La era Ancelotti - den store Ancelotti diskussion
Man kunne sagtens gøre bredden bedre og derved holdet mere langtidsholdbart, hvis altså der var et - blandt spillerne - anerkendt rotationssystem. Tror dog ikke det kun er Ancelotti den er gal med men derimod alle de mange kokke i klubben, der mener at ville have medbestemmelsesret over hvilke spillere der skal bruges
Hvis man vil holde et højt niveau sæsonen igennem, så mere rotation og ikke mindst; flere kvalificerede spillere at rotere med. Måske ikke lige så meget som Guardiolas rotationssysstem men et sted mellem Guardiola end Ancelotti kunne passe til Real.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
- Bruger er blokkeret
Jaken skrev: Jeg synes det er et usædvanligt svært spørgsmål om hvad fremtiden skal bringe for det her hold.
Egentlig har jeg utrolig meget tiltro til holdet. De spillede fantastisk i den første halvsæson med et godt presspil, et varieret angreb, masser af bevægelighed og var tilmed også rigtig gode til at variere tempoet i kampene, hvor de akkurat vidste hvornår de skulle spille langsommere for at styre kampene og hurtigere for at spille sig igennem og blive farlige.
Her sidst på sæsonen – særligt tydeligt mod Juventus – har det dog, paradoksalt nok, været lige præcis presspillet, tempoet, variationen og bevægeligheden der har været de store problemer. Juventus skulle ikke sætte mere end et par afleveringer sammen for at spille sig ud af det sporadiske pres og have 4v4-situationer, tempoet voldte dem kun problemer i meget få tilfælde (nærmest udelukkende i den første halve time) og bevægeligheden på det sidste tredjedel var så mangelfuld at det hele forfaldt til idéløse indlæg og langskud.
Reelt set har spillet ikke været godt siden 1. halvleg i det første kvartfinaleopgør mod Atletico, hvor der var klare ligheder til spillet i efterårsperioden. De eneste ændringer siden da har vel ret beset kun været skader og udmattelse.
I disse tider skal man passe meget på med at komme med forklaringer på dårlige resultater og præstationer for de bliver stort set udelukkende tolket som dårlige undskyldninger, men det er meget vigtigt at skelne mellem dårlige undskyldninger og forklaringer. Skaderne skal ikke være en undskyldning for at man i Real Madrid har været dårlige til at konditionere sine spillere og indstille sig efter omstændighederne, men det er en forklaring på formdykket og problematikken her i sæsonafslutningen.
Jeg føler egentlig bare at vi har det bedste hold i verden når alle er klar. De kan jo sagtens. Dérfor har jeg også svært ved kategorisk at proklamere at Ancelotti skal ud, selvom jeg også har været frustreret over både den manglende rotation, modviljen til at reagere i kampene og mistilliden til reserverne. Den stødt nedadgående kurve siden årsskiftet og manglen på et taktisk alternativ har også været beklagelig.
Jeg synes dog at det er overordentligt svært at se en nogenlunde åbenlys løsning på problemerne. Skal man så forsøge at hente erstatninger ind for Modric, Benzema, et al. og derved mindske betydningen af eventuelle skader eller skal man bare håbe på at de ikke bliver skadet på samme måde igen? Jeg ved det vitterligt ikke. I en utopisk verden havde man 2x Ramos, 2x Kroos, 2x Modric, 2x James og 2x Benzema, men det er bare lige hvad det er: utopi. For det første eksisterer der ikke tilgængelige spillere med akkurat samme kompetencer som dem og for det andet er det fuldstændig urealistisk at kunne holde en sådan trup fit, motiveret og tilfreds.
Personligt foretrækker jeg nok at man giver Ancelotti muligheden for at færdiggøre sit sidste år i kontrakten. De kan jo sagtens – det har vi set, men spørgsmålet om trup-sammensætningen er et af de vanskeligste jeg erindrer i nyere tid.
Rigtig godt indlæg synes jeg. Og nogle fine pointer.
Neye skrev: Real var verdens bedste hold inden nytår men kunne ikke fastholde niveauet. Skadede og slidte spillere blev resultatet og mange gjorde endda opmærksom på forinden, at det var den vej det ville gå, når Ancelotti ikke formåede at rotere i et eller andet system.
Man kunne sagtens gøre bredden bedre og derved holdet mere langtidsholdbart, hvis altså der var et - blandt spillerne - anerkendt rotationssystem. Tror dog ikke det kun er Ancelotti den er gal med men derimod alle de mange kokke i klubben, der mener at ville have medbestemmelsesret over hvilke spillere der skal bruges
Hvis man vil holde et højt niveau sæsonen igennem, så mere rotation og ikke mindst; flere kvalificerede spillere at rotere med. Måske ikke lige så meget som Guardiolas rotationssysstem men et sted mellem Guardiola end Ancelotti kunne passe til Real.
