Tiltag til Madridista.dk
"Hvor har jeg sagt Barca er nogle små engle? Hvor har jeg sagt vi ikke laver fejl?
Barca spillere filmer mere end godt er, man løber hen til dommeren ved den mindste mulighed for at lægge pres på ham, man var heldige med nogle kendelser mod Chelsea i en CL semifinale, Xavi udtaler sig til tider mindre elegant, Messi er ikke den fantastiske personlighed mange gør ham til, Alves kan være svinsk i sit spil, Pedro har ikke spillet godt i et stykke tid og Zlatan, Kerrison, Caceres, Hleb, Chygrynskiy var alle fejlkøb..."
Imponerende hvordan i alverden du fik pejlet snakken ind på, hvorledes diverse Barcelona-spillere er og- eller spiller, dette er jeg, og tror det gælder alle andre herinde, bedøvende ligeglad med - undskyld vendingen. Det interessante i ovenstående er udelukkende Xavi. Du pakker igen det hele ind, hvor du formår at neglicere Xavi's utallige udtalelser i pressen, pinligt. Xavi er netop en person, uden for banen, der skal være frontfigur og manden der om nogen skal få Barcelona til at fremstå som det bedre. Eneste problem er, at han har formået at gøre det modsatte. Indse det, det er ikke kun "ignorante" - går ud fra det er det du mener vi herinde er - Real Madrid-fans, men fodbold-tilhængere verden over, som finder disse iøjnefaldende udtalelser, over flere omgange, kvalmende. Det er sørgeligt I ikke har en anfør med større personlig karakter. Smålighed er dælme ikke holdbart!
Jeg har på intet tidspunkt sagt, at du har sagt, at Barcelona-spillerne er små engle, men til gengæld vil du gerne have hele verden, dette forum med, til at forstå, at Barcelona er forgangsmændene for "det rigtige", til trods for dette ingenlunde er tilfældet. Det er min tolkning, ligesom du tolkede "engle" ud fra mit seneste indlæg.
Lad det blive ved dommersnakken, da det er denne du til en start, selv, valgte at tage en debat omkring, og lige netop denne har Alves, ud over det svinske spil du nævner, også været garant for at deltage i et par gange eller to.
"Jeg vil dog ikke sidde og lytte til I sviner Barca til for brokkeri af dommerne, da jeg ikke mener det er tilfældet."
Dette må stå for andres regning. Barcelona har til tider været hykleriske - også vedrørende dommersnakken i indeværende sæson - ditto Real Madrid, hvilket ingen subjektiv fan, med bare lidt selvrespekt tilbage, bør forsvare.
"Jeg har ikke svinet jer til og selvom du mener "... men for din egen skyld" er en tom trussel så er det jo nok nærmere et godt råd. Min pointe var, at han sætter sig selv i et dårligt lys med hans personlige angreb og det ville gavne ham at stoppe."
Godt reddet, selvom det blot er et dårligt forsvar af en dum udtalelse. Sinko har ingen grund til at svine dig til, men det er en konsekvens af dine farvede indlæg, som får Real Madrid til at stå i et dårligere lys over for Barcelona.
Morale er godt, men dobbeltmorale, dobbelt så godt, ikke sandt? Så, at du smed en stikpille hans vej, gør vel ikke dig bedre, eller har jeg misforstået noget?
"Ingen af os har den fulde sandhed, og man skal acceptere at vi mener noget forskelligt. Sidst det hed "Real Madrid er godt og Barca er skidt" havde man diktatur og diktatoren hed Franco. Det er måske det I vil have?"
Nej, men JEG vil, at når du bevæger dig herinde, forstår at holde dig objektiv, dette er noget alle bør efterstræbe. Nej, i Real Madrid og madridismoen agter vi at gøre os fortjent til "godt" frem for, at andre (Barcelona-fans), skal snakke os til "skidt". Og så kan det ikke passe, at hver gang en fan, hvad end det er fra Barcelona, Manchester United osv. hiver Franco-kortet op, når alle andre midler er sluppet op. Stram nu op, Storken.
Real Madrid er ikke bedre end Barcelona, når det handler om dommersnakken, hvilket det heller ikke handler om. Det handler pt. om, at du prøver at forsvare, at I ikke kritisere dommerne, selvom der er et utal af beviser på dette.
Dette kan naturligvis bliv en debat uden ende, så du får det sidste ord og så lader jeg den ligge :) .. du er stadig et friskt pust herinde, mit eneste råd er, at objektivitet, sammenligninger og erkendelser, vil være godt i en saglig debat.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
@Siempre Madrid
Det rører mig intet når en tilfældig Madridista bliver personlig og går efter manden i stedet for bolden. Jeg vælger bare at ignorere personen og lade diskussionen ligge. Når den person jeg respekterer mest herinde vælger at falde til det niveau, så gør det til gengæld ondt...
Vi er måske alle faldet til det niveau, hvor det kun handler om at få ret. Det øjeblik vi tror på noget, ser vi kun argumenterne for det og bliver blinde overfor argumenterne i mod det. Det er underligt hvorfor det er sådan. Vi forsvarer hellere vores klubs fejl end erkende de eksisterer og tage afstand fra det. Det handler nemlig slet ikke om fejl, men om vores klub. Vi tror vi forsvarer vores klub, når vi forsvarer dens fejl. I virkelighed gør vi det modsatte. De fejl vi forsvarer bliver en del af klubbens image og hænger ved i folks opfattelse.
