Tiltag til Madridista.dk
- Sinko
- Gæst
-
"Det er helt korrekt at de catalanske medier fokuserer meget på dommerkendelser, men hvordan er det på nogen måde Barcas skyld? De skal ikke stå til ansvar for sensationsliderlige-journalister."
Er dette en joke?
Messi:
"Dommerne er arrogante og truende".
sporten-dyn.tv2.dk/fodbold/article.php/i...gant-og-truende.html
Xavi:
"Dommerne har skadet os. Vi fortjener ikke at være 10 points bagud"
www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...mmerne-har-skadet-os
Xavi:
"Dommerne straffer os"
www.bold.dk/nyt/Xavi-Dommerne-straffer-os
Xavi:
"Dommerne ødelægger det for os"
www.indkast.dk/index.php?nyhed=87897
Pique:
"Jeg brokkede mig til dommeren i pausen, og derfor fik jeg rødt i anden halveg"
www.bold.dk/nyt/Udvist-Pique-langer-ud-efter-dommer
Sandro Rossell:
"Dommerne går imod os denne sæson"
www.goal.com/en-gb/news/3277/la-liga/201...decisions-are-going-
Barcelonas ex-vicepresi Godall:
"Dommerne behandlede os bedre under Laporta"
www.marca.com/2012/03/09/futbol/equipos/...lona/1331250248.html
Toni Freixa:
"Vi taler om dommerne, men vi brokker os ikke"
> øh?
Toni Freixa:
"Situationen med dommerne er dårlig"
deportes.orange.es/futbol/liga/primera_d...freixa_la_situacion_[con_los_arbitros]_pinta_peor.shtml
Valdes:
"Igennem sæsonen har dommeren frataget nogle klare straffe"
www.barcelonawallpapers.net/messi-xavi-a...referee-la-liga.html
Adriano:
"(Om Piques straf) Unfair"
news.daylife.com/article/0750dMrd20fwx?__site=daylife&q=Sports
Barca appellerer et tydeligt rødt til Pique.
www.bold.dk/nyt/Barcelonas-Pique-appel-afvist
Jeg mindes også, at I, som fornærmede tøser, nægtede at møde op til et møde med LFP?
madrid-barcelona.com/2012-03-05/el-barca...n-senal-de-protesta/
Sig mig, hvor blev de sidste par års "no hablamos de los arbitros" af? Sikke en kovending de 10 points har medført...
Mourinho sagde på pressemødet, at vi alle er ens. Forkert. Vi erkender vores fejl. I er nogle hyklere.Og at dette tydelige faktum nævnes i en artikel på Madridista.dk er der absolut intet galt med.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
Du tager ting fuldstændig ud af kontekst og genbruger de samme citater flere gange.
Eksempel nummer 1
Xavi:
"Dommerne har skadet os. Vi fortjener ikke at være 10 points bagud"
www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...mmerne-har-skadet-os
Xavi:
"Dommerne ødelægger det for os"
www.indkast.dk/index.php?nyhed=87897
Det er det fuldstændig samme citat og hvis du gengav hele citatet og ikke kan tog tingene ud af kontekst er billedet et andet:
"Nogle gange er dommerne en fordel og andre gange er de til skade for os. I denne sæson er vi blevet ramt, men det har ikke været tilfældet i andre sæsoner. Det hører alt sammen til jobbet, de er her for at lave meget hurtige beslutninger. Vi ønsker ikke at klage, men sådan er virkeligheden bare."
Eksempel nummer 2:
Sandro Rossell:
"Dommerne går imod os denne sæson"
www.goal.com/en-gb/news/3277/la-liga/201...decisions-are-going-
Det han faktisk siger, hvis du gengav hele citatet og ikke bare tog sensationsvinklen:
"Dommerne dømmer nogen gange til din fordel og andre gange imod en, men normalt udligner det sig over en hel sæson. Lige nu ser det dog ikke godt ud for klubben"
Det er trods alt ikke så slemt som du får det til at lyde.
Eksempel nummer 3:
Messi:
"Dommerne er arrogante og truende".
sporten-dyn.tv2.dk/fodbold/article.php/i...gant-og-truende.html
Messi hentyder til når dommerne uddeler gule kort, hvilket trods alt ikke handler om dommerkendelser.
