La era Ancelotti - den store Ancelotti diskussion

11 år 1 måned siden #13 af Daniel
Blot for at citere mig selv:

Jeg kan meget godt li' Ancelotti - italienerens aura skriger Real Madrid. Jeg kan også meget godt li' spanske mesterskaber. Det er ambivalent. Det er katastrofalt, at Real Madrid kun har vundet ét spansk mesterskab de seneste fem år. Det er vel rimeligt at sige, at Real Madrid ikke er Spaniens bedste hold?

Derfor er jeg villig til at give slip på min kærlighed til Ancelotti. Det var fint, at Real Madrid vandt Champions League sidste år, og det ville være fint, hvis klubben vinder La Undecima i år. Men jeg vil hellere have spanske mesterskaber...... dem tror jeg ikke Ancelotti skaffer.

Ancelottis person, image mm. klæder Real Madrid..... og den spanske presse, ej at forglemme. Det er bare foruroligende, at Real Madrid to sæsoner i træk har smidt mesterskabet i hænderne på Barcelona, og denne sæson tilmed Champions League.

Jeg er målløs over, at Ancelotti (han har trods alt flere års erfaring) ikke magter at disponere bedre over sine tre mulige ændringer. Ja, han bruger dem næsten aldrig. Jeg mangler konstruktive reaktioner fra sidelinjen, når det tydeligvis ikke harmonere på banen. Vi var ret beset end ikke tæt på at spille os videre til CHL-finalen i går. Det er tankevækkende....... jeg vil skide på kontinuitet på trænerposten, så længe træneren, der sidder dér, ikke kan forvalte OG benytte truppens kæmpe store potentiale.

Udskiftning tak!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #14 af M_linding
Uanset hvem træneren er fremover, ændrer det ikke noget hvis træneren ikke får større indflydelse ift. transfers.

For mig ligner det, at man kigger på spillermarkedet efter højt profilerede spillere, forsøger at hente dem, og så derefter presser dem ind på holdet. Det er bl.a. sådan at man ender med en startopstilling som den igår, med 6 primært offensive spillere på banen + 2 offensive back, og ikke nogen arbejdsheste. Det er så dårligt balanceret...

Man er nødt til at kigge på holdet: Hvordan vil træneren spille? Hvordan stemmer det overens med den nuværende trup? På hvilke positioner skal vi styrke os og med hvilken type spiller?

-Man kan derfor starte med at sælge Bale - hvilket også kommer til at ske, er jeg sikker på - og hente en boldfast højrekant. Gerne en som også kan slå indlæg med højrebenet.

Hvis ledelsen kan arbejde sammen med Carlo, er jeg klar til at give ham en sæson mere. Jeg ser mere sæsonen som en ledelsesmæssig fiasko, end en træner/spiller-fiasko. For når træneren har de føromtalte balanceproblemer, så har den enkelte profil på banen det heller ikke nemt. Jeg kan ikke pege på en eneste spiller og sige: "ham der har simpelthen ikke forsøgt at gøre sit bedste, denne sæson!"

Hvis Ancelotti har opbakning fra truppen, så er det sgu lidt tyndt at fyre ham IMO. For der er altså ikke bedre trænere der ude... Det ville være som at feje problemerne under gulvtæppet.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, Kroos

11 år 1 måned siden #15 af Sahinovic
Daniel skrev:

Udskiftning tak!

Det er fair nok at man gerne vil have en udskiftning på trænerposten, men har du så ikke et realistisk bud på hvem den kommende træner skulle blive? For Guds skyld lad være med at nævne Zidane, det er simpelthen så tragikomisk som noget kan blive.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

11 år 1 måned siden #16 af Daniel

Sahinovic skrev: Daniel skrev:

Udskiftning tak!

Det er fair nok at man gerne vil have en udskiftning på trænerposten, men har du så ikke et realistisk bud på hvem den kommende træner skulle blive? For Guds skyld lad være med at nævne Zidane, det er simpelthen så tragikomisk som noget kan blive.

Hvorfor?