Jeg har gentagne gange igennem årene holdt fast i Barca ikke filmer selvom jeg ved det ikke er sandt og egentlig ønsker det ville stoppe. Til tider tror man næsten selv på det man siger er sandheden, fordi man har sagt det så mange gange. Man prøver nemlig både at overbevise sig selv og omgivelserne...
Jeg holder en lille pause fra Madridista, da jeg kan ikke lide synet af det jeg skriver. Ikke fordi jeg mener, at jeg er forkert på den, men fordi jeg aldrig nogensinde ville erkende det hvis det var.
"Den der kæmper mod uhyrer må se til, at han ikke selv bliver et uhyre. For kigger man længe nok ned i afgrunden, kigger afgrunden også ind i dig." - Nietzsche
Vi ses forhåbentlig igen
Mvh
Anders
"I La Liga har Barca har fået 3 straffespark, Real Madrid har fået 10! Hvis du fik et spørgsmål der lød: "Hvordan kan Real madrid have fået tildelt 7 flere straffespark end jer?" Hvad ville du så svare?"
Hvis jeg fik et så barnligt spørgsmål, så ville jeg svare lige så barnligt.
Jeg ville svare: "Hvis du fik et spørgsmål der lød: "Hvordan kan det være at dommerne siden sæsonen 2004/2005 har tildelt:
Real Madrid 55 røde kort.
Real Madrid 769 gule kort.
Barcelona 34 røde kort.
Barcelona 579 gule kort. Hvad ville du så svare?".
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Storken
Du køre pludselig et ekstremt simpelt emne op på et unødvendigt abstrakt niveau!
Essensen er jo blot, at det tabende hold har nemt ved at beskylde dommeren for deres nederlag. Det har ALLE hold gjort i modgang. Både Real Madrid og Barcelona. Ja, også Barcelona. Eksempler er der tydeligvis nok af.
Havde vi tabt til Espanyol, havde jeg sikkert været sur over, at dommeren gav dem 4 frispark i streg, som ikke burde dømmes. Men med en sikker sejr, er der ikke nogen som bekymrer sig om dommeren.
Jeg har efterhånden indset, at dommerkendelser går begge veje i La Liga. Men man opdager først fejlene, når man ikke høster nok point.
Så "Storken" tænk ligesom mig:
"Næste gang mit hold er i modgang, vil jeg ikke beskylde dommeren. Over 38 kampe har de ingen indflydelse på, om mesterskabet går den ene eller anden vej!"
Herfra må jeg så erklære mig uforstående overfor, hvorfor du har så svært ved at acceptere/erkende, at Barcelona pludselig snakker om dommeren... Jeg kan godt have et problem med det, hvis Real Madrid beskylder dommerne. Men tilgengæld kan jeg da også erkende at de gør det..
...................................................................................................
Og forresten... Franco, REALLY?!
Manden døde for snart 40 år siden, MOVE ON! Jeg "skammer" mig bestemt ikke over historien omkring Franco, og ser det egentlig som et krydderi i klubbens historie. Men derfor er det godt nok tamt at høre på hele tiden.
Med dit faglige niveau "Storken", så må du kunne finde noget tykkere mudder end Franco, som du kan kaste efter Real Madrid. Hvad skal vi svare tilbage? Ingen i klubben var ansat da Franco levede, ingen spillere var født og det samme gælder halvdelen af klubbens fans.
Du går jo heller ikke hen til en tysk dreng i Dresden, og sviner ham til fordi hans oldefar var tysk SS-officer under 2. Verdenskrig vel?
Jeg håber ikke at mit sidste eksempel var for langt ude;)
- bzrdahl
- Gæst
-
- Sinko
- Gæst
-
At Barcelona, I ØJEBLIKKET STORKEN, brokker sig, er jo et faktum. Det er ikke manipulation, det er ikke falske anklagelser og påstånde, det er ikke "rygter", det er faktum.
Slå dog ordet op, for fanden.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Du skal IKKE stå til ansvar for hvad Barcelonas spillere, trænere og præsident går du og siger til pressen, men du skal ikke skrive her på siden med skyklapper for øjnene.
Barcelona brokkede sig ikke til dommerne særlig ofte, da de blev voldsomt favoriseret og fik foræret to eller tre Champions League finaler uden for reglernes rammer. Nu hvor Barcelona føler sig unfair behandlet i forhold til Real Madrid, så brokker de sig lige så meget som Real gjorde det de sidste tre år. Forskellen er todelt:
1. Real Madrid brokker sig, når dommertilstanden er kritisk og når det koster millioner, fordi der er tale om en CHL finale.
2. Real Madrid indrømmer hvad man har gjort forkert og står til regnskab for diverse udtalelser. Barcelona og Barcelona fans benægter at have brokket sig til dommerne, og deri ligger forskellen på Barcelonas etik og Real Madrids etik.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- zizuzidane
- Gæst
-
- El Madridista
-
- Senior bruger
-
DONT go there
- zizuzidane
- Gæst
-
- zizuzidane
- Gæst
-
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
- El Madridista
-
- Senior bruger
-
At det er en påstand uden belæg, som jeg tvivler på fører noget godt med sig :)
Dommer-kritik-debatten:
Over halvdelen af de bidragende dumper mht. forummets regler og/eller alm. moden opførsel. Respektér, tal pænt, STRAM OP!