Om Vores Rivaler IX

3 måneder 1 uge siden #16765 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=195872 skrev:

NachoFernández post=195865 skrev:

Ramos4 post=195860 skrev:

NachoFernández post=195857 skrev: ​Vi ejer heldigvis den næste som brænder den franske liga af. Han bliver nok udlejet igen eller får splinter i røven næste sæson.

​Med al respekt for Endrick, så ville Olise eller Cherki bare passe meget bedre ind på højrekanten imo.

​Tja. Lige nu ser vi dem stråle i meget klare og definerede systemer. Hvem ved om de ville fungere her. Det kan man ikke være 100% på på forhånd.

​Det samme kan siges om Endrick.

Jeg synes bare de typemæssigt passer bedre på højrekanten end en angriber.

Enig, det kan det 100%. Jeg var dog alle dage gået med Endrick ​

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 1 uge siden #16766 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Om Vores Rivaler IX
​Enig i alle betragtningerne om, at især Olise og Cherki kunne passe godt ind hos os. Men spørgsmålet er, om de ikke netop stråler fordi de IKKE er i Real Madrid. Tænker desværre slet ikke, at de havde brændt banen af i Real Madrid og det vel vores store problem at vores spillere ikke rammer index 100. 

Når vi kigger tilbage på sommeren, så tror jeg de fleste var enige om, at vi var førstevælgere og tog dem vi ville have tidligt. Det var især Huijsen og Carreras, som der var en del hype om. Så det jo lidt nemt her på bagkant af en vild sæson af Olise, at han var en man skulle have hentet frem fra Franco, som pt. virker som en kæmpe selvmål. Måske han bliver god, men pris in mente mv., så skulle man selvfølgelig gå efter Olise dengang. Men igen, så klart var det heller ikke, at han skulle blive SÅ god som han er blevet. 

Det jo en chance man tager. Vi missede desværre Olise. Modsat fik vi ikke Yoro og det var til gengæld godt for han er da håbløst ringe. 

Men når man ser hvordan PSG har hentet Vitinha, Mendes, Doue, Barcola, Pacho, så tænker man bare WOW Campos har styr på det og får mandat til det var Kaliffen. Det er altså bulls eye på rigtig mange spillere og til ganske fine priser i dagens marked. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 måneder 1 uge siden #16767 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Tror det med Campos er rigtigt set. Tidligere har han været i Lille og Monaco. Også klubber der er rigtigt stærke til at hente de rigtige talenter.

De fleste klubber der henter de rigtige spillere igen og igen, har en form for sportsdirektør. Eller kald det hvad man vil.

Efter at Txiki Begiristain stoppede i City i 2025, hentede de Hugo Viana i Sporting. Sidstnævnte er også en klub der om nogen ved hvordan man scouter talenter.

Det er sjældent at præsidenten eller pengemændene i en klub, har den fornødne sportslige know-how. Og forståeligt nok. Det ville være utroligt hvis de både var vanvittigt dygtige forretningsfolk + dygtige ledere + vidste alt om fodbold.

En god leder kan finde ud af at uddelegere og undgår desuden nepotisme og rygklappere.

Det kan også være farligt at køre med en manager-konstellation. Altså en manager der bestemmer som både træner og sportsdirektør. Det sportslige afhænger rigtig meget af den pågældende managers evner - og når han så er væk, så står man pludselig uden træner + sportsdirektør.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

3 måneder 1 uge siden #16768 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​PSG har altså også virkelig bare kastet mange penge efter en masse spillere, og det slet ikke alt der har ramt rigtigt. F.eks. var der et vindue hvor de brugte 220 millioner euro for Kolo Muani, Goncalo Ramos og Manuel Ugarte... det ikke ligefrem fremragende købmandskab. Og i næste vindue fortsætter de ufortrødent med at bruge flere hundrede millioner euro alligevel. Der kan vi altså ikke være med økonomisk.

3 måneder 1 uge siden #16769 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=195886 skrev: ​PSG har altså også virkelig bare kastet mange penge efter en masse spillere, og det slet ikke alt der har ramt rigtigt. F.eks. var der et vindue hvor de brugte 220 millioner euro for Kolo Muani, Goncalo Ramos og Manuel Ugarte... det ikke ligefrem fremragende købmandskab. Og i næste vindue fortsætter de ufortrødent med at bruge flere hundrede millioner euro alligevel. Der kan vi altså ikke være med økonomisk.

​Jojo bevares.
Trods alt ikke værre end Hazard, Jovic og fodbold-invalide Mendy.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 måneder 6 dage siden #16770 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX

Figo-10 post=195879 skrev: ​Enig i alle betragtningerne om, at især Olise og Cherki kunne passe godt ind hos os. Men spørgsmålet er, om de ikke netop stråler fordi de IKKE er i Real Madrid. Tænker desværre slet ikke, at de havde brændt banen af i Real Madrid og det vel vores store problem at vores spillere ikke rammer index 100. 

Når vi kigger tilbage på sommeren, så tror jeg de fleste var enige om, at vi var førstevælgere og tog dem vi ville have tidligt. Det var især Huijsen og Carreras, som der var en del hype om. Så det jo lidt nemt her på bagkant af en vild sæson af Olise, at han var en man skulle have hentet frem fra Franco, som pt. virker som en kæmpe selvmål. Måske han bliver god, men pris in mente mv., så skulle man selvfølgelig gå efter Olise dengang. Men igen, så klart var det heller ikke, at han skulle blive SÅ god som han er blevet. 