11 år 1 måned siden #17 af Sahinovic

Daniel skrev:

Sahinovic skrev: Daniel skrev:

Udskiftning tak!

Hvorfor?

Mener du - i ramme alvor - at Zidane skal tage over for Ancelotti kommende sæson?

Hvad skulle Zidane kunne indføre noget som træner som Ancelotti ikke kan? Han kan jo knap holde det sammen i Castilla.

Florentino Pérez

11 år 1 måned siden #18 af SR4

Sahinovic skrev: Vi har intet at miste ved at lade Ancelotti blive endnu en sæson, lad os dog for engangs skyld prøve noget nyt og give træneren en ekstra chance.

Ronaldo skal væk, jeg giver simpelthen op hvis han stadig er i klubben efter sommer. Siden hans ankomst har vi aldrig lignet et hold og det er sjovt at vi gang på gang bliver slået ud af hold som ikke har en Ronaldo. Jeg har aldrig været fan af signingen da det er tydeligt at Real Madrid spiller for Ronaldo, Ronaldo spiller ikke for Real Madrid.

Sjovt perspektiv du sætter. Men vi blev faktisk slået ud af hold der blandt andet havde en Costa og en Messi.

Men det er uden tvivl et problem, at Bale og Ronaldo er på samme hold, men Bale bliver nok til han smutter gratis som Kaka gjorde..

11 år 1 måned siden #19 af SR4

Sebberg skrev: Jeg er fuldstændig ligeglad, hvem der bliver købt, hvem der bliver solgt og hvilken træner, der er ved roret næste sæson.

Det eneste, jeg vil have, er, at Ronaldo ikke sparker frispark mere. Det er et hån mod en klub som Real, at vi får SÅ mange farlige frispark, og at vi overhovedet ikke er farlige på dem. Det er den største fadæse overhovedet.

Helt enig. Han er faldet i niveau. Tror Bale, Kroos, Ramos, Modric, James alle kan sparke bedre end Ronaldo.
Han havde dog et godt forsøg igår.

• Raylen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #20 af Raylen
Set ud fra spillermaterialet, synes jeg Ancelotti har gjort et udemærket stykke arbejd ved holde os live i La Liga og CL så længe som han har gjort. Inden sæsonen var jeg stærk skeptisk mht. trupsammensætningen. Sæsonen startede da også dårigt i La Liga, men så blev det ellers gjort til skamme med ny rekord for flest sejre i træk. Målmandsposten og forsvarskæden har egentlig haft bredden og kvaliteten og jeg mener ikke at sæsonen er blevet titelløs pga. dem. Casillas har heller ikke været udslagsgivene for den dårlige sæson, selvom mange ser ham udskiftet med De Gea. Hvordan det så kan være at bagkæden har så meget individuel kvalitet og alligevel har lukket 15 mere ind end Barca kommer jeg tilbage til. Det offensive spil har Ancelotti gjort godt, da vi har scoret mange mål og skaber mange chancer også mod store hold som Juve i går og også mod Barcelona, der mangler bare at blive scoret på dem. Det er kun mod Atletico, hvor Real virkelig har haft problemer med at skabe chancer. Det har så til gengæld også været en kæmpe problem. Selvom Real har været gode i det offensive spil, melder jeg mig også i koret af dem som mener Bale og Ronaldo ligner hinanden for meget i spillestil, for det gør de, og det er et kæmpe problem.
Der hvor Real virkelig har haltet ifølge mig er på midtbanen. Midtbanen har været god i den boldbesiddende og chanceskabende del af spillet, hvilket skal kunne forventes når man ser på spillertyperne. Problemet ligger derimod i genpresset og særligt i positioneringen uden bold, som ofte efterlader forsvaret ubeskyttet, hvilket er afgørende for Real har lukket så mange mål ind. Genpresset har til tider virket fornuftigt mod mindre hold, men også mod Barcelona, hvor spillerne igen bare ikke har kunnet banke den i kassen efter et genpres. Mht. positioneringen er problemet groft sagt at vores midtbane består af spillere der er dygtige til at spille 8'er eller 10'er positionen på en 3-mandsmidtbane. James og Isco er klart 10'er omend isco har forbedret sine defensive evner i løbet af sæsonen. Kroos har klart mest været skolet som 10'er eller 8'er hos både Bayern og det tyske landshold. Khedira og Modric er klart 8'ere på en fodboldbane og det har de har også været i tidligere klubber.