Eksempel nummer 4:
Valdes:
"Igennem sæsonen har dommeren frataget nogle klare straffe"
www.barcelonawallpapers.net/messi-xavi-a...referee-la-liga.html
I La Liga har Barca har fået 3 straffespark, Real Madrid har fået 10! Hvis du fik et spørgsmål der lød: "Hvordan kan Real madrid have fået tildelt 7 flere straffespark end jer?" Hvad ville du så svare?
Det er fint du bruger tid på at finde eksempler, men det er uacceptabelt at manipulere med citater for at tilpasse dem din egen sandhed. Der er blevet sat spørgsmålstegn ved dommerkendelser fra Barcas side, men det er nærmere reglen end undtagelsen, at Barca ikke udtaler sig kritisk om dommere. Det kan man ikke sige er tilfældet i Real Madrid.
Mvh
Anders
- Sinko
- Gæst
-
Eksempel nummer 1
Og intet er jo taget ud af kontekst. Xavi siger det lige ud, at dommerne straffer dem. At han så bagefter siger, at sådan er det, jamen det er jo bare endnu et eksempel på hvor hykleriske og dobbeltmoralske i er. "Real får dommerhjælp, men sådan er spillet". DET er hvad Xavi siger, og det er intet, som jeg har prøvet at "skjule" ved brug af "manipulation".
Eksempel nummer 2:
Ikke så "slemt som jeg får det til at lyde"? Du får det jo faktisk til at lyde bedre ved at gengive hele citatet. Rossell siger, at "normalt" udligner det sig, men at det i DENNE sæson ikke ser sådan ud. Det er jo lige netop at brokke sig over dommerne.
Eksempel nummer 3:
Ja, og tilfældigvis skulle Messi lige snakke om gule kort efter et uafgjort mod Villareal?
Eksempel nummer 4:
Så istedet for at kigge på de forskellige mulige situationer, hvor straffesparket kunne være givet TIL Barcelona, jamen så vælger du simpelthen at kigge på Reals antal straffespark, og konkludere, at siden det er langt større end Barcas, så er det dommerhjælp?
Det falder dig simpelthen ikke ind, at Reals straffespark måske ER straffespark, mens Barcelonas ditto er forsøg på dives i feltet? Seriøst?
Og før i begynder at snakke om at få flere straffespark, så scor lige på dem i får. Messi har brændt to indtil videre. Ronaldo har scoret på - hvad, de sidste 20 i træk, eller deromkring?
"Der er blevet sat spørgsmålstegn ved dommerkendelser fra Barcas side, men det er nærmere reglen end undtagelsen, at Barca ikke udtaler sig kritisk om dommere. "
Nu spiller du jo bare dum, eller også er du det bare. I denne sætning vil jeg lige highlighte to ting:
1) At du inddrømmer, at Barca brokker sig. Eller som du så elegant sagde det: "Spørgsmåltegn ved dommerkendelser fra Barcas side".
2) At du virkelig ikke har fattet, så langt inde i diskussionen, at snakken går på, at Barcelona er BEGYNDT at brokke sig over dommerne, nu hvor alt ikke længere er en dans på roser, og hvor man, fuldt fortjent, er 10 point bagud Real Madrid. Jeg indrømmer da lige her og nu, at Barcelona har gjort et fantastisk arbejde i ikke at brokke sig over dommerne de sidste par år. Men lad mig spørge dig dette: Hvorfor skulle de da også det? Det er jo NU, at tingene står skidt, og det er jo også NU, at i brokker jer. Hvad i plejede at gøre rager mig en skid. Jeg ville heller ikke brokke mig over dommerne efter kampe som semi-finalerne mod Chelsea, Inter og Real Madrid, hvor dommerhjælpen ikke bare har været tilstede, men kampafgørende.
EDIT:
Og jeg har et lillebitte spørgsmål til dig, nu hvor du anklager mig for manipulation. I indlæg #1067 siger du, at du her kommer med nogle af Barcas SENESTE udtalelser om dommerne. Hvordan kan det så være, at INGEN af dine eksempler indeholder NOGLE af de eksempler, som jeg gav? Er de ikke klassificeret som snak om dommeren, fordi de fremstiller Barca i et negativt lys? Er det mig der er manipulatoren her, eller er det dig?
