Om Vores Rivaler IX
- 9eren
- Gæst
-
Hvordan. Hvis du igennem de sidste 20 år, hvor din værste modstander siger samtlige kampe at du snyder og man tror det alene handler om at vi ikke har spillet godt nok. Så skal acceptere når man faktisk har fundet ud af at den rival har ødelagt sæsoner efter sæsoner? Ikke kun mod os men også de 18 andre hold! Så skal man sgu ikke holde mundKimbo post=159856 skrev: Hold da op for en offer mentalitet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
En sag der underminerer professionel fodbold. Og så er det fuldstændig ligegyldigt hvor dårligt vi har spillet, om hvorvidt vi har haft et spilkoncept kontra Barcelona, om vi selv har skylden for ikke at vinde mesterskab, osvosv.
Sagens kerne er at der er tydelige tegn på korruption i mange år og Barcelona er hovedpersonen.
Det virker ret meningsløst at blive ved med at skrige offermentalitet og banke folk i hovedet med at Real jo bare har fortjent det osv.
Det her handler altså om korruption i mere end 10 år, hvor en ærkerival har betalt for at få dommermæssige fordele.
Nok bare uheld.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-
Cristiano er snydt for minimum 2 giga straffespark på Camp nou. Lucas Vazquez og Marcelo også. Jeg kunne smide sindsyge mange links op der viser hvordan vi er bortdømt. Ved godt at nogle er gået vores vej også, men det er hvert fald ikke naturligt det der er foregået. Under Bartemous sæsoner hvor Barcelona ikke fik tilkendt et straffe i mod sig eller et rødt kort i 72 liga kampe i streg, var det også første gang nogensinde, at samme dommer dømte el Clasico samme sæson på begge baner.Ramos4 post=159861 skrev:
Dommeren kan jo ikke se det hele :D
Det har dicideret været forfærdeligt at være vidne til og nu ved man hvorfor. Jeg vidste det godt og har sagt at Barcelona har betalt dommerne siden 06 sæsonen. Det passer jo så også ift Negreira sagen. I 06 var jeg 25 år. Så 16 år senere er det noget af en lettelse jeg har i kroppen efter alle de debatter jeg har haft med folk der har sagt jeg har været med hvide briller og en masse andet.
Derfor er de anklaget. Men som det ser ud nu, så mangler der altså klare beviser. En lydoptagelse eller et eller andet. Det kan der bruges lang tid på at finde frem. Og hvis sagen ikke er afklaret til efteråret, vil UEFA givetvis udelukke dem fra europæiske turneringer pga. en paragraf om, at deltagere af deres turneringer ikke må være under anklage for korruption.
Om de bliver dømt eller ej, så har fans fra klubber i alle Spaniens afkroge fundet en ny hadeklub.
Jeg holder fast i, at de ikke er blevet hjulpet så meget af dommere pga. korruption, men mere pga. deres moralske fortælling om dem som klub. Det er kommet tydeligere frem i Champions League end i La Liga, og derfor har de fået tilnavnet Uefalona. Det var det, Mourinho forsøgte at komme ind på i sit famøse og lidt taberagtige “por qué” interview, som dog kan betragtes helt anderledes nu hvor de reelt er blevet anklaget.
Det gode ved hele det her forløb er, at det er med til at få dem ned fra den moralske pedestal, som de har begunstiget sig af. “Mes que un club” og sådan noget.
- 9eren
- Gæst
-
Altså de spanske myndigheder ift politiet og politikere er gået ind i sagen. Forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at decradere sagen som om det er en lille beskyldning!
Altså de involverede parter Rosell og Bartemou er ikke lige folk der har særlig meget ren mel i posen. De har allerede flere anklager i mod sig og Rosell var været i fængsel btw.
luis enrique og Ernesto skal også vidne i sagen
- 9eren
- Gæst
-
du betaler altså ikke til en enkelt person 50 millioner dk kroner for informationer igennem 20 år og fordobler hans løn undervejs :)
- 9eren
- Gæst
-
Han har også idag udtrykt stor kritik af VAR ift måden det bliver håndteret på, og ønsker ændringer. Jeg ved ikke hvor han i virkeligheden står men han er også en ret presset mand for tiden
- 9eren
- Gæst
-
Former Barceloma executives who paid Negreira, in leaked conversations: "We paid out of self-defense, because the referees help Real Madrid. We hid it from you to protect you."
El mundo skriver det og det har været dem
Som har stået bag de fleste nyheder