Jeg synes ofte folk kommer frem til denne konklusion, men den er ikke retfærdig overfor Ancelotti. Hvis han havde roteret sine spillere og dermed stillet med (i gennemsnit) et dårligere hold i nogle af La Liga kampene, så ville han blive bebrejdet for ikke at satse nok på ligaen og folk ville bringe op, at han sjældent vinder ligaen selvom han ofte har truppen til at kunne dette. Det bliver faktisk stadig bragt op, selvom han satsede på ligaen og gik all in ved at stille i stærkere opstilling ved hver eneste kamp.
Problemet lå ikke ved Ancelotti men i kvaliteten af vores bænkevarmere.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
Jaken skrev: Jeg synes det er et usædvanligt svært spørgsmål om hvad fremtiden skal bringe for det her hold.
Egentlig har jeg utrolig meget tiltro til holdet. De spillede fantastisk i den første halvsæson med et godt presspil, et varieret angreb, masser af bevægelighed og var tilmed også rigtig gode til at variere tempoet i kampene, hvor de akkurat vidste hvornår de skulle spille langsommere for at styre kampene og hurtigere for at spille sig igennem og blive farlige.
Her sidst på sæsonen – særligt tydeligt mod Juventus – har det dog, paradoksalt nok, været lige præcis presspillet, tempoet, variationen og bevægeligheden der har været de store problemer. Juventus skulle ikke sætte mere end et par afleveringer sammen for at spille sig ud af det sporadiske pres og have 4v4-situationer, tempoet voldte dem kun problemer i meget få tilfælde (nærmest udelukkende i den første halve time) og bevægeligheden på det sidste tredjedel var så mangelfuld at det hele forfaldt til idéløse indlæg og langskud.
Reelt set har spillet ikke været godt siden 1. halvleg i det første kvartfinaleopgør mod Atletico, hvor der var klare ligheder til spillet i efterårsperioden. De eneste ændringer siden da har vel ret beset kun været skader og udmattelse.
I disse tider skal man passe meget på med at komme med forklaringer på dårlige resultater og præstationer for de bliver stort set udelukkende tolket som dårlige undskyldninger, men det er meget vigtigt at skelne mellem dårlige undskyldninger og forklaringer. Skaderne skal ikke være en undskyldning for at man i Real Madrid har været dårlige til at konditionere sine spillere og indstille sig efter omstændighederne, men det er en forklaring på formdykket og problematikken her i sæsonafslutningen.
Jeg føler egentlig bare at vi har det bedste hold i verden når alle er klar. De kan jo sagtens. Dérfor har jeg også svært ved kategorisk at proklamere at Ancelotti skal ud, selvom jeg også har været frustreret over både den manglende rotation, modviljen til at reagere i kampene og mistilliden til reserverne. Den stødt nedadgående kurve siden årsskiftet og manglen på et taktisk alternativ har også været beklagelig.
Jeg synes dog at det er overordentligt svært at se en nogenlunde åbenlys løsning på problemerne. Skal man så forsøge at hente erstatninger ind for Modric, Benzema, et al. og derved mindske betydningen af eventuelle skader eller skal man bare håbe på at de ikke bliver skadet på samme måde igen? Jeg ved det vitterligt ikke. I en utopisk verden havde man 2x Ramos, 2x Kroos, 2x Modric, 2x James og 2x Benzema, men det er bare lige hvad det er: utopi. For det første eksisterer der ikke tilgængelige spillere med akkurat samme kompetencer som dem og for det andet er det fuldstændig urealistisk at kunne holde en sådan trup fit, motiveret og tilfreds.
Personligt foretrækker jeg nok at man giver Ancelotti muligheden for at færdiggøre sit sidste år i kontrakten. De kan jo sagtens – det har vi set, men spørgsmålet om trup-sammensætningen er et af de vanskeligste jeg erindrer i nyere tid.
Rigtig godt indlæg synes jeg. Og nogle fine pointer.
Neye skrev: Real var verdens bedste hold inden nytår men kunne ikke fastholde niveauet. Skadede og slidte spillere blev resultatet og mange gjorde endda opmærksom på forinden, at det var den vej det ville gå, når Ancelotti ikke formåede at rotere i et eller andet system.
Jeg synes ofte folk kommer frem til denne konklusion, men den er ikke retfærdig overfor Ancelotti. Hvis han havde roteret sine spillere og dermed stillet med (i gennemsnit) et dårligere hold i nogle af La Liga kampene, så ville han blive bebrejdet for ikke at satse nok på ligaen og folk ville bringe op, at han sjældent vinder ligaen selvom han ofte har truppen til at kunne dette. Det bliver faktisk stadig bragt op, selvom han satsede på ligaen og gik all in ved at stille i stærkere opstilling ved hver eneste kamp.
