringe for det her hold.

Egentlig har jeg utrolig meget tiltro til holdet. De spillede fantastisk i den første halvsæson med et godt presspil, et varieret angreb, masser af bevægelighed og var tilmed også rigtig gode til at variere tempoet i kampene, hvor de akkurat vidste hvornår de skulle spille langsommere for at styre kampene og hurtigere for at spille sig igennem og blive farlige.

Her sidst på sæsonen – særligt tydeligt mod Juventus – har det dog, paradoksalt nok, været lige præcis presspillet, tempoet, variationen og bevægeligheden der har været de store problemer. Juventus skulle ikke sætte mere end et par afleveringer sammen for at spille sig ud af det sporadiske pres og have 4v4-situationer, tempoet voldte dem kun problemer i meget få tilfælde (nærmest udelukkende i den første halve time) og bevægeligheden på det sidste tredjedel var så mangelfuld at det hele forfaldt til idéløse indlæg og langskud.

Reelt set har spillet ikke været godt siden 1. halvleg i det første kvartfinaleopgør mod Atletico, hvor der var klare ligheder til spillet i efterårsperioden. De eneste ændringer siden da har vel ret beset kun været skader og udmattelse.

I disse tider skal man passe meget på med at komme med forklaringer på dårlige resultater og præstationer for de bliver stort set udelukkende tolket som dårlige undskyldninger, men det er meget vigtigt at skelne mellem dårlige undskyldninger og forklaringer. Skaderne skal ikke være en undskyldning for at man i Real Madrid har været dårlige til at konditionere sine spillere og indstille sig efter omstændighederne, men det er en forklaring på formdykket og problematikken her i sæsonafslutningen.

Jeg føler egentlig bare at vi har det bedste hold i verden når alle er klar. De kan jo sagtens. Dérfor har jeg også svært ved kategorisk at proklamere at Ancelotti skal ud, selvom jeg også har været frustreret over både den manglende rotation, modviljen til at reagere i kampene og mistilliden til reserverne. Den stødt nedadgående kurve siden årsskiftet og manglen på et taktisk alternativ har også været beklagelig.

Jeg synes dog at det er overordentligt svært at se en nogenlunde åbenlys løsning på problemerne. Skal man så forsøge at hente erstatninger ind for Modric, Benzema, et al. og derved mindske betydningen af eventuelle skader eller skal man bare håbe på at de ikke bliver skadet på samme måde igen? Jeg ved det vitterligt ikke. I en utopisk verden havde man 2x Ramos, 2x Kroos, 2x Modric, 2x James og 2x Benzema, men det er bare lige hvad det er: utopi. For det første eksisterer der ikke tilgængelige spillere med akkurat samme kompetencer som dem og for det andet er det fuldstændig urealistisk at kunne holde en sådan trup fit, motiveret og tilfreds.

Personligt foretrækker jeg nok at man giver Ancelotti muligheden for at færdiggøre sit sidste år i kontrakten. De kan jo sagtens – det har vi set, men spørgsmålet om trup-sammensætningen er et af de vanskeligste jeg erindrer i nyere tid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, MMM, Kroos

Leveret af Kunena Forum