Det jo en chance man tager. Vi missede desværre Olise. Modsat fik vi ikke Yoro og det var til gengæld godt for han er da håbløst ringe. 

Men når man ser hvordan PSG har hentet Vitinha, Mendes, Doue, Barcola, Pacho, så tænker man bare WOW Campos har styr på det og får mandat til det var Kaliffen. Det er altså bulls eye på rigtig mange spillere og til ganske fine priser i dagens marked. 

​De gør det nu også godt for Frankrig, som for mig minder om et Ancelotti hold, der afhænger af individuelle præstationer.

Cherkis Debut for Frankrig mod Spanien var jo enestående. Han kom ind 60. minut, og med det samme var han afgørende.

Scorer et vanvittigt mål udenfor feltet, spiller Gusto fri med en rigtig fin stikning, hvor der så fremtvinges et selvmål, og så tilsidst en assist til Kolo Muani. 30 min skulle han bruge.
Han skaber jo også noget hver gang har er på bolden for City. Jeg undrer mig virkelig over, at han ikke startede imod os første kamp.

Jeg glæder mig til at følge ham til VM.

3 måneder 6 dage siden #16771 af Figo-10

Madrid1998 post=195908 skrev:

Figo-10 post=195879 skrev: ​Enig i alle betragtningerne om, at især Olise og Cherki kunne passe godt ind hos os. Men spørgsmålet er, om de ikke netop stråler fordi de IKKE er i Real Madrid. Tænker desværre slet ikke, at de havde brændt banen af i Real Madrid og det vel vores store problem at vores spillere ikke rammer index 100. 

​De gør det nu også godt for Frankrig, som for mig minder om et Ancelotti hold, der afhænger af individuelle præstationer.

Cherkis Debut for Frankrig mod Spanien var jo enestående. Han kom ind 60. minut, og med det samme var han afgørende.

Scorer et vanvittigt mål udenfor feltet, spiller Gusto fri med en rigtig fin stikning, hvor der så fremtvinges et selvmål, og så tilsidst en assist til Kolo Muani. 30 min skulle han bruge.
Han skaber jo også noget hver gang har er på bolden for City. Jeg undrer mig virkelig over, at han ikke startede imod os første kamp.

​Spørgsmålet er om både Cherki og Olise starter inde til sommerens VM overhovedet. De spiller som regel 4-2-3-1 eller 4-3-3, så det giver en plads mere til fire offensive spillere. Men Mbappe har den ene, Dembele den anden. Så er der Doue, Cherki, Olise, Barcola, Thuram til en eller to pladser. På midtbanen står de jo også ret stærkt, så det kan sagtens ske de spiller med tre fx Kone, Tchou og Rabiot. Men dertil er han jo ret glad for Nkunku som 10'eren og var det ikke for Ekiteke's skade, så havde han nok også været med i samtalen. 

Der er nok at tage af hvertfald. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Sidste redigering: 3 måneder 6 dage siden ved Figo-10.

3 måneder 6 dage siden #16772 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX

Figo-10 post=195910 skrev:

Madrid1998 post=195908 skrev:

​Spørgsmålet er om både Cherki og Olise starter inde til sommerens VM overhovedet. De spiller som regel 4-2-3-1 eller 4-3-3, så det giver en plads mere til fire offensive spillere. Men Mbappe har den ene, Dembele den anden. Så er der Doue, Cherki, Olise, Barcola, Thuram til en eller to pladser. På midtbanen står de jo også ret stærkt, så det kan sagtens ske de spiller med tre fx Kone, Tchou og Rabiot. Men dertil er han jo ret glad for Nkunku som 10'eren og var det ikke for Ekiteke's skade, så havde han nok også været med i samtalen. 

Der er nok at tage af hvertfald. 

​                                        Thuram
Det bliver nok Mbappe - Dembele - Olise

Cherki kommer dog til at banke hårdt på, og det bliver svært at holde ham ude. Thuram ryger nok ud på et tidspunkt, hvor så Dembele spiller 9'er med Cherki bagved.

Mon ikke der også kommer et par skader.

3 måneder 6 dage siden #16773 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=195887 skrev:

Lars1991 post=195886 skrev: ​PSG har altså også virkelig bare kastet mange penge efter en masse spillere, og det slet ikke alt der har ramt rigtigt. F.eks. var der et vindue hvor de brugte 220 millioner euro for Kolo Muani, Goncalo Ramos og Manuel Ugarte... det ikke ligefrem fremragende købmandskab. Og i næste vindue fortsætter de ufortrødent med at bruge flere hundrede millioner euro alligevel. Der kan vi altså ikke være med økonomisk.

​Jojo bevares.
Trods alt ikke værre end Hazard, Jovic og fodbold-invalide Mendy.

Altså Ferland Mendy vil jeg betragte som en ret stor succes i den hvide trøje. I ret lang tid faktisk. Også selvom han er fodbold-invalid i 2025/2026. Det er selvfølgelig et problem hvis vi nåede at forlænge med ham lige inden Carlo forlod skibet. Stadig et af de store mysterier i klubben.

3 måneder 6 dage siden #16774 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Helt absurd hvor dårlige Barca egentlig er - men så må
Være Real være endnu dårligere :D

3 måneder 6 dage siden #16775 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Så scorer de naturligvis til 2-0 haha.

3 måneder 3 timer siden #16776 af Figo-10
Så får de spanske VAR dommerne da også vist sig frem i Champions League. Haha hvor er det en sindssyg hands dom. Ufatteligt, UEFA der har et valg, vælger at bruge spanske dommere..

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Raul7-2880

Leveret af Kunena Forum