Problemet lå ikke ved Ancelotti men i kvaliteten af vores bænkevarmere.
Du har ret! Man kan sagtens påstå, at der på bænken ikke er kvalificerede folk nok men vi støder på en eller anden måde ind i en "hønen eller ægget" problematik. Der er ingen klassespillere der vil sidde på Ancelottis bænk, når de ved hvor lidt han roterer, for alle ved, at der ikke er mange der bliver særligt meget bedre af at sidde på bænken - kamp efter kamp. Et af spillerne anerkendt rotationsprincip, er derfor en forudsætning for at have klassespillere man kan skifte ind, fordi de ved de får den spilletid der er nødvendig for at udvikle sig og få indfriet sine ambitioner.
- Kassow-Rossing
- Bruger er blokkeret
I denne sæson er det gået galt hver gang vi har sat reservene på banen. De har simpelthen bare ikke vist niveau. Jeg har også selv siddet med en følelse af at man ikke burde skifte Illara, Arbeloa og Jesé ind. Silva kender jeg intet til, fordi han har kun fået få minutter siden han blev købt i vinters, men de tre kampe med ham, var bestemt ikke overbevisende. Hvad skal man så gøre? :) Skifte vores dygtige spillere ud og risikere at miste point? Vi havde jo tabt ligaen tre runder tidligere, hvis han havde tænkt sådan.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Seriøst rygte eller fostret i hovedet på en eller anden beruset journalist?
I forhold til mesterskabet så har vi vundet hvad? Ét på syv sæsoner? Den kan Ancelotti forbedre allerede næste sæson.
Jeg er af den overbevisning at han skal have næste sæson og hvis det bliver en fadæse alá denne sæsons, så skal han skippes videre. Men lad os nu give manden lige så lang tid som Mourinho, før vi dømmer ham ude. Vi har set det smukkeste spil med Ancelotti i denne sæson. Så noget kan han gøre rigtig. Lad os håbe han har lært et og andet fra denne sæson.
Få for gudsskyld smidt Bale af Helvedes til, manden viser igen i dag at han er uduelig. Han kommer aldrig til at blive en succes i Real madrid med eller uden Ronaldo på holdet.
Ny målmand (De Gea). Casillas smutter til Arsenal. Køb en venstreback (Alaba, Benat, Gaya, etc.) hvis man smider den ellers yderst kompetente afløser Coentrao på porten.
Køb en midtbanespiller med kvalitet (Verratti og Casemiro). Sælg Khedira og Illarra og giv Lucas et lejeophold.
Køb en kant (Reus, Hazard, Sanchez, etc.). Sælg/byt Bale.
Sidst men ikke mindst køb eller lej en angriber som kæmper røven ud af bukserne.
Jeg er her stadig XOXO
- Inspektøren
- Gæst
Jorge Mendes ‘vende’ a Jorge Jesus a Florentino
Kilde: www.mundodeportivo.com/futbol/real-madri...us-a-florentino.html
Jorge Mendes, den største slange i professionel fodbold, har eftersigende anbefalet 'Jesus' til Florentino Perez under et møde, som en kandidat til at overtage trænersædet til sommer.
Men mon ikke det bare er fordi, at Jorge er en af Mendes' mange klienter? Han har i hvert fald ikke vist noget, der skulle gøre ham bedre en Ancelotti. Og sympatisk, det er han i den grad ikke:
En mulig forklaring om hændelsen: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...fuck-din-mor/5524414
Hvis han kan tabe hovedet i en Europa League kamp, hvad fanden kan der så ske i en Champions League kamp i slutspillet eller i et El Clasico eller i et El Derbi Madrileño.
Det kunne dog være sjovt at observere Jorge Jesus overfor Diego El Cholo Simeone og hans loyale soldat, Gérman Burgos. Men udover det, så er der intet der kunne tale for at hente ham.
- Johnson
- Gæst
Det var for mig det smukkeste fodbold jeg har set meget længe og det var effektivt. Man bør bygge holdet op på den periode alene. Det betyder at man skal sælge Bale. Det eneste man har behov for er Verratti til midtbanen og angriber mere. Og selvfølgelig skal man lade Ancelotti være manden spidsen for dette projekt.
Det kommer dog ikke til at ske fordi vi har en klaphat som præsident
- Ikertheman
- Gæst
www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/20...surgery?ICID=HP_BN_6
Kunne også godt være taget ud af kontekst...
- Inspektøren
- Gæst
Kilde: www.marca.com/2015/05/25/futbol/equipos/...drid/1432550079.html