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
"Der er blevet sat spørgsmålstegn ved dommerkendelser fra Barcas side, men det er nærmere reglen end undtagelsen, at Barca ikke udtaler sig kritisk om dommere."
Men der er I begyndt på nu, og det kaldes hykleri.
"Det kan man ikke sige er tilfældet i Real Madrid."
Men vi er trods alt ikke hykleriske omkring det.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
For der har man ikke haft behov for at kritisere dommerstanden. Via Laportas lobby-arbejde i RFEF har man sikret sig betydelig indflydelse i forhold til dommerstanden, jævnfør de tidligere vicepræsidenter Alfons Godall og Albert Perrin, som direkte kritiserer Sandro Rosell for at distancere sig fra RFEF og ikke følge op på det forarbejde, som Laporta lavede.
Derfor kan der ikke ændres så meget som et komma i artiklen, selv om sandheden naturligvis kan gøre ondt at høre. Barcelona er gennemført hykleriske i denne sag.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Pepe
- Gæst
-
Deres slo gan "Mes que un Club" passer mere på en klub som Sevilla eller Atl Madrid end den gør på Barcelona.
Jeg har bestemt set vors fejl for længst, men dem er vi ikke bange for at vise at vi har begået og vi står ved dem/prøver at rette op på dem.
- Storken
- Gæst
-
Hvordan kan Barca stille sig massivt kritisk overfor dommerne, når de har sagt følgende på pressemøder det sidste stykke tid:
Peps kommentarer før og efter kampen mod Sporting:
"Når vi ikke fører er det ikke dommernes skyld, men vores egen fordi vi selv har fejlet"
"Jeg ville ikke være i denne branche hvis jeg troede, at nogen vil skade os med vilje. Ting sker og det skal man komme over. Det er ikke noget nyt. Vi skal klare udfordringerne. Sådan har det altid været i denne klub. Det er os selv der skal klare tingene"
Alves om Pep Guardiola før kampen mod Atletico:
"Vores chef slår det ud af hovedet på os. Vi skal ikke tale om dommerne. Vi skal lade dem være i fred og lade dem udføre deres arbejde. Hvis vi bare gør tingede tre gange så godt, kan vores modstandere ikke besejre os, selvom der skulle være dommerfejl"
Iniesta før kampen mod Atletico:
"Sådan er fodbold. Der er både fejl og skarpe kendelser. Jeg mener på ingen måde, at forspringet skyldes dommerne"
Pique efter nederlag til Osasuna:
"Det er ikke dommerens skyld at vi har tabt til Osasuna.
Sinko's citater er ikke fra pressemøder, men interviews, hvilket har en meget lille troværdighed i Spanien. Der bliver manipuleret ud over alle grænser fra de 4 store sportsaviser, og det er netop derfor Guardiola aldrig giver personlige interviews. Ting bliver taget ud af kontekst og gjort til senationjournalistik ved hver given lejlighed.
@Raul 4 Ever
Når Madridista skriver "han undlod ikke at komme med en skarp hentydning til Barcelona, som i disse dage er tilbage i sit klassiske hykleri, hvor man pludselig har masser af kritiske meninger om den spanske dommerstand efter i sin gode periode at have solet sig i sin blankpolerede glorie", hvilket billede får du så af Barca på det sidste? Jeg får et billede af et hold der i skarpe vendinger kritiserer dommerne og har gjort det massevis af gange. Er det nu et helt retfærdigt billede? Jeg henviser til førnævnte eksempler med Barca udtalelser fra pressemøder den sidste måneds tid.
@Sinko
"Er dette en joke?"
"Jeg mindes også, at I, som fornærmede tøser"
"I er nogle hyklere"
"Storke, hvor er du sørgelig"
" Seriøst?"
"Og før i begynder at snakke om at få flere straffespark, så scor lige på dem i får. Messi har brændt to indtil videre. Ronaldo har scoret på - hvad, de sidste 20 i træk, eller deromkring?"
"Nu spiller du jo bare dum, eller også er du det bare."
"At du virkelig ikke har fattet, så langt inde i diskussionen"
Vil du gøre mig den tjeneste aldrig at kommentere på et af mine indlæg igen? Ikke så meget for min skyld, men mere for din egen...