Dvs. den eneste 6'er(defensiv/holdende midtbanespiller) vi har i klubben er Illarramendi efter salget af Alonso i sommers, og han har langt fra indfriet forventningerne og i mine øjne er han ikke god nok til Real(hvis han ikke bliver solgt til sommer er det mig en gåde). Tænker man tilbage er tanken bag købet ganske fornuftigt; nemlig en spiller der minder om Alonso i spillestil og ville kunne nå at lære af Alonso, mens han var i klubben, at han så ikke har niveauet må så være en form for fejlcast. Lucas Silva er så vidt jeg har læst mig til også en spiller til 6'er positionen, men jeg går ud fra han er købt til fremtiden og derfor ikke til denne snart overståede sæson, og derfor tager jeg ham ikke med i vurderingen. Der mangler derfor en dygtig spiller til 6'er positionen, der formår at organisere holdet og i særdeleshed midtbanen, når Real ikke har bolden og som samtidig beskytter forsvaret ved at lukke rummene mellem midtbane og forsvar ned! Jeg holder mig fra at komme med navne, men det skal være en spiller der spiller samme position som Alonso gjorde, men den spiller behøver nødvendigvis ikke at have de samme kvalitetet som Alonso(hvis der overhovedet er nogen spillere der har det(?)). Jeg synes dog Ancelotti har gjort det rigtige ved at spille Kroos som 6'er, da han er den spiller i den nuværende trup som kan gøre det bedst. Der skal dog et nyt indkøb på den plads og så skal Kroos ganske simpelt længere frem på banen, hvilket jeg tror Ancelotti er klar over. Så kan Kroos spille 6'er pladsen mod mindre hold, når Real er sikre på at have stor boldbesidddelse. Når Real spiller virker midtbanen nemlig meget uorganiseret især hvis genpresset ikke lykkes og så sent som i går kunne Kroos manglende defensive evner/disciplin ses tydeligt. Der er ingen tvivl om at Ancelotti selvfølgelig har arbjedet med spillet uden bold og hvordan holdet organiserer sig, men det bliver aldrig helt godt når man ikke har en spillertype på midtbanen til at organisere presset og lukke rummene ned mellem forsvar og midtbane.

Kigger man kort på de andre klubber i Europa som gør det godt i deres ligaer så har Chelsea(Matic), Bayern(Alonso/Schweinsteiger), Barca(Busquets), Arsenal(Coquelin), PSG(Veratti), Wolfsburg(Gustavo) og sikkert flere hold en dygtig defensiv/holdende midtbanespiller.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #21 af Johnson
Hvem er Juves sekser?

• Raylen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #22 af Raylen
Pirlo. Marchisio, Pogba og Vidal er 8'er typen der både har offensive og defensive kvaliteter. Pirlo' defensive kvaliteter er dog stærkt begrænsede men med 3 så løbestærke midtbaneholdkamerater er det ikke noget problem at have Pirlo på den position.

11 år 1 måned siden #23 af Fondo_Sur

Johnson skrev: Hvem er Juves sekser?

Pirlo.

11 år 1 måned siden #24 af Jespersk
Kunne en spiller som Bayerns Javi Martinez ikke være et relevant køb at lave i denne sammenhæng så, hvis de naturligvis ville gå med til sådan en handel? De bruger ham jo alligevel som centerforsvar hvor de i forvejen har Boateng og Benatia. Endvidere er det naturligvis også et plus han er spansk.

Så midtbanen ville hedde:

Kroos - Modric
Javi Martinez

Dette ville give mere balance på midtbanen hvor vi derved kan få skubbet Kroos op på den plads han er bedst på, samt vi kommer til at stå bedre defensivt?
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Jespersk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum