Om Vores Rivaler IX

3 år 1 måned siden #13237 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=163332 skrev: Fabrizio skriver at Messi tager til USA. Barca kunne ikke finde en løsning.

Vildt nok, den havde jeg ikke set komme. Nu håber jeg så ikke at de køber Bernardo Silva.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #13238 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Vildt nok at Asensio får omkring €10m om året i PSG. Dobbelt så meget som vi bød. Og cirka det samme som Bellingham får.

Men når penge ikke er et issue, kan man jo bare kaste om sig med dem.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 1 måned siden #13239 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

Real HWL post=163338 skrev:

Ramos4 post=163332 skrev: Fabrizio skriver at Messi tager til USA. Barca kunne ikke finde en løsning.

Vildt nok, den havde jeg ikke set komme. Nu håber jeg så ikke at de køber Bernardo Silva.

​Hvis de ikke engang kunne få Messi, som ville have været et gratis køb, tvivler jeg på, at Silva vil være en mulighed. 

3 år 1 måned siden #13240 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

Bismo post=163341 skrev:

​Hvis de ikke engang kunne få Messi, som ville have været et gratis køb, tvivler jeg på, at Silva vil være en mulighed. 

De kan jo stadigvæk godt sælge ud, og på den måde gøre plads til Silva.

3 år 1 måned siden #13241 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Raphaël Guerreiro er millimeter fra et skifte til Bayern München. 

Er det en lille dør der bliver åbnet for Alphonso Davis til Real Madrid?

3 år 1 måned siden #13242 af SeQueda
Besvaret af SeQueda på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl post=163349 skrev: Er det en lille dør der bliver åbnet for Alphonso Davis til Real Madrid?

​Det kan simpelthen blive den vildeste venstre side i fodboldhistorien. 

Dog ikke en førsteprioritet herfra, men hvis 9'eren og højresiden kommer på plads, og vi stadig har penge i kisten, så er det et kæmpe ja tak. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

3 år 1 måned siden #13243 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
​Vedr. Messi, så kan jeg egentlig godt forstå ham. Gider ikke samme farce igen med Barcelona, og efter to sæsoner i PSG, hvor han ikke rigtig er faldet til, så kan jeg godt forstå han vælger at rykke til Miami og fokusere lidt mere på familien.

Hvad Barcas ageren angår, så er det en joke. I øvrigt interessant, at Guillem Balague kommer ind på, at Barcas situation ikke er blevet forbedret under Laporta. Snarere tværtimod, så går det angiveligt den forkerte vej økonomisk: 

Hjælper heller ikke med Piques seneste kommentar om, at de endelig er kommet af med ham, Busquets og Alba, og deres situation er stadig af helveds til.

3 år 1 måned siden #13244 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

​De er ikke i nærheden af at have penge til at hente Bernando Silva. Hvis Silva vil væk, så er PSG det bedste bud. Det var også deres sportsdirektør, Luis Campos, som i sin tid hentede Silva til AS Monaco.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

3 år 1 måned siden #13245 af The European Super League
​Jeg er helt enig Juan

Hvis Silva gerne vil spille i Barcelona, så skal klubben nok få råd til ham. Messi var åbenbart ikke interesseret i at ofre særlig meget for at spille i Barca.

Men det er ikke gået den rigtige vej under Laporta. Det er som om de konstant presser citronen og lever på grænsen til konkurs. Og i det øjeblik spillerne giver klubben en gave, så går klubben ud og bruger de penge MED DET SAMME.

Siden klubben blev gjort opmærksom på de økonomiske problemer har de købt følgende spillere og givet dem kontrakter:

Martin Braithwaite
Pjanic
Trincao
Dest
Todibo
Torres
Emerson
Demir
Aubameyang
Depay
Aguero
Garcia
de Jong (Luuk)
Traore
Alves
Raphinha
Kounde
Lewandowski
Torre
Kessie
AC
Bellerin
Alonso

Og det er kun de klubber, som er hentet udefra. Der er næsten 1/3 lige så mange som de har hentet op fra egne rækker og givet en voksen kontrakt. Pengene bliver kastet ud af klubben hver måned. Det eneste Laporta er lykkes med er at holde hypen omkring klubben i live. Han gejler hele tiden den næste kamp, de kommende måneder, den næste sæson op. Fans strømmer til stadion for at se det mest defensive hold i La Ligas historie fordi "Åh det bliver snart super godt"

Bellingham Camavinga Tchouameni

3 år 1 måned siden #13246 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Forstår godt at man kan være partisk i analysen, når man er madridista, men I undervurderer sku barca. Selvfølgelig hænger de lige på kanten af katastrofen, men de har altid reserver klar, der kan få dem til at betale regningerne. Et salg af Kessie, Christensen, Ferran Torres osv.

De kan tiltrække de gratis spillere. Tænk hvis de får Gündogan på en transferfri. De kan ikke købe de største stjerner, men lige nu har de så stabilt et spillemæssigt koncept, har unge spillere og nogle få ældre klassespillere. De favoritter til at genvinde mesterskabet, mens Real Madrid tænker super langsigtet og har mangler på det nuværende hold.

Jeg medgiver, at Real Madrid pt. står langt stærkere økonomisk, men vi sakker altså bagud på andre parametre. De lever også på, at Laporta arbejder meget kreativt. Han er en klubmand, så det gør han gerne. Så længe de har sportslig succes, må der være nogenlunde harmoni i klubben og iblandt de udenlandske spillere. Messi har prøvet det hele, og det er forståeligt, at han ikke orker det der længere. 

På langt sigt kan talentet i Real Madrid dog simpelthen overstråle alle andre. Vinicius, Rodrygo, Bellingham, Endrick, Camavinga osv. Det er de største navne lige nu, og dem har Barca ikke råd til at købe. 
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

3 år 1 måned siden #13247 af The European Super League
​Jeg synes ikke jeg undervurderer Barca. Jeg ved ikke om den var henvendt til mig.

Jeg har lige siden jeg joinede jeres side sagt at Barcelona har en stærkere trup end os fordi de bruger så mange penge. Da vi havde en quiz i starten af denne sæson (Forudsigelser 2022/2023) gættede jeg også på at Barcelona ville vinde La Liga. Jeg gættede også på at Ter Stegen ville lukke færrest mål ind. Og at City ville vinde Champions League. Jeg synes faktisk jeg har vurderet vores styrke ret præcist selvom jeg er Madridista.

forum.madridista.dk/index.php/forum/deba...er-2022-2023?start=0

Ja Barcelona har lykkes med at få deres spillere til at betale regningen. Det er faktisk ret utroligt. Prøv at forestille hvor meget lort de ville være begravet i hvis Messi, Suarez, Rakitic osv. stadig skulle have alt hvad klubben skyldte dem. Eller hvis Pique, Alba, Braithwaite og Aguero ikke stoppede i klubben for at hjælpe den økonomisk.

Bellingham Camavinga Tchouameni
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

3 år 1 måned siden #13248 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Det var mere i forhold til Laporta. Selvom han er en fusker, så er han en god fusker. Han investerer og sælger idéen om at deres klub er i fremdrift selvom han kæmper med at få regnskaberne til at passe. De investerer sig ud af krisen som man jo skal gøre. Men jeg vil da ikke afskrive, at det ender galt, for jeg har i realiteten ikke så meget indsigt i deres situation. Tænker bare… de har jo noget nær den største omsætning i klubfodbold.

Leveret af Kunena Forum