På forhånd tak
Mvh
Anders
Dette hører ikke anføren til, hvilket er gyseligt du prøver at forsvare - ad! Nej, her skulle I hellere kaste et blik mod hovedstaden og Real Madrid, som i en længere periode har haft spillere, der har båret anførbindet med stor værdighed og autoritet, på banen og uden for denne ditto.
Lur mig om ikke en af ovenstående links, som Sinko har postet, skulle være af en sand karakter. I er ikke hellige, hvilket er kvalmende, netop du, som er forholdsvis saglig, vil have os madridistas til at hoppe på.
Barcelona er ikke nogen frontfigur for "det rigtige", det er et billede du simpelthen bare må stoppe med at tegne. Faktum er, at dommerne Spanien over, har hørt mange klagesange fra jeres side, stå da ved det, frem for det andet nonsens du har lukket ud i dine seneste indlæg. Et interview er et interview, et link et link. Dit er ikke mere rigtigt end andres, faktisk er det mindre, men det har jeg redegjort for.
.. lige en sidste bemærkning. Du valgte i sin tid at oprette en profil, for at komme med dit besyv i debatterne, hvilket har været et friskt pust. Selvom du får ord og vendinger i en hård tone, er der ingen grund til at fraråde andre i at kommentere dine til tider farvede indlæg - sidstnævnte faktor er jo udelukkende grunden til, at visse individer ser sit snit til, at høvle dig ned!
Igen, du har selv valgt at blive aktiv herinde, stå ved det, eller stik halen mellem benene. Endvidere er din sidste bemærkning mod Sinko også noget vås "... men for din egen skyld". En tom trussel, som trækker dig ned på et niveau, hvor ALLE herinde kan være med, sørgeligt, synes du ikke?
Daniel 1+
- Storken
- Gæst
-
Hvor har jeg sagt Barca er nogle små engle? Hvor har jeg sagt vi ikke laver fejl?
Barca spillere filmer mere end godt er, man løber hen til dommeren ved den mindste mulighed for at lægge pres på ham, man var heldige med nogle kendelser mod Chelsea i en CL semifinale, Xavi udtaler sig til tider mindre elegant, Messi er ikke den fantastiske personlighed mange gør ham til, Alves kan være svinsk i sit spil, Pedro har ikke spillet godt i et stykke tid og Zlatan, Kerrison, Caceres, Hleb, Chygrynskiy var alle fejlkøb...
Jeg ved skam godt hvilke fejl vi laver og på hvilke område det kan blive bedre.
Jeg vil dog ikke sidde og lytte til I sviner Barca til for brokkeri af dommerne, da jeg ikke mener det er tilfældet.
Jeg oprettede mig i sin tid for at få en anden side af historien og give jer en anden side af historien. Betyder det at jeg skal finde mig i personlige angreb?
Madridistas husregler:
"Perfide person-angreb, samt racisme og diskrimination på baggrund af religion, køn, etnicitet eller seksualitet accepteres overhovedet ikke og kan i øvrigt i grove tilfælde politi-anmeldes."
"Husk, at der kan forefindes tilhængere af andre klubber, som har et helt andet syn på sagen end Madridistas. De er velkomne på siden, men skal i lige så høj grad være opmærksomme på deres fremfærd."
Jeg har ikke svinet jer til og selvom du mener "... men for din egen skyld" er en tom trussel så er det jo nok nærmere et godt råd. Min pointe var, at han sætter sig selv i et dårligt lys med hans personlige angreb og det ville gavne ham at stoppe.
Ingen af os har den fulde sandhed, og man skal acceptere at vi mener noget forskelligt. Sidst det hed "Real Madrid er godt og Barca er skidt" havde man diktatur og diktatoren hed Franco. Det er måske det I vil have?
Mvh
Anders
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg havde måske forventet lidt mere af dig, Storken.
Faktum er, at Barcelona har anlagt en mere kritisk vinkel på den spanske dommerstand og uanset hvordan de pakker det ind med "på den ene side og på den anden side", så er det altså helt nye toner fra Catalonien og et bevis på, at de to klubber ikke har noget at lade hinanden høre.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.