Madridismo

• jabac
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #121 af jabac
Besvaret af jabac på emne Madridismo
Giver mig endnu en grund til at tage til museo del bernabeu selvom jeg har været der op til flere gange.

Hugo Sanchez er bare den bedste.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• jabac
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #122 af jabac
Min respekt for Robben og Metzelder er lige steget end tand mere og selvtak.

17 år 6 måneder siden #123 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridismo
Marca hædrer i dag holdet bag "La Séptima" og på hjemmesiden har de et lille videoklip med flere af spillerne fra den gang.

Que Equipazo!

Cañizares, Seedorf, Karembeu, Hierro, Amavisca, Guti, Alkorta, Sanchis og Suker er nogle af de spillere, som deltager i klippet. Sidstnævnte har iøvrigt lagt sig ud ;-)

Det vækker minder om den aften i Amsterdam, hvor vi efter 32 års venten var tilbage på Europas top.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• jabac
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #124 af jabac
Hvorfor er Raúl og morientes ikke med i det klip.
Det kan godt være at Suker har lagt sig ud men prøv at se Hierros ører.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• jabac
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #125 af jabac

Juanito

• bodamgaard
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #126 af bodamgaard
Besvaret af bodamgaard på emne Madridismo
24/8-08:
Real Madrid - Valencia 4-2

As simple as that! :)

• jabac
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #127 af jabac
Ruben de la Red. Si que no puedes jugar futbol, tú Corazon todavia se puede usar para amar a una mujer.

• Nza
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #128 af Nza
Besvaret af Nza på emne Madridismo
Hvis det er sandt, at De La Red er fodboldinvalid, så har Spanien, og ikke mindst Real Madrid, mistet et af de største talenter i mange år.. Det er så ærgeligt rent sportsligt og ikke mindst dybt tragisk for den unge spanier.

• Mr-madridista
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #129 af Mr-madridista
Besvaret af Mr-madridista på emne Madridismo
Først og fremmest vil jeg lige rose alle de indlæg der er i denne debat, Nej lad mig ændre det til hele forummet. Det er kanont at se at Real fans har et lækkert samlested for både meninger og ideer!

Også til hvad jeg vil sige..

Jeg ved ikke om Madridismo kun er et begreb eller en følelse eller om det er begge dele. Men jeg har det sådan at jeg mærker noget som er ubeskrivelig godt hver gang Real vinder, og noget som er ubeskrivelig dårligt hver gang de taber. Det sjove er at jeg aldrig har kunnet forstå hvorfor jeg føler disse følelser efter hverkamp, hvorfor jeg kan blive irreteret over at se dem spille en dårlig kamp eller hvorfor i det hele taget gå så meget op i det, da det i sidste ende ikke har noget med mig at gøre.

Men siden jeg blev fan af dem i 1998, i en alder af bare 8 år, har det været sådan at disse følelser kommer hvergang. I starten var jeg jo fan fordi de spillede godt fodbold med en masse lækerier også selvfølgelig at de havde Raúl, men hvis det kun var fordi de spillede godt var jeg blevet fan af en anden klub da det begyndte at gå dårligt ikk? Det blev jeg aldrig selvom der var en masse klubber der spillede godt på daværende tidspunkt.
Grunden til at jeg forblev Real fan, var jo at jeg havde denne form for følelse at jeg var denne klub! Forstå mig ret, klubben stod for alt det jeg kunne lide, klubben havde spillere præcis som jeg kunne lide det, klubben havde den farve jeg præcis kunne lí, ALT omkring klubben var præcis som jeg kunne lide. Derfor havde jeg denne følelse man har når man befinder sig hos sin familie, trygheden, ved hver eneste kamp jeg så selvom jeg aldrig har været i Madrid!
Det er denne følelse (trygheden) der også får mig til at se kampe som den i dag, hvor Real har 9 spillere ude men alligvel tror jeg på dem. Lidt ligesom jeg altid stoler på min mor når hun siger at hun vil lave min yndlingsret til aftensmad, stoler jeg på Raúl når han siger de kan vinde i aften.

Meningen bag denne lidt for lange tekst jeg har skrevet er at vise overfor andre Madridistas hvordan jeg føler og har følt igennem lang tid. Så om Madridismo er et begreb eller en følelse kan jeg desværre ikke afgøre, men når klubben i dag vinder over Barca kan jeg fortælle at jeg får et adreanlinkick af flere dimensioner, præcis som de forrige år hvor vi har vundet over dem!

HALA MADRID!

• Benja
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #130 af Benja
Besvaret af Benja på emne Madridismo
Hey alle

Kunne ikke helt finde ud af i hvilken tråd jeg skulle poste denne her besked, men synes faktisk at denne her var den helt rigtige.

Efter lang tids fravær, er jeg tilbage igen.
Og det er med en god nyhed..!! D. 17 november blev jeg far til dk´s måske yngste madridista.
Min kæreste ved hvor stor en fan jeg er af madrid og der skulle ikke meget overtagelse til at finde det helt rigtige navn.
Han er opkaldt efter en af Reals største stjerner nogensinde imo. og et af mine store forbilleder. Min søn skal hedde Carlos..!!
han glæder sig mig meget til han bliver gammel nok til at kunne mødes med resten af dk´s inkarnerede fans.

Hala Madrid

17 år 6 måneder siden #131 af kamaldo
Besvaret af kamaldo på emne Madridismo
10000 gange tillykke:D

især når nu det er min egen favorit spiller;D

men igen tillykke

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
17 år 6 måneder siden #132 af Peter 1904
Besvaret af Peter 1904 på emne Madridismo
@ 130

Hjertelig tillykke med din søn !

Og hvor er baggrunden for navngivningen af din søn bare plat, uoriginal og en hån mod hans frie valg for, hvad han i sit liv ønsker at blive sat i forbindelse med.

Hvis mine forældre havde navngivet mig efter en eller anden tilfældig fodboldspiller eller rockstjerne for længst glemt tilbage i 70´erne, ville jeg nok for resten af mit liv have følt mig misbrugt i barnagtigheders ærinde eller til grin over, at være en slags levende symbol for en person, som jeg aldrig nogensinde vil kunne forholde mig til. Hvem i alverden er R. Carlos om 20 år, og kommer din søn nogensinde overhovedet til at interessere sig for fodbold ?

Jeg synes, at du tager et valg for din søn, som du end ikke som far er berettiget til.

Ikke at det interesserer mig, hvad folk kalder deres børn, men fucking R. Carlos´ navn kan ”forfølge” din søn i de næste 100 år. Sådan en start på livet giver man simpelthen bare ikke sit barn !

Og det har intet med R. Carlos at gøre.

Fint, at I synes, at drengen skal hedde Carlos, men lad det være p.g.a. navnet i sig selv – som med Nikolaj, Tobias, Martin, Morten o.s.v., og ikke en eller anden tilfældig fodboldspiller, der i øvrigt aldrig har fremstået som, at han opfandt den dybe tallerken – snarere tværtimod.

Leveret af Kunena Forum